Vraag het de mods, deel 9!

19-03-2025 07:09 199 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom in deel 9!

En daar zijn we dan in het volgende deel! :cheer:

En zo gaan we rustig aan weer door met vragen beantwoorden ;) .

In dit topic beantwoorden wij vragen aangaande beleid, waarom wel/niet een ban/waarschuwing.

Persoonlijke vragen voor de moderators kunnen hier ook gesteld worden. Of je antwoorden gaat krijgen is de vraag :P .

Voor vragen over waar een topic is gebleven, melden van bugs, anonimisatie verzoeken, meldingen over het forum kunnen jullie terecht in het CM topic.

Overig/centraal-moderatortopic/list_messages/492553#

Het kan weleens door elkaar lopen, dat is geen probleem ;) .

Hoe plak je een plaatje?

Het linkadres van je afbeelding neerzetten tussen [img] en [/ img] (maar dan wel zonder spaties) of het plaatje onder je bericht (naast de smiley) waar een berg met zonnetje op staat aanklikken en dan het linkadres ertussen zetten.

OP deel 8:

https://forum.viva.nl/overig/vraag-he ... /504850

Met vriendelijke groetjes,

Het mod team!
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dank mods.
Solomio schreef:
08-05-2025 09:16
Veel autisten hier hè, die begrijpen het anders verkeerd. :roll:
Haha en dat heeft hier ook een autist rondwandelen :$ .
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Goedemorgen mods, even een vraagje: waar in de huisregels staat ook weer dat je geen linkjes naar petities mag plaatsen? Ik kon het zo snel niet vinden.

Fijne zonnige dag verder!
Mod, waarom heb je zitten wissen in dat berichtje van Himalaya in het Fabertopic? Er stond alleen een linkje naar een artikeltje over een petitie. Als dat ook al niet meer mag wordt het wel erg streng hier.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
GriebusDus schreef:
11-05-2025 09:37
Goedemorgen mods, even een vraagje: waar in de huisregels staat ook weer dat je geen linkjes naar petities mag plaatsen? Ik kon het zo snel niet vinden.

Fijne zonnige dag verder!

En daarop aanhakend: waar staat in de huisregels dat je geen link naar een artikel mag plaatsen waarin geschreven wordt dat er een petitie is opgestart?
Dus er wordt geen link naar een petitie geplaatst, maar een link naar een artikel wat iets meldt over die petitie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb de post van Himalaya gestaft met dezelfde opmerking en de vraag om het weer terug te plaatsen
Coffee is never my cup of tea
De posting van Himalaya heb ik gisteren al teruggeplaatst en petities hebben nog nooit gemogen, die zijn altijd verwijderd. :)

ModeratorViva schreef:
12-05-2025 07:39
De posting van Himalaya heb ik gisteren al teruggeplaatst en petities hebben nog nooit gemogen, die zijn altijd verwijderd. :)
Dank voor je antwoord. Dat petities altijd verwijderd zijn, is echter niet waar. Met jullie eigen zoekfunctie zijn op het forum honderden linkjes naar petities over de meest uiteenlopende onderwerpen terug te vinden. Er staat ook niets over in de huisregels.

Ik kan me nog voorstellen dat Kompas geen politiek gemotiveerde petities op fora wil toestaan, maar dan is het wellicht handiger om dat expliciet in de huisregels op te nemen.
"onderzoekjes" van forummers zelf mogen niet, maar dat petities niet zouden kunnen is ook voor mij nieuw.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Ik realiseer me dat mijn laatste opmerking geen vraag was, wellicht dat jullie daarom niet meer gereageerd hebben. Dan zal ik mijn post even herformuleren.

1) Klopt mijn bewering dat petities hier tot nu toe wel degelijk altijd zijn toegestaan? Als je op 'petitie' zoekt op het forum, kom ik namelijk heel veel klikbare linkjes tegen.

2) Berust het weghalen van deze link daarom op een misverstand, of klopt mijn veronderstelling dat jullie of Kompas liever geen politieke petities zien en dat jullie daarom geen link naar de petitie over Faber toestaan?

3) Als dat zo is, is het dan niet handiger om dit in de huisregels op te nemen?

Sorry, het is niet mijn gewoonte om me als een pitbull vast te bijten in forumregeltjes, maar in dit geval wil ik echt graag begrijpen waarom jullie een regel handhaven die er helemaal niet lijkt te zijn.
GriebusDus schreef:
13-05-2025 07:55
Ik realiseer me dat mijn laatste opmerking geen vraag was, wellicht dat jullie daarom niet meer gereageerd hebben. Dan zal ik mijn post even herformuleren.

1) Klopt mijn bewering dat petities hier tot nu toe wel degelijk altijd zijn toegestaan? Als je op 'petitie' zoekt op het forum, kom ik namelijk heel veel klikbare linkjes tegen.

2) Berust het weghalen van deze link daarom op een misverstand, of klopt mijn veronderstelling dat jullie of Kompas liever geen politieke petities zien en dat jullie daarom geen link naar de petitie over Faber toestaan?

3) Als dat zo is, is het dan niet handiger om dit in de huisregels op te nemen?

Sorry, het is niet mijn gewoonte om me als een pitbull vast te bijten in forumregeltjes, maar in dit geval wil ik echt graag begrijpen waarom jullie een regel handhaven die er helemaal niet lijkt te zijn.
Goedemorgen,

We gaan even overleggen over de petities, we komen erop terug.
Alleen niet vandaag, want we hebben een personeelsuitje :jump: .

Dus gedraag jullie! ;-D

ModeratorViva schreef:
13-05-2025 09:35
Goedemorgen,

We gaan even overleggen over de petities, we komen erop terug.
Alleen niet vandaag, want we hebben een personeelsuitje :jump: .

Dus gedraag jullie! ;-D
We kunnen los!
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
13-05-2025 16:17
We kunnen los!
Jullie hebben je keurig gedragen, dank jullie wel!

ModeratorViva schreef:
14-05-2025 12:05

Jullie ook? ;-D
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
14-05-2025 14:11
Jullie ook? ;-D
🤫🤐

himalaya schreef:
14-05-2025 14:11
Jullie ook? ;-D
Altijd :A: . De foto's zijn helaas niet zo geschikt om te delen.

ModeratorViva schreef:
14-05-2025 12:05
Saaie boel hier tegenwoordig :sarcastic:
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Bestaat het
Dingen die fijner zijn nu ik minder zwaar ben
topic
nog?

Ik heb vele pagina's afgezocht. Niets gevonden.

Er is wel een nieuw dunbevolkt (pun intended) topic.
-- tijdelijk mottoloos --
Explorista schreef:
30-05-2025 21:23
Bestaat het
Dingen die fijner zijn nu ik minder zwaar ben
topic
nog?

Ik heb vele pagina's afgezocht. Niets gevonden.

Er is wel een nieuw dunbevolkt (pun intended) topic.
viewtopic.php?t=44199&p=3008980&start=#p3008980

Ik gok dat je deze bedoelt?

Extra dikke knuffel voor jou
(van nu nog dikke forummer)
!
-- tijdelijk mottoloos --
Als kompas geen zijn heeft te investeren in behoorlijke moderatie op dit forum, heb ik geen zin om onderdeel te zijn van hun verdienmodel. Doe mij maar op anoniem.
Dag, hierbij leg ik een verzoek neer om via een optie “account anonimiseren” je account op te heffen zonder er mailtjes en berichtjes aan te wijden. Wie weet iets voor in de verre toekomst. Misschien ook niet.
Wat briljant! Dat heeft nog nooit iemand bedacht of voorgesteld. :sarcastic:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
01-06-2025 18:02
Wat briljant! Dat heeft nog nooit iemand bedacht of voorgesteld. :sarcastic:
Geniaal hè. Dat geldt voor alles natuurlijk. Alles is cyclisch.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven