Entertainment alle pijlers

B&B Vol Liefde 2025 VIDEOLAND

03-07-2025 13:28 736 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Daniël (38) - Tsjechië
Dick (32) – Suriname
Eveline (51) – Italië
Ingrid (61) – Griekenland
Illya (52) – Frankrijk
Jean-Paul (59) – Spanje
Magda (75) – Frankrijk
Petra (60) – Griekenland
Rob (65) – Frankrijk

Het nieuwe seizoen van B&B Vol Liefde zie je vanaf 14 juli, negen weken lang, elke maandag tot en met donderdag om 20.30 uur bij RTL 4.
Via Videoland kun je een week vooruitkijken.
vivapimpelmees schreef:
31-07-2025 18:58
Een betere versie van hem? Ze was soms gewoon echt irritant, zoals dat gedram over het stretchen na dat ijsbad.
Hij is zelf ook een ontzettende mansplainer, dus het is meer een koekje van eigen deeg en dat trekt hij niet
MargjeM schreef:
01-08-2025 10:29
Hij is zelf ook een ontzettende mansplainer, dus het is meer een koekje van eigen deeg en dat trekt hij niet
Wanneer precies legde hij iets op belerende manier uit, terwijl de vrouwen daar zelf al heel veel kennis over hadden?
MargjeM schreef:
Euh...hij legt gewoon uit wat er in dat Surinaamse oerwoud te zien is.
Is ook zijn werk, niets met manspainen te maken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zie dat mansplainen bij Dick ook niet.
Hij vertelt vanuit zijn studie en werk dingen over de dieren die daar leven en over de natuur daar. Ik zie er niks neerbuigends aan. Het is toch niet zo dat die vrouwen zelf ook een achtergrond hebben op dat gebied?
Die vrouwen komen naar Suriname voor hem. Dan mag je toch verwachten dat ze daar ook een bepaalde interesse in hebben en dan is het toch leuk dat hij zijn kennis deelt. Dat is wat anders dan dat je iemand de les gaat lezen over hoe hij zijn tanden moet poetsen.
calvijn1 schreef:
01-08-2025 00:43
Werken als expert achter de schermen heeft er toch niets mee te maken?
Hij zit in ieder geval wel in het adresboekje van RTL. Netwerk is natuurlijk key om aan kandidaten te komen.
Ik snap het mansplainen van Dick wel. Maar hij wil vooral graag zijn kennis over de natuur/oerwoud/dieren laten zien. Dat is natuurlijk helemaal prima, maar het is duidelijk dat hij zijn hele identiteit ook gebouwd heeft op zijn werk en wonen in Suriname. Op het moment dat slimme Sharon dan langskomt en hem daarin tegengas geeft met eigen feitjes en weetjes, dan vindt ie dat wel lastig ja.
Die vrouwen komen naar Suriname voor hem. Dan mag je toch verwachten dat ze daar ook een bepaalde interesse in hebben en dan is het toch leuk dat hij zijn kennis deelt. Dat is wat anders dan dat je iemand de les gaat lezen over hoe hij zijn tanden moet poetsen.
Het is natuurlijk niet zo dat vrouwen dankbaar moeten zijn dat Dick zijn kennis deelt en dat ze naar Suriname mogen komen. Het gaat uiteindelijk om de liefde, en dat kan je alleen vinden als je ook gelijkwaardig aan elkaar bent. Dan hoef je heus niet overal ja en amen op te zeggen.

Ik vond het wel mooi hoe Dick zei dat hij veel respect had over hoe Sharon omging met haar vertrek, dat hij bewondering voor haar mentale kracht had. Dat is ook precies wat hij zelf ook graag meer zou willen hebben.
Pimpelmeesje87 schreef:
01-08-2025 11:47
Ik snap het mansplainen van Dick wel. Maar hij wil vooral graag zijn kennis over de natuur/oerwoud/dieren laten zien. Dat is natuurlijk helemaal prima, maar het is duidelijk dat hij zijn hele identiteit ook gebouwd heeft op zijn werk en wonen in Suriname. Op het moment dat slimme Sharon dan langskomt en hem daarin tegengas geeft met eigen feitjes en weetjes, dan vindt ie dat wel lastig ja.

Het is natuurlijk niet zo dat vrouwen dankbaar moeten zijn dat Dick zijn kennis deelt en dat ze naar Suriname mogen komen. Het gaat uiteindelijk om de liefde, en dat kan je alleen vinden als je ook gelijkwaardig aan elkaar bent. Dan hoef je heus niet overal ja en amen op te zeggen.

Ik vond het wel mooi hoe Dick zei dat hij veel respect had over hoe Sharon omging met haar vertrek, dat hij bewondering voor haar mentale kracht had. Dat is ook precies wat hij zelf ook graag meer zou willen hebben.
Een hoop aannames. En verder zien we alleen wat overdag gefilmd is dat wordt nogal eens vergeten. Wie weet waar zij het 's avonds over hebben. En het is toch logisch dat hij e.e.a. uitlegt als ze door de jungle lopen. Zijn expertise
Soumis schreef:
01-08-2025 10:12
Ik vond het vooral een bijzondere vraag....wij maakten eigenlijk de conclusie dat ze gewoon een investeerder zochten en dat het mooi meegenomen is als dat ook nog eens een liefde voor Eveline is.
En als je dan nu ziet dat de B&B ook te koop staat, er blijkbaar ook geen gasten waren (als we arno mogen geloven) tijdens de opnames......
In haar filmpje zei Eveline al dat ze een investeerder zoekt. Vond het zelf btw een zeer ongepast thema, veel te voorbarig. Vrouw, leer die kerels eerst eens kennen en houdt daarbij je zakenpartner buiten de deur. Tenzij hij als vriend deelneemt dan, maar dan moet hij ook geen zakelijke vragen stellen. Heel vreemde gang van zaken.
muts87 schreef:
01-08-2025 11:50
Een hoop aannames. En verder zien we alleen wat overdag gefilmd is dat wordt nogal eens vergeten. Wie weet waar zij het 's avonds over hebben. En het is toch logisch dat hij e.e.a. uitlegt als ze door de jungle lopen. Zijn expertise
Dit is zoals ik het zie. Ik kan niet oordelen over wat ik niet heb gezien. Maar je mag natuurlijk iets anders vinden ;-)
_CarmiggelT_ schreef:
01-08-2025 09:07
Marianne reageerde goed en gaf aan dat het oké was. Vervolgens zegt Rob dan in de camera dat ze vast meer pijn had dan ze liet zien.

Hallo, mag die vrouw even voor zichzelf praten???
Nou dat zag ik als kijker al dus kan me heel goed voorstellen dat ze iets anders liet zien dan ze vertelde. En ik ben Niet spiritueel of zo maar erg nuchter. Het spatte van het scherm af.
Cesarinajoy schreef:
01-08-2025 11:57
In haar filmpje zei Eveline al dat ze een investeerder zoekt. Vond het zelf btw een zeer ongepast thema, veel te voorbarig. Vrouw, leer die kerels eerst eens kennen en houdt daarbij je zakenpartner buiten de deur. Tenzij hij als vriend deelneemt dan, maar dan moet hij ook geen zakelijke vragen stellen. Heel vreemde gang van zaken.
Ze zocht toch iemand om de boel samen mee te runnen, of heb ik dat niet goed onthouden? Wellicht is dat in het verleden misgegaan met een vorige relatie? Of is ze er zat van om het alleen te doen?
calvijn1 schreef:
01-08-2025 10:44
Vind ik ook. Ik zou het echt een dikke bonus vinden als ik daar op vakantie was (of op een date 😊) en een persoon (man) zou me veel kunnenvertellen over de jungle en het land zelf!
Wat een leuke vrouwen tich bij Dick! Daar moet toch een juiste voor hem bij zitten?
Doddieweer schreef:
01-08-2025 12:11
Nou dat zag ik als kijker al dus kan me heel goed voorstellen dat ze iets anders liet zien dan ze vertelde. En ik ben Niet spiritueel of zo maar erg nuchter. Het spatte van het scherm af.
Zou goed kunnen en ze had al vaak aangegeven dat ze hem leuk vond. Snap ik allemaal. Maar achter iemands rug om iemands woorden 'her-framen' vind ik best respectloos. Hij gunt het haar dus niet om met opgeheven hoofd te vertrekken.
Maar goed, ik vind Rob sowieso niet zo leuk. En Margot was ook een beetje neerbuigend.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
apppie schreef:
01-08-2025 10:40
Wanneer precies legde hij iets op belerende manier uit, terwijl de vrouwen daar zelf al heel veel kennis over hadden?
Belerend is jouw interpretatie.

Hij komt de hele tijd ongevraagd met allerlei feitjes en in het geval van Sharon bleek zij die vaak zelf al te weten.
En zij komt ook telkens met van die feitjes, maar dan wel over zaken die hij nog niet weet.
calvijn1 schreef:
01-08-2025 10:44
Uhh ongevraagd je werk gaan lopen doen bij iemand die er is voor de liefde en niet voor jouw werk is in mijn woordenboek nog altijd een vorm van mansplainen
MargjeM schreef:
01-08-2025 12:33
Uhh ongevraagd je werk gaan lopen doen bij iemand die er is voor de liefde en niet voor jouw werk is in mijn woordenboek nog altijd een vorm van mansplainen
Zijn werk is zijn passie. En hij wil gastheer zijn, ik snap wel dat hij tekst en uitleg wil geven. Hij zal er ook vanuit gaan dat de dames die komen interesse voor de jungle hebben.

Op naar maandag!
MargjeM schreef:
Geen idee waar jij dat ziet en gezien de reacties ligt dat niet aan mij.
Maar die meiden komen daar niet voor de vakantie met de perfecte gastheer, maar om de liefde te vinden. Eens met MargjeM hoor.
MargjeM schreef:
01-08-2025 12:31

Hij komt de hele tijd ongevraagd met allerlei feitjes en in het geval van Sharon bleek zij die vaak zelf al te weten.
En zij komt ook telkens met van die feitjes, maar dan wel over zaken die hij nog niet weet.
Mansplainen is iets belerend uitleggen waar iemand anders al veel vanaf weet. Dus nee, dat is niet mijn interpretatie, maar de betekenis van het woord dat jij gebruikt.

Volgens mij had Sharon geen kennis van de Surinaamse jungle en belerend vind ik Dick ook niet overkomen, dus ik vind jouw oordeel over hem nergens op slaan.
apppie schreef:
01-08-2025 13:40
Volgens mij had Sharon geen kennis van de Surinaamse jungle en belerend vind ik Dick ook niet overkomen, dus ik vind jouw oordeel over hem nergens op slaan.
Zij legt hem op gegeven moment dingen uit die hij zelf niet weet. Zij heeft zeker wel kennis.
MargjeM schreef:
01-08-2025 12:31

Eigenlijk is Sharon aan het mansplainen
Ze hebben beiden dingen te vertellen, maar Dick het liever wat stiller vanuit haar, zei hij letterlijk en dat kwam niet al te aardig op mij over. Het gaat er niet om wie het meeste weet, wie waar op bezoek komt en wie dingen níet weet, vind ik. Meer om wederzijdse belangstelling. Sharon ventileerde ook graag weetjes, eigenlijk had ze dat met Dick gemeen. Maar naar mijn idee ergerde hij zich daar aan. Dat is hoe het op mij overkwam. Maar wil niet zeggen dat dit exact zo was, want ik ken Dick niet. Moet zeggen dat ik hem sympathiek vond toen hij duidelijk struggelde met het gegeven dat hij Sharon moest vertellen dat ze weg moest.
Iedereen ziet toch hetzelfde zou je denken? Het ging niet om wederzijds weetjes etaleren, maar om het alsmaar praten, praten, praten.
LieveMona schreef:
01-08-2025 05:57
Dat zegt alleen maar dat iemand al bekend is bij Blue Circle Casting. Dat heet gewoon netwerken. Net als Adriënne uit WVL die met haar hotel had meegewerkt aan een film. Dat zegt dan toch ook niet dat haar intenties niet oprecht zijn?
Nee, maar dat kan wel betekenen dat ze gevraagd is voor het programma en zichzelf niet spontaan heeft aangemeld. Een hele andere motivatie.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven