Man loopt net boos het huis uit

22-07-2009 01:36 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
en heeft zijn lenzen en andere kleding meegenomen.

Waar het om gaat weet ik niet. Toen ik thuis kwam had hij al een paar biertjes gedronken en daar baal ik altijd van. Dan kan ik niet echt meer aardig en normaal doen. De kinderen gingen logeren en die hebben we weggebracht, daarna naar huis gegaan.

Ik ben naar bed gegaan, in het bed van onze zoon omdat die lekker slaapt en ikhad het van de week al gezegd. Hij ging naar bed en ging in ons eigen bed en daarna kwam hij boos bij mij waarom ik daar slaap en ging weer boos weg. Daarna kwam hij weer en ik zei omdat ik hier lekker slaap en hij ging weer weg, zijn spullen pakken en is nu de deur uit.

Ik heb echt geen flauw idee wat ik hier nou mee moet.

Ik moet het ook even kwijt, weet eigenlijk niet wat ik hier mee wil.
Oké, hij heeft duidelijk problemen anders drinkt hij niet opeens meer dan anders (ik lees dat een beetje uit je verhaal)

Ipv met hem te praten, ga jij meteen de bitch uithangen.

Ook nu gaat het alleen maar over jou, wat jij wel en niet wil, niet over wat hem dwars zit en waarom hij meer is gaan drinken.

Ik sbnap wel waarom jullie ruzies zo verlopen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hoe lang zijn jullie samen en hoe oud zijn jullie? En maken jullie alleen op deze manier ruzie als hij gedronken heeft of ook als hij nuchter is?
quote:rapid schreef op 22 juli 2009 @ 09:25:

De ene avond 2 biertjes en de andere avond 10.

We hebben gister alles eruit gegooid.

Het vervelende is vaak dat waanneer we ruzie of een onenigheid hebben het zo gaat.Zal me een lekkere smeerboel zijn...
quote:Jonna schreef op 22 juli 2009 @ 09:28:

[...]

Zal me een lekkere smeerboel zijn...'Alles eruit gegooid' Haha! :puke: (sorry hoor TO)
Jullie zijn grappig
Eens met HPL,je kunt beter eens luisteren naar wat hem dwars zit i.p.v. hem te vertellen wat jij allemaal wel en niet wilt..
hahaha nee dat hebben we er niet uitgegooid.

Wanneer er iets is en ik vraag of er wat is dan praat hij niet hij kropt het op. Door zijn drink gedrag merk ik dat er wat is.

Ik wil het niet zo zeggen dat ik de bitch ga uithangen, maar ik heb wel gemerkt bij mezelf dat wanneer hij drinkt ik dichtklap en hem ga negeren. Het is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurd.

Ik zie zijn gedrink als een probleem, hij vindt dat er andere zaken spelen waardoor hij gaat drinken.

We zijn 15 jaar samen en de afgelopen 2 jaar speelt dit steeds meer.
quote:noa schreef op 22 juli 2009 @ 09:18:

Ik blijf de topictitel maar verkeerd lezen:

"man komt net het bos uit".
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Fijn dan. Wat als hij zo gaat doen als jij problemen hebt?

(ik vind dat wel bitchen gedrag trouwens, misschien nog wel bitcheriger dan schelden oid)
Ja Rapid, daar heb je 't al. Jij vindt zijn drinkgedrag een probleem, terwijl hij aangeeft dat het drinkgedrag een uiting is van andere problemen. Neem 'm daarin serieus! Probleemdrinken (al vind ik dit nog geen schokkende hoeveelheden) komt je niet zomaar aanwaaien, hoor. Daar zit iets achter. Als je kanker hebt en je wordt kaal, dan is een pruik wel leuk, maar die chemo is belangrijker. Kan je eigen haar weer groeien en is die pruik niet meer nodig.
Maar merk jij alleen aan zijn drinkgedrag dat er iets is, of kun je dat ook aan hem merken als hij niet drinkt?
Je kunt ook kijken of je samen iets kunt doen aan de oorzaak van het drinken, i.p.v. hem "te straffen" hiervoor. Dat jij blokkeert is jouw probleem...als gevolg van zijn drinken. Je kunt jezelf er ook toe zetten anders te reageren. Op deze manier maak je hem tot vijand (indirect de drank dan), i.p.v. dat je ziet dat je "maatje" het moeilijk heeft, want dat lijkt me toch iets gezonder in een relatie...dat je elkaars maatje bent.
quote:Hariboooo schreef op 22 juli 2009 @ 09:42:

Je kunt ook kijken of je samen iets kunt doen aan de oorzaak van het drinken, i.p.v. hem "te straffen" hiervoor. Dat jij blokkeert is jouw probleem...als gevolg van zijn drinken. Je kunt jezelf er ook toe zetten anders te reageren. Op deze manier maak je hem tot vijand (indirect de drank dan), i.p.v. dat je ziet dat je "maatje" het moeilijk heeft, want dat lijkt me toch iets gezonder in een relatie...dat je elkaars maatje bent.Dat vind ik eigenlijk wel heel goed gezegd. Dat vergeten veel stelletjes, dat je maatjes bent en dat je elkaar eigenlijk hoort te helpen..
En je kinderen uit logeren sturen was niet bedoeld om samen qualitytime te kunnen hebben om problemen uit te praten en gewoon samen weer 'ns wat romantisch te kunnen doen? Lijkt me zachtgezegd niet leuk voor je man als jij juist als je 'n keer met z'n 2 bent niet samen naar bed gaat.
Ik merk ook zonder zijn drink gedrag dat er iets is en vraag en dan al naar, maar dan praat hij niet.

Pas wanneer het escaleert dan komt uit eindelijk eruit wat hem dwars zit.

Ik vind het zo irritant om naar hem te luisteren wanneer hij heeft gedronken. Dit is er overigens in geslopen hoor het is niet van de 1 op de andere dag gebeurd.

Vorig jaar had hij problemen met zijn broer en doordat hij gedronken had heeft hij een ruzie veroorzaakt, waardoor nu een splitsing in de familie is.

Het is gewoon zo dat steeds als er iets is er wordt gedronken.

Dat ik blokkeer is inderdaad mijn probleem en soms probeer ik, maar wanneer ik thuis kom en ik zie dat er al 2 blikjes bier op zijn, hij aan de derde bezig is, dan heb ik al een gevoel wat voor avond het wordt en klap ik al dicht.

Ik vind het overigens erg moeilijk uit te leggen.
Ik, ik, ik, ik.
Even relativeren; onderschat niet de "draaglast" van de partner (van een probleemdrinker). Voor haar is inmiddels gebleken bier= ellende, dus die associatie roept dingen op, en waar het voor hem moeilijk is zijn patronen te doorbreken is dat voor haar net zo goed lastig.

Op een gegeven moment kan alleen het zíen van een leeg blikje op het aanrecht een scala van negatieve gevoelens oproepen. Dus hier zitten twee mensen vast, niet een.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Helemaal eens met Very Cherry.

Zeker als je daarna VC's motto leest :-)

Leven met iemand die drinkt is erg zwaar voor de partner, juist omdat veel mensen de neiging hebben om drankproblemen te bagatelliseren.

De manier waarop TO en haar man op elkaar reageren is niet echt relatiereddend, zeg maar, maar ik snap wel hoe het zo kan groeien. Wel tijd om een structurele oplossing te zoeken lijkt me.
quote:elninjoo schreef op 22 juli 2009 @ 09:17:

[...]

maar hóren wel!
Ik vind het ook niet raar dat TO niet blij is met het drinken. Als mijn partner een probleem heeft, dan verwacht ik dat hij dat bespreekbaar maakt, niet dat hij het dan maar op een zuipen zet. Ik vind dat een erg zorgelijke en onvolwassen manier om met problemen om te gaan.
Mee eens dat het drinken slechte associaties oproept, daar kun je weinig aan doen. Maar volgens mij geeft hij een duidelijk signaal af, een soort noodkreet om hulp. Blijkbaar is hij niet klaar om te praten of (hoe slecht ook) sterker nog, hij kan misschien wel alleen praten of bij zijn gevoel komen door de drank (goh...zou hij de enige zijn die dat (wel eens) heeft?

Tis meer dat als je eenmaal in zo'n recht-tegenover-elkaar situatie komt, je niet snel meer genoeg gevoel/respect/maatjes-zijn terug zult vinden om samen dit probleem aan te pakken, immers je wilt hieruit komen toch?
Ik vertel het dus het woordje ik zal vast vaak voorkomen.

Inderdaad, ik baal al als ik een blikje bier zie, vroeger was dat niet zo. Voor mij staat bier nu gelijk aan (eventuele) problemen, het is heus niet zo dat er altijd iets is, maar ik klap dan al dicht en vermoedelijk komen daar ook problemen van.

Natuurlijk drinkt hij ook wel eens een biertje met vrienden, collegas of op een feestje, dat vind ik verder geen probleem.

Het gaat om drinken wanneer er iets aan de hand is.
quote:rapid schreef op 22 juli 2009 @ 09:38:

hahaha nee dat hebben we er niet uitgegooid.

Wanneer er iets is en ik vraag of er wat is dan praat hij niet hij kropt het op. Door zijn drink gedrag merk ik dat er wat is.

Ik wil het niet zo zeggen dat ik de bitch ga uithangen, maar ik heb wel gemerkt bij mezelf dat wanneer hij drinkt ik dichtklap en hem ga negeren. Het is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurd.

Ik zie zijn gedrink als een probleem, hij vindt dat er andere zaken spelen waardoor hij gaat drinken.

We zijn 15 jaar samen en de afgelopen 2 jaar speelt dit steeds meer.Waarom klap jij dicht als hij gedronken heeft? Opkroppen van je gevoelens is geen goede zaak, maar dat zal je man zelf ook wel merken. Want dan komt er het toch een keertje uit. Wat geeft hij zelf aan als probleem daardoor hij is gaan drinken?
Natuurlijk heeft het een reden dat je man zo veel drinkt, maar die reden ligt waarschijnlijk wel in een verder verleden. Beetje vreemd om Rapid daar op aan te spreken.

Bovendien is ze niet zijn therapeut.
Nadat we een goede ruzie hebben gehad, dan kan er vaak ineens gepraat worden. Ik merk dan nog steeds aan mezelf dat ik gereserveerd blijf, omdat hij heeft gedronken.

Ik weet eigenlijk niet meer hoe ik hier mee om moet gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven