Prijs cadeautje kinderfeest

21-07-2009 15:51 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Korte vraag: wat geven jullie uit aan een gemiddeld kinderfeestje?

Mijn zoon had vorige week zijn feest en ik schrok toch wel van sommige cadeautjes (cadeaubonnen van 10 euro, 2 keer een leesboek van ¤ 14,95 en nog een paar duurdere cadeaus).

Ik geef er altijd zo'n 8 a 9 euro voor uit (ligt aan wat ik leuk vindt voor betreffende kind) en dat vind ik al veel. Niet dat ik het niet kan betalen, maar ik vind dat gewoon een leuke prijs (oude 15 gulden prijs zeg maar).

PS Hij werd 8 jaar.
quote:delphicat schreef op 21 juli 2009 @ 22:30:

[...]

Ja dat is ook heel leuk. Vind ik ook! Maar een kadobon valt voor mij niet in de categorie, hee wat leuk! Dat vind ik een beetje jammer staan.

Ik zie dat ook niet als een kadootje, in mijn optiek is een kadootje iets waar moeite voor gedaan is. Maar dat vind ik.

Ik vind het echt een enorme armoe, een kind van acht een bon geven. Weet eigenlijk niet wat ik een grotere armoe vind: een kind van acht een bon geven, of een kind van acht dat een bon vraagt of een moeder van een kind van acht dat toestaat dat haar kind een bon vraagt.
quote:fleurtje schreef op 21 juli 2009 @ 22:31:

En als ik mijn verjaardag vier, is kadootjes krijgen zo ongeveer het laatste waar ik aan denk.

Mocht ik als kind een beetje veeleisend over te krijgen kadootjes zijn geweest, dan is dat gelukkig door ouders gecorrigeerd.Een cadeautje verwachten op je verjaardag is toch niet veeleisend??
quote:maze schreef op 21 juli 2009 @ 22:33:

En mentaliteit in huize Maze? Ja wij worden elk jaar allemaal bedolven onder de cadeaubonnen!Misschien volgend jaar gewoon geld vragen? Met die cadeaubonnen kun je nog steeds niet helemaal zelf bepalen wat je ermee doet. Is natuurlijk ook zonde!
Geloof me alle kinderen van acht vinden het leuk om een bon te krijgen! tenminste alle kinderen van acht die ik ken.
quote:maze schreef op 21 juli 2009 @ 22:34:

[...]

Een cadeautje verwachten op je verjaardag is toch niet veeleisend??Een kadootje verwachten niet, dat bedoel ik ook niet. Maar de indruk wekken dat het je om het kadootje te doen is wél. En die indruk wekt jouw kind. Of de moeder, daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Ik vind dat als je kind wil "sparen", je dat ook binnen de familie kan doen. Oma's, opa's en tantes e.d. willen vaak meer spenderen aan een cadeau dan een vriendje of vriendinnetje (of daar de ouders van). Dan kan je toch op die manier die DS kopen. Of koop die DS zelf voor hem. Maar laat vriendjes lekker gewoon cadeautjes kopen, dat is een stuk leuker uitpakken iig.
Ik heb nog nooit een cadeaubon voor een kinderfeestje gegeven, ik pieker er niet over. Gewoon een cadeautje, lekker uitpakken en spelen maar.
quote:maze schreef op 21 juli 2009 @ 22:35:

Geloof me alle kinderen van acht vinden het leuk om een bon te krijgen! tenminste alle kinderen van acht die ik ken.

Zal wel je omgeving zijn.

Als jouw kind door dezelfde vriendjes wordt uitgenodigd als die hij zelf uitnodigt, verbaast me dat niets. Trekt elkaar kennelijk aan.

Ik ken die kinderen dan weer niet. En al zou ik ze wel kennen, dan zouden ze toch echt heel erg dikke pech hebben.

En mocht mijn kind een uitnodiging krijgen met een kadotip er op, dan dènk ik dat we heel toevallig die middag iets heel erg leuks gaan doen.
quote:fleurtje schreef op 21 juli 2009 @ 22:36:

[...]

Een kadootje verwachten niet, dat bedoel ik ook niet. Maar de indruk wekken dat het je om het kadootje te doen is wél. En die indruk wekt jouw kind. Of de moeder, daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Hoezo dan? Ik zeg toch nergens dat het mijn kind, of mij, om het cadeautje te doen is? Hij heeft zelf bedacht om op de uitnodiging te schrijven: cadeautip: een cadeaubon.

Ik vond dit goed ook omdat alle moeders vorig jaar naar me toe kwamen met de vraag wat hij wilde hebben.

En armoe is het juist niet want op deze manier kon hij heel gericht iets uitzoeken waar hij echt heel blij mee is.
quote:fleurtje schreef op 21 juli 2009 @ 22:38:

[...]

Zal wel je omgeving zijn.

Als jouw kind door dezelfde vriendjes wordt uitgenodigd als die hij zelf uitnodigt, verbaast me dat niets. Trekt elkaar kennelijk aan.

Ik ken die kinderen dan weer niet. En al zou ik ze wel kennen, dan zouden ze toch echt heel erg dikke pech hebben.

En mocht mijn kind een uitnodiging krijgen met een kadotip er op, dan dènk ik dat we heel toevallig die middag iets heel erg leuks gaan doen.Tsja als dat de mentaliteit in huize Fleur is...
Op het moment dat een kind van acht op de uitnodiging een kadotip vermeldt, dus ongevraagd zegt wat ie wilt hebben, dan wekt ie voor mij de indruk dat het hem om de kadootjes te doen is.

Ik kan me echt niet voorstellen dat een achtjarige dat zelf verzint.

En ja, dat vind ik armoe.
quote:Tijger32 schreef op 21 juli 2009 @ 22:36:

Ik vind dat als je kind wil "sparen", je dat ook binnen de familie kan doen. Oma's, opa's en tantes e.d. willen vaak meer spenderen aan een cadeau dan een vriendje of vriendinnetje (of daar de ouders van). Dan kan je toch op die manier die DS kopen. Of koop die DS zelf voor hem. Maar laat vriendjes lekker gewoon cadeautjes kopen, dat is een stuk leuker uitpakken iig.Een cadeau blijft een cadeau. En het uitpakken van alle zeven cadeaubonnen was leuk!
Mijn god, het wordt steeds erger.
Heb je je kind ook niet geleerd dat het not done is kadobonnen open te maken waar de gever bij is?!
quote:maze schreef op 21 juli 2009 @ 22:43:

Een cadeau blijft een cadeau. En het uitpakken van alle zeven cadeaubonnen was leuk!Moet je ze wel in oplopende volgorde van bedrag uitpakken, anders kan het toch gaan tegenvallen.
quote:fleurtje schreef op 21 juli 2009 @ 22:42:

Op het moment dat een kind van acht op de uitnodiging een kadotip vermeldt, dus ongevraagd zegt wat ie wilt hebben, dan wekt ie voor mij de indruk dat het hem om de kadootjes te doen is.

Ik kan me echt niet voorstellen dat een achtjarige dat zelf verzint.

En ja, dat vind ik armoe.Zo gek is het toch niet dat een kind van acht zegt wat hij wil hebben? En tuurlijk vind een kind het leuk om cadeautjes te krijgen maar het is hem toch niet om de cadeautjes te doen?
quote:fleurtje schreef op 21 juli 2009 @ 22:44:

Heb je je kind ook niet geleerd dat het not done is kadobonnen open te maken waar de gever bij is?!Waar hebben we het over?? Het zijn kinderen, jemig wat een gemoraliseer!
quote:maze schreef op 21 juli 2009 @ 22:45:

Waar hebben we het over?? Het zijn kinderen, jemig wat een gemoraliseer!Ik denk dat dat een "Nee" is, Fleurtje
Nou ja, je zegt net dat ie acht is en niet achterlijk. Als jullie het zo normaal vinden om bonnen te vragen, leer hem dát dan ook.

En ik blijf erbij dat als een kind van acht een kadotip op zijn uitnodiging zet, zijn prioriteit duidelijk bij de kadootjes ligt. En dat is misschien normaal voor een achtjarige, maar ik zou als moeder wel eea afremmen en dat iig NIET op de uitnodiging zetten.
quote:delphicat schreef op 21 juli 2009 @ 22:44:

[...]

Moet je ze wel in oplopende volgorde van bedrag uitpakken, anders kan het toch gaan tegenvallen.Ja, want kan een kind van acht ook faken dat ie de bon van ¤5 net zo leuk vindt als die van ¤10?
quote:delphicat schreef op 21 juli 2009 @ 22:44:

[...]

Moet je ze wel in oplopende volgorde van bedrag uitpakken, anders kan het toch gaan tegenvallen.

Ik had acht balonnen opgeblazen. In iedere ballon zat een briefje met de naam van een genodigde erop. Ze mochten 1 voor 1 een ballon kapot maken en wie erop het briefje stond mocht zijn cadeau geven. In de achtste ballon zat een briefje met "mispoes"

Alle kinderen hadden een cadeaubon en het was elke keer voor iedereen spannend wie er aan de beurt was. Mijn zoon was met alle bonnen even blij. Ongeacht welk bedrag erop stond.
quote:fleurtje schreef op 21 juli 2009 @ 22:48:

Ja, want kan een kind van acht ook faken dat ie de bon van ¤5 net zo leuk vindt als die van ¤10?En kan het vijf-euro-gevende kind ook faken dat hij het echt niet raar vindt dat z'n moeder blijkbaar zo'n krent is?
Ik ken juist geen kind dat blij is met cadeaubonnen.
quote:fleurtje schreef op 21 juli 2009 @ 22:48:

Nou ja, je zegt net dat ie acht is en niet achterlijk. Als jullie het zo normaal vinden om bonnen te vragen, leer hem dát dan ook.

En ik blijf erbij dat als een kind van acht een kadotip op zijn uitnodiging zet, zijn prioriteit duidelijk bij de kadootjes ligt. En dat is misschien normaal voor een achtjarige, maar ik zou als moeder wel eea afremmen en dat iig NIET op de uitnodiging zetten.

Ja en dan vervolgens allemaal vragen wat hij wil hebben.

En wat is er nou gek aan cadeaubonnen?
Ik heb eens iets gegeven wat nog geen 2 euro kostte en iets van 15 piek. Het maakt mij niet zoveel uit; ik geef wat bij het kind past en wat het kind graag wil hebben. Of ik dat nu in de aanbieding tegenkom of dat het iets duurder is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven