Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Een pluviofiel met hart en ziel.
Sterrenstof74 schreef:
16-06-2025 22:49
Waar dan??? Hier was het 24 graden en zonnig....
Oh ja, sorry. Ik zit in Wenen, waar het vorig jaar op deze dag 37!!! graden was (ik weet dat nog omdat ik het in mijn agenda had geschreven).
Ik heb er aan moeten toegeven: m’n winterdekbed losgemaakt van m’n zomerdekbed. Lig nu alleen onder de zomer. Ik mis het zware, dikke dekbed nu al.
Het wordt wel weer warmer dan eerst voorspeld, zoals het er nu naar uitziet. Jammer wel. Maar wel een heel goed excuus om weer lekker ergens ijs te gaan eten :proud: .

Wat ik wel vervelend vind is dat hier door sommigen telkens enorm hoge temperaturen genoemd worden als voorspellingen die zelden kloppen. Ik schrik er steeds van, kijk dan in mijn weerapp en dan klopt het gelukkig niet. Als je weet dat je app het verkeerde model aanhoudt kun je toch veel beter een andere gebruiken? En ik elk geval niet die waarden hier in het topic noemen, kan me niet voorstellen dat er iemand is die op die schrikbeelden zit te wachten namelijk.
Heb voor gisteren nog even gekeken bij de echte waarnemingen, volgens weerplaza is de hoogst gemeten temp in NL van gisteren 26,2 graden (en toen prijsde ik mezelf extra gelukkig dat dat niet hier was, het was hier goed te doen met 23 graden max plus veel bewolking en verkoelend windje). Van de KNMI kan ik het nog niet zien, ben benieuwd of die metingen gaan overeenkomen.
ZuurSnoepje schreef:
17-06-2025 01:02
Ik heb er aan moeten toegeven: m’n winterdekbed losgemaakt van m’n zomerdekbed. Lig nu alleen onder de zomer. Ik mis het zware, dikke dekbed nu al.
Wij liggen al weken onder alleen een overtrek met de plafondventilator aan. Ik mis ook dat gevoel, maar het is nu al zo vreselijk warm. Ik zie echt op tegen de komende tijd.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
S-Groot schreef:
17-06-2025 05:42
Het wordt wel weer warmer dan eerst voorspeld, zoals het er nu naar uitziet. Jammer wel. Maar wel een heel goed excuus om weer lekker ergens ijs te gaan eten :proud: .

Wat ik wel vervelend vind is dat hier door sommigen telkens enorm hoge temperaturen genoemd worden als voorspellingen die zelden kloppen. Ik schrik er steeds van, kijk dan in mijn weerapp en dan klopt het gelukkig niet. Als je weet dat je app het verkeerde model aanhoudt kun je toch veel beter een andere gebruiken? En ik elk geval niet die waarden hier in het topic noemen, kan me niet voorstellen dat er iemand is die op die schrikbeelden zit te wachten namelijk.
Heb voor gisteren nog even gekeken bij de echte waarnemingen, volgens weerplaza is de hoogst gemeten temp in NL van gisteren 26,2 graden (en toen prijsde ik mezelf extra gelukkig dat dat niet hier was, het was hier goed te doen met 23 graden max plus veel bewolking en verkoelend windje). Van de KNMI kan ik het nog niet zien, ben benieuwd of die metingen gaan overeenkomen.
Waar ik woon kloppen die hoge temperaturen helaas wel.
Het is hier meestal gewoon wat warmer en de temperatuur verschillen kunnen vaak flink zijn, ook binnen Nederland.
In de zomer komt dat geregeld voor. De kaart is dan linkerhelft geel gekleurd en rechterhelft donkerrood.
S-Groot schreef:

Ben ik het met je eens. Lijkt wel alsof sommige mensen zichzelf graag pijnigen met die info.
Pluviofiel
flawed schreef:
17-06-2025 06:28
Waar ik woon kloppen die hoge temperaturen helaas wel.
Het is hier meestal gewoon wat warmer en de temperatuur verschillen kunnen vaak flink zijn, ook binnen Nederland.
In de zomer komt dat geregeld voor. De kaart is dan linkerhelft geel gekleurd en rechterhelft donkerrood.
Er wonen meer mensen in het gedeelte waar het eerder rood is. Het gaat erom dat sommige mensen doen alsof de voorspelling voor over 2 weken al helemaal zeker is.
Pluviofiel
Volgens komt het niet heel vaak voor dat er hier 32 wordt geroepen en het uiteindelijk 22 blijkt te zijn. Bij wijze van. Natuurlijk, het wordt soms wel naar beneden bijgesteld, maar vaker niet dan wel. Tenminste , voor waar ik woon valt het zelden mee.

En hier komt het de komende twee weken niet onder 25 (behalve donderdag). Dan kan ik wel doen alsof er 22 op de voorspelling staat, maar dat is niet zo. En natuurlijk weet ik dat het nog kan veranderen. Dat zeg ik er meestal ook wel bij. Maar het wordt echt niet ineens twee weken lang wel aangenaam.
Verder heb ik het wel een beetje lastig nu, door alles bij elkaar. De hogere temperaturen, de voorspellingen. Ben moe door de kortere nachten. Mijn neus is irritant van de hooikoorts, en ik heb zere ogen ervan. Heb of hoofdpijn van de hitte of keelpijn van de airco. Ik voel me prikkelbaar en onrustig.

Ik wist dat de zomer mentaal wel een uitdaging voor me is, maar ik had even onderschat of verdrongen dat het ook lichamelijk de nodige hinder geeft.
Ik heb overigens ook al wel eens uitgelegd waarom ik wel naar de voorspellingen kijk. Van een dagje uit met 32 graden word ik namelijk heel ongelukkig. Dus dat plan ik niet. Als ik voor een afspraak kan kiezen tussen de woensdagavond en de donderdagavond, kies ik voor de laagste temperatuur als die er is. Want anders geef ik mezelf onnodig gedoe.

Terwijl het niet kijken/het niet weten mij juist niets oplevert
Ik heb alles open en heb het koud. Maar zie dat eind van de week wel weer heel heet wordt, ook hier. En ws in het zuiden en oosten helemaal echt heet.

Ik kijk op weerplaza en die geeft vaak net wat lagere temperaturen aan dan weeronline heb ik gemerkt, heb idee dat ze vaker goed zitten.
En ook nog nooit gehad dat voor de aankomende dagen echt ineens anders is.
Daarnaast snap ik dus wel dat er nogal verschillen kunnen zitten per regio, hoezo schrik je dan van bepaalde temperaturen als je weet dat je blijkbaar ergens koeler woont dan anderen hier?

Ook hier moet er gepland worden want ik heb longklachten en ben chronisch pijnpaptient en wordt ziek van warmte. Maar ik raak er niet van in paniek ofzo.
Het is gewoon nodig om het een beetje globaal te weten voor ik wat ga plannen.
En zelfs voor de dagelijkse nodige dingen, ik plan mijn dag sowieso zeer zorgvuldig en het weer is onderdeel van mijn planning.
Ik kijk echt tot max 7 dagen vooruit. Ook hier zo veel mogelijk plannen buiten de hitte om vanwege zwangerschap. Gelukkig ben ik pas hoogzwanger (september/oktober/november) in de herfst, maar het wordt wel moeilijker hoor. Merk dat het lichamelijk echt meer moeite kost om af te koelen. Mijn bloeddruk daalt enorm.
Pluviofiel
Kidneybean schreef:
17-06-2025 09:55
Ik kijk echt tot max 7 dagen vooruit. Ook hier zo veel mogelijk plannen buiten de hitte om vanwege zwangerschap. Gelukkig ben ik pas hoogzwanger (september/oktober/november) in de herfst, maar het wordt wel moeilijker hoor. Merk dat het lichamelijk echt meer moeite kost om af te koelen. Mijn bloeddruk daalt enorm.

Ik kijk ook alleen de aankomende week, verder heeft toch geen nut.
Niet qua weer en niet qua andere zaken.

Maar hier komen miepen over dat men zichzelf graag pijnigen bij mensen die last hebben van heet weer, op welke manier ook, is beetje gek en best vals. Mij boeit niet zo maar ik weet dat er echt mensen hier posten die zulke opmerkingen gewoon kwetsend vinden, snap ook niet waarom dat moet hier.
MissNuada schreef:
17-06-2025 09:58
Ik kijk ook alleen de aankomende week, verder heeft toch geen nut.
Niet qua weer en niet qua andere zaken.

Maar hier komen miepen over dat men zichzelf graag pijnigen bij mensen die last hebben van heet weer, op welke manier ook, is beetje gek en best vals.
Dat lees je verkeerd. Mensen die te ver kijken en dan in paniek gaan roepen dat het heel warm wordt, terwijl nog niet eens zeker is dat het daadwerkelijk zo warm gaat worden. Daar heb ik moeite mee, want je brengt zo ook meer onrust voor mensen die hier gevoelig voor zijn.
Pluviofiel
Het was zojuist nog net te doen om met de hond alvast een grote ronde te wandelen. We liggen nu wel allebei alweer uitgevloerd :-D .
Kidneybean schreef:
17-06-2025 10:00
Dat lees je verkeerd. Mensen die te ver kijken en dan in paniek gaan roepen dat het heel warm wordt, terwijl nog niet eens zeker is dat het daadwerkelijk zo warm gaat worden. Daar heb ik moeite mee, want je brengt zo ook meer onrust voor mensen die hier gevoelig voor zijn.

Maar als je daar gevoelig voor bent is het sowieso niet handig om in dit topic te kijken toch? We delen hier juist ongenuanceerd onze zorgen/het piekeren, de paniek en andere emoties.
ZuurSnoepje schreef:
17-06-2025 11:30
Maar als je daar gevoelig voor bent is het sowieso niet handig om in dit topic te kijken toch? We delen hier juist ongenuanceerd onze zorgen/het piekeren, de paniek en andere emoties.
Prima, ieder voor zich. Ik kan het gelukkig nog een beetje relativeren.
Pluviofiel
De waaiers weer van zolder gehaald, dunne dekentjes gewassen. Winterjassen gewassen, alles potdicht en ijsjes gehaald. Nu op standje overleven. Gadver, ik heb er zo geen zin in. Normaal gesproken wandel ik elke dag een uur na t eten, nu hang ik op de bank. Mijn leven staat stil, in tegenstelling tot de herfst en winter. Een voordeel, ik ben ruim 30 kg afgevallen en heb het niet zo heet.
En vrijdag is de langste dag!!! Dan staat t een paar dagen stil maar daarna gaat het langzamerhand weer de goede kant op. Ik mis de donkere avonden zo.
S-Groot schreef:

Oeh, pas maar op, ik (al jaren meelezer) herinner me dat dit vorig jaar uitliep op een soort Hoekse en Kabeljauwse twisten. De een wil dit wel, want voorbereiding, de ander niet, want die krijgt er paniek van (of baalt ervan dat als het even lekker weer is, anderen aankaarten dat het volgende week gaat omslaan). Uiteindelijk vertrok er zelfs een forummer die niet zulke vriendelijke reacties kreeg. Onoplosbaar dispuut, blijkbaar.
Tanteslankie20 schreef:
17-06-2025 12:40
De waaiers weer van zolder gehaald, dunne dekentjes gewassen. Winterjassen gewassen, alles potdicht en ijsjes gehaald. Nu op standje overleven. Gadver, ik heb er zo geen zin in. Normaal gesproken wandel ik elke dag een uur na t eten, nu hang ik op de bank. Mijn leven staat stil, in tegenstelling tot de herfst en winter. Een voordeel, ik ben ruim 30 kg afgevallen en heb het niet zo heet.
Precies, ik heb ook altijd het gevoel dat mijn leven stilstaat in de zomer.
Mijn napcool deken is inmiddels binnen. Hij voelt op zich best comfortabel aan. Ik verwacht geen wonderen bij (bijna) plaknachten, maar ik heb het gauw warm 's nachts dus hopelijk voor de 'iets minder warme, maar ook geen lekker koele' nachten
Tanteslankie20 schreef:
17-06-2025 12:40
Een voordeel, ik ben ruim 30 kg afgevallen en heb het niet zo heet.
Wat goed :thumbsup:
Dat scheelt altijd
Liv8 schreef:
17-06-2025 19:39
Mijn napcool deken is inmiddels binnen. Hij voelt op zich best comfortabel aan. Ik verwacht geen wonderen bij (bijna) plaknachten, maar ik heb het gauw warm 's nachts dus hopelijk voor de 'iets minder warme, maar ook geen lekker koele' nachten
Ik lees graag na t weekend of hij bevalt!
Tanteslankie20 schreef:
17-06-2025 20:39
Ik lees graag na t weekend of hij bevalt!
Ik graag vandaag ;)
Ook een Pluviofiel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven