Werk & Studie alle pijlers

Kleine onderneming en KvK

16-06-2025 15:55 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben sinds een kleine maand naast mijn baan van 36 uur een kleine onderneming begonnen. Het begon eigenlijk meer als hobby en nu merk ik dat ik bestellingen krijg van onbekenden. Heel erg leuk vind ik dit en wil er wel serieus mee doorgaan.
Ik wil uiteraard geen gedoe met de Belastingdienst en wil het zo legaal mogelijk doen. Is het raadzaam om een KvK aan te vragen? Ik maak en verkoop New York stijl koeken (dit zijn grote gevulde koeken) a 4 euro per stuk. Ik heb afgelopen maand ongeveer 100 koeken verkocht.
Pelle schreef:
22-06-2025 20:16
Je hoeft ook nog helemaal geen winst te maken. Zelfs al zit je in de opstartfase, moet je je al inschrijven bij de kvk. TO wil er serieus mee doorgaan, dat klinkt niet meer als een hobby.
Dat is dus helemaal niet waar, echt niet.
Niet nodig, niet wenselijk en moet al helemaal niet.
Bel met de belastingdienst, want het kan zomaar zijn dat je btw plichtig bent.
Ik bak al 12 jaar taarten en lekkernijen vanuit huis in mijn eigen keuken die verbouwd is om zo grotere hoeveelheden te kunnen bakken. Ik bak voor zowel particulieren als zakelijke klanten.
Je mag me een pb sturen want ik lees hier veel info die niet klopt.
Bakingqueen schreef:
23-06-2025 10:35
Ik bak al 12 jaar taarten en lekkernijen vanuit huis in mijn eigen keuken die verbouwd is om zo grotere hoeveelheden te kunnen bakken. Ik bak voor zowel particulieren als zakelijke klanten.
Je mag me een pb sturen want ik lees hier veel info die niet klopt.
zonder kvk inschrijving?
Pelle schreef:
23-06-2025 11:21
zonder kvk inschrijving?
Ik sta al vanaf dag 1 dat ik begon met mijn bedrijf ingeschreven bij de kvk. In dit topic staat verder diverse onjuiste informatie over als kleine ondernemer thuis bakken en wat daarbij komt kijken.
MissNuada schreef:
23-06-2025 10:13
Dat is dus helemaal niet waar, echt niet.
Niet nodig, niet wenselijk en moet al helemaal niet.
Hoezo niet wenselijk? het staat gewoon op de site van de kvk.
Je hoeft nog helemaal geen winst te maken. Alleen voor een commerciële prijs producten te verkopen.

TO:
Twijfel je of je je moet inschrijven? Neem dan contact op met het KVK Adviesteam: 088 58522 22.
Bedankt voor alle reacties. Ik zal morgen maar met het KVK adviesteam contact opnemen want ik weet het niet. Ik maak nog geen winst maar wil dat uiteraard wel.
Bakingqueen ik ga je zo een pb sturen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven