Gezondheid alle pijlers

Hormoonpleister wat erover heen plakken

22-06-2025 14:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik nu hormoonpleisters. Maar deze laten na 2 dagen los. Krullen om of gaan heel ribbelig zitten. Weet iemand of ik hier wat overheen mag plakken, bijv waterafstotende pleisters? (Dit ook ivm zwemmen met deze warme dagen)

Hoor het graag.
Een pleister eroverheen lijkt me een prima oplossing, waarom zou dat kwaad kunnen? Zo houd je alles op z’n plek. En anders overwegen om over te stappen op gel, dan heb je dat gehannes met loslatende randjes niet meer.
Ik zou even bij de apotheek of huisarts vragen of ze een pleister hebben die beter blijft zitten. En dan kun je meteen vragen of je ermee kan zwemmen ja of nee.
Kan goed zijn dat zwemmen invloed heeft op de werking van die pleister.
Welk merk heb je? Dat schijnt veel uit te maken heb ik elders gelezen. Ik heb de "systen" pleister en die is nog nooit los gelaten.
Ik heb dit weekend volop gezwommen met hormoonpleister. Kan prima

Waar plak je hem? Ik plak alleen nog op mijn onderbuik, dat zit het stevigst
Check Fixomull Transparant van Leukoplast. Blijft bij mij ruim 10 dagen zitten en kan gewoon mee gedouched worden.

https://m.youtube.com/watch?v=am2J2Vx-j ... dlbg%3D%3D
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
SweetFirefly schreef:
22-06-2025 18:23
Check Fixomull Transparant van Leukoplast. Blijft bij mij ruim 10 dagen zitten en kan gewoon mee gedouched worden.

https://m.youtube.com/watch?v=am2J2Vx-j ... dlbg%3D%3D
Deze ja, en voor het plakken de huid schoon en vetvrij. Na het plakken even je warme hand erop houden.
Gebruik je hormoonpleisters tegen overgangsklachten? Dat hormoon is er ook in een gelvorm. Die smeer je op je huid en na 2 uur mag je ook zwemmen ed.
Even overleggen met de huisarts.
Ik gebruik eiland pleisters van Leukoplast onder mijn oksel. Deze zit na 2 weken nog steeds perfect ondanks douchen en inzepen, het bewegen van de armen of het schuren van de bh rand.
Ze zijn wel prijzig maar het werkt wel.
Bij de kruidvat te koop.
Ik heb een ander soort medicatie voor een van mijn kinderen met hetzelfde principe. In deze hitte was het de al genoemde Leukoplast, maar anders hansaplast sensitive XL voor 4-5 dagen.
ik gebruikte ook systen en die bleven idd heel goed zitten. Ik plakte ze altijd op mijn enkel.. daar was de huid lekker dun en daar bleven ze goed zitten.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Op mijn werk gebruiken we altijd wond folie op rol. Het merk maakt niet zoveel uit.
Wanneer je bij je huisarts aangeeft dat de hormoonpleisters niet blijven zitten kan hij hiervoor een recept maken en krijg je het ook nog vergoed.
biol schreef:
23-06-2025 09:43
ik gebruikte ook systen en die bleven idd heel goed zitten. Ik plakte ze altijd op mijn enkel.. daar was de huid lekker dun en daar bleven ze goed zitten.
Huh, dat is toch geen goeie plek?
Moet toch rond je middel zeg maar?
biol schreef:
23-06-2025 09:43
Ehm... daar horen ze niet geplakt te worden.
Mirr31 schreef:
23-06-2025 11:38
Op mijn werk gebruiken we altijd wond folie op rol. Het merk maakt niet zoveel uit.
Wanneer je bij je huisarts aangeeft dat de hormoonpleisters niet blijven zitten kan hij hiervoor een recept maken en krijg je het ook nog vergoed.

Huisarts gebeld. Praktijk is deze week dicht. Ga zo naar Kruidvat en haal wel ff fixomull.
Mirr31 schreef:
23-06-2025 11:38

Huisarts gebeld. Praktijk is deze week dicht. Ga zo naar Kruidvat en haal wel ff fixomull.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven