Verhuizen, tips&trucs

15-06-2009 12:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, weer een Yoels-gaat-verhuizen topic ja.

Toen ik hier ging wonen kwam ik rechtstreeks uit mijn ouderlijk huis vandaan. Alles is stukje bij beetje (nieuw) afgeleverd, geen grote verhuizing dus. In juli ga ik weer verhuizen, en nu moet wel alles mee... Hoe pak je zoiets goed aan? Wat is handig inpakken, wat moet je vooral niet doen en waar moet je rekening mee houden?

Net bedacht ik dat al mijn boeken vast wel in een grote doos passen. Daarna bedacht ik me dat de kans redelijk aanwezig is dat de bodem van de doos er dan uit lazert als je hem optilt En servies? Hoe zorg ik ervoor dat dat heel overkomt?
quote:Yoels schreef op 17 juni 2009 @ 13:40:

Dat klinkt inderdaad vrij ideaal ja.

Mijn tip van de dag: de TNT verhuisservice. Lang niet al mijn adreswijzigingen kunnen zij doorgeven, maar voor ¤1,30 sturen ze wel een maand de post door. Handig.

Mijn tip van de dag onder voorbehoud: Verhuisdozen gigant. Daar heb ik net 15 verhuisdozen voor 22 euro incl verzenden besteld. Er zit hier geen Gamma/Praxis/you name it in de buurt, maar ik heb begrepen dat de verhuisdozen van bijvoorbeeld Gamma iets van 2 euro per stuk kosten. Hier dus 15 ipv 11 voor hetzelfde geld, en thuis afgeleverd. Mits het een betrouwbaar bedrijf is, dat horen jullie wel als ik ze binnen heb. Wij hadden ze ook besteld bij dit bedrijf en voor de verhuizing prima. Maar nu na driekwartjaar worden de dozen slap en zakken ze in. We hebben ze maar weggegooid, want die durf ik echt niet meer door te verkopen. Een tweede verhuizing overleven ze niet, daar zijn ze kwalitatief niet meer goed voor. En alles wat ik nog wil bewaren in dozen heb ik in bananendozen gedaan. Dat is toch het handigst en het stevigst.
ik wilde ff kwijt dat ik verhuizen nu echt haat blegh

ik heb overigens de verhuisdozen van de ikea gebruikt (lekker groot) en praxis (handiger voor zware dingen)

met handvaten ;)
Fussie, ik vond ze geweldig. Ze vouwen heel makkelijk in elkaar en zijn erg stevig. Hoe ze over een tijdje eraan toe zijn weet ik niet, maar voor een (1) verhuizing kan ik ze echt aanraden. Inderdaad, met handvatten

Varisha, ik leef met je mee Afgelopen weekend was Het Weekend. Vrijdagavond zag ik het echt niet meer zitten en wilde ik eigenlijk alleen maar even heel hard huilen. Het was nog steeds een puinhoop overal en ik was mijn hele overzicht kwijt. Dieptepunt: toen ik de koelkast opzij schoof om er vast onder de stofzuigen trof ik een dode muis aan.

Gruwel.

Een tweede blik leerde me dat het gelukkig om een veel te echt lijkende speelgoed muis ging, maar toen hadden mijn zenuwen al een inzinking ondergaan.

Gek genoeg ging het inpakken daarna wel super, toen ik besloot dat ik best een doos met "losse chaos, geen haast" mocht maken werd het ineens weer overzichtelijk.

Vrijdagnacht tot 02.00 uur door gewerkt, uiteindelijk rond 03.00 gaan slapen. Zaterdag om 07.00 uur opgestaan, half 9 was mijn vader er. Doorgewerkt tot 's nachts 02.00 uur, 19 uur achter elkaar dus... Dat kan ik je niet aanraden Maar voor het mooie moest mijn muur echt nog een keer geverfd worden en omdat we zondag nog meer dingen gingen verhuizen wilde ik dat zaterdagavond nog doen. Pffft. Bij elke roller verf dacht ik "ik haat dit, ik haat dit, ik haat dit". Maar zondagochtend was ik erg gelukkig met het resultaat

Zondag dus nog een paar keer heen en weer gereden en ondertussen vast dozen uitgepakt. Ik veranderde in een soort neurotische wervelwind, had geen rust tot alles uitgepakt was en een plek had. Zondagavond dus weer lang doorgewerkt, maarrr... toen was alles ook uit de dozen!

Nu moeten er alleen nog twee boekenplanken opgehangen worden, maar de muur waar ze in moeten was te hard voor een normale boor. En wat lampen en andere losse dingen moeten nog, maar dat komt wel. Heeft geen haast want ik heb staande lampen die genoeg licht geven.

En nu, als ik om me heen kijk... Alles is precies, maar dan ook echt precies zoals ik hoopte dat het zou worden. De groene muur is prachtig groen, het huis lijkt veel groter dan zijn 30-35 m2, de houten luxaflex waarvan ik hoopte dat ze zouden passen maar waar ik erg over twijfelde hangen perfect, het is opgeruimd, uitgepakt en bovenal: het is (van) mij. Het is mijn Thuis.

Houd moed, het komt goed. Zucht, vloek, werk door op de automatische piloot, zucht nog wat dieper en voor je het weet vouw je de laatste uitgepakte doos weer in elkaar.
o ja, de TNT verhuisservice... heeft u even? ik heb net mijn ergernis daarover in het ergernissen-topic gezet.

de adreswijzigingen die je door TNT kunt laten verzorgen komen dus niet door. Ik heb vorige week een hele ochtend zitten bellen om alsnog alle adreswijzigingen door te geven. zonde van de tijd. en van het geld.

Bovendien stuurden ze ALLES dat is geadresseerd op het oude adres door. Dus ook post die op naam van de nieuwe bewoners is geadresseerd. Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Namen lezen is blijkbaar heul moeilijk.

Dus al met al vond ik het behoorlijk waardeloos en voel ik me nogal bekocht. De volgende keer dat ik ga verhuizen (over 600 jaar ofzo) geen TNT meer...

Yoels: klinkt goed, geniet van je nieuwe stekkie! proficiat!
Bijna alle wijzigingen kun je ook online doorgeven. Of komen die ook niet aan?

Ik ben zelf ook bezig met troep weggooien verhuizen. Wat een ramp. Ik heb vandaag besloten om niet te gaan stressen, ik heb nog een paar weken de tijd en ga er de laatste week hard tegenaan. Gelukkig hoef ik geen andere woning op te knappen. Dat scheelt een hoop tijd en werk natuurlijk.
Positief bekijken Madhe. Je laat alle ballast los door lekker op te ruimen!

En zeker als je tijd genoeg hebt genieten van het weggooien. Alles in "hapklare brokjes" verdelen maakt het overzichtelijker, tenminste bij mij wel, en maakt dat je snel resultaat hebt. Dat stimuleert weer

Yoels, wat klink je gelukkig met je huis! Super hoor. Hopelijk kan ik dat zo eind augustus ook zeggen
quote:Madhe schreef op 22 juli 2009 @ 16:55:

Bijna alle wijzigingen kun je ook online doorgeven. Of komen die ook niet aan?

Ik ging voor het gemak: slechts een paar vakjes aanvinken en 30 euri dokken. dacht ik...
quote:fussie schreef op 22 juli 2009 @ 17:06:

Positief bekijken Madhe. Je laat alle ballast los door lekker op te ruimen!

En zeker als je tijd genoeg hebt genieten van het weggooien. Alles in "hapklare brokjes" verdelen maakt het overzichtelijker, tenminste bij mij wel, en maakt dat je snel resultaat hebt. Dat stimuleert weer

Dat is zeker zo. Toch is het maf om 75% van je spullen zo weg te kunnen mikken. Het liefst zet ik alles wat ik bewaar meteen over en dan hier per kamer alles naar de stort, maar ik moet hier nog een week of 4 á 5 wonen. Dat is het lastige
Herkenbaar hoor, dat nog niets ergens kunnen zetten! Wij krijgen woensdag as de sleutel maar dan kan nog lang niet alles over. Dus ik zit dan fijn een poos dubbel in de zooi.

Ben wel al weer heerlijk aan het opruimen, gisteren weer veel weggedaan en uitgezocht en vandaag ook alweer goed bezig.

En het voelt nog eens lekker ook! Wie had dat toch ooit kunnen denken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven