Mode & Beauty alle pijlers

Uitnodiging dresscode summer chique

04-06-2025 16:41 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag,

We hebben een uitnodiging ontvangen voor de première van een korte film met dresscode summer chique. Ik en mode Nope.
Ik had al teruggezocht met de zoekfunctie maar kwam zulke oude topics tegen dat de meeste links verlopen waren.

Ik dacht zelf aan deze jurk:
Afbeelding

Zou dit geschikt zijn?

Maar dan de schoenen, ik kwam de volgende pumps tegen maar denk dat die wellicht lomp ogen bij de jurk.
Afbeelding

Is deze combi geschikt? Tips?
Bailey26 schreef:
04-06-2025 21:14
Volgens Google Lens bij visconse.nl (ken ik zelf niet) en (helaas) aliexpress.
De jumpsuit die ik pastte was zeker niet van AliExpress. Ik ben vergeten naar het merk te kijken.
MrsM schreef:
04-06-2025 21:16
Vind ik ook hoor. Mooie sprekende accessoires erbij (ik zou gaan voor goudkleurig) en iets van goudkleurige sleehakken of espadrilles.

Goudkleurige tas erbij en je bent helemaal klaar.
Precies!
Hélène_Amélie schreef:
04-06-2025 21:07
Die groene jurk kan gewoon, hoor als je je daar prettig in zou voelen. Ik zou er alleen andere schoenen bij dragen, maar dat is ook maar mijn mening.
Fuchsia pumps en clutch.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
04-06-2025 21:36
Fuchsia pumps en clutch.
Ja!
Hélène_Amélie schreef:
04-06-2025 21:00
In een winkel aan de Bodensee...
Owww. Nouja, jammer
Cum non tum age
Moiren schreef:
04-06-2025 21:36
Fuchsia pumps en clutch.
Tof!
En ik vind de jurk ook echt gewoon kunnen
Hélène_Amélie schreef:
04-06-2025 20:41
Ik heb die gepast in de winkel, maar met mijn dikke lijf stond het toch niet zo mooi :'(
Welk merk is het pak?

Ik was te snel, in een winkel aan de Bodensee. Helaas
ForumFossiel schreef:
04-06-2025 20:48
Dat mag je hier niet vinden van de meerderheid, al die topics over kleding op een uitvaart/bruiloft/evenement met dresscode verzanden in om het hardst roepen hoe stom en stijf dat wel niet is en dat men blij mag zijn met je aanwezigheid en opbieden tegen elkaar wie er in docMartens en jeans naar een begrafenis gaat enzo.
Maargoed ik ben het met jou eens dat het gewoon goed fatsoen is en deel van ons sociaal weefsel om er wél rekening mee te houden. Net zoals je niet lekker jezelf bent als je met je handen eet, neuspeutert of plast in een hoek van de kamer, maar gewoon onbeleefd. Is ook gewoon een sociale conventie.

Ontopic, dat roze pak is inderdaad een snoepje. Als het te roze is, zo iets in camel, pistache of lila?
Grappig, ik vind juist dat in zulke topics de dresscode zeer strikt gehanteerd wordt in de meeste posts. Veel strikter dan ik irl zie. En een paar mensen zijn dan wat losser met de dresscode. Ook in dit topic zie ik dat.

Dat roze pak is inderdaad een mooi plaatje maar ik zie alleen dropshippers die het verkopen.
Voor mij is summer chique: lichte, zachte, effen stoffen, geen print, geen contrast.
ForumFossiel schreef:
04-06-2025 18:18
Erg chic is het niet als de organisator niet eens weet dat je Summer Chic schrijft. Je spelt het alleen als ‘chique’ als je de -e ook uitspreekt.
O dat wist ik ook niet.
Ik vind het zo lastig. Ik kom onderhand enkel buiten om de honden uit te laten of naar het hondenspeelveld te gaan, dat hoeft niet op chic. Ik hou ook niet van drukte en als het dan toch "moet" ga ik wel graag een beetje op in de menigte. Roze en beige vind ik doordat ik nogal wit ben niet echt een optie omdat het dan lijkt of ik niks aan heb ;-D .

Ik had deze nog gevonden maar wederom te donker denk ik

Afbeelding

En zoiets te weer te fel:

Afbeelding

Spoedcursus modebewustheid maar gaan googlen en volgen denk ik :facepalm:
Wissewis schreef:
04-06-2025 17:36
Het moet niet gekker worden ... Een dresscode in een donkere filmzaal.

Ik zou gewoon aantrekken wat je zelf wil.
Zolang je maar niet naakt gaat.
Het is een uitnodiging voor première, daar volgt uiteraard een receptie of zelfs een feestje op.
Maak het niet te moeilijk voor jezelf TO. Draag iets wat bij jou past.
Dat sommigen de dresscode interpreteren met bepaalde kleuren, lichtheid, stoffen of print, prima, maar nergens is dat formeel vastgelegd natuurlijk.
Zorg gewoon dat je je prettig voelt in wat je draagt. En niet iets duurs heb moeten kopen voor eenmalig gebruik (lekker duurzaam....)

Ik durf trouwens te voorspellen dat je straks op de premiere verbaasd rondkijkt hoeveel mensen er niet Summer Chique uit zien.
Moonenz5 schreef:
05-06-2025 00:31
Ik vind het zo lastig. Ik kom onderhand enkel buiten om de honden uit te laten of naar het hondenspeelveld te gaan, dat hoeft niet op chic. Ik hou ook niet van drukte en als het dan toch "moet" ga ik wel graag een beetje op in de menigte. Roze en beige vind ik doordat ik nogal wit ben niet echt een optie omdat het dan lijkt of ik niks aan heb ;-D .

Afbeelding

Afbeelding

Als je googlet en op de website dresscode.nl (geloof ik) klikt, zie je tussen de foto’s ook donker en smaragdgroen, rood en donker/koningsblauw.
Verkeerde geciteerd
Cum non tum age
Moonenz5 schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Deze kunnen prima vind ik.
Ik zou wel iets kopen wat je nog vaker aan zult doen.
Cum non tum age
Moonenz5 schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou kiezen voor de jurk uit de OP met fuchsia schoenen en clutch.
Veel mooier.
Ruin it yourself.
Moonenz5 schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind de onderste echt heel leuk!
Maar mensen gaan voorbij
Die jurk vind ik echt wel kunnen. Zeker in combinatie met een sandalette met wat hak. In zilver of goud. En wat bling bling om de nek/in de oren.

Die pumps vind ik echt meer voor de herfst of winter.
Moiren schreef:
05-06-2025 11:05
Ik zou kiezen voor de jurk uit de OP met fuchsia schoenen en clutch.
Veel mooier.
Ja! Maar ook met gouden schoenen en clutch staat het mooi.
Hélène_Amélie schreef:
05-06-2025 13:52
Ja! Maar ook met gouden schoenen en clutch staat het mooi.

Haha ik zou ook gaan voor goud. Maar ik ben dan ook net een ekster. Alles wat blinkt vind ik mooi. ;-)

(Nou ja bijna alles)
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
05-06-2025 14:49
Haha ik zou ook gaan voor goud. Maar ik ben dan ook net een ekster. Alles wat blinkt vind ik mooi. ;-)

(Nou ja bijna alles)
Ik ook, maar fuchsia vind ik het toch meer een summer theme geven.
Ruin it yourself.
MrsM schreef:
05-06-2025 14:49

(Nou ja bijna alles)
Ik ook! Zelf heb ik goudkleurige espadrilles (niet deze, wel zoiets) die ik naar een feestje ook gerust onder een jurk draag: loopt en danst lekker en ziet er, zeker onder een lange jurk, leuk en zomers uit:

https://www.assem.nl/dames/schoenen/esp ... quantity=1
Die bovenste vind ik een beetje gordijn maar dat kobaltblauwe pak vind ik schitterend.
Of wat anderen al zeggen de groene uit je OP met fuchsia accessoires en schoenen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven