Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

maandag 20 januari 2025 om 13:32
Bij deze kletsen we weer verder 
Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
zondag 22 juni 2025 om 12:21
Oh dat klinkt echt niet leuk!Idd_ schreef: ↑22-06-2025 12:07Wat teleurstellend ook weer Attraverso. Jammer van het leuke gesprek. Maar ook al zag hij dat je het gelezen hebt, hij kan best bedenken dat je al wil gaan slapen o.i.d. op zo'n tijdstip. Herkenbaar ook, ik reageer dan ook niet meer omdat het me uit mijn slaap gaat houden. Tenzij iets dringends natuurlijk maar dat was dit dus niet.
Ja ik merk dat het ghosten toch weer wat met me doet. We hadden best intensief contact een week of drie inmiddels of nog langer. Een paar keer geprobeerd af te spreken wat dan op laatste moment niet doorging. Een keer ging het door maar konden we elkaar niet vinden op de locatie en toen was zijn foon uitgevallen.Of hij heeft me gewoon voor de gek gehouden. Geen idee want verder leek hij toch oprecht. We hadden ook al een paar keer gebeld.
Dat is best lang 3 weken intensief contact en ook nog een mislukte date.
Dan ga je idd andere dingen denken, maar als hij je voor de gek wilde houden zou hij dat dan 3 weken lang doen
Rare mannen toch..
zondag 22 juni 2025 om 12:23
De keuze is reuze, en zeker in het beginstadium is elke match inwisselbaar. Ook denk ik dat veel mensen hun eigen gedrag projecteren op anderen, dus iemand die zelf dwangmatig snel reageert, verwacht dat ook van de ander. En niet netjes afsluiten… dat heeft denk ik te maken met het abstracte karakter van een datingapp. Het kost (een klein beetje) energie om een afsluitend berichtje te sturen en de winst is nul. Dus dan is ghosten gemakkelijker. Het is anoniem en het kán. Ik denk dat het zo simpel is: mensen ghosten een ander omdat het kan.Mimali schreef: ↑22-06-2025 07:32Dat laatste zou kunnen maar dan wacht je, en zeker in dit stadium toch gewoon af..
Er kunnen heel veel redenen zijn dat je niet in de gelegenheid bent om meteen te antwoorden..
Ik zou weleens een man willen spreken die ghost e/o zomaar een match verwijdert als er al leuk contact is..
Waarom ze dat doen en het niet gewoon netjes afsluiten..
Grappig, laatst zei iemand in een podcast (‘Europa draait door’) dat Europa in een relatierecessie zit. Steeds meer mensen blijven alleen. Volgens mij stond Duitsland op 1, daarna kwamen Zweden en Italië (pin me er niet op vast, maar ik geloof dat Nederland op plaats 6 of 7 stond). Het ging erover dat de enorme keuze op datingapps ervoor zorgt dat mensen een vertekend beeld krijgen van iets (relaties, liefde) dat eigenlijk heel kwetsbaar is, en waar je normaalgesproken veel tijd, aandacht en energie in steekt, maar door de vluchtigheid van apps raken mensen overvoerd met opties, waardoor er altijd iets nóg beters voorbij kan komen en er een raar soort oppervlakkigheid of afvlakking ontstaat. Het is eigenlijk ook heel tegenstrijdig dat je op zo’n app je hart opent (overdreven gesteld, maar toch, er spelen gevoelens mee) en dat er dan zo onverschillig mee wordt omgegaan. Een soort consumentisme, zoals je op zaterdag drommen mensen door de Kalverstraat ziet lopen, niet omdat ze naar die ene bijzondere trui op zoek zijn maar omdat ze zich vervelen, en omdat het kán.
zondag 22 juni 2025 om 12:39
Ja ik snap het gewoon niet. Hij had ook paar keer spraakberichten gestuurd.. Ik had echt wel het idee dat hij er werk van maakte ondanks dat een date afspreken nog lastig ging. Ook een keer had ik 's avonds ge-appt of hij tijd had, maar reageerde hij niet. De volgende dag een spraakberichtje dat hij in slaap was gevallen (hij doet zwaar werk) en dat hij mij heel graag had willen zien.. Maaarja. Misschien is hij iemand anders tegengekomen ofzo en heeft het fatsoen dan niet om even te zeggen dat hij het hierbij wil laten.
zondag 22 juni 2025 om 12:49
Claire, klinkt bekend en ik heb vaker dat soort dingen gelezen. Toch hoop je dat er nog mensen zijn die zich niet laten meeslepen door die vluchtigheid en gewoon serieus zijn als je wat langer in gesprek bent. En ghosten is idd de makkelijke weg. Toch levert niet-ghosten bij mij wel wat op. Gewoon fatsoen opbrengen geeft mij een beter gevoel over mijzelf dan wanneer ik iemand in het ongewisse laat.
zondag 22 juni 2025 om 13:05
Dat is ook niet te snappen, en je blijft met een k gevoel achter en zeker na een aantal weken..Idd_ schreef: ↑22-06-2025 12:39Ja ik snap het gewoon niet. Hij had ook paar keer spraakberichten gestuurd.. Ik had echt wel het idee dat hij er werk van maakte ondanks dat een date afspreken nog lastig ging. Ook een keer had ik 's avonds ge-appt of hij tijd had, maar reageerde hij niet. De volgende dag een spraakberichtje dat hij in slaap was gevallen (hij doet zwaar werk) en dat hij mij heel graag had willen zien.. Maaarja. Misschien is hij iemand anders tegengekomen ofzo en heeft het fatsoen dan niet om even te zeggen dat hij het hierbij wil laten.
Hoe was jullie laatste contact en wanneer?
Heb het ook een paar keer gehad.. zo niet leuk .
zondag 22 juni 2025 om 14:29
Nee is echt niet leuk. Laatste contact was donderdagavond, toen vroeg ik of hij nog wakker was. Hij reageerde en ik vroeg of hij die avond tijd had elkaar te zien. Daarop niets meer gehoord. Ik dacht, misschien weer in slaap gevallen, maar daarna bleef het dus stil. Normaal gesproken stuurde hij iedere dag wel iets.
idd_ wijzigde dit bericht op 22-06-2025 14:31
12.63% gewijzigd
zondag 22 juni 2025 om 14:30
Idd_ schreef: ↑22-06-2025 12:07Ja ik merk dat het ghosten toch weer wat met me doet. We hadden best intensief contact een week of drie inmiddels of nog langer. Een paar keer geprobeerd af te spreken wat dan op laatste moment niet doorging. Een keer ging het door maar konden we elkaar niet vinden op de locatie en toen was zijn foon uitgevallen.Of hij heeft me gewoon voor de gek gehouden. Geen idee want verder leek hij toch oprecht. We hadden ook al een paar keer gebeld.
Ah nee, dat doe je toch niet... Ik snap dat het wat met je doet. Heel rot, zo'n open einde. Catfish wellicht?
The impossible only takes a little longer
zondag 22 juni 2025 om 14:39
Heel raar..Idd_ schreef: ↑22-06-2025 14:29Nee is echt niet leuk. Laatste contact was donderdagavond, toen vroeg ik of hij nog wakker was. Hij reageerde en ik vroeg of hij die avond tijd had elkaar te zien. Daarop niets meer gehoord. Ik dacht, misschien weer in slaap gevallen, maar daarna bleef het dus stil. Normaal gesproken stuurde hij iedere dag wel iets.
Heb je hem online opgezocht? Facebook,Instagram enz.. doe ik eigenlijk altijd
Zegt ook niet alles want hij kan ook foto's gebruikt hebben van iemand als het een catfish zou zijn.
zondag 22 juni 2025 om 14:42
zondag 22 juni 2025 om 14:44
zondag 22 juni 2025 om 14:47
zondag 22 juni 2025 om 14:47
Idd_ het klinkt toch echt wel alsof hij niet wou afspreken hoor. Een date hebben en elkaar dan niet vinden én dan net zijn foon niet werken daar trap ik niet in maar als je eens ziet wat meerderen van ons hier in een paar dagen meemaken lijkt het inderdaad alsof veel mensen gefrustreerd zijn door het daten.
En kan je het hen kwalijk nemen? Wat wij meemaken gebeurt bij mannen ook.
zondag 22 juni 2025 om 14:49
Pupke schreef: ↑22-06-2025 14:44Dat is wel echt een hele rot situatie Idd! Al vind ik het wel gek dat jullie afgesproken hebben en dat dan zijn telefoon uitvalt.. Misschien durfde hij niet meer, kwam het te dichtbij of iets in die richting en koos hij voor de makkelijkste (en lafste) weg. Matches opzoeken doe ik trouwens nooit..
Ja kan idd ook hoor, dat hij toch niet durft ofzo. Maar zo kwam hij dan weer helemaal niet over als we het bijv. aan de telefoon erover hadden om af te spreken. En in het algemeen ook kwam hij niet nerveus over. Enfin, ik zal het waarschijnlijk nooit weten.
zondag 22 juni 2025 om 14:56
Zo frustrerend inderdaad. Je komt er waarschijnlijk nooit meer achter, waardoor zo’n man langer door je hoofd blijft spoken dan nodig. Tenminste, zo werkt dat bij mij.
zondag 22 juni 2025 om 14:59
Attraverso schreef: ↑22-06-2025 14:47
Nou het ghosten neem ik hem wel kwalijk ja. Ik heb geen enkele aanleiding gegeven mij zo te behandelen. En ik vind het gewoon niet netjes maar daar zijn meningen natuurlijk over verdeeld. En ik ga wel uit van ghosten. Het zou mij te toevallig zijn dat er nu iets ergs gebeurd is ofzo waardoor hij geen contact kan opnemen.
zondag 22 juni 2025 om 15:00
zondag 22 juni 2025 om 15:05
Ja dat heb ik ook, heel vervelend. Het blijft me gewoon bezighouden. Ik probeer het wel los te laten maar het lukt nog even niet zo goed.
zondag 22 juni 2025 om 15:08
Uiteraard neem je hem dat kwalijk. Dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde: dat veel mensen gefrustreerd raken door online daten en dan raar reageren. Zoals gefrustreerd reageren als je niet meteen reageert.Idd_ schreef: ↑22-06-2025 14:59Nou het ghosten neem ik hem wel kwalijk ja. Ik heb geen enkele aanleiding gegeven mij zo te behandelen. En ik vind het gewoon niet netjes maar daar zijn meningen natuurlijk over verdeeld. En ik ga wel uit van ghosten. Het zou mij te toevallig zijn dat er nu iets ergs gebeurd is ofzo waardoor hij geen contact kan opnemen.
Ik zag deze ochtend dat ik een like had gekregen van een Nederlander die zijn profieltekst er ongeveer zo uit zag: als je toch niet wil praten waarom match je dan iemand en wat is dat met al die vrouwen met honden? Zoeken jullie een uitlaatdienst?
Nouja, als die niet gefrustreerd is....

zondag 22 juni 2025 om 15:14
Ik begrijp het dat dit je bezighoudt en vind dit ook heel raar.
De date die niet doorging omdat je elkaar niet kon vinden en zijn telefoon uitviel, klinkt me niet geloofwaardig. Als dat niet was voorgevallen zou je bijna denken dat zo iemand iets is overkomen. Maar in combi met het eerdere voorval lijkt me dat niet.
Hoeveel wist je van hem inmiddels?
zondag 22 juni 2025 om 15:17
Duidelijke taalAttraverso schreef: ↑22-06-2025 15:08Uiteraard neem je hem dat kwalijk. Dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde: dat veel mensen gefrustreerd raken door online daten en dan raar reageren. Zoals gefrustreerd reageren als je niet meteen reageert.
Ik zag deze ochtend dat ik een like had gekregen van een Nederlander die zijn profieltekst er ongeveer zo uit zag: als je toch niet wil praten waarom match je dan iemand en wat is dat met al die vrouwen met honden? Zoeken jullie een uitlaatdienst?
Nouja, als die niet gefrustreerd is....![]()
zondag 22 juni 2025 om 15:17
Ik word heel onrustig van mannen die 'willen dat je snel reageert'.
zondag 22 juni 2025 om 15:21
Peertjes schreef: ↑22-06-2025 15:14Ik begrijp het dat dit je bezighoudt en vind dit ook heel raar.
De date die niet doorging omdat je elkaar niet kon vinden en zijn telefoon uitviel, klinkt me niet geloofwaardig. Als dat niet was voorgevallen zou je bijna denken dat zo iemand iets is overkomen. Maar in combi met het eerdere voorval lijkt me dat niet.
Hoeveel wist je van hem inmiddels?
Nee ik vind het ook te vaag allemaal. Maar daarnaast dus weer wel de indruk dat hij er werk van wilde maken. Dus ja, verwarrend is het.
Hij heeft o.a. verteld waar hij woont (alleen niet het huisnummer), wat voor werk hij doet, dingen over eerdere relaties en zijn familie en nog wat dingen die ik vanwege herkenbaarheid maar niet zal delen hier.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in