Uitnodiging dresscode summer chique
woensdag 4 juni 2025 om 16:41
Goedemiddag,
We hebben een uitnodiging ontvangen voor de première van een korte film met dresscode summer chique. Ik en mode Nope.
Ik had al teruggezocht met de zoekfunctie maar kwam zulke oude topics tegen dat de meeste links verlopen waren.
Ik dacht zelf aan deze jurk:

Zou dit geschikt zijn?
Maar dan de schoenen, ik kwam de volgende pumps tegen maar denk dat die wellicht lomp ogen bij de jurk.

Is deze combi geschikt? Tips?
We hebben een uitnodiging ontvangen voor de première van een korte film met dresscode summer chique. Ik en mode Nope.
Ik had al teruggezocht met de zoekfunctie maar kwam zulke oude topics tegen dat de meeste links verlopen waren.
Ik dacht zelf aan deze jurk:

Zou dit geschikt zijn?
Maar dan de schoenen, ik kwam de volgende pumps tegen maar denk dat die wellicht lomp ogen bij de jurk.

Is deze combi geschikt? Tips?
woensdag 4 juni 2025 om 19:03
woensdag 4 juni 2025 om 19:04
Ah ik wil niet mega uit de toom vallen, en de meerderheid is het er wel over eens dat het niet geschikt is, dat vind ik toch wel prettig om te weten.Yakuzakiko schreef: ↑04-06-2025 19:00Of je gaat wel gewoon in de kleding die je zelf wil. Je wordt vast niet gearresteerd.
woensdag 4 juni 2025 om 19:10
En dit. Het is maar een dresscode, geen gebod.Yakuzakiko schreef: ↑04-06-2025 19:00Of je gaat wel gewoon in de kleding die je zelf wil. Je wordt vast niet gearresteerd.
woensdag 4 juni 2025 om 19:21
Dat kan je je niet voorstellen?Itsnojoke schreef: ↑04-06-2025 18:01Ik kan me niet voorstellen dat je niets zomers in je kast hebt hangen. Maar goed, het kan. Het hoeft niet per se een jurk te zijn.
Mooie witte jeans en een fleurige blouse kan prima. Ik zou daar alleen zelf beslist geen sneakers bij dragen. Sneakers maken het casual, en de dresscode is chique. Dus een mooie elegante pump of sandaal. Desnoods een wedge. Maar echt geen sneakers.
Ook met sieraden kun je zo'n look feestelijker maken. Maar sneakers kun je in mijn ogen niet feestelijk/chique maken.
Ik draag in de zomer zulke kleding als TO’s plaatje, en donkerder. Dus dat is voor mij ‘zomers’. Zou nog niet dood gevonden willen worden in een ‘fleurige blouse en witte jeans’.
Als ik zo in mijn omgeving rondkijk, zijn er meer mensen die dat niet in de kast hebben hangen en liever voor donker gaan, ook in de zomer.
woensdag 4 juni 2025 om 19:22
Ik vind het juist wel geschikt hoor. Je valt vast niet uit de toon. Je kunt het trouwens ook nog opfleuren met fellere accessoires. Een iets fellere groene kleur sjaal of sieraden. Een bloem in je haar zou ook leuk zijn.
Dus. You do you.
Het is een groene jurk en je draagt er hakken onder geen sneakers.
Het is ook niet alsof je in stemmig zwart wil gaan of van top tot teen in gescheurd denim. Ik snap het gesteiger niet.
Dus. You do you.
Het is een groene jurk en je draagt er hakken onder geen sneakers.
Het is ook niet alsof je in stemmig zwart wil gaan of van top tot teen in gescheurd denim. Ik snap het gesteiger niet.
Lorem Ipsum
woensdag 4 juni 2025 om 19:24
woensdag 4 juni 2025 om 19:40
Prima, dan negeer je de dresscode of blijf je thuis.shala91 schreef: ↑04-06-2025 19:21Dat kan je je niet voorstellen?
Ik draag in de zomer zulke kleding als TO’s plaatje, en donkerder. Dus dat is voor mij ‘zomers’. Zou nog niet dood gevonden willen worden in een ‘fleurige blouse en witte jeans’.
Als ik zo in mijn omgeving rondkijk, zijn er meer mensen die dat niet in de kast hebben hangen en liever voor donker gaan, ook in de zomer.
woensdag 4 juni 2025 om 19:43
Ja of een zomers laarsje erbij.Itsnojoke schreef: ↑04-06-2025 18:01Ik kan me niet voorstellen dat je niets zomers in je kast hebt hangen. Maar goed, het kan. Het hoeft niet per se een jurk te zijn.
Mooie witte jeans en een fleurige blouse kan prima. Ik zou daar alleen zelf beslist geen sneakers bij dragen. Sneakers maken het casual, en de dresscode is chique. Dus een mooie elegante pump of sandaal. Desnoods een wedge. Maar echt geen sneakers.
Ook met sieraden kun je zo'n look feestelijker maken. Maar sneakers kun je in mijn ogen niet feestelijk/chique maken.
Maar mensen gaan voorbij
woensdag 4 juni 2025 om 20:26
Eens! Heel erg mooi!
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
woensdag 4 juni 2025 om 20:41
Ik heb die gepast in de winkel, maar met mijn dikke lijf stond het toch niet zo mooi

In a field of roses, she is a wildflower
woensdag 4 juni 2025 om 20:48
Dat mag je hier niet vinden van de meerderheid, al die topics over kleding op een uitvaart/bruiloft/evenement met dresscode verzanden in om het hardst roepen hoe stom en stijf dat wel niet is en dat men blij mag zijn met je aanwezigheid en opbieden tegen elkaar wie er in docMartens en jeans naar een begrafenis gaat enzo.
Maargoed ik ben het met jou eens dat het gewoon goed fatsoen is en deel van ons sociaal weefsel om er wél rekening mee te houden. Net zoals je niet lekker jezelf bent als je met je handen eet, neuspeutert of plast in een hoek van de kamer, maar gewoon onbeleefd. Is ook gewoon een sociale conventie.
Ontopic, dat roze pak is inderdaad een snoepje. Als het te roze is, zo iets in camel, pistache of lila?
woensdag 4 juni 2025 om 20:49
Welke winkel? De roze vind ik erg mooi, maar dat staat me niet. Ik zag ook dat jet ook in andere kleuren is. Ik heb gegoogled, maar vond alleen maar onbetrouwbare websites.Hélène_Amélie schreef: ↑04-06-2025 20:41Ik heb die gepast in de winkel, maar met mijn dikke lijf stond het toch niet zo mooi![]()
Cum non tum age
woensdag 4 juni 2025 om 21:00
woensdag 4 juni 2025 om 21:05
Ik heb nergens gezegd dat je de dresscode dan maar moet negeren. Het ging erom dat ze zich niet kon voorstellen dat iemand niks “zomers” in de kast had hangen. Terwijl, als ik zo om me heen kijk, is dit groen voor heel veel mensen een zomerse kleur.ForumFossiel schreef: ↑04-06-2025 20:48Dat mag je hier niet vinden van de meerderheid, al die topics over kleding op een uitvaart/bruiloft/evenement met dresscode verzanden in om het hardst roepen hoe stom en stijf dat wel niet is en dat men blij mag zijn met je aanwezigheid en opbieden tegen elkaar wie er in docMartens en jeans naar een begrafenis gaat enzo.
Maargoed ik ben het met jou eens dat het gewoon goed fatsoen is en deel van ons sociaal weefsel om er wél rekening mee te houden. Net zoals je niet lekker jezelf bent als je met je handen eet, neuspeutert of plast in een hoek van de kamer, maar gewoon onbeleefd. Is ook gewoon een sociale conventie.
Ontopic, dat roze pak is inderdaad een snoepje. Als het te roze is, zo iets in camel, pistache of lila?
Persoonlijk zou ik dus gewoon in dit groen gaan, omdat ik iets graag nog vaker aan zou willen kunnen. Ik weet dat het gros van de Viva vrouwen een oneindig grote inloopkast met bijbehorende bodemloze betaalrekening heeft, maar iets kopen voor één feestje en het dan verder nooit meer aantrekken omdat het je ding niet is…
woensdag 4 juni 2025 om 21:09
woensdag 4 juni 2025 om 21:12
Wat vind je van deze?
https://www.asos.com/nl/prd/208354300?a ... pasteboard
Limegroen, een jumpsuit, een beetje een oversized look, maar door de open rug en dat gedrapeerde stukje stof toch wat chiquer.
Dingen om over na te denken: ik vind naar het toilet gaan met een jumpsuit absolute hel. Welke bh draag je hieronder? En moet je die ook nog aanschaffen?
Het zou voor mij niet iets zijn wat ik volgende week weer zou aantrekken. Dus hoe vaak ga je dit dragen?
https://www.asos.com/nl/prd/208354300?a ... pasteboard
Limegroen, een jumpsuit, een beetje een oversized look, maar door de open rug en dat gedrapeerde stukje stof toch wat chiquer.
Dingen om over na te denken: ik vind naar het toilet gaan met een jumpsuit absolute hel. Welke bh draag je hieronder? En moet je die ook nog aanschaffen?
Het zou voor mij niet iets zijn wat ik volgende week weer zou aantrekken. Dus hoe vaak ga je dit dragen?
woensdag 4 juni 2025 om 21:14
woensdag 4 juni 2025 om 21:14
Ik ga graag gepast naar een feest of evenement, maar ik koop geen kledingstukken die ik nooit meer zal dragen, omdat het een bijvoorbeeld bloemig of lichtgekleurd moet zijn. Dan draag ik dus mijn summer chique. En dat zou zeker deze kleur groen kunnen zijn. Mooie kleur en mooie jurk. Lekker dragen TO.
woensdag 4 juni 2025 om 21:16
Hélène_Amélie schreef: ↑04-06-2025 21:07Die groene jurk kan gewoon, hoor als je je daar prettig in zou voelen. Ik zou er alleen andere schoenen bij dragen, maar dat is ook maar mijn mening.
Vind ik ook hoor. Mooie sprekende accessoires erbij (ik zou gaan voor goudkleurig) en iets van goudkleurige sleehakken of espadrilles.
Goudkleurige tas erbij en je bent helemaal klaar.
Sur mes cahiers d’écolier
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn