Mode & Beauty alle pijlers

Uitnodiging dresscode summer chique

04-06-2025 16:41 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag,

We hebben een uitnodiging ontvangen voor de première van een korte film met dresscode summer chique. Ik en mode Nope.
Ik had al teruggezocht met de zoekfunctie maar kwam zulke oude topics tegen dat de meeste links verlopen waren.

Ik dacht zelf aan deze jurk:
Afbeelding

Zou dit geschikt zijn?

Maar dan de schoenen, ik kwam de volgende pumps tegen maar denk dat die wellicht lomp ogen bij de jurk.
Afbeelding

Is deze combi geschikt? Tips?
noa schreef:
04-06-2025 17:43

Afbeelding

Een paar plaatjes. Als je zegt wat je leuk vindt en wat niet, dan is het makkelijker zoeken.
Ik denk dat dit je fantastisch zou staan Moontje :)
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Yakuzakiko schreef:
04-06-2025 19:00
Of je gaat wel gewoon in de kleding die je zelf wil. Je wordt vast niet gearresteerd.
Ah ik wil niet mega uit de toom vallen, en de meerderheid is het er wel over eens dat het niet geschikt is, dat vind ik toch wel prettig om te weten.
noa schreef:
04-06-2025 17:43
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paar plaatjes. Als je zegt wat je leuk vindt en wat niet, dan is het makkelijker zoeken.
Dat roze pak: geweldiiiiggggg
Yakuzakiko schreef:
04-06-2025 19:00
Of je gaat wel gewoon in de kleding die je zelf wil. Je wordt vast niet gearresteerd.
En dit. Het is maar een dresscode, geen gebod.
Het pak vind ik wel mooi, maar roze vind ik dan weer minder
Itsnojoke schreef:
04-06-2025 18:01
Ik kan me niet voorstellen dat je niets zomers in je kast hebt hangen. Maar goed, het kan. Het hoeft niet per se een jurk te zijn.
Mooie witte jeans en een fleurige blouse kan prima. Ik zou daar alleen zelf beslist geen sneakers bij dragen. Sneakers maken het casual, en de dresscode is chique. Dus een mooie elegante pump of sandaal. Desnoods een wedge. Maar echt geen sneakers.
Ook met sieraden kun je zo'n look feestelijker maken. Maar sneakers kun je in mijn ogen niet feestelijk/chique maken.
Dat kan je je niet voorstellen?

Ik draag in de zomer zulke kleding als TO’s plaatje, en donkerder. Dus dat is voor mij ‘zomers’. Zou nog niet dood gevonden willen worden in een ‘fleurige blouse en witte jeans’.

Als ik zo in mijn omgeving rondkijk, zijn er meer mensen die dat niet in de kast hebben hangen en liever voor donker gaan, ook in de zomer.
Ik vind het juist wel geschikt hoor. Je valt vast niet uit de toon. Je kunt het trouwens ook nog opfleuren met fellere accessoires. Een iets fellere groene kleur sjaal of sieraden. Een bloem in je haar zou ook leuk zijn.
Dus. You do you.
Het is een groene jurk en je draagt er hakken onder geen sneakers.
Het is ook niet alsof je in stemmig zwart wil gaan of van top tot teen in gescheurd denim. Ik snap het gesteiger niet.
Lorem Ipsum
Moonenz5 schreef:
04-06-2025 19:04
Ah ik wil niet mega uit de toom vallen, en de meerderheid is het er wel over eens dat het niet geschikt is, dat vind ik toch wel prettig om te weten.
Als je iets aantrekt waar je je niet prettig in voelt, val je ook uit de tooN.

Dan ging ik nog liever niet :rofl:
shala91 schreef:
04-06-2025 19:21
Dat kan je je niet voorstellen?

Ik draag in de zomer zulke kleding als TO’s plaatje, en donkerder. Dus dat is voor mij ‘zomers’. Zou nog niet dood gevonden willen worden in een ‘fleurige blouse en witte jeans’.

Als ik zo in mijn omgeving rondkijk, zijn er meer mensen die dat niet in de kast hebben hangen en liever voor donker gaan, ook in de zomer.
Prima, dan negeer je de dresscode of blijf je thuis.
Itsnojoke schreef:
04-06-2025 18:01
Ik kan me niet voorstellen dat je niets zomers in je kast hebt hangen. Maar goed, het kan. Het hoeft niet per se een jurk te zijn.
Mooie witte jeans en een fleurige blouse kan prima. Ik zou daar alleen zelf beslist geen sneakers bij dragen. Sneakers maken het casual, en de dresscode is chique. Dus een mooie elegante pump of sandaal. Desnoods een wedge. Maar echt geen sneakers.
Ook met sieraden kun je zo'n look feestelijker maken. Maar sneakers kun je in mijn ogen niet feestelijk/chique maken.
Ja of een zomers laarsje erbij.
Maar mensen gaan voorbij
Ik vind de jurk leuk maar zou er een lichte kleur schien bij doen. Wit, beige of een lichtere kleur groen.
Maar mensen gaan voorbij
Ben-ik-weer schreef:
04-06-2025 19:09

Eens! Heel erg mooi!
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ben-ik-weer schreef:
04-06-2025 19:09
Ik heb die gepast in de winkel, maar met mijn dikke lijf stond het toch niet zo mooi :'(
In a field of roses, she is a wildflower
Itsnojoke schreef:
04-06-2025 19:40
Prima, dan negeer je de dresscode of blijf je thuis.
Dat mag je hier niet vinden van de meerderheid, al die topics over kleding op een uitvaart/bruiloft/evenement met dresscode verzanden in om het hardst roepen hoe stom en stijf dat wel niet is en dat men blij mag zijn met je aanwezigheid en opbieden tegen elkaar wie er in docMartens en jeans naar een begrafenis gaat enzo.
Maargoed ik ben het met jou eens dat het gewoon goed fatsoen is en deel van ons sociaal weefsel om er wél rekening mee te houden. Net zoals je niet lekker jezelf bent als je met je handen eet, neuspeutert of plast in een hoek van de kamer, maar gewoon onbeleefd. Is ook gewoon een sociale conventie.

Ontopic, dat roze pak is inderdaad een snoepje. Als het te roze is, zo iets in camel, pistache of lila?
Hélène_Amélie schreef:
04-06-2025 20:41
Ik heb die gepast in de winkel, maar met mijn dikke lijf stond het toch niet zo mooi :'(
Welke winkel? De roze vind ik erg mooi, maar dat staat me niet. Ik zag ook dat jet ook in andere kleuren is. Ik heb gegoogled, maar vond alleen maar onbetrouwbare websites.
Cum non tum age
Ik ben ook wel benieuwd naar de winkel van het roze pak!
noa schreef:
04-06-2025 20:49
Welke winkel? De roze vind ik erg mooi, maar dat staat me niet. Ik zag ook dat jet ook in andere kleuren is. Ik heb gegoogled, maar vond alleen maar onbetrouwbare websites.
In een winkel aan de Bodensee...
ForumFossiel schreef:
04-06-2025 20:48
Dat mag je hier niet vinden van de meerderheid, al die topics over kleding op een uitvaart/bruiloft/evenement met dresscode verzanden in om het hardst roepen hoe stom en stijf dat wel niet is en dat men blij mag zijn met je aanwezigheid en opbieden tegen elkaar wie er in docMartens en jeans naar een begrafenis gaat enzo.
Maargoed ik ben het met jou eens dat het gewoon goed fatsoen is en deel van ons sociaal weefsel om er wél rekening mee te houden. Net zoals je niet lekker jezelf bent als je met je handen eet, neuspeutert of plast in een hoek van de kamer, maar gewoon onbeleefd. Is ook gewoon een sociale conventie.

Ontopic, dat roze pak is inderdaad een snoepje. Als het te roze is, zo iets in camel, pistache of lila?
Ik heb nergens gezegd dat je de dresscode dan maar moet negeren. Het ging erom dat ze zich niet kon voorstellen dat iemand niks “zomers” in de kast had hangen. Terwijl, als ik zo om me heen kijk, is dit groen voor heel veel mensen een zomerse kleur.

Persoonlijk zou ik dus gewoon in dit groen gaan, omdat ik iets graag nog vaker aan zou willen kunnen. Ik weet dat het gros van de Viva vrouwen een oneindig grote inloopkast met bijbehorende bodemloze betaalrekening heeft, maar iets kopen voor één feestje en het dan verder nooit meer aantrekken omdat het je ding niet is…
Die groene jurk kan gewoon, hoor als je je daar prettig in zou voelen. Ik zou er alleen andere schoenen bij dragen, maar dat is ook maar mijn mening.
O ik reageerde ook niet op jou, maar ik schetste hoe dit soort topics vaak loopt.
En ik vind de kleding uit de OP prima kunnen hoor.
Voor één gelegenheid iets kopen doe ik ook niet, meestal is aan een dresscode wel te voldoen met combineren en enkele simpele accessoires.
Wat vind je van deze?
https://www.asos.com/nl/prd/208354300?a ... pasteboard

Limegroen, een jumpsuit, een beetje een oversized look, maar door de open rug en dat gedrapeerde stukje stof toch wat chiquer.
Dingen om over na te denken: ik vind naar het toilet gaan met een jumpsuit absolute hel. Welke bh draag je hieronder? En moet je die ook nog aanschaffen?
Het zou voor mij niet iets zijn wat ik volgende week weer zou aantrekken. Dus hoe vaak ga je dit dragen?
Wie gaat er nou in de hoek van de kamer pissen?
En verder heb ik alleen maar zwart in de kast, een zwarte pantalon kan heel zomers en elegant zijn.
Met platte, dichte schoenen want ik hou niet van hakken en sandalen.
WitteStip schreef:
04-06-2025 20:57
Ik ben ook wel benieuwd naar de winkel van het roze pak!
Volgens Google Lens bij visconse.nl (ken ik zelf niet) en (helaas) aliexpress.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Ik ga graag gepast naar een feest of evenement, maar ik koop geen kledingstukken die ik nooit meer zal dragen, omdat het een bijvoorbeeld bloemig of lichtgekleurd moet zijn. Dan draag ik dus mijn summer chique. En dat zou zeker deze kleur groen kunnen zijn. Mooie kleur en mooie jurk. Lekker dragen TO.
Hélène_Amélie schreef:
04-06-2025 21:07
Die groene jurk kan gewoon, hoor als je je daar prettig in zou voelen. Ik zou er alleen andere schoenen bij dragen, maar dat is ook maar mijn mening.

Vind ik ook hoor. Mooie sprekende accessoires erbij (ik zou gaan voor goudkleurig) en iets van goudkleurige sleehakken of espadrilles.

Goudkleurige tas erbij en je bent helemaal klaar.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven