Kleine onderneming en KvK
maandag 16 juni 2025 om 15:55
Ik ben sinds een kleine maand naast mijn baan van 36 uur een kleine onderneming begonnen. Het begon eigenlijk meer als hobby en nu merk ik dat ik bestellingen krijg van onbekenden. Heel erg leuk vind ik dit en wil er wel serieus mee doorgaan.
Ik wil uiteraard geen gedoe met de Belastingdienst en wil het zo legaal mogelijk doen. Is het raadzaam om een KvK aan te vragen? Ik maak en verkoop New York stijl koeken (dit zijn grote gevulde koeken) a 4 euro per stuk. Ik heb afgelopen maand ongeveer 100 koeken verkocht.
Ik wil uiteraard geen gedoe met de Belastingdienst en wil het zo legaal mogelijk doen. Is het raadzaam om een KvK aan te vragen? Ik maak en verkoop New York stijl koeken (dit zijn grote gevulde koeken) a 4 euro per stuk. Ik heb afgelopen maand ongeveer 100 koeken verkocht.
maandag 23 juni 2025 om 10:13
Dat is dus helemaal niet waar, echt niet.
Niet nodig, niet wenselijk en moet al helemaal niet.
maandag 23 juni 2025 om 10:35
maandag 23 juni 2025 om 11:21
zonder kvk inschrijving?Bakingqueen schreef: ↑23-06-2025 10:35Ik bak al 12 jaar taarten en lekkernijen vanuit huis in mijn eigen keuken die verbouwd is om zo grotere hoeveelheden te kunnen bakken. Ik bak voor zowel particulieren als zakelijke klanten.
Je mag me een pb sturen want ik lees hier veel info die niet klopt.
maandag 23 juni 2025 om 12:39
maandag 23 juni 2025 om 15:26
Hoezo niet wenselijk? het staat gewoon op de site van de kvk.
Je hoeft nog helemaal geen winst te maken. Alleen voor een commerciële prijs producten te verkopen.
TO:
Twijfel je of je je moet inschrijven? Neem dan contact op met het KVK Adviesteam: 088 58522 22.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in