Hoe warm is het nu bij jou in huis?
zondag 29 juni 2025 om 00:17
Wij zijn recent verhuisd en ons nieuwe huis is heel veel koeler dan de oude, heerlijk! (Met dit weer althans, misschien hoor je me klagen in de winter).
Maar ik ben heel benieuwd hoe warm het bij iedereen is!
Ik lig nu in bed, dus kan zelf pas morgenochtend onze temperatuur delen
Ik gok zo rond 23,5
Maar ik ben heel benieuwd hoe warm het bij iedereen is!
Ik lig nu in bed, dus kan zelf pas morgenochtend onze temperatuur delen

Ik gok zo rond 23,5
zondag 29 juni 2025 om 00:45
zondag 29 juni 2025 om 05:54
zondag 29 juni 2025 om 07:02
zondag 29 juni 2025 om 07:17
Helaas herkenbaar
Voor iedereen een groene tuin
zondag 29 juni 2025 om 07:19
Rond de 23 graden Beneden (we hebben tegenwoordig een mobiele airco), boven stuk warmer(ventilator snachts aan)… zolder afschuwelijk warm (als de mobiele airco niet aanstaat). Ik vind het zonder airco enorm benauwd binnen. Sinds vorig jaar 2 mobiele airco’s aangeschaft, echt een verademing.
zondag 29 juni 2025 om 07:21
Ik snap ook niet dat ze daar niet iets tegen kunnen doen. De nieuwbouw in Nederland is gebouwd voor warmte binnen te houden, maar in de zomer is dat echt een blunderGalileogalilei schreef: ↑29-06-2025 00:54Zit in een nieuwbouwhuis die extreem geïsoleerd is, in de winter is dat wel leuk maar in de zomer vreselijk.
Mijn vriend wil hier niet slapen als het zo warm is, heeft daar heel veel last van.
zondag 29 juni 2025 om 07:28
Hier ook een goed geïsoleerd huis. Het is nu 22,5 graden binnen. De afgelopen dagen hebben we goed de zonwering dichtgehouden. En ik ben vroeg wakker dus kan het huis dan goed doorluchten. Boven hebben we airco dus daar is het lekker koel. Die airco hebben we overigens aan laten leggen toen de temperatuur een maand lang boven de 28 bleef (een paar jaar terug), toen sliepen we zo slecht dat we een airco systeem aan hebben laten leggen op de bovenverdieping.
zondag 29 juni 2025 om 07:38
Jaren60 rijtjeswoning, beneden is het 21.5 en boven 23 graden.
Heb een half uur geleden alles open gezet boven, als het warmer wordt doe ik de ramen dicht. Merk wel dat de lucht warmer is dan een week geleden, ben benieuwd of en hoe lang ik de warmte buiten kan houden van de week.
Ik vind het irritant als het zo warm is, de kinderen school hebben en niet goed slapen door de warmte. Einde schooljaar zijn ze al zo moe
Heb een half uur geleden alles open gezet boven, als het warmer wordt doe ik de ramen dicht. Merk wel dat de lucht warmer is dan een week geleden, ben benieuwd of en hoe lang ik de warmte buiten kan houden van de week.
Ik vind het irritant als het zo warm is, de kinderen school hebben en niet goed slapen door de warmte. Einde schooljaar zijn ze al zo moe
zondag 29 juni 2025 om 07:56
Dat valt wel mee. Wij hebben geen nieuwbouw, maar wel een goed geïsoleerd huis met ook nog extra isolatie in de gevels. Je moet alleen wel actief de warmte buiten proberen te houden. Zonwering naar beneden doen of gordijnen dicht houden en niet de deur open zetten met 28 graden buiten. Ik zet hier de deur alleen in de ochtend open, als het buiten lekker koel is en de zon er nog niet op staat. Aan de voorkant hou ik de verduisterende gordijnen dicht op de slaapkamer en in de keuken het rolgordijn. Achter doe ik het zonnescherm omlaag zodra de zon komt, de deur dicht en het gordijn. Zelfs zonder de airco is het nu maar 23 graden binnen. Nu ligt onze tuin wel op het westen. Met vol op het zuiden is het lastiger.GroenTuintje schreef: ↑29-06-2025 07:21Ik snap ook niet dat ze daar niet iets tegen kunnen doen. De nieuwbouw in Nederland is gebouwd voor warmte binnen te houden, maar in de zomer is dat echt een blunder
Zodra de warmte eenmaal binnen is, is het inderdaad lastig om die er weer uit te krijgen. Maar de warmte buiten houden is best te doen

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in