Ergernissen op de camping

24-07-2025 17:14 249 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We staan op een heerlijke camping. Na een aantal dagen ben ik (dacht ik) enigszins ontspannen.

Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.

Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.

Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?

Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
Loren schreef:
25-07-2025 21:48
:-),
Het grootste probleem met kamperen vind ik het gebrek aan een eigen toilet. Daar heb ik blijkbaar zoveel psychische problemen mee dat toiletteren een zeer moeizame danwel onmogelijke aangelegenheid wordt. Maar ja, daar kunnen de campingburen niets aan doen.
Dat herken ik helaas. Had ik vroeger al op het jaarlijkse kamp. 7 dagen kon ik niet naar het toilet, met gruwelijke buikpijn tot gevolg. En heb dat nog steeds zo. Kan echt niet ontspannen naar het toilet op de camping.
Kaarsjevoordesfeer schreef:
25-07-2025 21:28
Wij staan op een camping van niks. Municipal, er zijn vanavond vijf plekken bezet. 300 meter verder is een restaurantje. Wij komen net terug van eten in een ander restaurant. Mijn man zegt: 'Wat gezellig er speelt ern bandje vanavond.' Er werd echt leuk gezongen.

Helaas is het karaoke-avond, mijn grootste ergenis: er wordt nu heel vals gezongen. Al nummers lang. :cry: Ook nog een aandoenlijk kinderstemmetje met een nummer uit een Disneyfilm.
Ik hou van municipal campings! Vaak in of vlakbij een leuk plaatsje. Kun je delen waar je was?

Gelukkig kamperen wij met een camper en als het ergens niet leuk is of te druk, dan gaan we weer verder. We hebben al een aantal keer gehad dat we een camping of camperplaats hadden uitgezocht en toen we aankwamen het echt niet was wat wij dachten dat het zou zijn. Op naar de volgende! En het scheelt ook dat we niet in het hoogseizoen onze vakantie hebben, maar altijd in voor of naseizoen weggaan, op de weekendjes weg na.
apiejapie schreef:
25-07-2025 21:56
Dat herken ik helaas. Had ik vroeger al op het jaarlijkse kamp. 7 dagen kon ik niet naar het toilet, met gruwelijke buikpijn tot gevolg. En heb dat nog steeds zo. Kan echt niet ontspannen naar het toilet op de camping.
Ik heb een toilet in onze caravan. Kan je gewoon op je eigen pot zitten :)
Wij gebruiken hem zelf nooit.
Tupperware schreef:
25-07-2025 22:04
Ik hou van municipal campings! Vaak in of vlakbij een leuk plaatsje. Kun je delen waar je was?

Gelukkig kamperen wij met een camper en als het ergens niet leuk is of te druk, dan gaan we weer verder. We hebben al een aantal keer gehad dat we een camping of camperplaats hadden uitgezocht en toen we aankwamen het echt niet was wat wij dachten dat het zou zijn. Op naar de volgende! En het scheelt ook dat we niet in het hoogseizoen onze vakantie hebben, maar altijd in voor of naseizoen weggaan, op de weekendjes weg na.

Hier geen leuk plaatsje maar een doods dorpje. In de Allier, een vrij arme streek in Frankrijk. Camping in Treignat.
https://www.telegraaf.nl/vrouw/ergernis ... er=Proteus

Je topic was blijkbaar inspiratie voor iemand :D
Loren schreef:
25-07-2025 20:36
Ach, in een hotel, appartement of huisje kun je net zo goed ook pech hebben met andere gasten.

Klopt, hoor. Kamperen doe ik nooit, ik ben daar niet voor gemaakt, hoor elk geluidje en zou me vaak ergeren.

We gaan buiten schoolvakanties om op vakantie, dat scheelt al veel. Al heb je dan vaak ouders met klein grut die nog niet naar school gaan.

We hebben eens in een kleinschalig appartementencomplex gezeten. Idyllische omgeving, enorme tuin erom heen. Bij zee. Perfect, ware het niet dat de naaste buren 2 kinderen hadden van rond de 1 en 3 jaar. Het was de hele dag en nacht herrie. Veel huilen, ook 's nachts. Dat was duidelijk hoorbaar. Oke, kunnen ze niets aan doen. Maar als je buiten zat, dan zaten ze in feite naast ons, met een klein niet al te hoog muurtje. Kindervermaak bestond uit dingen met muziek. Er was continue herrie. Vreselijk.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Kamperen is gewoon goedkoper. Sommige gezinnen, waaronder wij, willen wel 2 weken op vakantie, maar hebben niet het inkomen voor dure accomodaties.

Ik vind kamperen oprecht heel leuk. Je leeft heerlijk buiten. Nu ook een camping met fantastisch schoonmaakteam. Alles spik en span en je merkt dat iedereen het dan ook netter achterlaat.
Stormke81 schreef:
26-07-2025 07:38
Kamperen is gewoon goedkoper. Sommige gezinnen, waaronder wij, willen wel 2 weken op vakantie, maar hebben niet het inkomen voor dure accomodaties.

Ik vind kamperen oprecht heel leuk. Je leeft heerlijk buiten. Nu ook een camping met fantastisch schoonmaakteam. Alles spik en span en je merkt dat iedereen het dan ook netter achterlaat.
Ik vond het icm aanschaf kampeermiddel, stalling, extra benzine/tol, verzekering, inboedel voor je kampeermiddel etc echt niet zo heel goedkoop. Afgelopen jaar een nieuwe stoel voor dochter moeten kopen. Even €175,-, wil ze er nog een voetenbankje a €60,- bij. Jaarlijks ben ik aan stalling, onderhoud caravan en verzekering al zo’n €1000/€1500 kwijt. En dan neem ik de aanschaf van de nieuwe caravan nog niet mee.
Ja, een kampeerplaats is goedkoop. Ik ben nu €1100,- kwijt voor 3 weken. Maar alles er omheen tikt toch aan vind ik.
Irregular_Choice schreef:
26-07-2025 08:28
Ik vond het icm aanschaf kampeermiddel, stalling, extra benzine/tol, verzekering, inboedel voor je kampeermiddel etc echt niet zo heel goedkoop. Afgelopen jaar een nieuwe stoel voor dochter moeten kopen. Even €175,-, wil ze er nog een voetenbankje a €60,- bij. Jaarlijks ben ik aan stalling, onderhoud caravan en verzekering al zo’n €1000/€1500 kwijt. En dan neem ik de aanschaf van de nieuwe caravan nog niet mee.
Ja, een kampeerplaats is goedkoop. Ik ben nu €1100,- kwijt voor 3 weken. Maar alles er omheen tikt toch aan vind ik.

Dat is in vergelijk met elke andere soort accommodatie niet heel veel geld maar voor een camping vind ik het best veel. Ligt er natuurlijk aan waar je bent. In Denemarken betalen wij dat ook ongeveer. Nu in Frankrijk betaalden wij ongeveer 25 euro per nacht voor twee personen. Eenvoudige campings dat wel. Met als uitschieter de camping waar we nu zijn. 14,93 per nacht.
Sierlijk schreef:
26-07-2025 07:28

We hebben eens in een kleinschalig appartementencomplex gezeten. Idyllische omgeving, enorme tuin erom heen. Bij zee. Perfect, ware het niet dat de naaste buren 2 kinderen hadden van rond de 1 en 3 jaar. Het was de hele dag en nacht herrie. Veel huilen, ook 's nachts. Dat was duidelijk hoorbaar. Oke, kunnen ze niets aan doen. Maar als je buiten zat, dan zaten ze in feite naast ons, met een klein niet al te hoog muurtje. Kindervermaak bestond uit dingen met muziek. Er was continue herrie. Vreselijk.
Wij hebben zulke buren direct naast ons :'(
Wij zijn blij als ze op vakantie zijn.
Kamperen is alleen goedkoop zoals mijn alleenstaande moeder vroeger deed met ons, simpel tentje zonder stroom… en op een niet dure camping ( dure campings aan zee waren rustig 50 tot 100 euro per nacht (!)
Voor iedereen een groene tuin
25-07-2025 22:06
Ik heb een toilet in onze caravan. Kan je gewoon op je eigen pot zitten :)
Wij gebruiken hem zelf nooit.
Heel eerlijk, denk dat dat het probleem niet op zou lossen. Maar kan me voorstellen dat dat voor veel mensen wel verschil zou maken inderdaad.
Wij hebben een goede tent en spullen gekocht. Wel geïnvesteerd zeg maar...en dat betaalt zich nu uit. Op een gegeven moment wordt het goedkoper en moeten we af en toe iets vervangen.
26-07-2025 08:28
Je hebt in kamperen natuurlijk wel veel verschillen. Zoals jij het omschrijft is het alsnog prijzig: caravan, caravanstalling, onderhoud, verzekering, dure stoel. Is natuurlijk heel anders wanneer je met een tent gaat. Dan heb je het merendeel van die kosten niet. Ik vind op vakantie gaan met een caravan die je ergens laat stallen eigenlijk al bijna vallen onder dezelfde luxe als een vakantiehuisje huren. Denk dat dat per week bekeken (ligt er natuurlijk aan hoeveel weken je je caravan per jaar gebruikt) niet veel verschil maakt met het huren van een huis.
Wij gaan soms met een daktent die op de auto (of aanhanger) ligt. Dan zit je niet met stalling, verzekering, onderhoud, dure aanschaf zoals caravan, neemt minder spullen mee die geld kosten enz.
Kamperen kan op zoveel verschillende manieren dat je het zo duur (heb campers gezien van dik €100.000,- met daarachter een aanhanger met twee motoren met jetski's erop) en goedkoop (koepeltentje) kan maken als je wilt.
apiejapie schreef:
25-07-2025 14:53
Toevallig ook in de Ardennen?
Ja!! We stonden gewoon op dezelfde camping, kán niet anders.
Ik zou heel graag in Nederland op vakantie gaan in de zomer. Hoef ik niet zoveel te rijden, er is echt veel te doen in Nederland en het strand is prachtig. Maar accommodaties zijn zo duur, dat ik beter verder kan rijden. Zelfs met de kosten benzine+afschrijving auto ben ik dan goedkoper uit. Dat is verder offtopic, maar dit niet: de enige manier om goedkoop in het hoogseizoen weg te kunnen, is met mijn tent. We hebben dat gedaan in een coronajaar, toen mijn kinderen moeilijk het buitenland in konden (mochten nog niet ingeënt worden, moesten dat eigenlijk wel zijn in het buitenland). Museumjaarkaart erbij, wat simpelere campings, koken bij de tent. De kinderen hebben er fijne herinneringen aan, het was budgettechnisch prachtig. De enige reden waarom ik het niet meer wil is dat luchtbed.
Si abra la puerta hay lobos.
Kaarsjevoordesfeer schreef:
26-07-2025 09:00
Dat is in vergelijk met elke andere soort accommodatie niet heel veel geld maar voor een camping vind ik het best veel. Ligt er natuurlijk aan waar je bent. In Denemarken betalen wij dat ook ongeveer. Nu in Frankrijk betaalden wij ongeveer 25 euro per nacht voor twee personen. Eenvoudige campings dat wel. Met als uitschieter de camping waar we nu zijn. 14,93 per nacht.
We staan op 5 verschillende campings. Overal maar een aantal dagen tot hooguit een week. Vaak wordt het goedkoper als je langer blijft ook. In totaal 22 nachten, dus €50,- per nacht gemiddeld. Wel met 3 personen. En op sommige campings een xxl plek met eigen waterpunt en meer ampere stroom, vanwege grote caravan. Die plekken zijn ook duurder.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 26-07-2025 11:42
14.82% gewijzigd
Rabarbara schreef:
26-07-2025 10:30
Ik zou heel graag in Nederland op vakantie gaan in de zomer. Hoef ik niet zoveel te rijden, er is echt veel te doen in Nederland en het strand is prachtig. Maar accommodaties zijn zo duur, dat ik beter verder kan rijden. Zelfs met de kosten benzine+afschrijving auto ben ik dan goedkoper uit. Dat is verder offtopic, maar dit niet: de enige manier om goedkoop in het hoogseizoen weg te kunnen, is met mijn tent. We hebben dat gedaan in een coronajaar, toen mijn kinderen moeilijk het buitenland in konden (mochten nog niet ingeënt worden, moesten dat eigenlijk wel zijn in het buitenland). Museumjaarkaart erbij, wat simpelere campings, koken bij de tent. De kinderen hebben er fijne herinneringen aan, het was budgettechnisch prachtig. De enige reden waarom ik het niet meer wil is dat luchtbed.
Opblaasbaar veldbed van Decathlon en daar dan een slaapmatje op, of een 2 persoons slaapmatje.
Werkelijk, wat een genot is dat ding!
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
apiejapie schreef:
26-07-2025 09:14
Je hebt in kamperen natuurlijk wel veel verschillen. Zoals jij het omschrijft is het alsnog prijzig: caravan, caravanstalling, onderhoud, verzekering, dure stoel. Is natuurlijk heel anders wanneer je met een tent gaat. Dan heb je het merendeel van die kosten niet. Ik vind op vakantie gaan met een caravan die je ergens laat stallen eigenlijk al bijna vallen onder dezelfde luxe als een vakantiehuisje huren. Denk dat dat per week bekeken (ligt er natuurlijk aan hoeveel weken je je caravan per jaar gebruikt) niet veel verschil maakt met het huren van een huis.
Wij gaan soms met een daktent die op de auto (of aanhanger) ligt. Dan zit je niet met stalling, verzekering, onderhoud, dure aanschaf zoals caravan, neemt minder spullen mee die geld kosten enz.
Kamperen kan op zoveel verschillende manieren dat je het zo duur (heb campers gezien van dik €100.000,- met daarachter een aanhanger met twee motoren met jetski's erop) en goedkoop (koepeltentje) kan maken als je wilt.
Klopt, maar ik reageer op de zin “kamperen is gewoon goedkoper”. Dat is het niet perce, daar gaat het mij om.
Rabarbara schreef:
26-07-2025 10:30

Maar even hè; wat voor luchtbed heb je dan?
Want het kan wellicht beter, met zo’n airmatras, of een opblaasbaar veldbed van Decathlon met een self inflateble matras erop. Dan slaap je meteen hoger en behoorlijk comfortabel.
Ik had die laatste optie en deed daar ook nog een dunne topper op.
26-07-2025 11:44
Klopt, maar ik reageer op de zin “kamperen is gewoon goedkoper”. Dat is het niet perce, daar gaat het mij om.
Een voetenbankje van 60 euro kies je toch zelf voor? Je had ook voor iets onder een tientje kunnen kiezen. Zelfde voor stoel enzo.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
26-07-2025 11:41
Opblaasbaar veldbed van Decathlon en daar dan een slaapmatje op, of een 2 persoons slaapmatje.

Oh. Dit dus, haha! Ik had daar inderdaad een tweepersoons op liggen.
Frizz schreef:
26-07-2025 11:48
Oh. Dit dus, haha! Ik had daar inderdaad een tweepersoons op liggen.
Je kan ze aan elkaar koppelen zag ik. Lijkt me ideaal als je met zijn tweeën gaat.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
26-07-2025 11:41
Als ik in een tent zou slapen, zou ik dat ding kopen inderdaad! Lijkt me echt fijn slapen :) sowieso nooit meer een gewoon luchtbed op de grond nee.
Moiren schreef:
26-07-2025 11:47
Een voetenbankje van 60 euro kies je toch zelf voor? Je had ook voor iets onder een tientje kunnen kiezen. Zelfde voor stoel enzo.
Op vakantie wil je gewoon lekker zitten. Je moet er toch 3 weken op doorbrengen. En deze vond ze het lekkerst zitten. Dan ga ik niet zeggen “nee, je mag die stoel dus niet lekker zit want we kamperen en het moet goedkoop”. Kamperen kan je zo duur maken als je zelf wil, maar het is echt niet per definitie een goedkope manier van vakantie vieren. Zeker niet als je dus echt alles wat je er voor moet aanschaffen mee telt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven