
Zeer onstabiele Wifi Online.nl...kan ik zelf nog iets doen?
vrijdag 6 juni 2025 om 10:27
Ik heb een internet-abonnement van 50 Mbps bij Online.nl. Sinds anderhalve week is mijn Wifi echter verschrikkelijk traag en haal ik regelmatig hooguit 1/tiende van de downloadsnelheid..Zelfs mails openen kost meerdere minuten. Ik heb een up-to-date laptop van ca. 2,5 jaar oud en met Windows 11. Bekabeld de verbinding testen kan niet omdat de laptop daar geen aansluiting voor heeft. Het vreemde vind ik dat mijn telefoon wel snelle wifi lijkt te hebben (android-toestel)...
Zaterdag heeft Online.nl mijn modem gereset wat even leek te helpen maar zondag was alweer de wifi traag. Bij bellen met Online.nl bieden zij als enige optie om een monteur te laten komen waarvoor 70 euro in rekening wordt gebracht..
Is dit normaal? Kan ik zelf nog iets doen thuis zonder die monteur te laten komen?
Zaterdag heeft Online.nl mijn modem gereset wat even leek te helpen maar zondag was alweer de wifi traag. Bij bellen met Online.nl bieden zij als enige optie om een monteur te laten komen waarvoor 70 euro in rekening wordt gebracht..
Is dit normaal? Kan ik zelf nog iets doen thuis zonder die monteur te laten komen?
zaterdag 7 juni 2025 om 10:24
zaterdag 7 juni 2025 om 12:17
Je kan het linkje naar de screenshot wel posten.
Als je dit menu hebt:

Bij Kanaal staat nu automatisch in het screenshot. Staat dat bij jou ook? Zo nee: Zet op Automatisch. Zo ja: Zoek dan met de Wifi Analyzer een rustig kanaal en probeer die. Dit zou hij zelf moeten doen op de Automatisch setting maar ik heb er ook weleens gezeik mee gehad dat hij toch op een te druk kanaal ging zitten chillen.
zaterdag 7 juni 2025 om 17:54
Als link krijg ik http://192.168.1.1/
zaterdag 7 juni 2025 om 18:35
We hebben met de app naar de bandbreedte gekeken. Op het kanaal zaten nog 2 andere apparaten waaronder mijn eigen signaalversterker, maar die gebruikten minder van het kanaal dan mijn eigen modem. Ook met een netwerkadapter en bekabeld internet blijft de snelheid, vooral de downloadsnelheid, erg slecht. Switchen van kanaal lijkt geen verschil te maken..
En nu?
En nu?
zaterdag 7 juni 2025 om 18:57
Dit had mn moeder precies zo, maar dan met kpn. Ze kreeg toen gratis een wifipunt( vetsterker) dat hielp veel. De geplande kwam ook nog en het bleek dat dat toeganspunt kastje op de muur, waar de glasvezel binnenkomt, erg verouderd was en daardoor de boel verstoorde.
Dat toegangspunt/ kastje is vervangen en ze geeft geen problemen meer.
Het kan zijn dat jouw telefoon een betere/ sterkere ontvanger heeft dan je laptop waardoor je telefoon nog redelijke snelheid heeft
Dat toegangspunt/ kastje is vervangen en ze geeft geen problemen meer.
Het kan zijn dat jouw telefoon een betere/ sterkere ontvanger heeft dan je laptop waardoor je telefoon nog redelijke snelheid heeft

zaterdag 7 juni 2025 om 20:31
Ik heb laatste tijd ook, nu weer. Stopt m'n tv er gewoon mee, geen wifi verbinding, ik snap het ook effe niet.
Ik zit ook bij online, meestal als ik internet problemen heb sturen ze ene nieuwe modem en is het probleem daarmee opgelost.
Beetje voor een monteur betalen, zijn ze gek geworden? Je betaald voor internet dus hun moeten maar leveren, anders einde abonnement.
Ik zit ook bij online, meestal als ik internet problemen heb sturen ze ene nieuwe modem en is het probleem daarmee opgelost.
Beetje voor een monteur betalen, zijn ze gek geworden? Je betaald voor internet dus hun moeten maar leveren, anders einde abonnement.
zaterdag 7 juni 2025 om 21:30
Volgens Online.nl is mijn modem uit 2022 of 23 en dus nog up to date..ze vinden ook geen problemen in het modem..Loesiepoesie2 schreef: ↑07-06-2025 20:31Ik heb laatste tijd ook, nu weer. Stopt m'n tv er gewoon mee, geen wifi verbinding, ik snap het ook effe niet.
Ik zit ook bij online, meestal als ik internet problemen heb sturen ze ene nieuwe modem en is het probleem daarmee opgelost.
Beetje voor een monteur betalen, zijn ze gek geworden? Je betaald voor internet dus hun moeten maar leveren, anders einde abonnement.
zaterdag 7 juni 2025 om 21:41
Ik heb zelf al een signaalversterker van de Action op de gang geplaatst een kleine maand geleden, toen had ik nog goede wifi alleen niet wanneer ik in de tuin zat. Hebben ze dat toegangspunt toen gratis vervangen? Ik heb dsl-internet.,*jaline schreef: ↑07-06-2025 18:57Dit had mn moeder precies zo, maar dan met kpn. Ze kreeg toen gratis een wifipunt( vetsterker) dat hielp veel. De geplande kwam ook nog en het bleek dat dat toeganspunt kastje op de muur, waar de glasvezel binnenkomt, erg verouderd was en daardoor de boel verstoorde.
Dat toegangspunt/ kastje is vervangen en ze geeft geen problemen meer.
Het kan zijn dat jouw telefoon een betere/ sterkere ontvanger heeft dan je laptop waardoor je telefoon nog redelijke snelheid heeft
zondag 8 juni 2025 om 05:39
Ja gratis en het wifipunt is ook gecrediteerd op de factuur.( ik weet niet of je met dsl ook zon punt hebr?)
Zij had ook eerst zelf een wifiversterker gekocht. Een van 15 euro oid maar dat deed niet genoeg. Dat wifi punt maakte de snelheid van 6 bit ( op sommige plekken/ apparaten) naar dik 150 bit.( sneller dat haar abonnement max) Die goedkope versterker maakte er soms 30 bit van maar zeer onstabiel en de wifi werd soms ook weer max 6 bit waardoor je dus geen videoland kan kijken etc.
Dat van die kanalen hierboven had kpn eerst ook allemaal veranderd/ geprobeerd. Volgens mij ook iets met de frequentie. Ze heeft een nieuw modem gekregen ook maar dat was de oplossing dus niet. Ook een paar keer extra internet bundels op de mobiel. Wel goede service maar niet wat je wil. Maar uiteindelijk is het dus nu wel opgelost.
Zij had ook eerst zelf een wifiversterker gekocht. Een van 15 euro oid maar dat deed niet genoeg. Dat wifi punt maakte de snelheid van 6 bit ( op sommige plekken/ apparaten) naar dik 150 bit.( sneller dat haar abonnement max) Die goedkope versterker maakte er soms 30 bit van maar zeer onstabiel en de wifi werd soms ook weer max 6 bit waardoor je dus geen videoland kan kijken etc.
Dat van die kanalen hierboven had kpn eerst ook allemaal veranderd/ geprobeerd. Volgens mij ook iets met de frequentie. Ze heeft een nieuw modem gekregen ook maar dat was de oplossing dus niet. Ook een paar keer extra internet bundels op de mobiel. Wel goede service maar niet wat je wil. Maar uiteindelijk is het dus nu wel opgelost.
zondag 8 juni 2025 om 10:09

zondag 8 juni 2025 om 10:22
Bel ze dat je je abonnement wilt opzeggen omdat je niet geholpen wordt en hun slecht wifi leveren.Snoopy80 schreef: ↑08-06-2025 10:09Tja..ik krijg als ik Online.nl bel steeds dezelfde medewerker te spreken...die heeft me een link gegevens met instructies om het Wifi-kanaal te wijzigen..en verwijst me verder alleen naar hun monteur..Zo kom ik niks verder.
Heb echt de neiging nu om maar over te stappen naar een andere provider
Kan is groot dat ze dan opeens wel.met een oplossing komen en anders overstappen.
Ze willen klanten nooit kwijt, ik bel ze ook elk jaar zeg dat ik wil opzeggen en krijg dan weer een nieuw aanbod met flinke korting.
zondag 8 juni 2025 om 17:37
Bekabeld is ook kut dus, dan is er toch iets met het modem denk ik (om het zeker te weten kan je met een andere laptop proberen, kijken of die beter werkt). Ik zou lekker Online aan zijn broek hangen tot ze iemand langs sturen of een nieuw modem sturen. Als je het nieuwe modem installeert, gebruik dan ook de nieuwe kabels want daar kan het ook in zitten.Snoopy80 schreef: ↑07-06-2025 18:35We hebben met de app naar de bandbreedte gekeken. Op het kanaal zaten nog 2 andere apparaten waaronder mijn eigen signaalversterker, maar die gebruikten minder van het kanaal dan mijn eigen modem. Ook met een netwerkadapter en bekabeld internet blijft de snelheid, vooral de downloadsnelheid, erg slecht. Switchen van kanaal lijkt geen verschil te maken..
En nu?
Willen ze je niet helpen, dan lekker overstappen. Die ben je dan beter kwijt dan rijk.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in