Jongensnamentopic
maandag 7 januari 2019 om 21:41
Het vorige topic is weer vol, dus het is tijd voor een nieuw topic.
Het oude topic vind je hier: kinderen/jongensnamen-topic/list_messages/290863
Veel plezier weer!
Junior
Het oude topic vind je hier: kinderen/jongensnamen-topic/list_messages/290863
Veel plezier weer!
Junior

zondag 1 juni 2025 om 15:30
Stijn is wel echt oer-hollands, toch ?PaarseGeraniums schreef: ↑01-06-2025 15:17Hebben jullie nog suggesties? Gaat om een naam voor ons eerste kind, we willen iets niet te hip maar ook niet oer-hollands. Waarschijnlijk liever geen naam met 1 lettergreep.
Wat we vooralsnog hebben Stijn en Yuki op het lijstje staan.
Daniel
Thomas
Cas(per)
Lucas
Alex
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 1 juni 2025 om 15:41
Stijn is oerhollands en één lettergreepPaarseGeraniums schreef: ↑01-06-2025 15:17Hebben jullie nog suggesties? Gaat om een naam voor ons eerste kind, we willen iets niet te hip maar ook niet oer-hollands. Waarschijnlijk liever geen naam met 1 lettergreep.
Wat we vooralsnog hebben Stijn en Yuki op het lijstje staan.

Als ik aan Yuki denk, denk ik aan de F1-coureur en ik vind het klinken als een computergamekarakter en/of sowieso iemand van aziatische afkomst. Geen idee of dat zo is, maar qua associëren kom ik daarop.
Zelf vind ik de namen Joost, Maarten, Timo, Jesse, Lucas, Lowie en Tijmen leuk. Maar ongetwijfeld zijn er daar een paar te hollands van?
zondag 1 juni 2025 om 16:00
maandag 2 juni 2025 om 12:44
dinsdag 29 juli 2025 om 08:29
Yuki betekent volgens mij sneeuw in het Japans of wit ofzo. Mijn vriendin heeft haar witte kat Yuki genoemd en de zwarte heet Nori.....Loki schreef: ↑01-06-2025 15:41Stijn is oerhollands en één lettergreepMaar wel een leuke naam!
Als ik aan Yuki denk, denk ik aan de F1-coureur en ik vind het klinken als een computergamekarakter en/of sowieso iemand van aziatische afkomst. Geen idee of dat zo is, maar qua associëren kom ik daarop.
Zelf vind ik de namen Joost, Maarten, Timo, Jesse, Lucas, Lowie en Tijmen leuk. Maar ongetwijfeld zijn er daar een paar te hollands van?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in