Onverwachte afknapper door tikkie
zaterdag 28 juni 2025 om 14:09
Wat vinden jullie hiervan?
Ben op zoek naar tips / reflectie of ik overdrijf / hoe zouden jullie reageren?
Zojuist gaan lunchen met de man waar ik de afgelopen 8 maanden een intieme relatie mee aan het opbouwen ben geweest, en in al die maanden hebben wij elkaar over en weer nog nooit een tikkie gestuurd. De ene keer betaal ik en de andere keer betaald hij. En vanuit het niets krijg ik ineens een tikkie voor de lunch, het gaat mij absoluut niet om het bedrag en heb ook gewoon betaald. Maar ik zit toch met een rot gevoel, we zijn geen stel maar zeker wel meer dan "friends with benefits" en voor mij is dit dus echt een afknapper.
Ik weet ook even niet hoe ik hier nu op moet reageren, maar dat ik er wat mee moet dat is me wel duidelijk want het onbezorgde en vrije is er wel even vanaf nu.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? En voor mij misschien nog wel belangrijker hoe zouden jullie dit ter sprake brengen?
Sorry als het verhaal wat onduidelijk is of als ik dingen vergeten ben, maar ben even een beetje de weg kwijt.
Stel gerust vragen als ik wat vergeten ben.
Ben op zoek naar tips / reflectie of ik overdrijf / hoe zouden jullie reageren?
Zojuist gaan lunchen met de man waar ik de afgelopen 8 maanden een intieme relatie mee aan het opbouwen ben geweest, en in al die maanden hebben wij elkaar over en weer nog nooit een tikkie gestuurd. De ene keer betaal ik en de andere keer betaald hij. En vanuit het niets krijg ik ineens een tikkie voor de lunch, het gaat mij absoluut niet om het bedrag en heb ook gewoon betaald. Maar ik zit toch met een rot gevoel, we zijn geen stel maar zeker wel meer dan "friends with benefits" en voor mij is dit dus echt een afknapper.
Ik weet ook even niet hoe ik hier nu op moet reageren, maar dat ik er wat mee moet dat is me wel duidelijk want het onbezorgde en vrije is er wel even vanaf nu.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? En voor mij misschien nog wel belangrijker hoe zouden jullie dit ter sprake brengen?
Sorry als het verhaal wat onduidelijk is of als ik dingen vergeten ben, maar ben even een beetje de weg kwijt.
Stel gerust vragen als ik wat vergeten ben.
zaterdag 28 juni 2025 om 14:15
Op zich een hele goeie inderdaad, vind het alleen zo ongemakkelijk.
Het ging eigenlijk automatisch bij ons, hij de ene keer en ik de andere keer. We hebben er eigenlijk nog niet eerder over hoeven praten.
zaterdag 28 juni 2025 om 14:17
zaterdag 28 juni 2025 om 14:21
In jouw ogen was het misschien netjes om de beurt, maar in zijn ogen misschien niet?
Of betaalt hij vaker de duurdere uitjes en jij de minder dure? Misschien vindt hij dat ook wel een afknapper.
En wat zit er tussen fwb en een stel?
Als je na 8 maanden nog geen stel bent, wanneer word je het dan wel?
Of betaalt hij vaker de duurdere uitjes en jij de minder dure? Misschien vindt hij dat ook wel een afknapper.
zaterdag 28 juni 2025 om 14:23
Je kunt gewoon fwb blijven he? Daar hoeft geen stel uit voort te komen.Pelle schreef: ↑28-06-2025 14:21In jouw ogen was het misschien netjes om de beurt, maar in zijn ogen misschien niet?
De realiteit haalt de werkelijkheid in
zaterdag 28 juni 2025 om 14:26
zaterdag 28 juni 2025 om 14:30
Het is niet dat we turven wie wanneer heeft betaald dat gaat automatisch. En als het "mijn beurt" was dan had hij ook even met een gekke bek kunnen zeggen van nou ben jij aan de beurt he.
Lastig dit
zaterdag 28 juni 2025 om 14:30
Was het gewoon alleen een tikkie zonder uitleg of iets?
Dat zou ik persoonlijk ook heel slecht trekken, zeker na zo’n lange periode. Blijkbaar zit er dan toch ergens iets van onvrede. Of dit nu gaat im de hoeveelheid geld of om het feit dat de fwb+ nog niks meer is geworden.
Ik zou het hem dus gewoon vragen en aangeven dat je je er ongemakkelijk bij voelde. Niet om het geld maar wel om het gebrek aan uitleg
Dat zou ik persoonlijk ook heel slecht trekken, zeker na zo’n lange periode. Blijkbaar zit er dan toch ergens iets van onvrede. Of dit nu gaat im de hoeveelheid geld of om het feit dat de fwb+ nog niks meer is geworden.
Ik zou het hem dus gewoon vragen en aangeven dat je je er ongemakkelijk bij voelde. Niet om het geld maar wel om het gebrek aan uitleg
zaterdag 28 juni 2025 om 14:31
zaterdag 28 juni 2025 om 14:31
Hier kan ik wel wat mee, wil het namelijk ook niet te beladen maken. Maar wel duidelijk maken dat dit niet goed voelt.
zaterdag 28 juni 2025 om 14:32
Maak het niet te groot door al die hersenspinsels en een heel topic.
Vragen! Kan je het weer loslaten.
zaterdag 28 juni 2025 om 14:33
Dit zou ik ook appen.
En daarbij het voorstel om dan samen een groepie aan te maken. Nooit meer gedoe wie er aan de beurt is of dat de ene denkt meer betaald te hebben dan de ander.
(Groepie is een onderdeel van Tikkie. Heb ik ook met een vriendin, werkt supermakkelijk)
TAFKAPML
zaterdag 28 juni 2025 om 14:34
Dat is dus precies wat ik niet wil. Dan komt er wel een punt dat het mij dusdanig dwars gaat zitten en misschien daar wel op stuk loopt. Het gaat mij echt niet om het geld maar het voelt heel verkeerd.DronkenAardbei schreef: ↑28-06-2025 14:19Gewoon de volgende keer ook een Tikkie sturen. Ik heb eens meegemaakt dat ik trakteerde op lunch (met een 'zomaar' kadootje) en een Tikkie kreeg voor 50% van de parkeerkosten. Heb het betaald, maar voor mij was het wel meteen klaar.
Dan neem je toch meteen de telefoon en bel je hem? Jullie hebben al 8 maand een soort van relatie. Waarom durf je dat niet? Niemand hier weet het antwoord hoor.
Kies je een duurder restaurant wanneer hij trakteert? Heb een extra duur gerecht gekozen? Was het eigenlijk aan jou? Hebben jullie een woordenwisseling gehad waardoor de lunch verpest was?
Kies je een duurder restaurant wanneer hij trakteert? Heb een extra duur gerecht gekozen? Was het eigenlijk aan jou? Hebben jullie een woordenwisseling gehad waardoor de lunch verpest was?
Goeie insteek, maar zou het meer open en luchtig houden, zonder al teveel uitleg/tekst. "Heey krijg ik nou een tikkie? Betalen we niet om en om?"

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in