Na anderhalf jaar nog niet zwanger

05-07-2009 11:34 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er, net als ik, al een tijd bezig zwanger te raken? Sinds begin vorig jaar zijn wij bezig met klussen. De laatste maanden begint het ons allebei zwaarder te vallen dat het niet lukt. Ik ben 36 en de trotse stiefmama van een jongetje van 8. Zijn papa en ik zouden heel graag samen ook een kind krijgen, maar dit lukt dus niet bepaald.

Inmiddels wel al gyn ingeschakeld, in principe 'werkt' alles naar behoren. Een keer KI, ook niet gelukt. In september willen ze mijn eileiders doorspoelen, waarna je dan een maand of 4 verhoogde kans op een zwangerschap hebt.

Ik ben afwisselend boos, verdrietig, hoopvol en teleurgesteld. Ik had nooit verwacht dat ik niet zwanger zou raken. Stom he?

Ik doe mijn best het mijn leven niet al te veel te laten beinvloeden, maar dat lukt natuurlijk niet altijd....

Wie herkent zich in mijn verhaal? Heeft iemand ervaring met de behandeling van het doorspoelen van de eileiders?
Lekker laten leven...
magiC, wil je sterkte wensen. Kinderwens kan zo sterk zijn, hoop dat het voor jullie heel snel uit zal komen
Herken het van een vriendin van mij.

Ze wilden ook heel graag een kindje, veel onderzoeken gehad o.m ook een HSG wat jij waarschijnlijk in september ook krijgt.

Verder slikte en spoot ze veel hormonen, dit om mooie follikels te krijgen en nog een prik voor de eisprong.

Ja was niet makkelijk, ze had ook heel veel last van al die hormonen en onderzoeken, heb haar ontzettend veel gesteund.

De laatste keer dat ze een IUI behandeling kreeg kon ze niet meer, maar....ze raakte wel zwanger en nu is ze in blijde verwachting

Komt goed met je meid, heb geduld!

PS probeer wel wat pijnstillers in huis te halen voor na die HSG, is namelijk een niet zo'n heel leuke ingreep.

X.

Vas
quote:royanne77 schreef op 05 juli 2009 @ 11:52:

magiC, wil je sterkte wensen. Kinderwens kan zo sterk zijn, hoop dat het voor jullie heel snel uit zal komenBedankt voor je lieve berichtje, de kinderwens is inderdaad behoorlijk aanwezig! Gisteravond gezellig met vrienden, waarna ze op het eind van de avond vertellen dat ze zwanger zijn. Ik gun het ze zo erg, maar tegelijk doet het vreselijk pijn. Ik voelde dat ik helemaal verstarde. Mijn man trouwens ook. Nachtje slecht geslapen, maar nu gaat het wel weer.
Lekker laten leven...
quote:Vaseline schreef op 05 juli 2009 @ 12:35:

Herken het van een vriendin van mij.

Ze wilden ook heel graag een kindje, veel onderzoeken gehad o.m ook een HSG wat jij waarschijnlijk in september ook krijgt.

Verder slikte en spoot ze veel hormonen, dit om mooie follikels te krijgen en nog een prik voor de eisprong.

Ja was niet makkelijk, ze had ook heel veel last van al die hormonen en onderzoeken, heb haar ontzettend veel gesteund.

De laatste keer dat ze een IUI behandeling kreeg kon ze niet meer, maar....ze raakte wel zwanger en nu is ze in blijde verwachting

Komt goed met je meid, heb geduld!

PS probeer wel wat pijnstillers in huis te halen voor na die HSG, is namelijk een niet zo'n heel leuke ingreep.

X.

VasHallo Vas!

Bedankt voor je reactie. Ik heb het even gegoogled, maar ik denk inderdaad dat het HSG heet. Ik zal zorgen dat ik goed voorbereid met pijnstillers en wel de behandeling zal ondergaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n probleem heb met de fysieke (pijnlijke) kant van de behandelingen, ik heb echt moeite met de emotionele kant. Maar dat geldt waarschijnlijk voor de meeste vrouwen en mannen in deze situatie.

Ik vind t geweldig te lezen dat je je vriendin zo hebt gesteund en dat ze nu zwanger is. TOP!!
Lekker laten leven...
Vriendin is na 3 jaar zwanger geworden. Meteen na het spoelen van de eileiders.

Succes!
Magic, ik herken je gevoel.

Ik ben 38 jaar en wij zijn sinds januari 2008 bezig. Geen successtory helaas. We zijn in juli vorig jaar de MM ingegaan, omdat ze bij mij endometriose hadden gevonden in de navel (heel apart verhaal). Volgens alle onderzoeken is bij ons allebei alles oké: goed zaad, goede eisprong etc. Dus weer gestopt met de MM. Maar nog niet zwanger.

Ik ben in december wel even zwanger geweest maar heb helaas een vroege miskraam gehad.

Nu gaan we a.s. dinsdag weer de MM in om te kijken of we nog iets kunnen doen. Blijkbaar kan ik wel zwanger worden, het duurt alleen zo lang en omdat ik al 38 jaar ben willen we graag een beetje spoed erachter zetten. Niet dat je zoiets bij je lichaam kunt afdwingen

Ik zal eens vragen wat het doorspoelen van eileiders kan doen en of dat in ons geval een optie is.

Succes in ieder geval! Ik hoop dat je snel zwanger wordt
Herkenbaar. Wij zijn vanaf februari vorig jaar bezig voor een tweede kindje. Onder behandeling bij de gyneacoloog sinds mei dit jaar en bij onderzoeken is geen oorzaak gevonden waarom het zo lang duurt. Toch clomid gekregen en dat slik ik nu een aantal maanden.

Iedere maand vertel ik mezelf dat ik me niet gek moet laten maken, dat het vast nog niet gelukt is. Maar naarmate de maand verstrijkt, word ik toch weer hoopvol, nerveus en vervolgens teleurgesteld en hopeloos. Elke maand weer.

Man en ik hebben vaak tegen elkaar dingen gezegd, zoals 'volgend jaar met oud en nieuw zijn we met zijn vieren' of ' in de zomer ben ik vast zwanger'. Op dat moment was dat nog zo ver weg en leek dat best te kunnen, voelde dat fijn. Maar nu het niet is gelukt is dat wel pijnlijk.

Ik heb geen ervaring met het doorspoelen van de eileiders. Hoop dat het lukt voor je!
Ja Pomodori, het is een achtbaan van gevoelens, iedere maand opnieuw.

Wij gaan nu weer de vooronderzoeken doen in de MM. En als ik over drie maanden niet zwanger ben, dan komen we in aanmerking voor ivf, gezien mijn leeftijd (ik okt word ik 39). Weet nog niet of ik dat wel wil, laten we eerst maar eens de drie maanden nog afwachten. Wat een gedoe, pffff......
hee magic,

Wat herken ik mezelf in jou verhaal! Ook anderhalf jaar " bezig" en geen resultaat! De maanden gaan steeds langer duren. Vroeger dacht ik weer al ongesteld, nu gaat het zo langzaam voordat ik weer een nieuwe kans heb. Ik moet net als jou ook voor de HSG maar zie er tegenop. Ik ben fysiek echt een kleinzerige en emotioneel wat sterker. Hoewel ik elke keer als ik nu ongesteld ben geweest een huilbui heb... Heb echt het gevoel dat het nooit meer gaat lukken. Schrijf je me nog hoe de HSG was? Ik ben erg benieuwd. Ik wist niet dat je dan 4 maanden meer kans hebt op kinderen. Ik moet er dan toch ook maar eens achteraan!

liefs en veel sterkte van Merel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven