Simpele goedkope huishoudtips van oma die gewoon echt werken

03-07-2025 15:27 355 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dir is een topic voor simpele maar enorm werkende ‘oma’ huishoudtips!! Let wel, het moet wel een beetje milieuvriendelijk zijn. Geen azijn tegen onkruid bijvoorbeeld. Alles mag. Dus;

Heb je een wereldtip? Posten met TIP erboven
Heb je een huishoud probleem? Posten met HELP erboven.
Zodat je tips kunt krijgen die echt helpen!

De TO begint;

TIP - vliegen in huis

wie haat ze niet vliegen in huis. Prima om even met een handoek of vliegenmepper achter ze aan te rennen en scheelt je een rondje sportschool maar die huftertjes zijn enorm snel

Geen dure dingen kopen. Ik heb alles geprobeerd. Veel werkt maar is best duur. Een plantje basilicum werkt maar is ook best prijzig (en zonde van de basilicum

Het wondermiddel: koop een blikje knakworsten. Die eet je natuurlijk eerst even op, zonde anders.

Het vocht uit het blikje doe je in een leeg glazen potje (denk aan een HAK potje ofzo, huismerk ook prima, maar even als voorbeeld)

Zet het potje zonder deksel met het knakworstenvocht waar je het wilt hebben en vliegen in huis komen er op af als kinders op knakworsten en vergeten even dat ze niet kunnen zwemmen en verzuipen. En echt, het werkt als een tierelier! Werkt ook buiten als je lekker buiten wilt eten. Potje op de tafel (of vlak ernaast) en de vliegen vergeten jouw eten en gaan voor het knakworstenvocht. Zielig. Ze gaan dood, maar dan wel een gelukkige dood)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2025 10:11
Reden: Titel aangepast
11.28% gewijzigd
Strelizia schreef:
04-07-2025 12:09
en vergeet de andijvie niet!
Haha had dit nog niet gezien :-D
Mighty_Macaw schreef:
04-07-2025 12:11
Goed plan, dan kan de andijvie eindelijk met pensioen
Die is toch al lang over datum. Geeft weer (fruit)vliegen enzo
Dan toch maar de knakkersap gebruiken. Dan weten we of het werkt of dat het toch lag aan de soep van ugli
BuzzieBee schreef:
04-07-2025 12:04
Mocht dit topic ooit een vervolg krijgen dan moeten we hem maar ‘Knakkers en andere Huishoudrakkers’ noemen
Op weg naar Hotel California. 😬
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Met baking soda kan je ook pesticiden van groenten en fruit verwijderen. Wat bakingsoda in een kom met water en daar het fruit of de groenten een kwartier in laten weken, en daarna afspoelen (wel natriumbicarbonaat gebruiken, geen schoonmaaksoda dus).
TinyTiny schreef:
04-07-2025 11:14
Ik bedenk me een tip: na het snijden van ui/ knoflook blijft de geur ook na het wassen aan je handen hangen. Wrijf je vingers tijdens het handen wassen langs RVS (kan gewoon de wasbak zijn) en de geur is weg.
Inwrijven met zout helpt ook
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wissewis schreef:
03-07-2025 21:51
Ik heb er al heel veel over gehoord, maar ben het werkelijk nog nooit in de winkel (doorsnee supermarkt) tegengekomen.

Ik ben er ooit naar aan 't speuren geweest om een matras te redden.
Maar niet gevonden, dus de vlekken zijn er toch echt blijven in zitten.
In de supermarkt ligt het bij de bakproducten
Meestal doe ik op vrijdag boodschappen, maar vandaag andere plannen. Komt goed uit, want kan ik mijn lijstje nog aanvullen met tips van hier :hyper:
yasmijn schreef:
04-07-2025 12:01
Ik doe er een scheut wijn bij. Succes gegarandeerd. Fruitvliegjes zijn namelijk alcoholisten. 🍷
Balsamico azijn vinden ze ook lekker.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vivapimpelmees schreef:
04-07-2025 10:52
Wil je details over het inbrengen van een tampon na het snijden van rode pepers?
Daar heb ik helaas ook ervaring mee :@@:
BuzzieBee schreef:
04-07-2025 12:17
Dan toch maar de knakkersap gebruiken. Dan weten we of het werkt of dat het toch lag aan de soep van ugli
Het stond ze volledig vrij elders te chillen dan in mijn knaksap, dus lijkt me dat ze gewoon lekker een knakkerdood wilde sterven. Mijn mening: Het werkt als een tierelier voor fruitvliegjes.
Ugli schreef:
04-07-2025 12:50
Het stond ze volledig vrij elders te chillen dan in mijn knaksap, dus lijkt me dat ze gewoon lekker een knakkerdood wilde sterven. Mijn mening: Het werkt als een tierelier voor fruitvliegjes.

Oké! Thnx!
Nu nog een tip hoe ik al die tips ga onthouden op het moment dat ik ze nodig heb.
Ik vind hier dingen van.
vivapimpelmees schreef:
04-07-2025 10:52
Wil je details over het inbrengen van een tampon na het snijden van rode pepers?
Contactlenzen indoen na het snijden van rode peper is ook erg succesvol 🥴
Maar mensen gaan voorbij
Sabeltandcavia schreef:
04-07-2025 13:09
Nu nog een tip hoe ik al die tips ga onthouden op het moment dat ik ze nodig heb.
Word documentje aanmaken en alle tips uittypen
Lucifer in de wc aansteken na het poepen doet vieze geurtjes verdwijnen ( lucifer wel weer uitblazen natuurlijk anders verdwijnt er teveel)
Maar mensen gaan voorbij
Yep schreef:
04-07-2025 12:56
Oké! Thnx!
Hey en proberen kan nooit kwaad he :). Een blik huismerk knakkers kost niet zo veel. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je hotdogs moet eten die dag.
Nou de wasmachine staat in mijn gevoel al uren aan op 90 graden met de twee vaatwastabletten. Wat een laaaang programma is dit. Vandaar dat ik bijna alles op 60 of 40 graden doe. Maar, hij is weer lekker schoon iig, dus bedankt voor de tip.
Hakika schreef:
04-07-2025 14:03
Nou de wasmachine staat in mijn gevoel al uren aan op 90 graden met de twee vaatwastabletten. Wat een laaaang programma is dit. Vandaar dat ik bijna alles op 60 of 40 graden doe. Maar, hij is weer lekker schoon iig, dus bedankt voor de tip.
Haha, hier is ie net klaar. Ik snuffel tevreden aan de schone trommel 😂
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Ugli schreef:
04-07-2025 12:50
Net getest en kipknaksap werkt ook gewoon! Ik heb zelfs nog een restje bewaard in de koelkast voor morgen.
Oh oh TIP!!! Stinkende bakken en maden

100% afbreekbaar. Kan voor de vuilnisbak binnen als de containers buiten. Geen klimop meer nodig (wat toch nooit heel goed werkt. Maar gebruik je dit dan dus echt nooit meer maden/vliegen in of rond je containers of vuilnisbakken binnen!

BinBrite! In verschillende geurtjes. De action verkoopt ze soms in het seizoen (nu bijvoorbeeld) maar anders online. Gegarandeerd geen maden meer!! Wereldspul en kost geen drol. Zelf gek op de groene en de tropische. De blauwe moet ik nog proberen.

Beetje onder in de bak of zak strooien en af en toe wat bijstrooien bij nieuw afval
buzziebee wijzigde dit bericht op 04-07-2025 15:16
1.39% gewijzigd
https://www.123schoon.nl/Bin-Brite-vuil ... JvEALw_wcB
Kun je even vooruit met 500 gram?
Maar mensen gaan voorbij
TIP

Witte boterham uitkauwen en de pulp op de muggenbeet smeren. Uw muggenbeet verdwijnt als sneeuw voor de zon!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
04-07-2025 15:57
TIP

Witte boterham uitkauwen en de pulp op de muggenbeet smeren. Uw muggenbeet verdwijnt als sneeuw voor de zon!
Gadver, hoe heb je dat ontdekt?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven