Prijs cadeautje kinderfeest

21-07-2009 15:51 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Korte vraag: wat geven jullie uit aan een gemiddeld kinderfeestje?

Mijn zoon had vorige week zijn feest en ik schrok toch wel van sommige cadeautjes (cadeaubonnen van 10 euro, 2 keer een leesboek van ¤ 14,95 en nog een paar duurdere cadeaus).

Ik geef er altijd zo'n 8 a 9 euro voor uit (ligt aan wat ik leuk vindt voor betreffende kind) en dat vind ik al veel. Niet dat ik het niet kan betalen, maar ik vind dat gewoon een leuke prijs (oude 15 gulden prijs zeg maar).

PS Hij werd 8 jaar.
Ja het lijkt soms wel opboksen tegen elkaar. Daar doe ik dus niet aan mee. Tsss, 20 euro voor een kinderfeestje, en dat zijn er per jaar nogal wat.
quote:maroon5 schreef op 21 juli 2009 @ 17:11:

Snaak heeft nog maar 2 kinderfeestjes gehad, maar bij beide heb ik niet meer dan 5 euro uit gegeven, blijft een aardigheidje hoor! (ligt natuurlijk ook aan je persoonlijke budget denk ik, mijn budget is niet zo hoog, dus ik zal gek zijn om voor 15 euro een kqadootje te kopen)Kinderen hebben er toch ook geen enkel besef van hoe duur iets was? ik heb weleens meegemaakt dat een kind een duur cadeau kreeg maar een knutselsetje van een paar euro een stuk leuker vond!
Oók dat Jannemaan!
Het is toch ook een sport om iets leuks te zoeken voor een bepaald budget. Afgelopen feestje was het ventje helemaal gek van Cars, en toevallig die week bij de Trekpleister een Cars knutseldoos voor 4 euro! Ook meteen de prinsessevarian meegenomen, die komt bij een volgend feestje mss wel weer van pas.

Eerste feestje was dat meisje wild van Littlest Pet Shop, bij de Action voor 5 euro mn mandje volgeladen met allerlei tekenspulletjes daarvan. Een schilderijtje maken, leuke stempelstiften, kladblok, en nog kleurpotloden geloof ik.

Beiden waren er helemaal blij mee!

(zou het schelen dat dit kleuters betreft, en dat die gewoon nog wat gemakkelijk tevreden zijn?)
Het ligt eraan. Mijn oudste van 8 vierde laatst zijn partijtje n kreeg alleen maar cadeaubonnen varierend van 5 tot 10 euro. Hij was overal even blij mee.

en het gaat er natuurlij niet om maar wij gingen zwemmen en het partijtje duurde van 12 uur tot een uur of half 7. Twee keer hier gegeten plus de hele middag je kind onder de pannen. Dan is 10 euro natuurlijk een koopje!
quote:maze schreef op 21 juli 2009 @ 17:24:

Het ligt eraan. Mijn oudste van 8 vierde laatst zijn partijtje n kreeg alleen maar cadeaubonnen varierend van 5 tot 10 euro. Hij was overal even blij mee.

en het gaat er natuurlij niet om maar wij gingen zwemmen en het partijtje duurde van 12 uur tot een uur of half 7. Twee keer hier gegeten plus de hele middag je kind onder de pannen. Dan is 10 euro natuurlijk een koopje!

Dus net zoals je bij een bruiloft meer moet betalen als je daggast bent, omdat je dan heel de dag mee bent en eten krijgt.

Ben ik het dus niet mee eens

Je doet Snaak net zo veel plezier met spelletjes in de tuin, dus die kosten voer je zelf zo hoog op.. Haar laatste feestje was ook niet thuis, maar in een ballenbak, frietjes en schminck en de hele ratteplan erbij, ik was mee omdat er anders niet genoeg vervoer was, maar daar ga ik de prijs van mn kadootje echt niet op aan passen hoor!

Ow, dus je wilt het feestje liefst kostendekkend hebben? Nou sorry hoor, maar ook daar doe ik niet aan mee. Het is een kínderfeestje en wat de ouders verzinnen,toeters en bellen, hoe duur ze het zelf maken mogen ze lekker zelf weten.

Ik ben ook weleens met de kinderen weggeweest, kostte ook aardig wat, maar geen haar op mijn hoofd die dan gaat zitten rekenen over de prijs van de cadeautjes. We hadden met dochter en vriendinnetjes een superleuke dag.
Nee niet kostendekkend. Maar ik vind wel dat je daar rekening mee kan houden. voor mezelf dan he. Van anderen verwacht ik dat niet. Maar als ik iets leuks zie en dat is eigenlijk iets boven mijn budget dan denk ik wel : nou ja hij is heel de middag weg en krijgt eten en drinken enz. Dus dan valt bv een tientje ook wel weer mee.
En ik betaal zelf liever iets meer aan partijtjes dan dat ik een gezellige en goedkope middag thuis organiseer. Dat heb ik 1 keer gedaan: wat een ramp was dat zeg.

Maar dat heeft voor mij niks te maken met het bedrag van wat de gasten geven. Staat toch los van elkaar
Leuk motto heb je, Maze.
quote:milo schreef op 21 juli 2009 @ 17:44:

Leuk motto heb je, Maze. Dank je!
quote:Nellebelletje schreef op 21 juli 2009 @ 16:35:

Nou, dat bepaalde boek kreeg hij dubbel (hij is gek op Paul van Loon boeken) en dus gaven allebei de moeders me het bonnetje van ¤ 14.95.....Ok, duidelijk. Tja ik vind 14,95 ook erg veel. Te veel eigenlijk.
quote:fleurtje schreef op 21 juli 2009 @ 16:25:

Oh Tijger, nog een kleine tip: als jij bv in de folder van Trekpleister een bepaald boek in de aanbieding ziet staan, maar de Bruna is bv kilometers dichterbij... De Bruna is verplicht dat boek voor dezelfde prijs te verkopen!Ik zou mezelf echt een beetje voor gek voelen staan. Ja maar, bij Trekpleister is ie 4.95. Heeft Bruna daar echt boodschap aan? geldt dat alleen voor de Bruna of ook voor andere kantoorboekhandelaren. Er is hier namelijk geen Bruna te bekennen
Wat een bedragen! Oké, ook al zouden we nog guldens hebben dan zou je ook meer uitgeven dan 'toen'. Maar voor een kind-naar-kind-cadeutje zou je toch eigenlijk voor 5 euro moeten kunnen slagen.

Ik ben van de 'oude' generatie maar ik weet dat destijds boeken zoals Pinkeltje en Claudio (haha, iemand die die laatste serie kent>), F 4,95 waren. Al zou het dan door euro en prijsstijgingen dubbel zijn geworden, dan zou je nog steeds voor ca. 5 euro moeten kunnen kopen.

Ik merk om me heen dat cadeaus (zowel van ouders, als van kinderen op partijtjes) én de partijtjes steeds lijken elkaar te moeten overtreffen. Zoveel partijtjes buitenshuis (mega speeltuin, McD, bioscoop etc.). En zie alleen al de wat-moet-mijn-1-2-3-6-jarig kind trakteren..... Bizar!
Ja, over die feestjes die niet gek genoeg kunnen....daar is ook nog een heel verhaal over te vertellen.

Onze middelste werd vorige maand 5 en hij is helemaal gek van Mickey Mouse Clubhuis. Dus ik en mijn man een heleboel spellen bedacht met het thema Mickey (bijv. ipv Ezeltje Prik de strik van Katrien opplakken, snoephappen met Mickeymousesnoepjes, waterballongooien naar Boris Boef etc)...maar daar vonden ze niks aan.

Deze maand wilden we met onze kerel die 8 wordt (maar met kinderen van 9 en 10 in een klas zit) een spionnenfeest houden. Eerst een idkaart maken en dan naar de hei of het bos om vlag veroveren te doen en dan als ze lekker moe zijn thuis nog Spy kids kijken met iets te eten (pizza, want mijn kids lusten geen frietjes).

Na het fiasco van feestje van zoon die 5 werd durfden we dat dus niet meer aan en zijn we naar het klimcentrum geweest (en daarna toch maar die film met pizza). Groot succes en en zelden zo'n leuk feestje gehad, terwijl het wel tegen veel van mijn principes indruiste.

Mijn oudste van 8 vierde laatst zijn partijtje n kreeg alleen maar cadeaubonnen varierend van 5 tot 10 euro. ? Ben ik de enige die van zijn stoel valt bij het lezen dat een kind van 8 cadeaubonnen voor zijn verjaardag krijgt?
quote:delphicat schreef op 21 juli 2009 @ 18:39:

[...]

? Ben ik de enige die van zijn stoel valt bij het lezen dat een kind van 8 cadeaubonnen voor zijn verjaardag krijgt?Nee hoor, hier ook al vanaf 8e jaar! Bij bijna alle meiden uit de klas van mijn oudste dochter werden cadeaubonnen gevraagd en dan het liefst van de juwelier. Ik geef meestal tussen de 7,50 tot 10 euro uit aan zo;n bon. Dochter vroeg zelf ook om cadeaubonnen, omdat ze het namelijk heel erg leuk vindt om iets uit te zoeken. Vorig jaar had ze een supergaaf horloge en een paar zilveren oorringen van die bonnen kunnen kopen die ze nu nog elke dag draagt.
tja ik vind kadobonnen ook niets maar een zoontje van mijn vriendin wilde zo'n DS tja... daar sta je dan!

Ik ben iemand die altijd in een prijzenfestijn of opruiming kadootjes scoort en dan in mijn "kadootjeskast"stopt.. heb ik altijd iets in huis en toch niet al te veel geld kwijt...

Ik vind voor een kinderpartijtje 5 euro echt de max hoor!
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
quote:delphicat schreef op 21 juli 2009 @ 18:39:

[...]

? Ben ik de enige die van zijn stoel valt bij het lezen dat een kind van 8 cadeaubonnen voor zijn verjaardag krijgt?Wat is daar nou gek aan? Hij had het wel op de uitnodigingen geschreven. Beter allemaal cadeaubonnen waar hij een spel voor zijn psp voor kan kopen dan allemaal flutcadeautjes van 5 euro. Want sorry hoor maar zoveel bijzonders is er niet voor te koop!
quote:vivafreak1 schreef op 21 juli 2009 @ 19:16:

Ik ben iemand die altijd in een prijzenfestijn of opruiming kadootjes scoort en dan in mijn "kadootjeskast"stopt.. heb ik altijd iets in huis en toch niet al te veel geld kwijt...

Ik vind voor een kinderpartijtje 5 euro echt de max hoor!Doe ik ook altijd zo! Zoals eerder gezegd zijn er altijd leuke dingetjes bij oa het kruidvat te vinden. Verder heb ik altijd een voorraad bellenblaas in die kast. Kost geen drom bij de Action, als ik dan eens een vriendinnetje met kindjes bezoek neem ik zo'n potje mee. Vind ik leuk en de kinderen zijn weer een half uurtje zoet (als ze het potje recht weten te houden....)
quote:maze schreef op 21 juli 2009 @ 19:42:

[...]

Wat is daar nou gek aan? Hij had het wel op de uitnodigingen geschreven. Beter allemaal cadeaubonnen waar hij een spel voor zijn psp voor kan kopen dan allemaal flutcadeautjes van 5 euro. Want sorry hoor maar zoveel bijzonders is er niet voor te koop!Echt waar??? Cadeausuggesties bij een bruiloft vind ik nog tot daar aan toe, maar zelfs bij kinderverjaardagen op de uitnodiging zetten dat je graag cadeaubonnen wilt vind ik wel erg gierig overkomen!
Ik hou als richtbedrag 10 euro aan, probeer er wel onder te komen, maar dan moet het een echt leuk kado zijn en niet alleen maar iets dat ingepakt is in mooi papier.

Valt nog best tegen om in een speelgoedwinkel voor dat bedrag iets te vinden voor het kind dat alles al heeft (en ik ga ervan uit dat alle kinderen waar mijn koters mee omgaan zulke kinderen zijn).

Wat mijn kinderen krijgen varieert van een autootje van de zeeman (eigenlijk zonde geld want zo stuk) tot een peperduur set pokemonkaarten. Ben me stuk geschrokken toen iemand aan de jarige een 20 euro briefje gaf, en aan zijn ook pas jarig gewezen broertje nog eens 20 euro. -slik-

Dan ben ik wel zo dat de jongens naar de winkel gaan voor een goed stuk speelgoed van dat geld. Ze zouden beslist in staat zijn geweest om het uit te geven aan snoep.
quote:Tijger32 schreef op 21 juli 2009 @ 18:02:

[...]

Ik zou mezelf echt een beetje voor gek voelen staan. Ja maar, bij Trekpleister is ie 4.95. Heeft Bruna daar echt boodschap aan? geldt dat alleen voor de Bruna of ook voor andere kantoorboekhandelaren. Er is hier namelijk geen Bruna te bekennen Hoe zit dat dan met die grote ketens die partijen opkopen en een kleine boekhandel die nekele stuks inkoopt?

[...]

Wat is daar nou gek aan? Hij had het wel op de uitnodigingen geschreven. Beter allemaal cadeaubonnen waar hij een spel voor zijn psp voor kan kopen dan allemaal flutcadeautjes van 5 euro. Want sorry hoor maar zoveel bijzonders is er niet voor te koop!Persoonlijk vind ik een cadeautje zo meer op een bestelling lijken. Vroeger had je een "wensen"lijstje waarbij je heel blij was er iets van te krijgen. Wij leerden dat ieder cadeautje een CADEAUTJE was en dus was ik er blij mee. Als je geen bon wil maar iets anders ga je als kind je vriendjes toch ook niet vertellen wat ze voor jou believen te kopen?

[...]

Wat is daar nou gek aan? Hij had het wel op de uitnodigingen geschreven. Beter allemaal cadeaubonnen waar hij een spel voor zijn psp voor kan kopen dan allemaal flutcadeautjes van 5 euro. Want sorry hoor maar zoveel bijzonders is er niet voor te koop!

Dit is hopelijk sarcastisch bedoeld?

Herstel mijn geloof in de mensheid en vertel dat je het niet serieus meent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven