Morgen sportdag kind 8 bij 29 graden

donderdag 12 juni 2025 om 21:29
Even jullie alwetende mening gevraagd om te checken of ik nu geen zeurende helikopter ouder ben.
Mijn dochter in groep 5 heeft morgen sportdag. Het wordt hier dan 29 graden en het is van 9 uur tot 14 uur. Alleen in de pauze zitten ze in de schaduw maar alle andere activiteiten zijn in de volle zon.
Mijn kind heeft een hele lichte huid. Ondanks factor 50 verbrandt ze snel.
Ze drinkt sowieso heel weinig uit zichzelf, je moet er constant bovenop zitten dat ze moet drinken.
Er is weinig voor nodig voor ze het heel warm heeft. School raadt petjes en lange mouwen aan. Dit helpt wel tegen verbranding maar niet tegen oververhitting. Net was ze aan het helpen in de tuin en voelde ze al klam aan en het is nu een stuk koeler dan morgen.
Sowieso herkennen kinderen de signalen van oververhitting vrij slecht lees ik online en raken ze ook sneller oververhit ten opzichte van volwassenen.
De enige aanpassing in het programma die ik lees is dat de duurloop op het einde is afgelast.
Zouden jullie onder deze omstandigheden een kind van 8 naar een sportdag sturen ? Het is groep 1 tm 8 dus heel veel kinderen en het lijkt me onmogelijk dat die hulpouders elk kind in de gaten kunnen houden of ze wel drinken.
Nb er zijn zat kinderen met een ander huidtype of die het minder snel heet hebben of die van nature wel veel drinken dus ik heb het puur over de situatie zoals hierboven geschetst.
Mijn dochter in groep 5 heeft morgen sportdag. Het wordt hier dan 29 graden en het is van 9 uur tot 14 uur. Alleen in de pauze zitten ze in de schaduw maar alle andere activiteiten zijn in de volle zon.
Mijn kind heeft een hele lichte huid. Ondanks factor 50 verbrandt ze snel.
Ze drinkt sowieso heel weinig uit zichzelf, je moet er constant bovenop zitten dat ze moet drinken.
Er is weinig voor nodig voor ze het heel warm heeft. School raadt petjes en lange mouwen aan. Dit helpt wel tegen verbranding maar niet tegen oververhitting. Net was ze aan het helpen in de tuin en voelde ze al klam aan en het is nu een stuk koeler dan morgen.
Sowieso herkennen kinderen de signalen van oververhitting vrij slecht lees ik online en raken ze ook sneller oververhit ten opzichte van volwassenen.
De enige aanpassing in het programma die ik lees is dat de duurloop op het einde is afgelast.
Zouden jullie onder deze omstandigheden een kind van 8 naar een sportdag sturen ? Het is groep 1 tm 8 dus heel veel kinderen en het lijkt me onmogelijk dat die hulpouders elk kind in de gaten kunnen houden of ze wel drinken.
Nb er zijn zat kinderen met een ander huidtype of die het minder snel heet hebben of die van nature wel veel drinken dus ik heb het puur over de situatie zoals hierboven geschetst.
vrijdag 13 juni 2025 om 16:10
Eens, het is vooral humblebragging tegenwoordig
vrijdag 13 juni 2025 om 16:16
Ow, en het is niet zo dat kinderen sneeuwvlokjes worden doordat die ouders zoveel helicopteren, het is andersom.
Die ouders gaan helicopteren, omdat ze zien dat hun sneeuwvlokje aan de lopende band gekwetst wordt.
Die ouders gaan helicopteren, omdat ze zien dat hun sneeuwvlokje aan de lopende band gekwetst wordt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 13 juni 2025 om 16:51
Sowieso, al die volksstammen kinderen die zo'n sportdag (of een schoolkamp, of een mjoesikal) volgens sommigen hier wel ontzettend leuk vinden worden ook sneeuwvlokjes. Ze leren immers nooit omgaan met teleurstellingen. Als rechtgeaard antisneeuwvlok moeder zou je zo'n kind juist thuis moeten houden, dan léért ie tenminste omgaan met teleurstellingen. Maar gek genoeg lees ik nou nooit eens van dat soort maatregelen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
vrijdag 13 juni 2025 om 16:55
Als ik al helicopter dan niet omdat kind gekwetst wordt (kind kan inmiddels goed voor zichzelf opkomen, heeft het mij niet voor nodig), maar omdat school hier met regelmaat beslissingen maakt, dingen doet waarvan je als ouder denkt:

What the f….
vrijdag 13 juni 2025 om 16:56
"Waarom lach je zo hard mama?"Lady*Voldemort schreef: ↑13-06-2025 16:51Sowieso, al die volksstammen kinderen die zo'n sportdag (of een schoolkamp, of een mjoesikal) volgens sommigen hier wel ontzettend leuk vinden worden ook sneeuwvlokjes. Ze leren immers nooit omgaan met teleurstellingen. Als rechtgeaard antisneeuwvlok moeder zou je zo'n kind juist thuis moeten houden, dan léért ie tenminste omgaan met teleurstellingen. Maar gek genoeg lees ik nou nooit eens van dat soort maatregelen.

vrijdag 13 juni 2025 om 16:58
Ik ben ook niet geboren als helicoptermoeder. Maar met mijn dochter sloegen ze zo vaak de plank mis dat ik wel moest, anders was er helemaal niks overgebleven van het kind.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
vrijdag 13 juni 2025 om 17:07
Praat je mij nou na?Lady*Voldemort schreef: ↑13-06-2025 16:51Sowieso, al die volksstammen kinderen die zo'n sportdag (of een schoolkamp, of een mjoesikal) volgens sommigen hier wel ontzettend leuk vinden worden ook sneeuwvlokjes. Ze leren immers nooit omgaan met teleurstellingen. Als rechtgeaard antisneeuwvlok moeder zou je zo'n kind juist thuis moeten houden, dan léért ie tenminste omgaan met teleurstellingen. Maar gek genoeg lees ik nou nooit eens van dat soort maatregelen.

David Dunning
David Dunning
vrijdag 13 juni 2025 om 17:08
Mss ben ik wel geboren als helicoptermoeder, omdat ik daar zelf zo'n behoefte aan had als kind.Lady*Voldemort schreef: ↑13-06-2025 16:58Ik ben ook niet geboren als helicoptermoeder. Maar met mijn dochter sloegen ze zo vaak de plank mis dat ik wel moest, anders was er helemaal niks overgebleven van het kind.
En zonder helicoptermoeder ben ik nog steeds een sneeuwvlokje.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 13 juni 2025 om 20:00
Ik zat om 9 uur in de tuin koffie te drinken. Ging om 9.30 naar binnen en ben daar de hele dag gebleven. In mijn heerlijk koele huis.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 13 juni 2025 om 20:10
vrijdag 13 juni 2025 om 20:11
Ik dacht een uurtje geleden van laat ik toch even gaan wandelen ondanks dat het nog 32 graden was. Het was dat er een briesje stond en dat ik veel in de schaduw van bomen kon lopen. Ben onderweg wel 3x op een bankje gaan zitten om even wat te drinken. Heb bij thuiskomst meteen mijn voeten weer gekoeld en ik zweette als een otter. En dan te bedenken dat kinderen een sportdag hebben gehad, was er na een half uur al klaar mee.
vrijdag 13 juni 2025 om 20:14
Knap dat je het toch ff geprobeerd hebtGraze schreef: ↑13-06-2025 20:11Ik dacht een uurtje geleden van laat ik toch even gaan wandelen ondanks dat het nog 32 graden was. Het was dat er een briesje stond en dat ik veel in de schaduw van bomen kon lopen. Ben onderweg wel 3x op een bankje gaan zitten om even wat te drinken. Heb bij thuiskomst meteen mijn voeten weer gekoeld en ik zweette als een otter. En dan te bedenken dat kinderen een sportdag hebben gehad, was er na een half uur al klaar mee.

Ik was net 1 minuut op m'n balkon, ben snel weer naar binnen gevlucht. Niet te doen deze hitte.
Ook een Pluviofiel
vrijdag 13 juni 2025 om 20:18
Ik deed mijn keukenraam even open, das de noordkant, dus de 'koude' kant van mijn huis. Even mijn neus naar buiten gestoken en meteen weer naar binnen en raam dicht.
Totaal tevreden met mijn binnenleven vandaag.
Totaal tevreden met mijn binnenleven vandaag.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 13 juni 2025 om 21:39
Mijn broertje heeft ooit een verschrikkelijke krampaanval over zijn hele lichaam gehad toen hij jong was. De hele dag voetballen en niet drinken

vrijdag 13 juni 2025 om 21:52
Tulpje22 schreef: ↑12-06-2025 22:15En zo zijn er veel ouders. Ik werk op het VO en elke keer weer zeer opvallend hoeveel leerlingen er ziek zijn tijdens sportdagen. Al die ouders die daarin mee gaan. Voor de gymdocenten erg vervelend, er zit een hoop voorbereidingstijd in. Voor de leerlingen die er wel zijn ook vervelend, gemaakte groepjes/teams zijn niet meer compleet.
Onlangs sprak ik een groepje bovenbouw leerlingen. Zij moesten de sportdag organiseren en baalden er erg van dat er zoveel 'zieken' waren. Ze hadden iedereen ingedeeld in teams, scheidsrechters enzo en konden weer helemaal opnieuw beginnen vanwege alle zieken.
Als er zo weinig kinderen zin in hebben, dan is er misschien een reden om na te denken of er wel een sportdag georganiseerd moet worden?
Zoiets moet leuk zijn toch?
Ik had er ook een hekel aan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in