Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 2101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
15-06-2025 15:42
Vandaar dat dat afwassen nogal goed moet gebeuren.
Eigenlijk zou iedere school verplicht moeten worden gesteld één of meerdere autoclaven te bezitten ten behoeve van de drinkbekers tijdens sportdagen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
In het leger hadden we het drie vaten systeem.
https://41dko.nl/3-vaten-systeem/

Afbeelding
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Is weer leuk op Vraag de mods. :roll:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Was ook niet erg handig van mod om inhoudelijk op de initiële post in te gaan. Nu heeft ze zelf de discussie aangezwengeld die de mods zo erg niet wilden. Zucht.
(Herman Finkers)
Solomio schreef:
15-06-2025 16:48
Is weer leuk op Vraag de mods. :roll:
Ik snap het ook niet zo goed. @Feow, wat is je vraag/opmerking/issue nu precies? Dat bepaalde mensen elkaar niet mogen op Napraat, toch op elkaar reageren en niet altijd even vriendelijk? En dat moet dan weg want twee maten? Is dat wat er staat?
Star⁴ schreef:
15-06-2025 17:02
Ik snap het ook niet zo goed. @Feow, wat is je vraag/opmerking/issue nu precies? Dat bepaalde mensen elkaar niet mogen op Napraat, toch op elkaar reageren en niet altijd even vriendelijk? En dat moet dan weg want twee maten? Is dat wat er staat?
Zoiets ja.
Behalve dan dat op elkaar reageren.
Want het is vaker eenzijdig dan uitdeelden en incasseren.

En volgens mij spreek ik mensen gewoon aan hier hoor. En meestal werkt dat prima. En soms niet.
En dat hoeft trouwens ook niet.

Maar ontkennen dat hier regelmatig valsigheid staat en mag blijven staan is toch niet nodig? Tussen alle andere nuttige en onzinnige dingen in komt dat ook voorbij, en mag het gewoon blijven staan van de mods. Totaal onafhankelijk vanaf wie of welke kant of welk kamp of welk groepje of welk kliekje het komt. Ik vind het stom dat valsigheid op de persoon mag blijven staan, dus openlijk goedkeuring krijgt van de mods.

En zoals ik ook tegen de mods zei: quoot mijn valsigheid nu maar eens. Want ik ben die beschuldigingen wel zat. Als ik vals zou willen zijn, dan zou ik dat veel beter kunnen dan datgeen wat sommigen nu tussen de regels door te denken lezen. Het spijt me voor jullie: ik doe dat helemaal niet. Ook niet achter de schermen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
P.s. Ik ga zo kind naar boot brengen dus ga lekker los, maar ik kan even niet meelezen en/of reageren.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
15-06-2025 17:11
Zoiets ja.

En volgens mij spreek ik mensen gewoon aan hier hoor. En meestal werkt dat prima. En soms niet.

Maar ontkennen dat hier regelmatig valsigheid staat en mag blijven staan is toch niet nodig? Tussen alle andere nuttige en onzinnige dingen in komt dat ook voorbij, en mag het gewoon blijven staan van de mods. Totaal onafhankelijk vanaf wie of welke kant of welk kamp of welk groepje of welk kliekje het komt. Ik vind het stom dat valsigheid op de persoon mag blijven staan, dus openlijk goedkeuring krijgt van de mods.

En zoals ik ook tegen de mods zei: quoot mijn valsigheid nu maar eens. Want ik ben die beschuldigingen wel zat. Als ik vals zou willen zijn, dan zou ik dat veel beter kunnen dan datgeen wat sommigen nu tussen de regels door te denken lezen. Het spijt me voor jullie: ik doe dat helemaal niet. Ook niet achter de schermen.
Wat een volkomen gebrek aan zelfinzicht.
solomio wijzigde dit bericht op 15-06-2025 17:16
0.37% gewijzigd

David Dunning
feow schreef:
Ook niet achter de schermen.
Grappig dat je dat zegt, dat zei namelijk niemand.
(Herman Finkers)
feow schreef:
Zoiets ja.

Dan heb ik 'm zo ongeveer goed begrepen :P
Meh, toen hier tijdens de één na laatste melt down van een forummer die ik hier niet noemen zal allerlei vuiligheden over mij en Solo werden geroepen heb ik Feow ook niet horen protesteren. En terecht hoor, ik kan wel wat hebben. Maar laten we nou niet net gaan doen alsof Feow ons onfeilbare napraatgeweten is of zo.
(Herman Finkers)
Ik begrijp hier even niks van. Zal aan mij liggen hoor. Maar ik waardeer duidelijke taal en niet dat ingeklede gedoe, waar je net niks zegt. Dan geef mij Solo maar die denkt dat ik poep praat over dasty en dat gewoon kan weerleggen. Of als ik iets niet snap, ik uitleg krijg. En ja ik snap de taal, maar de dubbele lading niet altijd.
Redhead70 schreef:
15-06-2025 17:24
Ik begrijp hier even niks van. Zal aan mij liggen hoor. Maar ik waardeer duidelijke taal en niet dat ingeklede gedoe, waar je net niks zegt. Dan geef mij Solo maar die denkt dat ik poep praat over dasty en dat gewoon kan weerleggen. Of als ik iets niet snap, ik uitleg krijg. En ja ik snap de taal, maar de dubbele lading niet altijd.
Exact mijn punt.
Vals kan ik zijn, maar je weet wel tegen wie ik het heb.

David Dunning
Nou ja, ik ga in ieder geval nu echt maar eens een paar weken wat anders doen. Ik hoop dat Feow na terugkomst van de boot ontzettend blij zal zijn.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 17:25
Nou ja, ik ga in ieder geval nu echt maar eens een paar weken wat anders doen. Ik hoop dat Feow na terugkomst van de boot ontzettend blij zal zijn.
Ga je op vakantie?

David Dunning
Solomio schreef:
15-06-2025 17:26
Ga je op vakantie?

Nee, ik ga reageren op vragen over inktvlekken in werkschorten. Daar heb ik tenminste verstand van.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 17:29
Nee, ik ga reageren op vragen over inktvlekken in werkschorten. Daar heb ik tenminste verstand van.
Lekker belangrijk. :nope:

David Dunning
Het zal aan mij liggen maar ik volg het inmiddels allemaal niet meer.

Disclaimer, ligt ongetwijfeld aan mij (of aan mijn overgangs en chemobrein) dus uitleg hoeft niet :P
Merys schreef:
15-06-2025 17:36

Disclaimer, ligt ongetwijfeld aan mij (of aan mijn overgangs en chemobrein) dus uitleg hoeft niet :P
Het ligt altijd aan jou.
Lekker duidelijk.
:thumbsup:

David Dunning
Solomio schreef:
13-06-2025 22:00
Ik weet niet of ik dit flauw vind of vals.
Beiden niet met die intentie iig. Wel dom/onnadenkend geformuleerd. Sorry. Kwam idd niet leuk over besefte ik later.
Provoceren was ook helemaal niet mijn bedoeling en wilde ook totaal geen oude discussies oprakelen of zo. ( of zoals nu de aandacht op me vestigingen, maar wil dit wel graag gezegd hebben)

Ik zal op gezondheid wel een topic openen over lappenmanden waar ik oa antwoord geef op Yasmijn en Takkie. :) (als ik zin heb tenminste, straks denk ik :$ )
Vanity of vanities; all is vanity
Solomio schreef:
15-06-2025 17:44
Het ligt altijd aan jou.
Lekker duidelijk.

Ah. Inderdaad lekker duidelijk :proud:
Pink-Freud schreef:
15-06-2025 18:03
Beiden niet met die intentie iig. Wel dom/onnadenkend geformuleerd. Sorry. Kwam idd niet leuk over besefte ik later.
Provoceren was ook helemaal niet mijn bedoeling en wilde ook totaal geen oude discussies oprakelen of zo. ( of zoals nu de aandacht op me vestigingen, maar wil dit wel graag gezegd hebben)

Wat sportief!!
TAFKAPML
Pink-Freud schreef:

Ik zal op gezondheid wel een topic openen over lappenmanden waar ik oa antwoord geef op Yasmijn en Takkie. :) (als ik zin heb tenminste, straks denk ik :$ )
Nou ja, ken beuren niewaar. Ik schrijf ook wel eens iets wat achteraf niet zo handig was. Dan neem ik mijn woorden over 'vals' ook terug, okee?
(Herman Finkers)
Merys schreef:
15-06-2025 17:36

Idem, op de overgangs- en chemobrein na.
Pieremachochel
Pink-Freud schreef:

Ik ben gelukkig niet haatdragend.
Of ik heb een slecht geheugen. :roll:

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven