Ergernissen op de camping
donderdag 24 juli 2025 om 17:14
We staan op een heerlijke camping. Na een aantal dagen ben ik (dacht ik) enigszins ontspannen.
Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.
Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.
Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?
Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.
Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.
Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?
Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
•
vrijdag 25 juli 2025 om 21:56
Dat herken ik helaas. Had ik vroeger al op het jaarlijkse kamp. 7 dagen kon ik niet naar het toilet, met gruwelijke buikpijn tot gevolg. En heb dat nog steeds zo. Kan echt niet ontspannen naar het toilet op de camping.
vrijdag 25 juli 2025 om 22:04
Ik hou van municipal campings! Vaak in of vlakbij een leuk plaatsje. Kun je delen waar je was?Kaarsjevoordesfeer schreef: ↑25-07-2025 21:28Wij staan op een camping van niks. Municipal, er zijn vanavond vijf plekken bezet. 300 meter verder is een restaurantje. Wij komen net terug van eten in een ander restaurant. Mijn man zegt: 'Wat gezellig er speelt ern bandje vanavond.' Er werd echt leuk gezongen.
Helaas is het karaoke-avond, mijn grootste ergenis: er wordt nu heel vals gezongen. Al nummers lang.Ook nog een aandoenlijk kinderstemmetje met een nummer uit een Disneyfilm.
Gelukkig kamperen wij met een camper en als het ergens niet leuk is of te druk, dan gaan we weer verder. We hebben al een aantal keer gehad dat we een camping of camperplaats hadden uitgezocht en toen we aankwamen het echt niet was wat wij dachten dat het zou zijn. Op naar de volgende! En het scheelt ook dat we niet in het hoogseizoen onze vakantie hebben, maar altijd in voor of naseizoen weggaan, op de weekendjes weg na.
vrijdag 25 juli 2025 om 22:06
Ik heb een toilet in onze caravan. Kan je gewoon op je eigen pot zitten

Wij gebruiken hem zelf nooit.

vrijdag 25 juli 2025 om 22:31
Tupperware schreef: ↑25-07-2025 22:04Ik hou van municipal campings! Vaak in of vlakbij een leuk plaatsje. Kun je delen waar je was?
Gelukkig kamperen wij met een camper en als het ergens niet leuk is of te druk, dan gaan we weer verder. We hebben al een aantal keer gehad dat we een camping of camperplaats hadden uitgezocht en toen we aankwamen het echt niet was wat wij dachten dat het zou zijn. Op naar de volgende! En het scheelt ook dat we niet in het hoogseizoen onze vakantie hebben, maar altijd in voor of naseizoen weggaan, op de weekendjes weg na.
Hier geen leuk plaatsje maar een doods dorpje. In de Allier, een vrij arme streek in Frankrijk. Camping in Treignat.
vrijdag 25 juli 2025 om 22:33
https://www.telegraaf.nl/vrouw/ergernis ... er=Proteus
Je topic was blijkbaar inspiratie voor iemand
Je topic was blijkbaar inspiratie voor iemand

zaterdag 26 juli 2025 om 07:28
Klopt, hoor. Kamperen doe ik nooit, ik ben daar niet voor gemaakt, hoor elk geluidje en zou me vaak ergeren.
We gaan buiten schoolvakanties om op vakantie, dat scheelt al veel. Al heb je dan vaak ouders met klein grut die nog niet naar school gaan.
We hebben eens in een kleinschalig appartementencomplex gezeten. Idyllische omgeving, enorme tuin erom heen. Bij zee. Perfect, ware het niet dat de naaste buren 2 kinderen hadden van rond de 1 en 3 jaar. Het was de hele dag en nacht herrie. Veel huilen, ook 's nachts. Dat was duidelijk hoorbaar. Oke, kunnen ze niets aan doen. Maar als je buiten zat, dan zaten ze in feite naast ons, met een klein niet al te hoog muurtje. Kindervermaak bestond uit dingen met muziek. Er was continue herrie. Vreselijk.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
zaterdag 26 juli 2025 om 07:38
Kamperen is gewoon goedkoper. Sommige gezinnen, waaronder wij, willen wel 2 weken op vakantie, maar hebben niet het inkomen voor dure accomodaties.
Ik vind kamperen oprecht heel leuk. Je leeft heerlijk buiten. Nu ook een camping met fantastisch schoonmaakteam. Alles spik en span en je merkt dat iedereen het dan ook netter achterlaat.
Ik vind kamperen oprecht heel leuk. Je leeft heerlijk buiten. Nu ook een camping met fantastisch schoonmaakteam. Alles spik en span en je merkt dat iedereen het dan ook netter achterlaat.
zaterdag 26 juli 2025 om 08:28
Ik vond het icm aanschaf kampeermiddel, stalling, extra benzine/tol, verzekering, inboedel voor je kampeermiddel etc echt niet zo heel goedkoop. Afgelopen jaar een nieuwe stoel voor dochter moeten kopen. Even €175,-, wil ze er nog een voetenbankje a €60,- bij. Jaarlijks ben ik aan stalling, onderhoud caravan en verzekering al zo’n €1000/€1500 kwijt. En dan neem ik de aanschaf van de nieuwe caravan nog niet mee.Stormke81 schreef: ↑26-07-2025 07:38Kamperen is gewoon goedkoper. Sommige gezinnen, waaronder wij, willen wel 2 weken op vakantie, maar hebben niet het inkomen voor dure accomodaties.
Ja, een kampeerplaats is goedkoop. Ik ben nu €1100,- kwijt voor 3 weken. Maar alles er omheen tikt toch aan vind ik.

zaterdag 26 juli 2025 om 09:00
Irregular_Choice schreef: ↑26-07-2025 08:28Ik vond het icm aanschaf kampeermiddel, stalling, extra benzine/tol, verzekering, inboedel voor je kampeermiddel etc echt niet zo heel goedkoop. Afgelopen jaar een nieuwe stoel voor dochter moeten kopen. Even €175,-, wil ze er nog een voetenbankje a €60,- bij. Jaarlijks ben ik aan stalling, onderhoud caravan en verzekering al zo’n €1000/€1500 kwijt. En dan neem ik de aanschaf van de nieuwe caravan nog niet mee.
Ja, een kampeerplaats is goedkoop. Ik ben nu €1100,- kwijt voor 3 weken. Maar alles er omheen tikt toch aan vind ik.
Dat is in vergelijk met elke andere soort accommodatie niet heel veel geld maar voor een camping vind ik het best veel. Ligt er natuurlijk aan waar je bent. In Denemarken betalen wij dat ook ongeveer. Nu in Frankrijk betaalden wij ongeveer 25 euro per nacht voor twee personen. Eenvoudige campings dat wel. Met als uitschieter de camping waar we nu zijn. 14,93 per nacht.
zaterdag 26 juli 2025 om 09:04
Wij hebben zulke buren direct naast onsSierlijk schreef: ↑26-07-2025 07:28
We hebben eens in een kleinschalig appartementencomplex gezeten. Idyllische omgeving, enorme tuin erom heen. Bij zee. Perfect, ware het niet dat de naaste buren 2 kinderen hadden van rond de 1 en 3 jaar. Het was de hele dag en nacht herrie. Veel huilen, ook 's nachts. Dat was duidelijk hoorbaar. Oke, kunnen ze niets aan doen. Maar als je buiten zat, dan zaten ze in feite naast ons, met een klein niet al te hoog muurtje. Kindervermaak bestond uit dingen met muziek. Er was continue herrie. Vreselijk.

Wij zijn blij als ze op vakantie zijn.
zaterdag 26 juli 2025 om 09:05
zaterdag 26 juli 2025 om 09:05
Heel eerlijk, denk dat dat het probleem niet op zou lossen. Maar kan me voorstellen dat dat voor veel mensen wel verschil zou maken inderdaad.Irregular_Choice schreef: ↑25-07-2025 22:06Ik heb een toilet in onze caravan. Kan je gewoon op je eigen pot zitten
Wij gebruiken hem zelf nooit.
zaterdag 26 juli 2025 om 09:14
Je hebt in kamperen natuurlijk wel veel verschillen. Zoals jij het omschrijft is het alsnog prijzig: caravan, caravanstalling, onderhoud, verzekering, dure stoel. Is natuurlijk heel anders wanneer je met een tent gaat. Dan heb je het merendeel van die kosten niet. Ik vind op vakantie gaan met een caravan die je ergens laat stallen eigenlijk al bijna vallen onder dezelfde luxe als een vakantiehuisje huren. Denk dat dat per week bekeken (ligt er natuurlijk aan hoeveel weken je je caravan per jaar gebruikt) niet veel verschil maakt met het huren van een huis.Irregular_Choice schreef: ↑26-07-2025 08:28Ik vond het icm aanschaf kampeermiddel, stalling, extra benzine/tol, verzekering, inboedel voor je kampeermiddel etc echt niet zo heel goedkoop. Afgelopen jaar een nieuwe stoel voor dochter moeten kopen. Even €175,-, wil ze er nog een voetenbankje a €60,- bij. Jaarlijks ben ik aan stalling, onderhoud caravan en verzekering al zo’n €1000/€1500 kwijt. En dan neem ik de aanschaf van de nieuwe caravan nog niet mee.
Wij gaan soms met een daktent die op de auto (of aanhanger) ligt. Dan zit je niet met stalling, verzekering, onderhoud, dure aanschaf zoals caravan, neemt minder spullen mee die geld kosten enz.
Kamperen kan op zoveel verschillende manieren dat je het zo duur (heb campers gezien van dik €100.000,- met daarachter een aanhanger met twee motoren met jetski's erop) en goedkoop (koepeltentje) kan maken als je wilt.
zaterdag 26 juli 2025 om 10:30
Ik zou heel graag in Nederland op vakantie gaan in de zomer. Hoef ik niet zoveel te rijden, er is echt veel te doen in Nederland en het strand is prachtig. Maar accommodaties zijn zo duur, dat ik beter verder kan rijden. Zelfs met de kosten benzine+afschrijving auto ben ik dan goedkoper uit. Dat is verder offtopic, maar dit niet: de enige manier om goedkoop in het hoogseizoen weg te kunnen, is met mijn tent. We hebben dat gedaan in een coronajaar, toen mijn kinderen moeilijk het buitenland in konden (mochten nog niet ingeënt worden, moesten dat eigenlijk wel zijn in het buitenland). Museumjaarkaart erbij, wat simpelere campings, koken bij de tent. De kinderen hebben er fijne herinneringen aan, het was budgettechnisch prachtig. De enige reden waarom ik het niet meer wil is dat luchtbed.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 26 juli 2025 om 11:40
We staan op 5 verschillende campings. Overal maar een aantal dagen tot hooguit een week. Vaak wordt het goedkoper als je langer blijft ook. In totaal 22 nachten, dus €50,- per nacht gemiddeld. Wel met 3 personen. En op sommige campings een xxl plek met eigen waterpunt en meer ampere stroom, vanwege grote caravan. Die plekken zijn ook duurder.Kaarsjevoordesfeer schreef: ↑26-07-2025 09:00Dat is in vergelijk met elke andere soort accommodatie niet heel veel geld maar voor een camping vind ik het best veel. Ligt er natuurlijk aan waar je bent. In Denemarken betalen wij dat ook ongeveer. Nu in Frankrijk betaalden wij ongeveer 25 euro per nacht voor twee personen. Eenvoudige campings dat wel. Met als uitschieter de camping waar we nu zijn. 14,93 per nacht.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 26-07-2025 11:42
14.82% gewijzigd
zaterdag 26 juli 2025 om 11:41
Opblaasbaar veldbed van Decathlon en daar dan een slaapmatje op, of een 2 persoons slaapmatje.Rabarbara schreef: ↑26-07-2025 10:30Ik zou heel graag in Nederland op vakantie gaan in de zomer. Hoef ik niet zoveel te rijden, er is echt veel te doen in Nederland en het strand is prachtig. Maar accommodaties zijn zo duur, dat ik beter verder kan rijden. Zelfs met de kosten benzine+afschrijving auto ben ik dan goedkoper uit. Dat is verder offtopic, maar dit niet: de enige manier om goedkoop in het hoogseizoen weg te kunnen, is met mijn tent. We hebben dat gedaan in een coronajaar, toen mijn kinderen moeilijk het buitenland in konden (mochten nog niet ingeënt worden, moesten dat eigenlijk wel zijn in het buitenland). Museumjaarkaart erbij, wat simpelere campings, koken bij de tent. De kinderen hebben er fijne herinneringen aan, het was budgettechnisch prachtig. De enige reden waarom ik het niet meer wil is dat luchtbed.
Werkelijk, wat een genot is dat ding!
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 26 juli 2025 om 11:44
Klopt, maar ik reageer op de zin “kamperen is gewoon goedkoper”. Dat is het niet perce, daar gaat het mij om.apiejapie schreef: ↑26-07-2025 09:14Je hebt in kamperen natuurlijk wel veel verschillen. Zoals jij het omschrijft is het alsnog prijzig: caravan, caravanstalling, onderhoud, verzekering, dure stoel. Is natuurlijk heel anders wanneer je met een tent gaat. Dan heb je het merendeel van die kosten niet. Ik vind op vakantie gaan met een caravan die je ergens laat stallen eigenlijk al bijna vallen onder dezelfde luxe als een vakantiehuisje huren. Denk dat dat per week bekeken (ligt er natuurlijk aan hoeveel weken je je caravan per jaar gebruikt) niet veel verschil maakt met het huren van een huis.
Wij gaan soms met een daktent die op de auto (of aanhanger) ligt. Dan zit je niet met stalling, verzekering, onderhoud, dure aanschaf zoals caravan, neemt minder spullen mee die geld kosten enz.
Kamperen kan op zoveel verschillende manieren dat je het zo duur (heb campers gezien van dik €100.000,- met daarachter een aanhanger met twee motoren met jetski's erop) en goedkoop (koepeltentje) kan maken als je wilt.
zaterdag 26 juli 2025 om 11:47
Rabarbara schreef: ↑26-07-2025 10:30Ik zou heel graag in Nederland op vakantie gaan in de zomer. Hoef ik niet zoveel te rijden, er is echt veel te doen in Nederland en het strand is prachtig. Maar accommodaties zijn zo duur, dat ik beter verder kan rijden. Zelfs met de kosten benzine+afschrijving auto ben ik dan goedkoper uit. Dat is verder offtopic, maar dit niet: de enige manier om goedkoop in het hoogseizoen weg te kunnen, is met mijn tent. We hebben dat gedaan in een coronajaar, toen mijn kinderen moeilijk het buitenland in konden (mochten nog niet ingeënt worden, moesten dat eigenlijk wel zijn in het buitenland). Museumjaarkaart erbij, wat simpelere campings, koken bij de tent. De kinderen hebben er fijne herinneringen aan, het was budgettechnisch prachtig. De enige reden waarom ik het niet meer wil is dat luchtbed.
Maar even hè; wat voor luchtbed heb je dan?
Want het kan wellicht beter, met zo’n airmatras, of een opblaasbaar veldbed van Decathlon met een self inflateble matras erop. Dan slaap je meteen hoger en behoorlijk comfortabel.
Ik had die laatste optie en deed daar ook nog een dunne topper op.
•
zaterdag 26 juli 2025 om 11:47
Een voetenbankje van 60 euro kies je toch zelf voor? Je had ook voor iets onder een tientje kunnen kiezen. Zelfde voor stoel enzo.Irregular_Choice schreef: ↑26-07-2025 11:44Klopt, maar ik reageer op de zin “kamperen is gewoon goedkoper”. Dat is het niet perce, daar gaat het mij om.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 26 juli 2025 om 11:48
zaterdag 26 juli 2025 om 11:53
zaterdag 26 juli 2025 om 12:07
Als ik in een tent zou slapen, zou ik dat ding kopen inderdaad! Lijkt me echt fijn slapen

zaterdag 26 juli 2025 om 12:09
Op vakantie wil je gewoon lekker zitten. Je moet er toch 3 weken op doorbrengen. En deze vond ze het lekkerst zitten. Dan ga ik niet zeggen “nee, je mag die stoel dus niet lekker zit want we kamperen en het moet goedkoop”. Kamperen kan je zo duur maken als je zelf wil, maar het is echt niet per definitie een goedkope manier van vakantie vieren. Zeker niet als je dus echt alles wat je er voor moet aanschaffen mee telt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in