Examens 2025

01-05-2025 13:03 377 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij was er nog geen topic.
Mijn zoon van 15 begint volgende week met zijn MAVO examen.
Hij is druk aan het leren nu in de meivakantie en kijkt nu al erg uit naar de lange zomervakantie :-)

Wie vindt het leuk om mee te schrijven?
Ik duim voor alle leerlingen hier en vooral ook voor de zenuwachtige ouders! 🙂
Geslaagd!!! :cheer:
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Gefeliciteerd!!!!
Wij nog aan het wachten op tijdstip dat ze gebeld kan worden.
Hier nog in spanning tussen half 1 en half 3 wordt hij gebeld. Laat in het alfabet maar ik weet de volgorde niet.
Kans op slagen is groot maar ik heb wel zenuwen. Ik werk thuis maar geen concentratie dus de laptop maar even dicht geklapt.
Terug van weggeweest
Charlotta schreef:
10-06-2025 21:56
Wat gaan jullie kinderen eigenlijk hierna doen? Mijn dochter heeft een tussenjaar genomen en dat gun ik haar van harte maar ze heeft nog helemaal geen plan, en dat vind ik toch wat lastig. Loslaten maar I guess :proud:
Hij is nog leerplichtig dus verder op het mbo.
Terug van weggeweest
Hier is stiefdochter op van de spanning. Een aantal n-termen viel haar tegen, juist voor de vallen waarvan ze denkt dat ze ze niet goed heeft gemaakt. We gaan het horen, ze is bij haar moeder dus ze belt ons als ze wat hoort.
Tanteslankie20 schreef:
12-06-2025 13:03
Geslaagd!!! :cheer:
Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd!!!!! Hier is het nog uurtje tot anderhalf uur wachten.
examens niet allemaal goed gegaan en zoon en wij dachten flink gezakt, maar is op maar 0,1 gezaakt ( ZUUR!) maar wel een hele goede kans dat het met de her dus gaat lukken. nog even 2 weken bikkelen en dan hopelijk papiertje ook binnen. N-term Duits Havo had 0,9 moeten zijn, dan was hij er geweest.
PotaTOpoTAto schreef:
12-06-2025 13:25
examens niet allemaal goed gegaan en zoon en wij dachten flink gezakt, maar is op maar 0,1 gezaakt ( ZUUR!) maar wel een hele goede kans dat het met de her dus gaat lukken. nog even 2 weken bikkelen en dan hopelijk papiertje ook binnen. N-term Duits Havo had 0,9 moeten zijn, dan was hij er geweest.
He wat naar zeg 😞 gelukkig dat het met een her gaat lukken!
Gefeliciteerd voor alle tot nu geslaagden !

Wat balen voor Potatopotato zeg, zuur op 0.1 is dat zeg. Nu maar knallen met de herkansing!
Geslaagd!!

Wat heftig Potapotato.. maar met een her nog wel wel binnen bereik!
Hier gezakt. Hadden het al zien aankomen. Na de zomer gaat hij naar het mbo. Gelukkig kan dat zonder havo diploma.
Geslaagd🥳
Zoon is gezakt helaas. Voor wiskunde heeft hij een 5,3 gehaald, had een 5,4 moeten zijn😭

Helaas ook nog 2 andere vakken onverwachts een laag cijfer gescoord waardoor hij nu 3 onvoldoendes staat.

De enige mogelijkheid om nog te slagen is wiskunde herkansen maar dan moet hij een 7,5 halen dus dat is never nooit te doen….

Hij gaat nu bedenken welk vak hij gaat herkansen maar waarschijnlijk geen wiskunde…
Hopelijk op de VAVO dan een vak minder…

Voor degenen die geslaagd zijn: gefeliciteerd 🥳
Zoon is gezakt. Zag het zelf niet aankomen, maar ik had er een hard hoofd in.
4 vijven. Frans is dan in ieder geval net niet. Maar ik weet zijn precieze cijfers niet.
Morgen naar school.
Pelle schreef:
12-06-2025 14:59
Zoon is gezakt. Zag het zelf niet aankomen, maar ik had er een hard hoofd in.
4 vijven. Frans is dan in ieder geval net niet. Maar ik weet zijn precieze cijfers niet.
Morgen naar school.
Wel met kans op herkansen? Of definitief gezakt?? Wat vervelend..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Geslaagd! Pfff wat een spanning maar hij heeft het beter gedaan dan hij zelf dacht. Gefeliciteerd iedereen en k*t voorde gezakte en succes voor de herren!
Hier ook geslaagd en beter dan verwacht met 0 onvoldoendes!

Gefeliciteerd voor alle geslaagden. En wat balen voor de gezakten.

N termen zeggen mij niks. Is dat havo/vwo?
Terug van weggeweest
Ditishet25 schreef:
12-06-2025 15:39
Hier ook geslaagd en beter dan verwacht met 0 onvoldoendes!

Gefeliciteerd voor alle geslaagden. En wat balen voor de gezakten.

N termen zeggen mij niks. Is dat havo/vwo?
Nee dat is voor alle leergangen.. is de factor die gebruikt wordt om het cijfer mee te berekenen.. hoe hoger de n factor hoe groter de foutmarge mag zijn (is afhankelijk van de moeilijkheid van de examens)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Mag ik hier even gillen?

Zoon is met advies Leerwegondersteuning van de basisschool toch aangenomen op basis/kader. Toen na de 2de overgeplaatst naar TL en vandaag gewoon zijn diploma gehaald, na examen te hebben gedaan in 7 vakken. Ik barst ui elkaar van trots!

:jump:
The time is now
Ach wat sneu zoveel gezakten hier.. sterkte!

Hier kan de vlag wel uit. Ze werd heel laat gebeld (als allerlaatste van haar vrienden) dus er waren flinke zenuwen maar het kwam helemaal goed. Ik ben nu snel naar huis voor de vlag en de champagne!
biol schreef:
12-06-2025 15:00
Wel met kans op herkansen? Of definitief gezakt?? Wat vervelend..
Definitief gezakt. Want je mag er maar 1 herkansen en je mag maar 2 vijven hebben.
Hij gaat waarschijnlijk wel een vak herkansen om de optie tot vavo open te houden. Dan hoeft hij maar 3 vakken op het vavo te volgen.
Zoon is gewoon geslaagd 🥳🥳🥳!
Had het écht niet verwacht zeg. Hij ook niet.
Wiskunde had ie zooooo slecht gemaakt zei hij, maar hij had gewoon een 6 !! Onvoorstelbaar.
Hij had uiteindelijk 2 vijven met wel compensatie dus genoeg ! Vlag uit hier !

Gefeliciteerd aan alle andere geslaagden !

En de gezakten: wat ontzettend balen. Zeker als het zo net op 1-2 tienden is.
Balen Barbara, dat de rest ook nog tegenviel. Een 7.5 voor wiskunde moren halen is wel lastig ja.
Sterkte daar, snap zo goed dat het een domper is.
Gefeliciteerd voor alle geslaagden!!
Wij gaan ons verder verdiepen in het hele vavo gebeuren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven