Den Haag - met dichter 10 - tips?

29-05-2025 07:59 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Weekendje weg DH met dochter van 10
Wat moeten we echt doen / zien?
Een uurtje in een mooi (kunst) museum voor mij vindt ze ook prima mooie exposities in juni?
Omniversum leuk?
Lunch tentje?
Lekkere pizzeria misschien? Laatste mag ook in Scheveningen want vroeg in de avond gaan we naar een musical
https://denhaag.com/nl/doen/kids-en-families
Misschien eschermuseum, voor dochter denk ook wel leuk door de vele illusies in zijn tekeningen. Panorama van mesdag ook leuk.
Mijn zoon van 9 vond de gevangenenpoort erg interessant, maar die is ook erg geschiedenisminded.

In Scheveningen nog sealife. Wel prijzig. Nooit geweest, dus geen idee of het het geld waard is.

Omniversum is zeker leuk! In tegenwoordig combi met museon (dus voor 1 prijs kan je naar beide toe), ook leuk voor 10-jarige.
Jouw Google is wel erg stuk geloof ik he?
meisje85 schreef:
29-05-2025 08:38
Jouw Google is wel erg stuk geloof ik he?
Wat is er in hemelsnaam mis met vragen naar tips/ervaringen? Bestaat de hele reispeiler uit, anders kan je die beter opdoeken.
Soumis schreef:
29-05-2025 08:48
Wat is er in hemelsnaam mis met vragen naar tips/ervaringen? Bestaat de hele reispeiler uit, anders kan je die beter opdoeken.
In principe niets. Maar deze TO is nogal van het eenrichtingsverkeer en zal anderen niet helpen.
Omniversum en museon.
Of eschermuseum of Panorama Mesdag.
Wandelen en eten in Scheveningen
Bricks of wonder, Escher, Beelden aan zee of Voorlinden
Jullie zijn geweldig! Heel fijn dit!
Combi Museon/Omniversum gaan jullie vast leuk vinden https://www.museon-omniversum.nl/films Na afloop stap je op bus 21 richting Scheveningen. Beste kun je dan in Scheveningen ergens een hapje eten, weet je tenminste zeker dat je al in de buurt bent van het theater.

Het is complete chaos in juni vanwege de NAVO top, dus ook het OV wordt omgeleid. Daarom is het handig om tegen die tijd de HTM app te installeren want dan heb je de meest actuele informatie.
Ik weet niet wanneer je in Juni gaat maar met de Navotop is er veel afgesloten en gesloten.
wolkie schreef:
29-05-2025 09:52
Ik weet niet wanneer je in Juni gaat maar met de Navotop is er veel afgesloten en gesloten.
Wilde net deze vraag ook stellen, want: De dagen rondom de NAVO-top zelf is het gebied rondom het World Forum geheel afgesloten en zal Museon-Omniversum dicht zijn van 20 t/m 26 juni.
Omniversum is zeker erg leuk! Ook leuk om dan meteen even het Museon in te gaan. Dat is tegenwoordig 1 kaartje. Eventueel zou je ook nog het Gemeentemuseum in kunnen, dat zit er naast, maar is wel relatief 'saai' voor je dochter denk ik. Het Museon is dan leuker.

Panorama Mesdag is ook leuk als je naar een kunstmuseum wil.

Oh en het Kinderboekenmuseum vind ik zelf ook echt heel erg leuk. Zit nog maar even in Den Haag, want ze gaan verhuizen naar Utrecht.
Ik wou ook kinderboekenmuseum zeggen, zeker leuk als dochter een dichter is ;-)
Omniversum us bijzonder maar ik ben nog nooit ergens zo ziek van geworden.
Ik zou sealife kiezen maar het ligt aan je interesses natuurlijk.
Kunstmuseum den haag is schitterend en voorlinden ook maar voor een uurtje zou ik niet doen, veel te kort.
Tot en met 10 juni ligt er blowup art door de hele stad.
Je kunt de Kèkstègâh, beklimmen. Dat ligt naast ‘plaats’ voor een kopje koffie of een ijsje, via daar zou je naar de paleistuinen kunnen lopen en kom je vast een leuk lunch tentje tegen.
De ooienvaart is een bootje wat door Den Haag vaart. De opstapplaats is vlakbij avenue culinaire, oftewel de dunne bierkade, vol leuke eettentjes en in augustus komt daar het varende jazzfestival voorbij.
Madurodam is overigens ook leuk voor die leeftijd en gratis te bezoeken met een VriendenLoterij VIP pas.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Dank jullie wel! We gaan 10-11 juni.. dus hopelijk dan alles mee nog open
En we hebben een museum jaarkaart
Kinderboeken museum.. twijfel of ze daar niet met te oud voor is?
Hannes1979 schreef:
31-05-2025 14:13
Zeker te oud. Museon is wel heel leuk voor die leeftijd en heel makkelijk te bereiken met de tram of fiets vanuit Scheveningen.

In Panorama Mesdag word ik echt ontzettend beroerd.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Daar ben ik het niet mee eens. Er is juist een hele leuke sectie voor kinderen in die leeftijd. Het ligt er natuurlijk aan of je dochter van boeken en lezen houdt, maar zo ja is het zeker een aanrader.
vivapimpelmees schreef:
29-05-2025 09:00
In principe niets. Maar deze TO is nogal van het eenrichtingsverkeer en zal anderen niet helpen.

Ik vind het juist leuk om dit soort topics te lezen, zo doe ik ook ideeën op.
Hannes1979 schreef:
31-05-2025 14:13
Zeker niet te oud! Ze hebben verschillende afdelingen, voor peuters, kleuters, kinderen en tieners. En met een museumkaart is het ook niet erg als het toch geen succes blijkt te zijn.
Zo fijn deze tips! Ik laat jullie weten wat we gedaan hebben! Hotel reeds geboekt, strandhotel is het geworden.
Nu alleen nog een lekkere pizzera in Scheveningen? Ik ga Google-en 😊

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven