Mode & Beauty alle pijlers

Uitnodiging dresscode summer chique

04-06-2025 16:41 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag,

We hebben een uitnodiging ontvangen voor de première van een korte film met dresscode summer chique. Ik en mode Nope.
Ik had al teruggezocht met de zoekfunctie maar kwam zulke oude topics tegen dat de meeste links verlopen waren.

Ik dacht zelf aan deze jurk:
Afbeelding

Zou dit geschikt zijn?

Maar dan de schoenen, ik kwam de volgende pumps tegen maar denk dat die wellicht lomp ogen bij de jurk.
Afbeelding

Is deze combi geschikt? Tips?
Ik zou lekker een broek en platte schoenen aandoen, zit toch veel lekkerder.
Dit kan zeker, maar ik had begrepen dat summer chique ook fleurig is, met prints van bloemen enzo. Deze jurk is vrij stemmig voor de dresscode. Het mag nog iets gekker.

Schoenen: ik vind zelf vaak dat heel veel soorten schoenen kunnen, zeker onder een lange jurk vallen ze niet heel erg op. Het moet ook comfortabel zijn.
Deze jurk is te donker voor de dresscode en om eerlijk te zijn vind ik de schoenen ook erg oudbollig en daarnaast meer geschikt voor de herfst.

Summer chique zijn lichte stoffen, vrolijke kleuren, eventueel een print. Je kan prima voor een gekleurd broekpak gaan met platte sandalen bijvoorbeeld.

Voor meer gerichtere tips is het misschien handig als je verteld wat je ongeveer zou willen dragen. Jurk/broekpak, wat voor lengte moet een eventuele rok hebben? Wil je hakken of mag het ook platter? Hoe hoog wil je een hak? Wil je perse een bandje over je voet? Wat voor kleuren houd je van? Budget?
aslan wijzigde dit bericht op 04-06-2025 17:09
0.75% gewijzigd
Aslan schreef:
04-06-2025 17:07
Deze jurk is te donker voor de dresscode en om eerlijk te zijn vind ik de schoenen ook erg oudbollig en daarnaast meer geschikt voor de herfst.

Summer chique zijn lichte stoffen, vrolijke kleuren, eventueel een print. Je kan prima voor een gekleurd broekpak gaan met platte sandalen bijvoorbeeld.

Voor meer gerichtere tips is het misschien handig als je verteld wat je ongeveer zou willen dragen. Jurk/broekpak, wat voor lengte moet een eventuele rok hebben? Wil je hakken of mag het ook platter? Hoe hoog wil je een hak? Wil je perse een bandje over je voet? Wat voor kleuren houd je van?
De meegestuurde fotos geven toch precies antwoord op jouw vragen?
Aslan legt de dresscode goed uit volgens mij. De meegestuurde foto’s voldoen daar niet aan wat mij betreft en geven daarom ook geen indicatie van wat TO mooi en/of fijn vindt.
Kun je iets met de uitleg van Aslan TO?
Het moet niet gekker worden ... Een dresscode in een donkere filmzaal.

Ik zou gewoon aantrekken wat je zelf wil.
Zolang je maar niet naakt gaat.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik vind de jurk ook te donker voor summer.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paar plaatjes. Als je zegt wat je leuk vindt en wat niet, dan is het makkelijker zoeken.
Cum non tum age
Wissewis schreef:
04-06-2025 17:36

Nou dit. Word je uitgenodigd voor een KORTE film moet je wel in een dresscode komen die je misschien helemaal niet in de kast hebt hangen.
Ik zou mijn witte spijkerbroek met een fleurige blouse uit de kast trekken met een paar sneakers. Geen sandalen want meestal staat in een filmzaal de airco op standje diepvries en zit je nou met koude pootjes ook. Veel plezier
Wat voor kledingstijl heb je normaal aan TO?
Theeleutje schreef:
04-06-2025 17:49
Nou dit. Word je uitgenodigd voor een KORTE film moet je wel in een dresscode komen die je misschien helemaal niet in de kast hebt hangen.
Ik zou mijn witte spijkerbroek met een fleurige blouse uit de kast trekken met een paar sneakers. Geen sandalen want meestal staat in een filmzaal de airco op standje diepvries en zit je nou met koude pootjes ook. Veel plezier
Ik kan me niet voorstellen dat je niets zomers in je kast hebt hangen. Maar goed, het kan. Het hoeft niet per se een jurk te zijn.
Mooie witte jeans en een fleurige blouse kan prima. Ik zou daar alleen zelf beslist geen sneakers bij dragen. Sneakers maken het casual, en de dresscode is chique. Dus een mooie elegante pump of sandaal. Desnoods een wedge. Maar echt geen sneakers.
Ook met sieraden kun je zo'n look feestelijker maken. Maar sneakers kun je in mijn ogen niet feestelijk/chique maken.
Pelle schreef:
04-06-2025 17:37
Ik vind de jurk ook te donker voor summer.
Ik ook. En te somber ook. De schoenen ook.
Wissewis schreef:

Ik ben het daar niet mee eens. Als je je niet kunt vinden in de dresscode en/of je wil je daar niet aan conformeren, dan blijf je thuis. Die keuze heb je namelijk ook gewoon.
Wissewis schreef:

De film is maar eventjes, het gaat om het feest na afloop.
Theeleutje schreef:
04-06-2025 17:49
Dus dan houd je je toch aan de dresscode?
Er staat toch nergens dat je een nieuwe jurk moet kopen?
Het gaat natuurlijk niet om de film, maar om de de première.
Wissewis schreef:

Zie hier waarom een dresscode handig is.

Ik ben niet van al te gekke dresscodes, maar voor een première hoop je toch dat mensen wel wat hun best doen.

Wat betreft de jurk, ga voor fleuriger of een meer zomerse kleur. Persoonlijk zou ik voor open schoenen gaan als het weer het toelaat.
Erg chic is het niet als de organisator niet eens weet dat je Summer Chic schrijft. Je spelt het alleen als ‘chique’ als je de -e ook uitspreekt.
De kleurkeuze legergroen was meer gebaseerd ook op dat het een legerfilm betreft.

Ik hou niet van te fel of te drukke prints, ben eigenlijk een broekdrager, maar heb geen lichte broeken en een schoen met open teen is geen optie. En ik draag nooit platte schoenen.
Pimpelmeesje87 schreef:
04-06-2025 17:57
Wat voor kledingstijl heb je normaal aan TO?
Oversized, wijde jeans, te grote truien en shirts, dus niet geheel geschikt ;-D
https://www.dresscode.nl/dresscodes/summer-chic/
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Niks mis met de plaatjes uit de op. Niet iedereen houdt van fleurig, licht of zomerprints. Dat moet je ook maar net staan.

Zelf zou ik voor wat comfortabelere schoenen gaan, iets met zo'n rieten (?) sleehak vind ik altijd leuk. Maar met de schoenen uit de op is ook niks mis.
Noa die jumpsuit :heart: maar ook die andere jurken zijn mooi!

Ik zou wel raad weten met de dresscode.
Itsnojoke schreef:
04-06-2025 18:04
Ik ben het daar niet mee eens. Als je je niet kunt vinden in de dresscode en/of je wil je daar niet aan conformeren, dan blijf je thuis. Die keuze heb je namelijk ook gewoon.
Of je gaat wel gewoon in de kleding die je zelf wil. Je wordt vast niet gearresteerd.
Afbeelding

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven