Een wondertje in 2009....?

18-03-2009 16:27 3397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 31365 berichten in ene een nieuw topic.

AARDVERSCHUIVING...!

Een wondertje in 2009?

Naam:Lft:Start:NODMeer...Rits28April 20081e kindjeVibeke30 BD 5 juli 1e kindjeGuppie30Maart 2008 BD 8 juli2e kindjeSanna7632Maart 2008 BD 4 jan. 1e kindjeMaxem31Okt/Nov 2007 BD 31 dec. 3e kindjeSurface30Maart 2008 BD 12 juli1e kindjeVeertje38Maart/April2e kindjeDeerne31Jan. 2008

BD 15 april1e kindjeSyennaj27Mei 2007 BD 3 feb. 2e kindjeMarloussie28 UD 14 Sept.1e kindjeShyte31Mei2e kindjeRing198127April 2007 BD 22 juni1e kindjeAllis30Jan. 20081e kindjeAruba23Jan. 2008 UD 29 Augst.1e kindje
Ik heb nog een paar dvd'tjes besteld. De serie Fort Alpha op dvd ken je dat nog?
Gisteren kwam kwam de eerste man op de gym vertellen dat zijn vrouw niet meer kwam aangezien ze bevallen is! We zijn nu nog maar met 3...
Ja maar dat heb ik eigenlijk nooit gekeken. Wel leuk voor dat soort dingen heb je nu mooi de tijd.

Kan soms snel gaan he. Maar met drie is niet veel. Dan waren jullie zeker al met een klein clubje?
Ja is wel heerlijk hoor. En tot nu toe heb ik nog de hele tijd dingen kunnen bedenken om te doen.

We waren met zijn zessen. Op een dorp he dus geen grote groepen.

Vanochtend vond ik het een prettig temperatuurtje maar het gaat nu toch omhoog lijkt he he?
quote:Aruba schreef op 21 juli 2009 @ 13:16:

Ik heb nog een paar dvd'tjes besteld. De serie Fort Alpha op dvd ken je dat nog? daar bleef ik voor thuis !
best out of both worlds leuke begintune
Fort Alpha keek ik vroeger ook wel eens. Ben alleen niet zo'n dvd-kijker. Ligt nog een hele stapel films, die ik nog niet gezien heb.

Yamuna, eng brand, gelukkig is alles met een sisser afgelopen.

Rits, gaat het al beter met je mannetje. En hoe was het gisteren?

Aruba, maar dan zijn er ook al 2 mensen afgehaakt? Ik had gisteren weer nagym en we zijn ook nog maar met z'n drietjes ipv met z'n zessen. Maar eigenlijk is het nu leuker dan voor de bevalling. Dinsdag komen ze bij mij met baby's en de juf en gisteren al de halve les foto's bekeken. Iedereen is zo trots op haar eigen kindje, echt leuk!

Eerste werkdag viel mee. Wel gelijk heel druk, maar de dag ging daarom wel lekker snel. Was ook al heel vroeg begonnen, zodat ik lekker op tijd naar huis kon, naar mijn mannen.
Ik zie het al, Aruba geniet van haar verlof (met alle DVDtjes ) Goed zo!!

Yamuna, wat eng die brand! Ik ben blij dat alles goed is afgelopen!

Deerne, wat fijn dat je eerste werkdag mee is gevallen.

Ik heb op zwangerschapsgym gezeten en daar waren we eerst met z'n 4en, en aan het eind met z'n 6en. precies omgekeerd dus.

Hier verder weinig rust. De kleine is geen al te beste slaper... Vanmorgen bijvoorbeeld hebben we haar om 9 uur gevoed, en ze sliep uiteindelijk pas om half 12 ofzo. Na de voeding van 1 uur precies het zelfde verhaal. Hopelijk geeft ze ons vannacht wat rust . Maar verder doet ze het erg goed! Morgen weer naar de kinderarts, we gaan er vanuit dat alle uitslagen goed zijn, maar we zijn toch wel erg benieuwd!

Ik ga nu even lekker (rustig!) thee drinken met m'n man!

Fijne avond allemaal!
Surface, maait ze ook veel met haar armpjes. Dan is inbakeren misschien een idee. Ons mannetje heeft daar veel baat bij gehad. Dan wel eerst even overleggen met het cb.

Veel succes morgen!
Naast het slapen klinkt het allemaal goed Surface. En ook dat slapen komt wel goed. Heel fijn om te horen!

Deerne, klopt er zijn er 2 afgehaakt. Wel erg jammer hoor maar ben toch blij dat ik geweest ben. Alle beetjes helpen.

Moet je van de week nog veel dagen werken?
Ze maait inderdaad verschrikkelijk met haar armpjes en beentjes! Ik ag er eens over nadenken. ik heb ook al zitten denken aan een draagzak. Ze heeft namelijk ook moeite met inslapen. Komt tijd komt raad zullen we maar denken.

Aruba, ik zou ook gewoon blijven gaan naar de gym hoor. Je steekt er volgens mij toch altijd iets van op!
doe maar geen draagzak .. babybjorn en chicco zijn niet zo ergonomisch niet voor jou en niet voor je kleintje.

op dit topic kun je veel info vinden over ergonomische dragers en draagdoeken ... ook kun je daar al je vragen kwijt.

yam van de draagdoeken maffia heeft weer gesproken
Bedankt voor de tip Yamuna! Is er ergens ook een kort uittreksel van dat topic
nee maar als je concrete vragen hebt wil ik ze met alle liefde beantwoorden
Ok, mooi. Dochterlief is dus erg onrustig, en valt moeilijk in slaap. Heeft waarschijnlijk ook wel te maken met haar lichtelijk te snel werkende schildkliertje. Ze voelt zich het prettigst als ze vlak bij mij of mijn man is. En daarom wil ik dus een draagdoek of iets dergelijks. Maar om heel eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet! Ze is dus nog geen twee weken oud, en ik gok iets van 3.5 kg.
Deerne leuke avatar heb je.

Ja gisteren was erg leuk, maar nu ben ik helemaal brak. Niks meer gewend he, haha.

Maar het was geweldig. Vond het wel moeilijk om mijn kleine ventje achter te laten en maakte me best wel zorgen, maar dat was gelukkig helemaal goed gegaan. Hij had bijna niet gehuild gelukkig.

Fijn dat je eerste werkdag meeviel. Vond je het leuk om weer terug te zijn? Wat gaat je verlof eigenlijk snel he.

Surface wat lastig dat je kleine meid zo slecht slaapt. Kun je ook gaan liggen als ze slaapt? (mij lukt dat nooit)

Hoe weten ze dat nu al van haar schildklier? Is dat onderzocht? Dat is niet standaard toch?

Succes bij de kinderarts.

Valt ze wel bij jou in slaap trouwens? Want ze is ook nog zo jong en klein.
quote:Surface2 schreef op 22 juli 2009 @ 11:39:

Ok, mooi. Dochterlief is dus erg onrustig, en valt moeilijk in slaap. Heeft waarschijnlijk ook wel te maken met haar lichtelijk te snel werkende schildkliertje. Ze voelt zich het prettigst als ze vlak bij mij of mijn man is. En daarom wil ik dus een draagdoek of iets dergelijks. Maar om heel eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet! Ze is dus nog geen twee weken oud, en ik gok iets van 3.5 kg.

Ik zou zeggen neem een geweven doek. geen tricot slen.

geweven doek is luchtiger, sterker en langer te gebruiken.

een hoppediz das leichte is een lekkere zomerdoek.

een vatanai heb ik geen ervaring mee schijnt wel een heerlijke doek te zijn. en een calin bleu is ook een heerlijke zomerdoek.

met een doek van 4 meter 70 kun je goed uit de voeten tot een confectiemaat 46.(ik weet niet wat voor postuur je hebt)

demo filmpje FWCC

In dit filmpje is het voorgedaan met een kindje van 9 mnd.

maar deze wijze van dragen is het meest geschikt voor pasgeboren kindertjes. Op deze wijze kun je vanaf dat 1 dragen.

gewiegd door je ademhaling en door het horen van je hartslag zal je kindje heerlijk rustig worden.

lekker strak tegen je aan dus voelt ze zich direct geborgen, en ingebakert.
quote:Rits schreef op 22 juli 2009 @ 11:48:

Surface wat lastig dat je kleine meid zo slecht slaapt. Kun je ook gaan liggen als ze slaapt? (mij lukt dat nooit)

Hoe weten ze dat nu al van haar schildklier? Is dat onderzocht? Dat is niet standaard toch?

Succes bij de kinderarts.

Valt ze wel bij jou in slaap trouwens? Want ze is ook nog zo jong en klein.

Onderzoek is niet standaard, dat klopt. Maar aangezien ik antistoffen heb, is ze al een aantal keer geprikt om naar haar waarden te kijken. Bij mij op de buik valt ze vaak uiteindelijk wel in slaap (gelukkig!)

Yamuna, bedankt voor de tip! Ik ga direct eens googelen!!
Mijn kleine manneke heeft de eerste weken ook alleen bij mij geslapen.

Nu kan hij goed zelf in slaap vallen, maar toen was hij nog zo klein en vond het zo fijner.

Ik vind het voor zo'n kleintje ook belangrijk hoor, dat ze zich geborgen voelen.

Dat van die schildklier, kan ze daar nog overheen groeien?
Ik ken zoveel mensen die zo'n kleintje maar laten huilen. ik kan dat echt niet hoor. Ze heeft negen maanden lekker warm bij me gezeten, vindje het vreemd dat een kindje de eerste tijd niets liever doet dan bij je zijn? Blij dat er meer mensen zijn die het kindje ook gewoon geborgenheid willen geven.

Als het goed is groeit ze daar overheen. In principe al binnen een paar weken. Maar dat zullen we straks ook wel horen.
O dat is wel fijn zeg dat ze er overheen groeit. En ook al snel als dat binnen een paar weken is.

Laat je straks even weten hoe het bij de arts is geweest?

Nee laten huilen kan ik niet. En nog niet. Het is de enige manier dat zo'n kleintje iets duidelijk kan maken, er is dan toch gewoon iets, en dat dan negeren. Nee... kan het niet over mijn hart verkrijgen.
Krijg net een mailtje van mijn manager met mijn beoordelingspapieren. Dat was allemaal goed hoor, maak ik me niet druk om. Maar of ik in de week van 17 augstus een langs kom om het te bespreken omdat het anders zo naar de achtergrond gaat. Bleh!

Hoe laat ga je naar de arts Surface, zometeen>?
Rits, je plaatje doet het nu al een paar dagen niet. Tijd voor een grotere jongen op het plaatje denk ik
Rits, dus het was leuk? Mooi! Mijn vriend had allemaal foto's en filmpjes gemaakt, gaaf hoor. Het zag er echt heel strak uit.

Maar goed, ik ga me richten op Coldplay! Ook erg goed, alleen het is te hopen dat het een beetje weer is (het is namelijk in de buitenlucht in het Goffertpark). Zo erg als bij de Rolling Stones (toen waren er vreselijke hoosbuien en onweer) zal het niet zo snel worden, en ik weet nu tenminste waar we gratis en dichtbij de auto kunnen parkeren!

Wat sneu dat je meisje niet zo goed slaapt Surface. Ik laat Miep soms ook lekker tegen me aan in slaap vallen soms (als ze krampjes heeft bijvoorbeeld). Daarna leg ik haar wel weer in haar bedje. Als ze gewoon rustig om zich heen ligt te kijken leg ik haar daar wel gelijk in. Maar laten huilen doe ik niet! (Je kan zo'n kleintje niet verwennen en inderdaad, de overgang van negen maanden bij mams ineens in de buitenwereld is best een grote!)

Alleen laatst was ik niet zo slim geweest. Ik had haar 's nachts gevoed, en toen werd ik vier uur later wakker, met Miep nog tegen me aan in het grote bed (En mijn tepel lag nog in haar mond, bizar)! Oeps. Gelukkig is het goed gegaan, maar voortaan let ik wat beter op. Straks schuift ze onder het dekbed ofzo.
Ik ga trouwens vanmiddag maar weer eens naar de huisarts, alleen dit keer voor mezelf. Ik heb een schaafwond 'down under' over gehouden aan de bevalling. In plaats dat die mooi is genezen is het alleen maar meer pijn gaan doen. Zo erg, dat ik misselijk wordt van de pijn als er urine langs loopt (dat is bij elk toiletbezoek). En gisteren ging het wondje ook nog eens bloeden...

Ik spoel nog steeds, maar ik heb het idee dat het niet erg opschiet met de genezing. Ik hoop dat de huisarts een wonder oplossing heeft, al vrees ik voor: 'het heeft tijd nodig.' Maar ja, dan heeft er wel weer even een deskundig iemand naar gekeken. Voelt toch fijner.

En ik ga gelijk navragen of die last van m'n stuitje nou normaal is of dat er toch meer aan de hand kan zijn. Als ik er dan toch ben!

Goh, wat is een kind krijgen toch leuk! Afgezien van Miep (zij is natuurlijk fantastisch!) vind ik het echt vervelend. Je krijgt er wel wat voor terug, maar toch had ik niet verwacht dat ik nog zo lang met zulke 'probleempjes' zou moeten leven. Pfoeh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven