Nieuwe vriend 5 weken op vakantie zonder mij [lege OP]

10-06-2025 16:16 89 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-06-2025 17:28
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.78% gewijzigd
Moiren schreef:
11-06-2025 20:22
Onderwijs
Daar was MrsDuck zelf al mee gekomen. Net als anderen hier. Maar er zijn dus meer sectoren waar dat mogelijk is.
Paradise schreef:
11-06-2025 20:25
Daar was MrsDuck zelf al mee gekomen. Net als anderen hier. Maar er zijn dus meer sectoren waar dat mogelijk is.
Ah. Te lui om terug te lezen, maar het is inderdaad niet overal een probleem.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Paradise schreef:
11-06-2025 17:55
Er zijn wel meer sectoren waar zomers weinig gebeurt. Bijvoorbeeld de culturele sector. Of in de televisiesector, waar een hoop programma's in het najaar weer beginnen. Of de creatieve sector.
Er zijn ook werkgevers die remote werken toestaan, of waar je meer je eigen tijd kan indelen. Daarnaast nog een hoop zzp'ers.

Haar vriend is 26. Mogelijk net student af. Net zoals zijn vrienden. Dan zit je doorgaans ook nog wat minder vast aan verplichtingen en vaste banen.
TO zegt: ik wist überhaupt niet dat vriend 5 weken vrij kon krijgen.
Dus het lijkt me dat hij gewoon werkt. Als hij net student af is, zou TO dat toch wel weten. Of als hij werkt in een sector waarin het zomers rustig is.
himalaya schreef:
11-06-2025 17:43
Misschien zit hij in between jobs. Misschien heeft hij geen werk. Misschien is hij eigen baas.

Nog zoveel vragen aan TO.
Staat in de OP. Dat ze niet wist dat hij zolang vrij kon krijgen. Dus wel werk.
Pelle schreef:
11-06-2025 21:03
Dus het lijkt me dat hij gewoon werkt. Als hij net student af is, zou TO dat toch wel weten. Of als hij werkt in een sector waarin het zomers rustig is.

Zou je over zoiets dan al nagedacht hebben in 3 maanden verkering?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
11-06-2025 21:05
[/b]

Zou je over zoiets dan al nagedacht hebben in 3 maanden verkering?
Nee natuurlijk niet. Wist wel waar mijn vriend werkte, maar geen idee wat de verlofregelingen waren.
Pelle schreef:
11-06-2025 21:03
TO wordt over wel meer dingen niet op de hoogte gehouden. Dus zou me niet verbazen als ze ook niet op de hoogte is van zijn precieze leven.

TO vindt haar vriend ook een losbol. Dus echt begrijpen doen ze elkaar niet.

Dat TO het heeft over single vrienden vind ik ook apart. Wat doet dat er toe?
Bij ons mag je 2x per jaar max.2weken (dus 4 in totaal) vanuit het buitenland werken. Dus wij kunnen ook 5 weken weg met max. 3 weken vakantie.

Maar TO als jij zegt dat je zware operatieS moet ondergaan, wat is de verwachting van je verblijf? Kan hij echt mantelzorgen of "alleen maar" 1x per dag 1 uurtje in het ziekenhuis en je schone was komen brengen?
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
TO is ook op vakantie, denk ik.
Jullie zijn nog maar 13 weken samen. Je kent elkaar nog nauwelijks. En nu
Je vriend wat beter leert kennen val je van je roze wolk. Dat is pijnlijk, teleurstellend en niet zoals je het je had voorgesteld.
Je mag je eigen verlangens en wensen hebben over een relatie en er voor kiezen dat dit niet de relatie is die je voor ogen hebt. Jullie passen zo te lezen niet echt bij elkaar.
Pelle schreef:
11-06-2025 21:04

Ze weet weinig van hem in die 13 weken. Misschien heeft hij zijn baan wel opgezegd hè?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Pelle schreef:
11-06-2025 21:04

Ze weet weinig van hem in die 13 weken. Misschien heeft hij zijn baan wel opgezegd hè?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lidl-Annie-Aardbei schreef:
11-06-2025 13:51
Ik ga waarschijnlijk iets heel negatiefs zeggen, maar op basis van de OP is er weinig info. Dit lijkt voor mij op een man met veel praatjes (Je bent de liefde van mijn leven, ik ga voor je zorgen) en weinig actie (lang leve de lol)

Die had waarschijnlijk idd al lang geleden heel wat weken achtereen vrij genomen deze zomer en voelt er weinig voor die weken ook daadwerkelijk (mantel)zorgend voor z’n nieuwe vriendin te besteden. En dus plant hij nu een vakantie van 5 weken met zijn vrienden. Dan kan hij altijd nog zeggen dat het groepsdruk of een afspraak van voor ze elkaar kenden was.

Daar wil ik overigens bij opmerken dat hij niet verplicht is zijn zomervakantie op te offeren om voor TO te zorgen na haar operaties, zeker niet met zo’n prille relatie. Dat is helemaal niemand verplicht, voor de duidelijkheid. Dus ik weet niet wat TO’s verwachtingen daarin waren.

Wat hij wel op z’n minst had kunnen doen is zijn plannen kenbaar maken aan TO, als hij echt zo gek op haar is als hij zegt zodat ze samen kunnen kijken hoe aankomende zomer er voor hun uit gaat zien, als hij op vakantie gaat en zij thuis blijft ivm operaties en herstel daarvan. Nu trekt hij zijn eigen plan zonder ook maar te communiceren naar haar en daar mag ze best wat van vinden.
Ik weet niet of hij expres op vakantie gaat omdat hij geen zin heeft in mantelzorgen, maar...

Als hij echt dol op haar zou zijn, dan zou hij rekening houden met haar operaties.
Dus een kortere vakantie plannen of zoiets.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Voor mij maakt het trouwens wel uit of het een vakantie is waarbij hij alleen op het strand gaat liggen (of op de bar gaat dansen) of een expeditie in de Andes die hij al 2 jaar heeft voorbereid en die je niet even 2 weken korter kunt maken.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven