Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 3209 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Pringle schreef:
21-06-2025 05:29
Totaal niet, ik heb meerdere fijne relaties achter de rug en ik zal vast weer eens een heel leuke man tegenkomen. Dat groeien ken ik niet zo - verliefdheid moet meestal wel groeien, maar ik weet wel heel snel of dat er qua klik en aantrekkingskracht überhaupt in zou kunnen zitten. Ik zou andersom dus ook nooit afwachten of ik van "muah" naar een "ja" ga. Zó nodig hoef ik nu ook weer niet van de markt.
Dat bedoel ik dan met het onnatuurlijke
van online daten. De vader van mijn kind was geen 'muah' maar een dikke vette 'nee'. Totaal absoluut geen aantrekkingskracht want gewoonweg een lelijke jongen. Maar ik leerde hem steeds beter kennen en zag op de duur niet meer dat hij lelijk was maar heel erg leuk.
Bijna 20 jaar getrouwd geweest. Dus ja, ik spendeer absoluut een paar dates aan een 'mwah' want daar zou wel eens een dikke vette'ja' kunnen achter zitten.
De mannen bij wie ik bij de eerste ontmoeting iets voelde kriebelen omdat ze erg knap en aantrekkelijk waren, bleken niet de beste keuze. Ik wil liefst weer verliefd worden op een persoonlijkheid. Op een mooi mens. En dat ontdek je niet op een date van een paar uur. Niets te maken met 'zo nodig van de markt willen' gewoon geen erg leuke vent door de vingers willen laten glippen omdat zijn uiterlijk mijn hormonen niet meteen doen alle kanten op stuiteren.
Attraverso schreef:
21-06-2025 06:53
van online daten. De vader van mijn kind was geen 'muah' maar een dikke vette 'nee'. Totaal absoluut geen aantrekkingskracht want gewoonweg een lelijke jongen. Maar ik leerde hem steeds beter kennen en zag op de duur niet meer dat hij lelijk was maar heel erg leuk.
Bijna 20 jaar getrouwd geweest. Dus ja, ik spendeer absoluut een paar dates aan een 'mwah' want daar zou wel eens een dikke vette'ja' kunnen achter zitten.
De mannen bij wie ik bij de eerste ontmoeting iets voelde kriebelen omdat ze erg knap en aantrekkelijk waren, bleken niet de beste keuze. Ik wil liefst weer verliefd worden op een persoonlijkheid. Op een mooi mens. En dat ontdek je niet op een date van een paar uur. Niets te maken met 'zo nodig van de markt willen' gewoon geen erg leuke vent door de vingers willen laten glippen omdat zijn uiterlijk mijn hormonen niet meteen doen alle kanten op stuiteren.
Ik denk als alle daters er zo in zouden staan dat er veel meer succes behaald zou worden op de apps..
Meer naar goeie bio's kijken ipv blind staren op foto's.. en meerdere dates met een muah aangaan..
En ja ik maak me er zelf ook schuldig aan,, daarom zit ik nu ook een date soap😅
Attraverso schreef:
21-06-2025 06:53
Wij hebben het hier al vaker over gehad: voor mij werkt dit dus niet zo. Als ik geen aantrekkingskracht voel, gaat het niet komen ook. Zonde van ieders tijd.

Ik heb overigens nog nooit een profiel op een app gehad of op een andere manier online gedate, dus dat heeft er niets mee te maken.
Nee, voor mij werkt het ook niet zo. Er is iets of niet, simpeler kan het niet.
Daarom denk ik ook dat een match vinden op datingsites echt toevaltreffers zijn.
Want ik kan op basis van een foto echt niet weten of je iets zult voelen bij diegene.
Die chemie ontstaat door hoe iemand zich presenteert, hoe iemand ruikt, klinkt, door de blik in iemands ogen.

En gedeelde interesses zijn leuk in een relatie, maar zegt ook niets. Ik ken leuke mannen waar ik gedeelde interesses mee heb maar die doen mij verder helemaal niets.
En genoeg stellen die stapel gek met elkaar zijn, maar totaal uiteenlopende hobby's hebben.

Het enige dat je echt met zekerheid weet zijn de dealbrekers.
nadeel van online daten is denk ik ook wel dat je van te voren te veel al van elkaar weet en daardoor wij elkaar sneller afvinken. Sowieso al foto's, maar ook alle info over wie je bent.
Ik kom nog uit de msn tijd, ik heb daar 3 lange relaties aan over gehouden. Je was een tijd met elkaar aan het chatten en daarna ging je pas foto's uitwisselen. Je had nog geen selfies en filters. Mijn 1e vriendje stuurden we zelfs de foto's, die we ingescand hadden, per post naar elkaar.
Elkaar leren kennen deed je via de chat, maar ook niet gelijk alle info. En als je al een tijd heel leuk met elkaar aan het chatten was maar de foto was niet geheel jouw type dan kapte je het niet gelijk af omdat de gesprekken zo leuk waren (behalve iemand helemaal je type is natuurlijk)
En als je IRL iemand tegen komt bijv op een feestje dan zie je wel gelijk elkaars uiterlijk maar verder is er 0 info.

Ik denk als ik van al mijn relaties van te voren selfies had gehad en alle info dat ik ze zeer waarschijnlijk naar links had geswiped.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Weertje schreef:
20-06-2025 20:14
Hahahhaha vraag me echt af wat er in zo iemand omgaat, hoezo denkt hij dat het goed idee is om zoiets in je bio te zetten :bonk:
Haha ja dat vroeg ik mij ook af! Had hem bijna naar rechts geswiped om dat te vragen :lol:
Pupke schreef:
21-06-2025 09:49
Haha ja dat vroeg ik mij ook af! Had hem bijna naar rechts geswiped om dat te vragen :lol:
Die neiging zou ik ook hebben..
Ik heb pas een man op lexa een bericht gestuurd die een enorme eisenlijst had waar een vrouw aan moest voldoen .
Hij zei ook ik ben nieuw op dit soort sites dus nog een beetje aftasten..
Ik een kleine tip, misschien je eisenlijst wat korter maken🙈kon het niet laten..
Geen reactie gehad..
Pringle schreef:
21-06-2025 07:39
Wij hebben het hier al vaker over gehad: voor mij werkt dit dus niet zo. Als ik geen aantrekkingskracht voel, gaat het niet komen ook. Zonde van ieders tijd.

Dat kan natuurlijk. Maar ik krijg de indruk dat je vindt dat anderen er net zo in moeten staan als jij. Gezien bijvoorbeeld je reacties op Mimali. Er zijn zat (goede) relaties die met wat aarzelingen zijn ontstaan. En jij sluit dus mannen die wat langzamer op gang komen uit. Terwijl die misschien net zo gewired zijn als Attraverso.
The impossible only takes a little longer
VGM1980 schreef:
21-06-2025 09:29
nadeel van online daten is denk ik ook wel dat je van te voren te veel al van elkaar weet en daardoor wij elkaar sneller afvinken. Sowieso al foto's, maar ook alle info over wie je bent.
Ik kom nog uit de msn tijd, ik heb daar 3 lange relaties aan over gehouden. Je was een tijd met elkaar aan het chatten en daarna ging je pas foto's uitwisselen. Je had nog geen selfies en filters. Mijn 1e vriendje stuurden we zelfs de foto's, die we ingescand hadden, per post naar elkaar.
Elkaar leren kennen deed je via de chat, maar ook niet gelijk alle info. En als je al een tijd heel leuk met elkaar aan het chatten was maar de foto was niet geheel jouw type dan kapte je het niet gelijk af omdat de gesprekken zo leuk waren (behalve iemand helemaal je type is natuurlijk)
En als je IRL iemand tegen komt bijv op een feestje dan zie je wel gelijk elkaars uiterlijk maar verder is er 0 info.

Ik denk als ik van al mijn relaties van te voren selfies had gehad en alle info dat ik ze zeer waarschijnlijk naar links had geswiped.

Ja eens. Dat laatste hoor ik ook wel van vrienden die elkaar in het wild zijn tegengekomen: dat ze elkaar nooit naar rechts hadden geswiped. Alleen al om iets simpels als dat de ander rookte in de tijd dat ze elkaar tegenkwamen.

Ik vind online daten ook erg onnatuurlijk. Het vraagt bovendien nogal veel van je communicatieskills. Eerst via de chat en later moet je een leuk gesprek weten te voeren met een wildvreemde. Ik ben bijvoorbeeld best wel gecharmeerd van nerderige, introverte types, maar die komen meestal heel slecht uit de verf op zo'n eerste date.

En het lag er voor mij altijd te dik bovenop. De radertjes in mijn hoofd draaiden overuren als ik voor het eerst tegenover iemand zat. Hij heeft een wat vreemd accent, en slist ie nou? Oeh, daar ging een druppeltje spuug. Wat zei ie nou net voor raars? Zou ik hiermee kunnen zoenen? Dat werk. Terwijl je als je iemand toevallig tegenkomt via je werk of vrienden, je pas bij de derde ontmoeting kunt denken: hmm, hij is eigenlijk best leuk.

Maar goed, dat is niet anders. Betekent wel dat je zo'n eerste date eigenlijk wat zou moeten relativeren.
The impossible only takes a little longer
Mus schreef:
21-06-2025 10:09
Dat kan natuurlijk. Maar ik krijg de indruk dat je vindt dat anderen er net zo in moeten staan als jij. Gezien bijvoorbeeld je reacties op Mimali. Er zijn zat (goede) relaties die met wat aarzelingen zijn ontstaan. En jij sluit dus mannen die wat langzamer op gang komen uit. Terwijl die misschien net zo gewired zijn als Attraverso.
Mimali en ik hebben het er wel eens over gehad dat er bij haar ook "iets" moet zijn. Ik vind juist dat de "het kan groeien" mindset hier nogal wordt opgedrongen door een aantal schrijfsters, waardoor anderen aan het twijfelen slaan over iets waar ze eerst heel zeker over waren. Verder vind ik helemaal niet dat iemand ergens op welke manier dan ook in moet staan, en daarom ergert het mij dat er (niet alleen nu, eerder al) haast veroordelend wordt gereageerd op mij als heel snelle beslisser.
Mimali had toch geschreven dat ze de date heel leuk vond? Ze had het afgekapt omdat ze niet meteen die 'klik' voelde. Niet zozeer omdat ze ergens een rode vlag zag.
Had weer zoiets raar... Ik zie al jaren een man niet zo ver uit de buurt op Tinder met een interessant, ruim ingevuld profiel maar er was iets op zijn gezicht waardoor ik hem nooit een like gaf.
Gisteravond zie ik dat hij mij wel likete dus ik dacht: ik ga eens luisteren.
Ik open het gesprek, dat ik hem al langer zag, door de like van hem terug heb geliked, hebben elk een bericht of 3 gewisseld waaronder dat hij mijn profiel erg leuk vindt. 'S avonds laat stuurde hij nog slaapwel. Vond ik wel leuk.
Deze ochtend heel vroeg 'goeiemorgen' met zijn nr erbij.
Ik antwoord dat ik nog eventjes op Tinder wil blijven praten omdat ik dan al de info in zijn profiel bij me heb en hij verwijdert de match.
Mijn buikgevoel had me niet in de steek gelaten...
Attraverso, wat bedoel je met 'er was iets op zijn gezicht waardoor ik hem nooit een like gaf'
VGM1980 schreef:
21-06-2025 09:29

Nou, dat ja.
Pringle schreef:
21-06-2025 10:45
Mimali en ik hebben het er wel eens over gehad dat er bij haar ook "iets" moet zijn. Ik vind juist dat de "het kan groeien" mindset hier nogal wordt opgedrongen door een aantal schrijfsters, waardoor anderen aan het twijfelen slaan over iets waar ze eerst heel zeker over waren. Verder vind ik helemaal niet dat iemand ergens op welke manier dan ook in moet staan, en daarom ergert het mij dat er (niet alleen nu, eerder al) haast veroordelend wordt gereageerd op mij als heel snelle beslisser.
Klopt maar ben er inmiddels achter, beter laat dan nooit😅, dat dat iets ook iets leuks en gezelligs kan zijn zonder dat je gelijk aantrekkingskracht voelt..
Attraverso schreef:
21-06-2025 11:04
Had weer zoiets raar... Ik zie al jaren een man niet zo ver uit de buurt op Tinder met een interessant, ruim ingevuld profiel maar er was iets op zijn gezicht waardoor ik hem nooit een like gaf.
Gisteravond zie ik dat hij mij wel likete dus ik dacht: ik ga eens luisteren.
Ik open het gesprek, dat ik hem al langer zag, door de like van hem terug heb geliked, hebben elk een bericht of 3 gewisseld waaronder dat hij mijn profiel erg leuk vindt. 'S avonds laat stuurde hij nog slaapwel. Vond ik wel leuk.
Deze ochtend heel vroeg 'goeiemorgen' met zijn nr erbij.
Ik antwoord dat ik nog eventjes op Tinder wil blijven praten omdat ik dan al de info in zijn profiel bij me heb en hij verwijdert de match.
Mijn buikgevoel had me niet in de steek gelaten...
Dat heb je dan idd goed aangevoeld...
Bedoel je iets in zijn blik wat je aan hem zag?
het kan natuurlijk dat je eerst dacht dat iemand niet jouw type was maar dat je merkt dat diegene toch in je hoofd blijft hangen. Je mag altijd van mening veranderen en er op terug komen, zelfs na 5 minuten.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Attraverso schreef:
21-06-2025 10:58
Mimali had toch geschreven dat ze de date heel leuk vond? Ze had het afgekapt omdat ze niet meteen die 'klik' voelde. Niet zozeer omdat ze ergens een rode vlag zag.
Ja klopt helemaal..
Totaal geen rode vlag, maar wel echt gezellig..
We hadden gisteren nog even contact en hij beaamde ook dat er iets is, want als hij me aankeek,keek ik niet weg dus ook geen ongemakkelijkheid.
Vind dat best goed dat hij dat soort kleine dingen opmerkt ( voor een man😅)

Hij voelde zich overigens de tweede keer niet afgewezen, dat heb ik gevraagd toen jij dat zei..
Na de eerste date had hij wel een tweede gewild, dus daar had je gelijk in..

Wat Mus ook al zei , hij zit nu tussen 2 vrouwen in, en hij vind het niet fijn om die andere vrouw teleur te stellen en de derde date af te zeggen..
Siert hem dan ook wel weer..
Pringle schreef:
21-06-2025 10:45
Ik herken wat je zegt hoor! Ik ben ook een snelle beslisser en eigenlijk verwacht ik dat ook van een man. Helemaal niet erg als het niks wordt maar iemand die twijfelt en steeds een slag om de arm houdt, daar word ik niet warm van. Ik wil op zijn minst het idee hebben dat een man mij echt heel leuk vindt, en als dat bij de eerste date niet het geval is, houdt het voor mij op. Even goede vrienden, maar ik geloof gewoon in chemie en nee, in mijn ervaring kan chemie niet groeien. Dat is er, of niet.
Peertjes schreef:
21-06-2025 11:40
Attraverso, wat bedoel je met 'er was iets op zijn gezicht waardoor ik hem nooit een like gaf'
Ik las een soort van hardheid in zijn gelaatsuitdrukking zelfs al stond hij vaak lachend op zijn foto's.
Mimali schreef:
21-06-2025 12:11
Dat heb je dan idd goed aangevoeld...
Bedoel je iets in zijn blik wat je aan hem zag?
Ja, ik merk dat ik me soms wat te Vlaams uitdruk, ik zal er beter op letten :mrgreen:
attraverso wijzigde dit bericht op 21-06-2025 13:05
0.20% gewijzigd
Mimali schreef:
21-06-2025 12:21

Wat Mus ook al zei , hij zit nu tussen 2 vrouwen in, en hij vind het niet fijn om die andere vrouw teleur te stellen en de derde date af te zeggen..
Siert hem dan ook wel weer..
Siert hem inderdaad. Ik zou hem nog even de tijd geven.
Aaahh zo, ik dacht aan een wrat, een grote pukkel, een weet ik veel wat 🤣
VGM1980 schreef:
21-06-2025 12:13
het kan natuurlijk dat je eerst dacht dat iemand niet jouw type was maar dat je merkt dat diegene toch in je hoofd blijft hangen. Je mag altijd van mening veranderen en er op terug komen, zelfs na 5 minuten.
Ja precies dat..

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven