Gezondheid alle pijlers

Brioche brood hoe lang bewaren?

19-06-2025 12:23 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gisteren en brioche brood gekocht bij de Lidl. Zat in een zak en daarop stond een houdbaarheidsdatum op tot ergens volgend jaar. Vandaag wat van op en ik denk dat ik wel 3 a 4 dagen doe met het brood. Maar is dat op dag 4 nog lekker? Lees op Google tegenstrijdigheden van 1-2 dagen bewaren tot 3-4 dagen of zelfs een week.

Wat is jullie ervaring? Twijfel of ik toch niet wat sneetjes in zal vriezen.
Invriezen, brood blijft dan veel lekkerder
Voor iedereen een groene tuin
Lekker wentelteefjes mee maken, of bread pudding.
dat is geen echte brioche, maar een met conserveringsmiddelen lang houdbare variatie. net als kerst- en paasbrood.
als je die weer goed afgesloten in de zak doet zullen die 4 dagen wel lukken. desnoods het eerste plakje even weggooien als je hem opnieuw aansnijdt
En doooooor!
Een brood dat tot volgend (!) jaar houdbaar is, heeft niet zoveel meer met brood te maken dus denk dat ie over een paar dagen nog wel zo zal smaken als vandaag ja.
Ja, brioche is de volgende dag al oud.
broadway schreef:
19-06-2025 12:45
dat is geen echte brioche, maar een met conserveringsmiddelen lang houdbare variatie. net als kerst- en paasbrood.
als je die weer goed afgesloten in de zak doet zullen die 4 dagen wel lukken. desnoods het eerste plakje even weggooien als je hem opnieuw aansnijdt
Haha inderdaad. Heerlijk die Nederlandse varianten op buitenlands brood (not).

Ik zou het brood invriezen als je er langer van wil genieten, maar 4 dagen in de zak gaat ook prima hoor. Anders inderdaad wentelteefjes.

Ik vries brood van de bakker ook direct in, maar blijft vaak een maand in de vriezer erna is het vaak droog. Dus jaar houdbaar van brood is bijzonder, is meer een cake.
Ik weet welk brood het is, het gewoon een soort suikerbrood deeg zonder de suiker. Ik kreeg namelijk een stuk en zei uh raar suikerbrood. Geen echte Brioche.
pina schreef:
19-06-2025 13:00
Ja, brioche is de volgende dag al oud.
Zelfgemaakte sowieso. Die wordt heel droog.
Voor iedereen een groene tuin
Het smaakt altijd al een beetje oud, maar een week er van eten kan makkelijk, bij mij is het dan allang op.
Maar inderdaad lekker wentelteefjes ervan maken, heerlijk.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
meisje85 schreef:
19-06-2025 12:58
Een brood dat tot volgend (!) jaar houdbaar is, heeft niet zoveel meer met brood te maken dus denk dat ie over een paar dagen nog wel zo zal smaken als vandaag ja.
Dit. Ik denk eigenlijk dat het niet eens droog/droger wordt.
Vanwege de conserveringsmiddelen.
Ik heb die ook gekocht (die uit de folder) en die is "maar" een week houdbaar.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
cowandchicken schreef:
19-06-2025 15:13
Ik heb die ook gekocht (die uit de folder) en die is "maar" een week houdbaar.
Begreep vandaag dat er 2 soorten zijn. Brioche in de broodbakken bij de afbak afdeling die "vers" is en de al verpakte brioche. De laatste is inderdaad veel langer houdbaar, de eerste veel korter.
Teddydeniffler schreef:
19-06-2025 21:49
Begreep vandaag dat er 2 soorten zijn. Brioche in de broodbakken bij de afbak afdeling die "vers" is en de al verpakte brioche. De laatste is inderdaad veel langer houdbaar, de eerste veel korter.
Klopt er staan er 3 in de folder deze week. Eentje ligt in de bakken zonder zak waar je ook de donuts, harde broodjes etc in zitten maar die ik heb lag bij het brood en zakken krentenbollen enzo. In het krantje zit er wel een andere zak omheen zag ik.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven