Uitnodiging dresscode summer chique
woensdag 4 juni 2025 om 16:41
Goedemiddag,
We hebben een uitnodiging ontvangen voor de première van een korte film met dresscode summer chique. Ik en mode Nope.
Ik had al teruggezocht met de zoekfunctie maar kwam zulke oude topics tegen dat de meeste links verlopen waren.
Ik dacht zelf aan deze jurk:

Zou dit geschikt zijn?
Maar dan de schoenen, ik kwam de volgende pumps tegen maar denk dat die wellicht lomp ogen bij de jurk.

Is deze combi geschikt? Tips?
We hebben een uitnodiging ontvangen voor de première van een korte film met dresscode summer chique. Ik en mode Nope.
Ik had al teruggezocht met de zoekfunctie maar kwam zulke oude topics tegen dat de meeste links verlopen waren.
Ik dacht zelf aan deze jurk:

Zou dit geschikt zijn?
Maar dan de schoenen, ik kwam de volgende pumps tegen maar denk dat die wellicht lomp ogen bij de jurk.

Is deze combi geschikt? Tips?

woensdag 4 juni 2025 om 21:36
Fuchsia pumps en clutch.Hélène_Amélie schreef: ↑04-06-2025 21:07Die groene jurk kan gewoon, hoor als je je daar prettig in zou voelen. Ik zou er alleen andere schoenen bij dragen, maar dat is ook maar mijn mening.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 4 juni 2025 om 22:09
Owww. Nouja, jammer
Cum non tum age
woensdag 4 juni 2025 om 22:32
Welk merk is het pak?Hélène_Amélie schreef: ↑04-06-2025 20:41Ik heb die gepast in de winkel, maar met mijn dikke lijf stond het toch niet zo mooi![]()
Ik was te snel, in een winkel aan de Bodensee. Helaas
woensdag 4 juni 2025 om 22:39
Grappig, ik vind juist dat in zulke topics de dresscode zeer strikt gehanteerd wordt in de meeste posts. Veel strikter dan ik irl zie. En een paar mensen zijn dan wat losser met de dresscode. Ook in dit topic zie ik dat.ForumFossiel schreef: ↑04-06-2025 20:48Dat mag je hier niet vinden van de meerderheid, al die topics over kleding op een uitvaart/bruiloft/evenement met dresscode verzanden in om het hardst roepen hoe stom en stijf dat wel niet is en dat men blij mag zijn met je aanwezigheid en opbieden tegen elkaar wie er in docMartens en jeans naar een begrafenis gaat enzo.
Maargoed ik ben het met jou eens dat het gewoon goed fatsoen is en deel van ons sociaal weefsel om er wél rekening mee te houden. Net zoals je niet lekker jezelf bent als je met je handen eet, neuspeutert of plast in een hoek van de kamer, maar gewoon onbeleefd. Is ook gewoon een sociale conventie.
Ontopic, dat roze pak is inderdaad een snoepje. Als het te roze is, zo iets in camel, pistache of lila?
Dat roze pak is inderdaad een mooi plaatje maar ik zie alleen dropshippers die het verkopen.
woensdag 4 juni 2025 om 23:19
O dat wist ik ook niet.ForumFossiel schreef: ↑04-06-2025 18:18Erg chic is het niet als de organisator niet eens weet dat je Summer Chic schrijft. Je spelt het alleen als ‘chique’ als je de -e ook uitspreekt.
donderdag 5 juni 2025 om 00:31
Ik vind het zo lastig. Ik kom onderhand enkel buiten om de honden uit te laten of naar het hondenspeelveld te gaan, dat hoeft niet op chic. Ik hou ook niet van drukte en als het dan toch "moet" ga ik wel graag een beetje op in de menigte. Roze en beige vind ik doordat ik nogal wit ben niet echt een optie omdat het dan lijkt of ik niks aan heb
.
Ik had deze nog gevonden maar wederom te donker denk ik

En zoiets te weer te fel:

Spoedcursus modebewustheid maar gaan googlen en volgen denk ik

Spoedcursus modebewustheid maar gaan googlen en volgen denk ik

donderdag 5 juni 2025 om 06:59
donderdag 5 juni 2025 om 08:06
Maak het niet te moeilijk voor jezelf TO. Draag iets wat bij jou past.
Dat sommigen de dresscode interpreteren met bepaalde kleuren, lichtheid, stoffen of print, prima, maar nergens is dat formeel vastgelegd natuurlijk.
Zorg gewoon dat je je prettig voelt in wat je draagt. En niet iets duurs heb moeten kopen voor eenmalig gebruik (lekker duurzaam....)
Ik durf trouwens te voorspellen dat je straks op de premiere verbaasd rondkijkt hoeveel mensen er niet Summer Chique uit zien.
Dat sommigen de dresscode interpreteren met bepaalde kleuren, lichtheid, stoffen of print, prima, maar nergens is dat formeel vastgelegd natuurlijk.
Zorg gewoon dat je je prettig voelt in wat je draagt. En niet iets duurs heb moeten kopen voor eenmalig gebruik (lekker duurzaam....)
Ik durf trouwens te voorspellen dat je straks op de premiere verbaasd rondkijkt hoeveel mensen er niet Summer Chique uit zien.
donderdag 5 juni 2025 om 10:19
Als je googlet en op de website dresscode.nl (geloof ik) klikt, zie je tussen de foto’s ook donker en smaragdgroen, rood en donker/koningsblauw.Moonenz5 schreef: ↑05-06-2025 00:31Ik vind het zo lastig. Ik kom onderhand enkel buiten om de honden uit te laten of naar het hondenspeelveld te gaan, dat hoeft niet op chic. Ik hou ook niet van drukte en als het dan toch "moet" ga ik wel graag een beetje op in de menigte. Roze en beige vind ik doordat ik nogal wit ben niet echt een optie omdat het dan lijkt of ik niks aan heb.
Spoedcursus modebewustheid maar gaan googlen en volgen denk ik![]()
donderdag 5 juni 2025 om 10:48
Deze kunnen prima vind ik.Moonenz5 schreef: ↑05-06-2025 00:31Ik vind het zo lastig. Ik kom onderhand enkel buiten om de honden uit te laten of naar het hondenspeelveld te gaan, dat hoeft niet op chic. Ik hou ook niet van drukte en als het dan toch "moet" ga ik wel graag een beetje op in de menigte. Roze en beige vind ik doordat ik nogal wit ben niet echt een optie omdat het dan lijkt of ik niks aan heb.
Ik zou wel iets kopen wat je nog vaker aan zult doen.
Cum non tum age
donderdag 5 juni 2025 om 11:05
Ik zou kiezen voor de jurk uit de OP met fuchsia schoenen en clutch.Moonenz5 schreef: ↑05-06-2025 00:31Ik vind het zo lastig. Ik kom onderhand enkel buiten om de honden uit te laten of naar het hondenspeelveld te gaan, dat hoeft niet op chic. Ik hou ook niet van drukte en als het dan toch "moet" ga ik wel graag een beetje op in de menigte. Roze en beige vind ik doordat ik nogal wit ben niet echt een optie omdat het dan lijkt of ik niks aan heb.
Veel mooier.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
donderdag 5 juni 2025 om 11:57
Ik vind de onderste echt heel leuk!Moonenz5 schreef: ↑05-06-2025 00:31Ik vind het zo lastig. Ik kom onderhand enkel buiten om de honden uit te laten of naar het hondenspeelveld te gaan, dat hoeft niet op chic. Ik hou ook niet van drukte en als het dan toch "moet" ga ik wel graag een beetje op in de menigte. Roze en beige vind ik doordat ik nogal wit ben niet echt een optie omdat het dan lijkt of ik niks aan heb.
Maar mensen gaan voorbij

donderdag 5 juni 2025 om 14:49
Haha ik zou ook gaan voor goud. Maar ik ben dan ook net een ekster. Alles wat blinkt vind ik mooi.

(Nou ja bijna alles)
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
donderdag 5 juni 2025 om 15:18
donderdag 5 juni 2025 om 15:28
Ik ook! Zelf heb ik goudkleurige espadrilles (niet deze, wel zoiets) die ik naar een feestje ook gerust onder een jurk draag: loopt en danst lekker en ziet er, zeker onder een lange jurk, leuk en zomers uit:
https://www.assem.nl/dames/schoenen/esp ... quantity=1

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in