Clou van boek De Hulp
donderdag 26 juni 2025 om 15:06
Wie o wie kan me helpen? Ik heb 2 jaar geleden dit boek gelezen en heb gisteren deel 2 en 3 uit de bieb meegenomen. Maar ik weet eigenlijk niet meer wat de clou was uit deel 1. Ik dacht ik zoek het wel op, maar werkelijk nergens een samenvatting te vinden. Ja waar het verhaal om gaat en over wie, maar dat weet ik nog wel, maar niet de plottwist.
Wie heeft deze recent gelezen en kan het me even kort uitleggen?
Wie heeft deze recent gelezen en kan het me even kort uitleggen?
donderdag 26 juni 2025 om 15:30
De clou is dat hun samenwerking — ondanks angst, racisme en dreiging — leidt tot een krachtig boek dat openlijk het onrecht aan de kaak stelt, waardoor de vrouwen uiteindelijk op hun eigen manier bevrijding, waardigheid en verandering ervaren. De publicatie van het boek zorgt voor schokgolven in hun gemeenschap en zet mensen aan het denken over hun eigen gedrag.
donderdag 26 juni 2025 om 15:41
Ander boekAmare schreef: ↑26-06-2025 15:30De clou is dat hun samenwerking — ondanks angst, racisme en dreiging — leidt tot een krachtig boek dat openlijk het onrecht aan de kaak stelt, waardoor de vrouwen uiteindelijk op hun eigen manier bevrijding, waardigheid en verandering ervaren. De publicatie van het boek zorgt voor schokgolven in hun gemeenschap en zet mensen aan het denken over hun eigen gedrag.

donderdag 26 juni 2025 om 15:44
Volgens mij gaat dit over The help /een keukenmeidemroman en niet over De hulp van Freida mcFadden, denk dat To het daarover had omdat ze het over deel 2 en 3 hadAmare schreef: ↑26-06-2025 15:30De clou is dat hun samenwerking — ondanks angst, racisme en dreiging — leidt tot een krachtig boek dat openlijk het onrecht aan de kaak stelt, waardoor de vrouwen uiteindelijk op hun eigen manier bevrijding, waardigheid en verandering ervaren. De publicatie van het boek zorgt voor schokgolven in hun gemeenschap en zet mensen aan het denken over hun eigen gedrag.
donderdag 26 juni 2025 om 15:44
Ik heb het chat gpt gevraagd en antwoord gekregen. Je moet vragen naar het plot. Ik krijg het net dr telefoon neit volledig gekopieerd
Millie is ex-gedetineerde. Ze gaat werken als huishoudster. Bazin Nina mag dat niet weten. Bazin Nina is een akelig mens. Millie voelt zich aangetrokken tot baas Andrew. Millie wordt door Andrew op haar kamer opgesloten en vernederd. Millie kan ontsnappen en Andrew opsluiten. Andrew wordt dood gevonden. Nina neemt de schuld op zich. Nina blijkt alles te hebben gepland en gemanipuleerd zodat zij weg kon bij Andrew. Millie vindt een nieuwe baan als huishoudster. The End.
Millie is ex-gedetineerde. Ze gaat werken als huishoudster. Bazin Nina mag dat niet weten. Bazin Nina is een akelig mens. Millie voelt zich aangetrokken tot baas Andrew. Millie wordt door Andrew op haar kamer opgesloten en vernederd. Millie kan ontsnappen en Andrew opsluiten. Andrew wordt dood gevonden. Nina neemt de schuld op zich. Nina blijkt alles te hebben gepland en gemanipuleerd zodat zij weg kon bij Andrew. Millie vindt een nieuwe baan als huishoudster. The End.
donderdag 26 juni 2025 om 15:46
Dat is een ander boek.Amare schreef: ↑26-06-2025 15:30De clou is dat hun samenwerking — ondanks angst, racisme en dreiging — leidt tot een krachtig boek dat openlijk het onrecht aan de kaak stelt, waardoor de vrouwen uiteindelijk op hun eigen manier bevrijding, waardigheid en verandering ervaren. De publicatie van het boek zorgt voor schokgolven in hun gemeenschap en zet mensen aan het denken over hun eigen gedrag.
ChatGPT zegt: "De hulp" van Freida McFadden is een thriller die draait om Millie, een vrouw die net uit de gevangenis komt en als huishoudelijke hulp aan de slag gaat bij de rijke familie Winchester. Het verhaal verkent de duistere kanten van het gezin, met name Nina, de vrouw des huizes, die wispelturig en mogelijk gevaarlijk gedrag vertoont. De clou van het boek is dat niets is wat het lijkt en dat zowel Millie als Nina geheimen hebben die langzaam onthuld worden.
Waar gaat het boek over?
Millie's verleden:
Millie heeft een gevangenisstraf uitgezeten en worstelt met het vinden van werk en onderdak. Ze wordt aangenomen als huishoudelijke hulp bij de Winchesters, een welgestelde familie.
Nina's onvoorspelbaarheid:
Nina is een rijke, maar onvoorspelbare vrouw die wisselvallig gedrag vertoont.
De spanning in huis:
Millie merkt al snel dat er iets niet klopt in het huis van de Winchesters en vermoedt dat er gevaar dreigt.
Geheimen en plottwists:
Het verhaal onthult geheimen over zowel Millie als Nina, met meerdere plotwendingen die de lezer op het verkeerde been zetten.
De rol van Andrew:
Andrew, Nina's man, wordt in eerste instantie neergezet als een charmante en behulpzame man, maar ook hij heeft een complexere rol in het verhaal.
De clou:
De clou van het boek zit in de onthulling van de ware aard van zowel Nina als Millie. Er is een constante spanning en onvoorspelbaarheid, waardoor de lezer steeds op het verkeerde been wordt gezet en niet zeker weet wie de echte 'slechterik' is. Uiteindelijk wordt duidelijk dat beide personages een duister verleden hebben en dat hun interacties complexer zijn dan ze op het eerste gezicht lijken.
donderdag 26 juni 2025 om 15:52
Ik krijg dit dus niet te zien als ik het plot vraag, wordt nog altijd omheen gedraait, maar door dit korte stukje begint me wel weer vanalles te dagen, top, dankjewelYinna schreef: ↑26-06-2025 15:44Ik heb het chat gpt gevraagd en antwoord gekregen. Je moet vragen naar het plot. Ik krijg het net dr telefoon neit volledig gekopieerd
donderdag 26 juni 2025 om 15:53
donderdag 26 juni 2025 om 21:55
Spoiler:
Ff in mijn herinnering gegraven: die rijke man lijkt heel aardig voor zijn vrouw en zijn vrouw lijkt heel onaardig. Op het einde blijkt dat hij niet goed voor haar is en haar mishandelt en onderdrukt. Ik weet niet meer hoe precies. Hij sluit zijn vrouw op als straf geloof ik en doet voor de wereld of ze gek is. En hij kijkt dan door de camera naar haar geloof ik.
Millie neemt wraak door hem op te sluiten en te dwingen zware boeken op zich te houden. Ze beweert hem dan los te laten maar laat hem dood gaan.
Vul maar aan of zeg maar wat niet helemaal klopt. Het is ff geleden.
Ik heb alle delen gelezen en helaas was alleen de eerste echt spannend.
Ff in mijn herinnering gegraven: die rijke man lijkt heel aardig voor zijn vrouw en zijn vrouw lijkt heel onaardig. Op het einde blijkt dat hij niet goed voor haar is en haar mishandelt en onderdrukt. Ik weet niet meer hoe precies. Hij sluit zijn vrouw op als straf geloof ik en doet voor de wereld of ze gek is. En hij kijkt dan door de camera naar haar geloof ik.
Millie neemt wraak door hem op te sluiten en te dwingen zware boeken op zich te houden. Ze beweert hem dan los te laten maar laat hem dood gaan.
Vul maar aan of zeg maar wat niet helemaal klopt. Het is ff geleden.
Ik heb alle delen gelezen en helaas was alleen de eerste echt spannend.
donderdag 26 juni 2025 om 22:40
De hulp bedoel je toch, zoals boven genoemd van Freida McFadden?
De clou is denk ik de ultieme wraak van de hulp, in de tijd van de rassenscheiding, een taart bakt waar alle blanke dames gek op zijn. Ze moet het elk feest bakken, de blanke dames scheppen erover op hoe lekker die is.
De hulp geeft het geheime ingredient niet prijs, daar kom je pas in het laatste hoofdstuk achter. En dan haar vroegere bazin, bij wie ze ontslagen is/is weggegaan, dus ook.
De clou is denk ik de ultieme wraak van de hulp, in de tijd van de rassenscheiding, een taart bakt waar alle blanke dames gek op zijn. Ze moet het elk feest bakken, de blanke dames scheppen erover op hoe lekker die is.
De hulp geeft het geheime ingredient niet prijs, daar kom je pas in het laatste hoofdstuk achter. En dan haar vroegere bazin, bij wie ze ontslagen is/is weggegaan, dus ook.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in