Welke mag ik echt niet missen? (films)
dinsdag 17 juni 2025 om 16:07
Ik zie zo gauw even geen recent filmtopic, vandaar even een vers exemplaar.
Ik hou van een beetje drama, kostuumdrama's lust ik ook wel en ik vind zowel filmhuisfilms als grote producties leuk. Het mag best een béétje maf zijn of gewoon een goed verhaal met goede acteurs.
Ik hou niet zo van actie, oorlog en SF staat ook niet bovenaan mijn lijst.
Zo keek ik gisteren bv weer eens een keer "When the crawdads sing" en ik was er weer door gepakt.
Het maakt niet uit of het op netflix staat of een andere streamingsdienst.
Ik hou van een beetje drama, kostuumdrama's lust ik ook wel en ik vind zowel filmhuisfilms als grote producties leuk. Het mag best een béétje maf zijn of gewoon een goed verhaal met goede acteurs.
Ik hou niet zo van actie, oorlog en SF staat ook niet bovenaan mijn lijst.
Zo keek ik gisteren bv weer eens een keer "When the crawdads sing" en ik was er weer door gepakt.
Het maakt niet uit of het op netflix staat of een andere streamingsdienst.
.

woensdag 18 juni 2025 om 01:40
Nee, ken ik niet! Zet ik op m'n lijstje!It-is-joysjuhhh schreef: ↑17-06-2025 19:16Eens. Ook met Parasite.
Pride and Prejudice heb je vast al 100x gezien.
.
woensdag 18 juni 2025 om 02:13
Een heerlijk Deens kostuumdrama En kongelig affære (2012): https://www.youtube.com/watch?v=c1bB8AL ... iskFilm%2B
zaterdag 21 juni 2025 om 09:33
Dit is een mooie ,rustige en indrukwekkende film, bedankt voor de tip.Explorista schreef: ↑17-06-2025 19:28Still life
Waarschijnlijk op AppleTV
https://tv.apple.com/us/movie/still-lif ... 2lq2fb4m8p
Anders via bol.com
https://www.bol.com/nl/nl/p/still-life/ ... 041234230/
Film heeft prijzen gewonnen, maar bijna niemand kent hem.

Niet zeuren, gewoon poetsen.
dinsdag 24 juni 2025 om 17:13
Boyhood - volgt het leven van een jongetje van zijn 6e tot 18e jaar, de opnames van de film zijn ook echt in een periode van 12 jaar gemaakt dus je ziet hem echt opgroeien
Tillsammans (Together) - over het leven in een Zweedse commune
The Straight Story - over een oude man die op een grasmaaier door de VS rijdt om zijn zieke broer te bezoeken
Brassed off - over een brass band in een Noordengels mijnwerkersstadje
In the name of the father - waargebeurd verhaal over de Guildford five (four).
Tillsammans (Together) - over het leven in een Zweedse commune
The Straight Story - over een oude man die op een grasmaaier door de VS rijdt om zijn zieke broer te bezoeken
Brassed off - over een brass band in een Noordengels mijnwerkersstadje
In the name of the father - waargebeurd verhaal over de Guildford five (four).
dinsdag 24 juni 2025 om 18:45
Die vond ik ook erg mooi en ontroerend.EefjeEverzwijn schreef: ↑24-06-2025 18:00De terugreis met Martin van Waardenberg en Leny Breederveld.
Maar mensen gaan voorbij
woensdag 25 juni 2025 om 00:32
Jaaaa, die ken ik! Meesterlijk idd.Henk-und-Roelie schreef: ↑25-06-2025 00:23As good as it gets met Jack Nicholson en een super schattig hondje, maar deze heb je vast wel al eens gezien![]()
.
woensdag 25 juni 2025 om 11:52
woensdag 25 juni 2025 om 14:59
Dit is een afschuwelijke film, tenzij je er op kicked dat een zwakbegaafde gegijzelde recht in de ogen dood wordt geschoten, of de ogen werden eruit gelepeld, dat weet ik niet meer maar het is een bizar gewelddadige film.MyLittlePony schreef: ↑25-06-2025 11:52Requiem for a dream
Control
Salò o le 120 giornate di Sodoma (maar alleen als je een sterke maag hebt)
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man
donderdag 26 juni 2025 om 06:55
Het is inderdaad een film die niet door iedereen wordt begrepen. De maker heeft het geweten.Henk-und-Roelie schreef: ↑25-06-2025 14:59Dit is een afschuwelijke film, tenzij je er op kicked dat een zwakbegaafde gegijzelde recht in de ogen dood wordt geschoten, of de ogen werden eruit gelepeld, dat weet ik niet meer maar het is een bizar gewelddadige film.
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in