Roadtrip

04-06-2025 11:59 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou graag dit jaar buiten de schoolvakantie een kleine roadtrip van een week doen samen met mijn vriend.
Nu vroeg ik mij af of jullie ideeën of tips hebben.
Zelf zat ik te kijken naar Frankrijk (meest voor de had liggend)
Wat zijn mooie plaatsen? Hoeveel plekken bezoeken we etc
We willen gewoon met de auto en houden wel van wat sightseeing maar ook heel erg van natuur, zon, wat wandelen en rust.
Qua overnachten zit ik te denken aan hotelletjes of b&b overnachtingen.
disney1 schreef:
04-06-2025 21:19
Je hebt bericht terug
:heart:
Voor een week in Frankrijk zou ik naar Normandie gaan. Bijv Honfleur Etretat, invasiestranden, tot st malo en mont saint michel.

Of richting elzas strassbourg colmar.

Of de loire streek kastelen en wijnroute.
Ja, Loire is ook leuk! Hebben wij 2 jaar geleden gedaan. Begonnen in Sancerre en vandaar langs de Loire langs een aantal mooie kastelen.
Bij een roadtrip begin je toch meestal thuis? Daar waar de auto staat :)
Irregular_Choice schreef:
04-06-2025 23:50
Vanaf waar je de auto huurt kan ook natuurlijk.
Nova schreef:
05-06-2025 18:31
Vanaf waar je de auto huurt kan ook natuurlijk.
Dat is waar. Als je een eind verder wil en je niet zo veel tijd hebt, is dat een goede optie :)
05-06-2025 20:57
Dat is waar. Als je een eind verder wil en je niet zo veel tijd hebt, is dat een goede optie :)
Of als je ergens heen wil waar je niet heen kan rijden. Een road trip in de US bijvoorbeeld.
Dubbel
kris33 wijzigde dit bericht op 05-06-2025 23:27
95.00% gewijzigd
04-06-2025 23:50
Oke, van huis uit naar Sancerre gereden (relatief lange rit, en van daar uit korte etappes gereden.
Nova schreef:
05-06-2025 21:39
Of als je ergens heen wil waar je niet heen kan rijden. Een road trip in de US bijvoorbeeld.
Ik zei dan ook niet dat ze altijd vanuit huis beginnen.

Wij maken eigenlijk jaarlijks een roadtrip met onze caravan. Vorig jaar via Duitsland en Oostenrijk naar Italië gegaan en toen weer terug. Op de terugweg ook een paar nachten Oostenrijk gedaan, omdat ik daar nog nooit was geweest.
Komende zomer gaan we vanuit huis naar België, dan Luxemburg, Vogezen en via 2 stops in Duitsland weer terug. Overal staan er een nacht of 3-4, alleen in de Vogezen blijven we een week. Het bevalt ons wel om op die manier vakantie te vieren. We zien veel plekken en op elke locatie hebben we ook wel wat dingen op de planning staan om te bezoeken. Pretpark, waterpark, een stad etc. Onze langste rit komend jaar is 300km. We beginnen met 2 korte ritten naar België en Luxemburg en daarna zijn het ritjes tussen 250-300km. Dat is ook wel zo’n beetje de max die we dagelijks willen rijden. Met de caravan schiet het toch ook een stuk minder snel op allemaal en zo blijft het leuk vinden wij.
Vorig jaar wel langere ritten moeten maken om in Italië te komen, maar ook wel geprobeerd om wat kortere stukken te doen of ergens 2 nachten te blijven tussendoor.
Alles kan :) Ik heb wel eens een route uitgestippeld richting ZO Italië, oversteken naar Albanië en dan weer richting het noorden. Het is er nog nooit van gekomen want dat zijn wel heel wat kilometers waarvoor je veel tijd nodig hebt. Ook mooi lijkt me van Zweden naar noordelijker, het landschap wordt dan steeds ruiger.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven