De bovenste lade van je ladenblok

01-08-2025 11:26 39 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een luchtig topic.

Het is hier erg rustig, dus tijd om op kantoor mijn ladenblok eens op te ruimen. Hebben jullie dat nog of werkt iedereen al op een clean desk ?

De twee grote laden vallen wel mee en ik weet wel voor 98% wat er precies in ligt (nuttige dingen).

Maar de klein, bovenste la is een allegaartje van rare shit : batterijen waarvan ik niet meer weet of ze nou leeg of vol zijn (zelfs enkele van die hele kleintjes waarvan ik geen idee heb waarvoor ze eigenlijk dienen), 3 rare vrij grote pillen met een naam die me niks zegt, een zeer oude lippenbalsem, plastic tokens in allerlei kleuren, een brillenpoets doekje (best handig, maar dat was ik dus vergeten dus ik gebruik altijd mijn mouw, half of helemaal ingedroogde parfumstaaltjes , en zeven schroeven waardoor ik me nu afvraag of ik wel veilig zit op mijn bureau stoel.
Kortom: zooi. Maar doe ik er iets van weg ? Nope - misschien heb ik het dan net nodig zal je zien.

Brengt me tot mijn vraag: wat is het raarste wat er bij jou in ligt ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Heb helaas helemaal niets bij de bureaus of een locker. Zeul dus alles in m'n tas mee.
Op een vorig werk had ik altijd een soort van omslag deken in m'n la liggen. Altijd veel te koud daar.
Ik heb gelukkig wel een eigen bureau, daar zit alleen iemand anders als ik er niet ben. Maar meestal zit ik alleen in het kantoor. Wij hebben geen ladeblokken, maar omdat ik het wel handig vind, heb ik er zelf eentje via Marktplaats gekocht. De onderste grote lade zitten wat grotere dingen in. Thermoskan, mokken enz. Het middelste laatje is voor prive spullen en de bovenste voor werkspullen. Er ligt eigenlijk niet veel. Postzegels. weegschaal, rekenmachine en post-its. De rest staat op mijn bureau, waaronder een pennenbakje (ook zelf gekocht) met alle pennen, schaar, theezakjes, lineaal enz. Eigenlijk is dat een soort van rommella.
Ik dacht door het gebrek aan haakje sluiten even dat je je bril poetst met ingedroogde parfumstaaltjes en zeven schroeven. :)

Ik heb een doosje tandenstokers in dat laatje en verder weet ik het eigenlijk niet! Misschien nog een oude usb-stick. Het is zo’n klein ding, die la!
Oooo, de heerlijkheid van een eigen ladeblok op werk, ik mis die tijd! Hier alles clean desk, dus alleen een veel te kleine locker zonder ruimte voor rare bewaardingen helaas.
Had ik nog maar een eigen ladenblok. Die goede ouwe tijd...
Sinds kantoortuin en flexplekken mag je blij zijn met een doos, maar zelfs die liever niet.

Leve het thuiswerken!

Maar 'vroeger' was de bovenste lade een vergaarbak van post-its, paperclips, nietjes, pennen, elastiekjes etc. Beetje net zoiets als keukenlade thuis ;-D
Clean desk en flexplekken dus ik leef vanuit mijn tas. Ik houd me niet aan alle regels. Eigenlijk moet ik bij 1,5 uur niet aanwezig zijn mijn boeltje meenemen, maar ik ben geen nomade. Ik plof mijn spul er neer en zit daar de hele dag ondanks mijn agenda.
Sterrenstof74 schreef:
01-08-2025 16:11
Had ik nog maar een eigen ladenblok. Die goede ouwe tijd...
Sinds kantoortuin en flexplekken mag je blij zijn met een doos, maar zelfs die liever niet.

Leve het thuiswerken!

Maar 'vroeger' was de bovenste lade een vergaarbak van post-its, paperclips, nietjes, pennen, elastiekjes etc. Beetje net zoiets als keukenlade thuis ;-D
Inderdaad, de goede ouwe tijd. Bij mijn vorige werk hadden we ook kantoortuinen. Vreselijk vond ik dat. Wel flexplekken, maar ik was altijd als 1e op de afdeling en zal altijd op dezelfde plek. Nu heb ik een eigen kantoor, waar soms een collega bij zit, maar meestal zit ik alleen. Kan het inrichten zoals ik zelf wil dus ook met een ladeblok.
HoesjeBoesje schreef:
01-08-2025 12:26
Een hele rij gebruikte koffiekopjes, mag officieel geen koffie drinken op mn werkplek dus prop ze in mn la tot er een moment is dat ik ze vrij ongezien weer naar de vaatwasser kan brengen :facepalm:
Verder eigenlijk alleen noodzakelijke artikelen voor de werkzaamheden.

Gezellig koffie uit je la drinken, ik mag het ook niet.
Blijft wel lekker warm.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Je vroeg natuurlijk naar de inhoud van het ladeblok, maar die heb ik niet (ook clean desk hier).

Maar mocht je nog een opruimtip nodig hebben: ik maak bij dit soort situaties een ‘troepdoosje’, waarin ik alle twijfelgevallen stop. Dan wacht ik een tijdje (afhankelijk van het soort spullen) en als het dan in die tijd niet is gebruikt, gooi ik het weg.

Doe ik met kantoorspullen, maar ook met m’n kleding en schoenen ect. En soms ben ik heel rigoureus: als het iets wat je kunt vervangen, dan smijt ik het gewoon weg. Heb eigenlijk nooit wat gemist van die spullen.
naast pennen, post-its, schaar, hihglighters, nietmachine, nietjeswipper, gum... mijn theebeker, thee (collega's drinken enkel koffie) , rol dextro energie, thee, energierepen, ontsmettingsdoekjes, mondkapjes
Zakdoekjes, maandverband, parfum, lipgloss, mascara, schoonmaakdoekjes, opfrisdoekjes, paracetamol, pennen, gum, highlighters, potloden, nietmachine, perforator, diverse opschrijfboekjes/notitieblokken, post its, paperclips, een vestje voor als het koud is, paraplu, kaartjes die ik heb gekregen van collega's en studenten, thee/koffie, snoepjes, koekjes...
Van alles dus.
Ik heb gelukkig een vast bureau, twee ladenblokken en een boekenkast.
Ik vraag me nu af waarom iemand geen koffie mag drinken achter haar/zijn bureau.

Hier sinds verhuizing van kantoorpand alleen nog maar flexplekken. Ik heb standaard mijn kladblok en pennen in mijn tas. Maar er zijn diverse kasten met kantoorartikelen. Zelf werk ik max 2 dagen op kantoor, daardoor geen vaste plek.
vivapimpelmees schreef:
02-08-2025 09:28
Ik vraag me nu af waarom iemand geen koffie mag drinken achter haar/zijn bureau.

Hier sinds verhuizing van kantoorpand alleen nog maar flexplekken. Ik heb standaard mijn kladblok en pennen in mijn tas. Maar er zijn diverse kasten met kantoorartikelen. Zelf werk ik max 2 dagen op kantoor, daardoor geen vaste plek.
Op een oude werkplek mochten we niet uit open kopjes/glazen drinken omdat ze bang waren dat we alles over het toetsenbord zouden gooien. Daar mocht je alleen uit een afgesloten fles drinken.

Wel onzin natuurlijk, iedereen had die fles altijd openstaan en die kon ook gewoon omvallen.
vivapimpelmees schreef:
02-08-2025 09:28

Ik werk op een laboratorium.
Dan gaat het om voedselveiligheid.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven