Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 1696 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Moiren schreef:
10-07-2025 22:40
Zal ook nooit werkend gemaakt worden. Aan de rest van de hugs doen ze ook niets.

Heb ik allemaal allang geaccepteerd. De tijd dat ik me nog druk maakte om zulke dingen ligt decennia achter mij. Die goeie oude tijd. ;-D
Frizz schreef:
10-07-2025 22:44
Heb ik allemaal allang geaccepteerd. De tijd dat ik me nog druk maakte om zulke dingen ligt decennia achter mij. Die goeie oude tijd. ;-D
Ouder worden heeft zo zijn voordelen :proud:

Ik erger me er nog wel aan. Laat ze gewoon zeggen dat het zo blijft ipv te doen alsof ze wat aan dat forum doen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
10-07-2025 22:40
Zal ook nooit werkend gemaakt worden. Aan de rest van de hugs doen ze ook niets.
:hihi:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Frizz schreef:
10-07-2025 22:21
Ik heb me ooit wel het rotje zitten typen op een PB die verdween, zonder dat ik het had gekopieerd. Dat was wel echt shit.
Ik heb een lange pb verstuurd naar iemand die voor het lezen op anoniem ging.
Even los van de ellende die is ontstaan door het niet lezen van die pb, heb ik voor eeuwig een ongelezen pb in mijn postvak uit staan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
10-07-2025 22:59
Ik heb een lange pb verstuurd naar iemand die voor het lezen op anoniem ging.
Even los van de ellende die is ontstaan door het niet lezen van die pb, heb ik voor eeuwig een ongelezen pb in mijn postvak uit staan.

Shit. Diegene komt misschien terug?
Frizz schreef:
10-07-2025 23:05
Shit. Diegene komt misschien terug?
Dan kan ze nog de PB niet lezen, want account weg.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
10-07-2025 22:33
Vooral in combinatie met de zinsnede 'desnoods huur'.

Maar goed, ik huur lustig verder tot ik een huis erf, want zo gaat dat tenslotte.
Ik bedenk me ineens dat er best een gerede kans is dat ik ooit een huis erf, of in ieder geval een half huis. En ik heb daar dus helemaal geen zin in. Het is een mooi huis hoor, maar het staat veel te ver weg. En als er iets is waar ik geen trek in heb is het wel in gedoe met verkopen en zo. Moet ik weer met mijn zus in de clinch en allemaal gedoe, bah. Maar verwerpen is ook weer zoiets want de centen kan ik natuurlijk wel gebruiken.

Nou ja, ik hoop maar dat mijn vader 170 wordt of zo.
(Herman Finkers)
Ik erf een half huis, maar daar kan en wil ik niet in wonen. En een huis kopen kan ik niet met een half huis, een hypotheek krijg ik sowieso niet ivm uitkering.

Dus ik huur voor flink wat geld. En elk jaar komt daar weer flink wat bij.
Tis zoals het is. Voel me iig niet minder omdat ik geen koop huis heb.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
10-07-2025 23:19
Ik erf een half huis, maar daar kan en wil ik niet in wonen. En een huis kopen kan ik niet met een half huis, een hypotheek krijg ik sowieso niet ivm uitkering.

Dus ik huur voor flink wat geld. En elk jaar komt daar weer flink wat bij.
Tis zoals het is. Voel me iig niet minder omdat ik geen koop huis heb.
Ik ook niet hoor, Ik heb ook niet het gevoel dat ik geld weggooi want als mijn pannen van het dak waaien is dat lekker het probleem van de huurbaas,
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
10-07-2025 23:09
Dan kan ze nog de PB niet lezen, want account weg.

Knippen plakken!
Als altijd vroeg wakker. De wasmachine en vaatwasser lopen al. O_O
Geen bijzonderheden
Ik kom uit een huurfamilie. Dus geen huizen ge-orven en erfelijk belast met huurhuizen.

David Dunning
Ik huur inmiddels 10 jaar een huis maar zou zo graag willen kopen. Maar het is haast niet te doen hoe ongelooflijk veel wordt overboden, zónder financieel voorbehoud. Allemaal doorstromers die met een flinke overwaarde lekker kunnen overbieden. Dat kunnen wij niet, wij kunnen wel overbieden, maar wel met financiële voorwaarde. Want als de taxatie lager uitvalt, zijn we de pineut. We hebben niet 60k op de bank staan om dat op te vangen.
Frost schreef:
11-07-2025 07:32
Ik huur inmiddels 10 jaar een huis maar zou zo graag willen kopen. Maar het is haast niet te doen hoe ongelooflijk veel wordt overboden, zónder financieel voorbehoud. Allemaal doorstromers die met een flinke overwaarde lekker kunnen overbieden. Dat kunnen wij niet, wij kunnen wel overbieden, maar wel met financiële voorwaarde. Want als de taxatie lager uitvalt, zijn we de pineut. We hebben niet 60k op de bank staan om dat op te vangen.
Mijn jongste en partner willen ook erg graag kopen en hebben dus hetzelfde probleem. Ze sparen echt flink maar met alleen al een huur van €1350 gaat dat niet erg snel natuurlijk.
Maar mensen gaan voorbij
Mijn kind had de ongelooflijke mazzel dat hij een leuk oud huis van begin vorige eeuw met diepe tuin kopen, in zijn eentje, midden in coronatijd terwijl hij in de horeca zit. Ik zag de hypotheekaanvraag met angst en beven tegemoet maar dat kwam goed. Er moest een en ander aan gebeuren natuurlijk en dat is gedaan. Hij had zelf flink spaargeld, dat was op een gegeven moment natuurlijk op. Hij kan goed met geld omgaan dus zijn vader en ik hebben wel bijgelegd.
Geen bijzonderheden
Recente diagnose+verhaal van iemand+me er in verdiepen=serieus er rekening mee houden dat ik binnen paar jaar weduwnaar ben, terwijl we nu nog in de fase van beginnende symptomen zitten.

Wilde ik ergens delen, en dat kan letterlijk nergens vind ik.

Dus val ik jullie er maar mee lastig.

Niet bedoeld als bedelen om reacties, maar ik functioneer beter als ik dingen opschrijf.
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
MLP begrijp ik goed dat er mogelijk een slechte prognose is voor je partner? Wat ontzettend naar. Vanzelfsprekend maak je je enorme zorgen. :hug:
Frizz schreef:
11-07-2025 08:09
MLP begrijp ik goed dat er mogelijk een slechte prognose is voor je partner? Wat ontzettend naar. Vanzelfsprekend maak je je enorme zorgen. :hug:
Dat begrijp je goed. Eigenlijk diagnose na diagnose die op zichzelf al niet goed is, maar samen zeggen: bedenk maar eens welke muziek je bij je uitvaart wil.
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
MyLittlePony schreef:
11-07-2025 08:12
Dat begrijp je goed. Eigenlijk diagnose na diagnose die op zichzelf al niet goed is, maar samen zeggen: bedenk maar eens welke muziek je bij je uitvaart wil.
De gezondheid van je partner is al heel lang een punt van zorg toch?
Dat bedoel ik niet om te bagatelliseren hè. Maar nu dus weer iets erbij? Zwaar, voor jullie allebei denk ik.

David Dunning
Solomio schreef:
11-07-2025 08:17
De gezondheid van je partner is al heel lang een punt van zorg toch?
Dat bedoel ik niet om te bagatelliseren hè. Maar nu dus weer iets erbij? Zwaar, voor jullie allebei denk ik.
Klopt, maar de diagnoses stapelen zich op en allemaal net één thema.
Wat verdrietig. Veel sterkte gewenst.
Si abra la puerta hay lobos.
MyLittlePony schreef:
11-07-2025 08:12
Heftig. Sterkte.

🌻
Geen bijzonderheden
Ach wat rot MLP.

Man in enig kind en erft een huis.
Maar zijn ouder heeft nooit iets afgelost aan het huis, alleen rente, en toen waren de 30 jaar voorbij en moest ouder een nieuwe hypotheek afsluiten, waarbij de kosten met 400-500% zouden stijgen.

Dus hebben wij het huis gekocht en ouder heeft vruchtgebruik.

Wij hebben dus 2 huizen en straks verder geen erfenis.

Moeder heeft altijd gehuurd en flink bedrag gespaard om later met mijn vader te reizen.
Mijn vader overleed 17 jaar geleden aan Kanker. Moeder is gaan reizen, maar op een of andere manier slinkt haar rekening niet, ondanks haar aow en klein buitenlands pensioen.

Ik zeg steeds maar dat ze het op moet maken, maar het lukt haar niet.
Lady*Voldemort schreef:
10-07-2025 22:33
Vooral in combinatie met de zinsnede 'desnoods huur'.

Maar goed, ik huur lustig verder tot ik een huis erf, want zo gaat dat tenslotte.
Zeker doen! Ik moest toen het moment eindelijk daar was wel eerst ook mijn siblings omleggen, maar dan heb je ook wat.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Felidaez schreef:
11-07-2025 10:03
Ach wat rot MLP.

Man in enig kind en erft een huis.
Maar zijn ouder heeft nooit iets afgelost aan het huis, alleen rente, en toen waren de 30 jaar voorbij en moest ouder een nieuwe hypotheek afsluiten, waarbij de kosten met 400-500% zouden stijgen.

Dus hebben wij het huis gekocht en ouder heeft vruchtgebruik.

Wij hebben dus 2 huizen en straks verder geen erfenis.

Moeder heeft altijd gehuurd en flink bedrag gespaard om later met mijn vader te reizen.
Mijn vader overleed 17 jaar geleden aan Kanker. Moeder is gaan reizen, maar op een of andere manier slinkt haar rekening niet, ondanks haar aow en klein buitenlands pensioen.

Ik zeg steeds maar dat ze het op moet maken, maar het lukt haar niet.
Dat klinkt pittig, waar je dan mee "opgezadeld" wordt. Ik vind het dan wel wonderlijk dat enkel bij huur gepraat wordt over "weggegooid geld".
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven