Vraag het de mods, deel 9!
woensdag 19 maart 2025 om 07:09
Welkom in deel 9!
En daar zijn we dan in het volgende deel!
En zo gaan we rustig aan weer door met vragen beantwoorden
.
In dit topic beantwoorden wij vragen aangaande beleid, waarom wel/niet een ban/waarschuwing.
Persoonlijke vragen voor de moderators kunnen hier ook gesteld worden. Of je antwoorden gaat krijgen is de vraag
.
Voor vragen over waar een topic is gebleven, melden van bugs, anonimisatie verzoeken, meldingen over het forum kunnen jullie terecht in het CM topic.
Overig/centraal-moderatortopic/list_messages/492553#
Het kan weleens door elkaar lopen, dat is geen probleem
.
Hoe plak je een plaatje?
Het linkadres van je afbeelding neerzetten tussen [img] en [/ img] (maar dan wel zonder spaties) of het plaatje onder je bericht (naast de smiley) waar een berg met zonnetje op staat aanklikken en dan het linkadres ertussen zetten.
OP deel 8:
https://forum.viva.nl/overig/vraag-he ... /504850
Met vriendelijke groetjes,
Het mod team!
En daar zijn we dan in het volgende deel!

En zo gaan we rustig aan weer door met vragen beantwoorden

In dit topic beantwoorden wij vragen aangaande beleid, waarom wel/niet een ban/waarschuwing.
Persoonlijke vragen voor de moderators kunnen hier ook gesteld worden. Of je antwoorden gaat krijgen is de vraag

Voor vragen over waar een topic is gebleven, melden van bugs, anonimisatie verzoeken, meldingen over het forum kunnen jullie terecht in het CM topic.
Overig/centraal-moderatortopic/list_messages/492553#
Het kan weleens door elkaar lopen, dat is geen probleem

Hoe plak je een plaatje?
Het linkadres van je afbeelding neerzetten tussen [img] en [/ img] (maar dan wel zonder spaties) of het plaatje onder je bericht (naast de smiley) waar een berg met zonnetje op staat aanklikken en dan het linkadres ertussen zetten.
OP deel 8:
https://forum.viva.nl/overig/vraag-he ... /504850
Met vriendelijke groetjes,
Het mod team!
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 14 juni 2025 om 19:09
Mag een discussie over het modereren op napraat wel?ModeratorViva schreef: ↑14-06-2025 16:31Het sluiten van een aantal topics betekent niet een uitnodiging van wederom een discussie over napraat.
Deze gaat hier dan ook niet gevoerd worden. Ons standpunt hierover is duidelijk.
Want jullie standpunt is duidelijk, maar jullie modereren helemaal niet naar jullie standpunt. Terwijl jullie wel zeggen mee te lezen.
Napraat mag (gelukkig!) en daar lullig op de man schrijven terwijl de mods gewoon meelezen mag ook (minder gelukkig, en volgens mij ook tegen jullie zogenaamde duidelijkheid in)
Als het niet mag, doe hierbij dan ook maar net alsof jullie het niet gelezen hebben.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 15 juni 2025 om 11:46
Beste mods, is mijn geheugen rot, of herinner ik me correct dat van nieuwe gebruikers van dit forum een tijdje berichten pas worden geplaatst nadat jullie ze hebben goedgekeurd?
Het valt op dat een aantal mensen bij nieuwe deelnemers al vrij snel in een topic klagen dat een TO niets meer van zich laat horen. Als ik het me dus goed herinner kunnen die mensen niet eens (vlot) reageren.
Los daarvan kan ik me vrij goed voorstellen dat als je nieuw bent, niet mag reageren zonder goedkeuring vooraf, en je al snel verdacht gemaakt wordt wegens niet reageren, je ook weinig zin meer hebt terug te komen.
Maar nogmaals, ik weet dus niet of ik me dat goed herinner.
Het valt op dat een aantal mensen bij nieuwe deelnemers al vrij snel in een topic klagen dat een TO niets meer van zich laat horen. Als ik het me dus goed herinner kunnen die mensen niet eens (vlot) reageren.
Los daarvan kan ik me vrij goed voorstellen dat als je nieuw bent, niet mag reageren zonder goedkeuring vooraf, en je al snel verdacht gemaakt wordt wegens niet reageren, je ook weinig zin meer hebt terug te komen.
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?

zondag 15 juni 2025 om 14:40
Graag op anoniem, niet zo veel zin me door willekeur de mond te laten snoeren.ModeratorViva schreef: ↑14-06-2025 14:32Beste forummers
Zoals jullie weten, zijn wij al een tijdje in overleg over de vloggertopics, omdat deze vooral gebruikt worden om de vloggers te bashen. Aangezien al onze pogingen om dit te veranderen geen resultaat hebben gehad, hebben wij nu in overleg met de CM besloten om de topics te sluiten en ook geen nieuwe topics meer toe te staan.
met vriendelijke groet,
Moderator team
Bedankt voor de gezellige jaren.
zondag 15 juni 2025 om 15:15
Beste Feow,feow schreef: ↑14-06-2025 19:09Mag een discussie over het modereren op napraat wel?
Want jullie standpunt is duidelijk, maar jullie modereren helemaal niet naar jullie standpunt. Terwijl jullie wel zeggen mee te lezen.
Napraat mag (gelukkig!) en daar lullig op de man schrijven terwijl de mods gewoon meelezen mag ook (minder gelukkig, en volgens mij ook tegen jullie zogenaamde duidelijkheid in)
Als het niet mag, doe hierbij dan ook maar net alsof jullie het niet gelezen hebben.
Welke discussie over de moderatie zou je willen voeren?
Wij lezen inderdaad allemaal mee en modereren indien wij dat nodig achten. Maar net als in andere topics kijken we ook naar de sfeer en zelf corrigerende vermogen. Ook worden berichten weleens later (als)nog verwijderd omdat we even met elkaar willen overleggen.
In napraat mag wel meer dan in andere topics en we hanteren het principe uitdelen en incasseren ook geregeld.
Ik hoop dat het zo duidelijk voor je is waarom soms wel en soms niet wordt ingegrepen.
Met hartelijke groet,
Moderator.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zondag 15 juni 2025 om 15:19
Het klopt dat wij eerste berichten goedkeuren. Daardoor kan het soms even duren voor een topic of bericht wordt geplaatst. En het kan zelfs als een topic hard loopt dat een bericht pagina's eerder staat omdat het tijdstip van plaatsen en niet van goedkeuren wordt aangehouden door het systeem.MyLittlePony schreef: ↑15-06-2025 11:46Beste mods, is mijn geheugen rot, of herinner ik me correct dat van nieuwe gebruikers van dit forum een tijdje berichten pas worden geplaatst nadat jullie ze hebben goedgekeurd?
Met hartelijke groet,
Moderator.
zondag 15 juni 2025 om 15:56
Dat is inderdaad niet erg handig. Ik ben intussen forumverslaafd genoeg om iedere keer weer in te loggen om te zien of ik eindelijk kan posten en in noodgevallen smeekbedes te gaan mailen, maar zo'n nieuweling denkt natuurlijk al snel 'nou stik er dan in met je forum'.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 15 juni 2025 om 16:35
Nee, ik snap er geen reet van.ModeratorViva schreef: ↑15-06-2025 15:15Beste Feow,
Welke discussie over de moderatie zou je willen voeren?
Wij lezen inderdaad allemaal mee en modereren indien wij dat nodig achten. Maar net als in andere topics kijken we ook naar de sfeer en zelf corrigerende vermogen. Ook worden berichten weleens later (als)nog verwijderd omdat we even met elkaar willen overleggen.
In napraat mag wel meer dan in andere topics en we hanteren het principe uitdelen en incasseren ook geregeld.
Ik hoop dat het zo duidelijk voor je is waarom soms wel en soms niet wordt ingegrepen.
Met hartelijke groet,
Moderator.
Jullie balen van de steeds terugkerende discussie over napraat, en kappen die inmiddels af.
Maar op de momenten dat het wel (even) mocht en jullie uitspraken deden, gaven jullie wel aan dat je iets begrijpt én dat daar ook niet alles mag. En dat jullie daar op gaan letten.
Dat jullie een hoop dingen niet een outsider maar hihahoehahillatisch vinden is heus duidelijk. En dat jullie elke kritiek richting het vage ‘jullie trekken napraters voor’ en ‘de napraat is één homogene kliek’ afkappen is ook logisch en duidelijk.
Maar al de valsigheid die jullie wel meelezen en gewoon laten staan is ook duidelijk. En je verschuilen achter zelfreinigend vermogen vind ik laf. Toon eens ballen en grijp eens in, dat daar soms geen zelfreinigend vermogen is is geen hogere wiskunde hoor.opjuttend vermogen wel, en jullie lezen mee en doen echt helemaal niets om de sfeer bij te sturen als er weer eens mensen over die grens gaan.
En vaak zijn het dezelfde mensen waarvan je uiteraard wegens op de man geen namen mag noemen, die met uitdelen wegkomen. En iedereen weet dat dat dus met toestemming van de mods is, want die schrijven daar zelf soms gewoon mee (sinds wanneer is dát normaal geworden?!) en doen helemaal niks. En als jullie dat niet zien dan zijn jullie blind en geloven jullie waarschijnlijk zelf ook in de mythe van één persoon die de enige is die steeds klaagt.
Ik ben helemaal niet tegen napraat. Ik beschouw mezelf zelfs als naprater. En ik ben wel heel erg tegen wat jullie allemaal onder het mom van zelfcorrectie aan op de man opmerkingen toestaan. Er is helemaal geen evenwicht tussen uitdelen en incasseren. Er is een disbalans in wie met wat wegkomt. En dat is jullie beleid.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 15 juni 2025 om 16:49
Ik snap er ook geen reet van. Of nou ja, ik snap er wel twee reten van (of drie tegenwoordig) maar dat mag je dan weer niet zeggen want dat wordt stelselmatig en in alle heilige onschuld ontkend.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 15 juni 2025 om 16:58
Maaar goed Feow, als Solo, of ik, of Purr, in napraat iets zeggen wat jou niet aanstaat kun je natuurlijk altijd nog staffen he. Met redenen omkleed, en wat we twintig jaar geleden al verkeerd gedaan hebben, verzin het maar. Mag allemaal. Misschien dat de mods er dan wel iets mee gaan doen. Ik zeg: doe je best.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 15 juni 2025 om 17:02
Lady*Voldemort schreef: ↑15-06-2025 16:58Maaar goed Feow, als Solo, of ik, of Purr, in napraat iets zeggen wat jou niet aanstaat kun je natuurlijk altijd nog staffen he. Met redenen omkleed, en wat we twintig jaar geleden al verkeerd gedaan hebben, verzin het maar. Mag allemaal. Misschien dat de mods er dan wel iets mee gaan doen. Ik zeg: doe je best.

Hoef er niets meer aan toe te voegen
TAFKAPML

zondag 15 juni 2025 om 18:10
Dit!feow schreef: ↑15-06-2025 16:35Nee, ik snap er geen reet van.
Jullie balen van de steeds terugkerende discussie over napraat, en kappen die inmiddels af.
Maar op de momenten dat het wel (even) mocht en jullie uitspraken deden, gaven jullie wel aan dat je iets begrijpt én dat daar ook niet alles mag. En dat jullie daar op gaan letten.
Dat jullie een hoop dingen niet een outsider maar hihahoehahillatisch vinden is heus duidelijk. En dat jullie elke kritiek richting het vage ‘jullie trekken napraters voor’ en ‘de napraat is één homogene kliek’ afkappen is ook logisch en duidelijk.
Maar al de valsigheid die jullie wel meelezen en gewoon laten staan is ook duidelijk. En je verschuilen achter zelfreinigend vermogen vind ik laf. Toon eens ballen en grijp eens in, dat daar soms geen zelfreinigend vermogen is is geen hogere wiskunde hoor.opjuttend vermogen wel, en jullie lezen mee en doen echt helemaal niets om de sfeer bij te sturen als er weer eens mensen over die grens gaan.
En vaak zijn het dezelfde mensen waarvan je uiteraard wegens op de man geen namen mag noemen, die met uitdelen wegkomen. En iedereen weet dat dat dus met toestemming van de mods is, want die schrijven daar zelf soms gewoon mee (sinds wanneer is dát normaal geworden?!) en doen helemaal niks. En als jullie dat niet zien dan zijn jullie blind en geloven jullie waarschijnlijk zelf ook in de mythe van één persoon die de enige is die steeds klaagt.
Ik ben helemaal niet tegen napraat. Ik beschouw mezelf zelfs als naprater. En ik ben wel heel erg tegen wat jullie allemaal onder het mom van zelfcorrectie aan op de man opmerkingen toestaan. Er is helemaal geen evenwicht tussen uitdelen en incasseren. Er is een disbalans in wie met wat wegkomt. En dat is jullie beleid.
En nogmaals mag ik op anoniem.
zondag 15 juni 2025 om 19:39
Van wat ik in de verschillende topics heb gelezen ervaar je het bericht van eerder vandaag als een beschuldiging dat je vals zou (kunnen) posten? Dat bericht is algemeen, en niet op een specifiek persoon (jou) gericht.feow schreef: ↑15-06-2025 16:35Nee, ik snap er geen reet van.
We modereren met meerdere personen en iedereen heeft een eigen grens, het is niet altijd makkelijk om dezelfde grens te hanteren. Ik ben wat sneller van het wissen en bannen en een andere collega laat de dingen wat langer doorgaan. Daar zijn we ons bewust van en spreken we elkaar geregeld op aan. Ik zal het nog eens in de groep gooien of we duidelijkere grenzen kunnen stellen en meer op één lijn kunnen komen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
zondag 15 juni 2025 om 19:50
@mods ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzinnig om wederom over napraat een discussie te gaan voeren die naar mijn (bescheiden) mening al 102 keer gevoerd is, en onnodig.
Maar goed, als jullie dan afsprekeb de grenzen duidelijker te stellen, wordt hier dan vooraf even een melding van gemaakt wat die duidelijkere grenzen dan worden?
Of is het wellicht handiger om gewoon 1 mod op napraat te zetten, ja dan blijft iets misschien langer staan maar aan de andere kant zijn het dan gewoon de grenzen van 1 iemand die gelden. Wel zo duidelijk, en het voorkomt een gevoel van willekeur.
(Of is dit iets heel doms?)
Maar goed, als jullie dan afsprekeb de grenzen duidelijker te stellen, wordt hier dan vooraf even een melding van gemaakt wat die duidelijkere grenzen dan worden?
Of is het wellicht handiger om gewoon 1 mod op napraat te zetten, ja dan blijft iets misschien langer staan maar aan de andere kant zijn het dan gewoon de grenzen van 1 iemand die gelden. Wel zo duidelijk, en het voorkomt een gevoel van willekeur.
(Of is dit iets heel doms?)
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zondag 15 juni 2025 om 19:53
Of je leest mijn PB'tje even. Jezus zeg.
Maar weet je wat? Doe mij maar meteen op anoniem. Wat een dom gekleef zeg hier. En nee, je hoeft niet even af te wachten, ik ben er helemaal klaar mee hier. De gotspe zeg, niemand mag iets zeggen over napraat maar zodra Feow d'r bekkie roert staan alle mods vooraan om uitgebreid te antwoorden. Raar gedoe.
Maar weet je wat? Doe mij maar meteen op anoniem. Wat een dom gekleef zeg hier. En nee, je hoeft niet even af te wachten, ik ben er helemaal klaar mee hier. De gotspe zeg, niemand mag iets zeggen over napraat maar zodra Feow d'r bekkie roert staan alle mods vooraan om uitgebreid te antwoorden. Raar gedoe.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 15 juni 2025 om 20:07
Helaas krijgen wij ook geen melding dat er een pb'tje voor ons is. Ik kijk meestal één of twee maal per dienst of er een berichtje is. Ik ga even met mijn collega's overleggen.Lady*Voldemort schreef: ↑15-06-2025 19:53Of je leest mijn PB'tje even. Jezus zeg.
zondag 15 juni 2025 om 20:07
Mod, negeer dit.Lady*Voldemort schreef: ↑15-06-2025 19:53Of je leest mijn PB'tje even. Jezus zeg.
LV, doe normaal!!!
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 15 juni 2025 om 20:08
Ik doe normaal. Ik voelde me al niet echt veilig met Feow in de buurt maar als de mods haar ook nog eens naar de mond gaan lopen praten ben ik er wel klaar mee. Ik zit hier voor mijn lol he, niet voor mijn verdriet.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 15 juni 2025 om 20:11
De macht van Feow. Niet doen.Lady*Voldemort schreef: ↑15-06-2025 20:08Ik doe normaal. Ik voelde me al niet echt veilig met Feow in de buurt maar als de mods haar ook nog eens naar de mond gaan lopen praten ben ik er wel klaar mee. Ik zit hier voor mijn lol he, niet voor mijn verdriet.
Overigens, mods, ik herken wel wat LV schrijft.
Feow lijkt wel een status aparte te hebben.
solomio wijzigde dit bericht op 15-06-2025 20:20
12.63% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 15 juni 2025 om 20:18
NEE niet weggaanLady*Voldemort schreef: ↑15-06-2025 19:53Of je leest mijn PB'tje even. Jezus zeg.
Maar weet je wat? Doe mij maar meteen op anoniem.Wat een dom gekleef zeg hier. En nee, je hoeft niet even af te wachten, ik ben er helemaal klaar mee hier. De gotspe zeg, niemand mag iets zeggen over napraat maar zodra Feow d'r bekkie roert staan alle mods vooraan om uitgebreid te antwoorden. Raar gedoe.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zondag 15 juni 2025 om 20:29
Pbscottiewinkie schreef: ↑14-06-2025 18:04Sorry, ik heb het in het verkeerde topic geplaatst, denk ik.
![]()
(Ivm gesloten topic:)
Ik begrijp wel dat het genoeg is geweest.
Jammer, voor degene die wel netjes bleven.
(altijd al of na de waarschuwing )
Er zijn nml ook mensen die
dat deden. En echt vaker geprobeerd hebben het bashen tegen te gaan.
Nu wordt iedere forummer die meeschreef bestraft.
De bashers hadden ook gestrafd kunnen worden.
We zijn elders heen gegaan, voor de vaste leden pb me maar.![]()

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in