Sinds wanneer hang jij hier rond?
woensdag 9 juli 2025 om 16:37
Wat?BellatrixVanDetta schreef: ↑09-07-2025 15:49Dat herinner ik me. Ik had toen net een vriend verloren aan een morotongeluk en jij hebt me toen getroost met de opmerking dat het niet echt was.![]()

Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
woensdag 9 juli 2025 om 16:43
Dat is toch maar een minimaal aantal voorbeelden in dit topic?canis-felis schreef: ↑09-07-2025 16:35Ik heb het niet over de bekendheid van forummers, maar over gebeurtenissen / rellen. Waarvan meerdere plaatsvonden tijdens of na meets, of dusdanig lang geleden dat sommige herinneringen denk ik voor een niet onaanzienlijk deel gebaseerd zijn op wat enkele forummers er door de tijd heen meermalen stellig over verkondigd hebben.
Of misschien eigenlijk zelfs maar eentje? Die vervolgens nog dagen door etterde op het forum, dus waar ook de hele goegemeente van heeft meegenoten.
woensdag 9 juli 2025 om 16:43
Mwah. Bepaalde, sappige of sappig gebrachte details blijven toch beter hangen en die blijven dan - niet zelden in meer of mindere mate losgezongen van de context - hangen. Zo werkt het nu eenmaal vaak, daarom reageerde ik beamend op dat soort herinneringen met een korrel zout nemen.ldp schreef: ↑09-07-2025 15:55Waarom zouden mensen het niet zelf kunnen hebben gelezen? Als jij of ik het kan hebben gelezen dan kan een ander dat toch ook?
Er zitten hier nou eenmaal nogal veel types die niet meer zo fris en fruitig zijn als 20/ 25 jaar geleden maar hier al wel een hele poos rondhangen.
woensdag 9 juli 2025 om 16:44
Dat laatste ben ik helemaal met je eens.canis-felis schreef: ↑09-07-2025 16:43Mwah. Bepaalde, sappige of sappig gebrachte details blijven toch beter hangen en die blijven dan - niet zelden in meer of mindere mate losgezongen van de context - hangen. Zo werkt het nu eenmaal vaak, daarom reageerde ik beamend op dat soort herinneringen met een korrel zout nemen.
woensdag 9 juli 2025 om 16:47
Nee hoor, daar zijn er meerdere van. Ga ik niet uit de doeken doen, temeer omdat mijn geheugen niet zo messcherp is en mijn ervaring er een van meerdere is (wat zeg maar een beetje mijn punt was). Maar op basis daarvan - ook genoeg zaken waar ik niét met mijn neus bovenop zat, dus dan zou het van mij uit eerder hearsay zijn dan scherpe herinneringen - neem ik bepaalde uitspraken met een korrel zout.
woensdag 9 juli 2025 om 17:57
Nee, niet specifiek. Ik weet wel dat niet elk zielig verhaal waar was. Toen er geloept kon worden vielen er toch wel wat mensen door de mand.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 9 juli 2025 om 18:16
Ik zit hier ongeveer sinds 2009. Veel verschillende nicks gehad. Ook best vaak mezelf voorgenomen om niet meer terug te komen omdat ik de sfeer hier eigenlijk helemaal niet zo leuk vind, maar toch nooit weg kunnen blijven.
Wat oude forummers betreft, ik herinner me nog Schouderklopje, die had altijd zoveel problemen met het opvoeden van haar dochter. Werden soms ook wel heftige topics.

Wat oude forummers betreft, ik herinner me nog Schouderklopje, die had altijd zoveel problemen met het opvoeden van haar dochter. Werden soms ook wel heftige topics.
woensdag 9 juli 2025 om 19:23
Jelle en Sanne was dat toch.blijfgewoonbianca schreef: ↑09-07-2025 17:57Nee, niet specifiek. Ik weet wel dat niet elk zielig verhaal waar was. Toen er geloept kon worden vielen er toch wel wat mensen door de mand.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 9 juli 2025 om 19:51
Dat is helemaal niet erg.
Ten eerste omdat dat uit de oertijd stamt. Waar per week minder berichten kwamen dan nu bij een halfdood forum in een dag.
Ten tweede omdat ze met terugwerkende kracht Google als loep hebben uitgevonden. Als je die namen invult kom je vast op één van de vele weetjenogtopics. Joh, ik heb er nooit wat van meegekregen, bivakkeerde toen nog op flair, maar ik denk dat ik hun pincode kan vertellen
Eigenlijk zou als experiment een verhaal in het leven geroepen moeten worden dat er nooit geweest is. Na een tijd is het waar, echt waar.
Ik heb nooit de aankondiging van digitalis meegekregen. En ik weet dat ze soms een wat bijzondere kijk op zaken en oorzaken en gevolgen had. Wat ik wel heb meegekregen is hoe ze ooit woest werd omdat forummers maar bleven beweren dat ze gered was door het forum, volgens haar was dat écht anders gegaan. Ze heeft toen van alles uitgepraat met iemand die veel last van haar actie had gehad. En dat werd een dag later weer een ding, omdat mimmy (paarse/roze poster) dacht dat het over haar ging. En dat ging weer over in een gedoe waarin mensen kwamen vertellen hoe erg het was dat Digi blablablaenz.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 9 juli 2025 om 19:53
Nee, maar toen uitkwam dat het allemaal fake is ging dat wel echt over het hele forum.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 9 juli 2025 om 19:55
Welnee. Groepsdynamiek is een interessant en soms gevaarlijk fenomeen. Plus het belabberde geheugen van de mens.Yraatje schreef: ↑09-07-2025 14:46Maar blijkbaar onthouden mensen je dan wel op een bepaalde manier. En als meer mensen daar herkenning in vinden zal dat beeld wel kloppen, denk ik.
Ik heb trouwens niets heel naars of raars gelezen hoor. Alleen een paar bijzondere forummers...
Edit: In het verleden heb ik het ook wel eens met deze of gene aan de stok gehad, dus als die mij omschrijft als een of andere kattige bitch, snap ik dat best. Wil niet zeggen dat ik dat ook altijd ben, maar op dat specifieke moment was ik dat voor die persoon/personen dan zeker wel.
En als je jezelf herkent betekent het in ieder geval wel dat je ooit indruk hebt gemaakt!
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 9 juli 2025 om 20:04
woensdag 9 juli 2025 om 20:07
Die heette Minny. Niet om jou nou voor gek te zetten, maar als leuk voorbeeld van hoe het geheugen soms werkt

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 9 juli 2025 om 20:10
Denk ik ook hoor. Veel verhalen uit lang vervlogen tijden heb ik hier zo vaak gelezen dat ik ze na zou kunnen vertellen alsof ik er zelf bij was en de kans is best aanwezig dat ik dat nog ga geloven ook als ik ze maar vaak genoeg vertel.canis-felis schreef: ↑09-07-2025 14:52Mensen lullen elkaar voornamelijk erg makkelijk na. Met name wanneer er bekende/opvallende forummers bij betrokken zijn. Volgens mij is het gros van wat ik hier lees hearsay.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 9 juli 2025 om 20:10
Dank je! Ik wist het niet meer zo goed, daarom zette ik die kleur erbij.Lady*Voldemort schreef: ↑09-07-2025 20:07Die heette Minny. Niet om jou nou voor gek te zetten, maar als leuk voorbeeld van hoe het geheugen soms werkt![]()
En nu weet ik het weer.
Sommige kleuren zullen door dit forum nooit meer neutraal zichzelf kunnen zijn. Beige bijvoorbeeld.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 9 juli 2025 om 20:11
En blauw. Rosanna schreef ook in het blauw maar die is er toen van narigheid maar mee gestopt.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 9 juli 2025 om 20:13
Sinds 1999, met mijn eerste 2 nicks heel actief. Meetings gehad en leuke contacten in de eerste 5 jaar. Ik denk niet dat de forumleden waar ik veel contact me had er nu nog zijn. We waren vooral op de achtergrond bezig met het forum . Veel contact met elkaar via msn, waarin de topics besproken werden. Vanuit daar gooide we af en toe de knuppel in het hoenderhok. Lees; trollen en met elkaar op het forum en via MSN bespreken wie wat ging posten. Maar ook veel serieuze gesprekken, lief en leed werd volop gedeeld.
Sinds 2004 met deze nick, lees veel, zit vrijwel dagelijks op het forum. Ben een stille meelezer geworden.
Sinds 2004 met deze nick, lees veel, zit vrijwel dagelijks op het forum. Ben een stille meelezer geworden.
woensdag 9 juli 2025 om 20:18
Gek genoeg hangt blauw bij mij meer aan de avatar van een poes met knalblauwe ogen vast.
En op flair had je ladypurple, die hier volgens mij ook af en toe rondhupste.
En shegemini, die was altijd roze.
En op flair had je ladypurple, die hier volgens mij ook af en toe rondhupste.
En shegemini, die was altijd roze.
woensdag 9 juli 2025 om 20:52
Haha ik zat me af te vragen of de beige forumster nog steeds beige zou dragen, lees ik dit

Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 9 juli 2025 om 21:00
Dat vermoed ik niet. Arrrrrrmand ben ik in een RL context ooit tegen gekomen en hij is niet bepaald positief regelmatig in de media. Van een relatie kreeg ik uit die berichten geen weet.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in