Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 1595 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
aikidoka schreef:
30-07-2025 13:03
Ik heb ook al dagen dat Vinted go en Mondial Relay niet beschikbaar zijn voor versturen (als iemand bij me wil kopen). Ze staan op aan geselecteerd, maar zijn niet beschikbaar. Ik denk dat de capaciteit nu echt onvoldoende is.
Ik heb dat tijdje terug gehad. Iemand kon alleen DHL selecteren, terwijl ze wel bij anderen vintedgo kon kiezen. In die periode zijn er aantal pakketpunten gestopt met vintedgo. Verkocht toen weinig.
Lastste week weer diverse verkopen met vintedgo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mugske schreef:
30-07-2025 16:51
Ik heb dat tijdje terug gehad. Iemand kon alleen DHL selecteren, terwijl ze wel bij anderen vintedgo kon kiezen. In die periode zijn er aantal pakketpunten gestopt met vintedgo. Verkocht toen weinig.
Lastste week weer diverse verkopen met vintedgo.

Als je DHL dan even uitzet komt vintedgo op dat moment te voorschijn voor de kopers in mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
tripsie schreef:
30-07-2025 22:52
Als je DHL dan even uitzet komt vintedgo op dat moment te voorschijn voor de kopers in mijn ervaring.
Oh dankjewel voor de tip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien kunnen jullie me helpen. Ik verkoop sinds kort op Vinted. De vorige keer dat iemand VintedGo als verzendoptie had geselecteerd, kreeg ik een QR-code die ik bij het pakketpunt kon laten scannen. Nu krijg ik een verzendlabel dat ik moet laten printen.
Komt dit door het pakketformaat? Dit is een middelgroot pakket en het vorige pakket was klein formaat.
Is er nog een optie dat ik het zonder te printen kan versturen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vergeetmijnietje schreef:
01-08-2025 13:30
Misschien kunnen jullie me helpen. Ik verkoop sinds kort op Vinted. De vorige keer dat iemand VintedGo als verzendoptie had geselecteerd, kreeg ik een QR-code die ik bij het pakketpunt kon laten scannen. Nu krijg ik een verzendlabel dat ik moet laten printen.
Komt dit door het pakketformaat? Dit is een middelgroot pakket en het vorige pakket was klein formaat.
Is er nog een optie dat ik het zonder te printen kan versturen?
Waarschijnlijk gaat het naar het buitenland. Voor frankrijk moet je vaak printen. (Bijv ook bij MR)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mugske schreef:
01-08-2025 14:18
Waarschijnlijk gaat het naar het buitenland. Voor frankrijk moet je vaak printen. (Bijv ook bij MR)
Ja, je hebt gelijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien vind ik vinted toch wel leuk. Ben nu bezig met een boekenserie verkopen en heb een bod geaccepteerd voor 20 euro. Toch wel lekker!

Het verzenden van de laatste twee kledingitems (mijn eerste verkoop) ging ook heel makkelijk en ik zie alweer genoeg boeken die ik zou willen hebben op vinted, maar ik hou me nog even in. Heb er vooral veel bij mijn favorieten gezet
Alle reacties Link kopieren Quote
Weten jullie hoelang het duurt voor je een code krijgt voor een verzendlabel? Vanochtend iets verkocht en moest een verzendlabel aanmaken maar er gebeurt niets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Elizabethie schreef:
02-08-2025 11:33
Weten jullie hoelang het duurt voor je een code krijgt voor een verzendlabel? Vanochtend iets verkocht en moest een verzendlabel aanmaken maar er gebeurt niets...
Normaliter binnen paar minuten. In de app en via de email.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren Quote
Pochacco schreef:
02-08-2025 12:55
Normaliter binnen paar minuten. In de app en via de email.
Het bleek dat ik geen telefoonnummer had ingevuld. Eenmaal gedaan kwam het goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag iets dat ik hier weleens gelezen had, maar nog nooit had meegemaakt: een pakket van VintedGo is aan de andere kant van de stad geleverd. Ik woon in een grote stad, dus er zijn werkelijk tig pakketpunten tussen die ene die ik had aangevinkt (die ook gewoon open is) en deze waar het nu ligt. Het ligt op 35 minuten fietsen. :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand ervaring met het volgende:
Ik heb lego verkocht aan iemand in Frankrijk. Ik durf m'n handen ervoor in het vuur te steken dat de set compleet is, alles 2 keer nagekeken.
En nu beweert deze persoon dat er 1 steentje ontbreekt, heel toevallig het laatste steentje wat erop moet.
Zij wil nu als vergoeding € 4, op een prijs van € 10. Let wel, dit steentje kost zelf maar € 0,05 op lego.com.
Ik heb dus gezegd dat ik niet akkoord ga en dat als ze niet tevreden is, alles mag terugsturen.
Ze heeft inmiddels trouwens uit haar eigen collectie het steentje kunnen vervangen, dus ik zou denken, opgelost.
Maar ze blijft maar roepen dat ze teleurgesteld is, en ik het moet oplossen.
Iemand een idee wat ik hiermee moet/kan?
Alle reacties Link kopieren Quote
dicha schreef:
07-08-2025 22:53
Heeft iemand ervaring met het volgende:
Ik heb lego verkocht aan iemand in Frankrijk. Ik durf m'n handen ervoor in het vuur te steken dat de set compleet is, alles 2 keer nagekeken.
En nu beweert deze persoon dat er 1 steentje ontbreekt, heel toevallig het laatste steentje wat erop moet.
Zij wil nu als vergoeding € 4, op een prijs van € 10. Let wel, dit steentje kost zelf maar € 0,05 op lego.com.
Ik heb dus gezegd dat ik niet akkoord ga en dat als ze niet tevreden is, alles mag terugsturen.
Ze heeft inmiddels trouwens uit haar eigen collectie het steentje kunnen vervangen, dus ik zou denken, opgelost.
Maar ze blijft maar roepen dat ze teleurgesteld is, en ik het moet oplossen.
Iemand een idee wat ik hiermee moet/kan?

Klinkt als iemand die je probeert op te lichten en gewoon geld terug wil. Ik zou haar negeren. Als ze de aankoop al heeft goedgekeurd is het gewoon klaar hoor. Je kan volgens mij ook accounts blokkeren. En als ze het nog niet goedgekeurd had zou ik haar verder negeren. Dan kan ze ren probleem bij Vinted melden als ze er echt een zaak van wil maken. Dan krijgt ze of ongelijk of moet ze het terugsturen. Maar ik denk niet dat ze dat gaat doen eigenlijk.

Je riskeert mogelijk een slechte review als ze het al goedgekeurd had, maar als je andere goede reviews hebt kan je op een eventuele slechte review een antwoord geven, en dan kijken andere kopers (of ik in ieder geval als koper) daar wel door heen. En dan kan je bij haar ook een slechte review plaatsen en andere verkopers waarschuwen.
tripsie wijzigde dit bericht op 08-08-2025 01:12
13.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien zelf een geschil openen met de optie dat ze het kan terugsturen. Dan heb je gedaan wat je kon.

(en ze wil het vast niet terugsturen)
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
07-08-2025 11:10
Vandaag iets dat ik hier weleens gelezen had, maar nog nooit had meegemaakt: een pakket van VintedGo is aan de andere kant van de stad geleverd. Ik woon in een grote stad, dus er zijn werkelijk tig pakketpunten tussen die ene die ik had aangevinkt (die ook gewoon open is) en deze waar het nu ligt. Het ligt op 35 minuten fietsen. :-?
Vervelend he. Ik stap zometeen ook op de fiets, precies dezelfde situatie, alleen dan met Mondial. Met PostNL gebeurt dit me trouwens ook regelmatig. Naja, goed voor de conditie, probeer ik dan maar te denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
dicha schreef:
07-08-2025 22:53
Heeft iemand ervaring met het volgende:
Ik heb lego verkocht aan iemand in Frankrijk. Ik durf m'n handen ervoor in het vuur te steken dat de set compleet is, alles 2 keer nagekeken.
En nu beweert deze persoon dat er 1 steentje ontbreekt, heel toevallig het laatste steentje wat erop moet.
Zij wil nu als vergoeding € 4, op een prijs van € 10. Let wel, dit steentje kost zelf maar € 0,05 op lego.com.
Ik heb dus gezegd dat ik niet akkoord ga en dat als ze niet tevreden is, alles mag terugsturen.
Ze heeft inmiddels trouwens uit haar eigen collectie het steentje kunnen vervangen, dus ik zou denken, opgelost.
Maar ze blijft maar roepen dat ze teleurgesteld is, en ik het moet oplossen.
Iemand een idee wat ik hiermee moet/kan?
Als ze het terugstuurt mis jij weer een steentje en zo'n steentje kost weliswaar maar 0,5 maar door verwerking- en verzendkosten is het totaal meer dan 10 euro. Ik denk dat ik het verlies zou nemen en misschien een wat lager bedrag voorstellen. Dat levert in ieder geval een goede review op. Die discussies bij de reviews zijn niemands voordeel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar je kunt toch via Vinted niet een deel van het bedrag retour doen? Je kunt kiezen tussen terugsturen of item houden (jij krijgt dan geen geld). Of is dat veranderd?

Lijkt erop of die persoon er een slaatje uit wil slaan hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik heb UPS home uitstaan omdat je dan van 8 tot 17 uur thuis moet zijn en dat ben ik echt nooit. Maar nu had iemand een lamp van mij gekocht met ups home. Heel toevallig was er die dag wel iemand thuis. Ik heb het gecontroleerd en het staat echt uit. Volgende x moet ik iemand teleurstellen en ik heb nog meer grote dingen te koop staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zij had nog niet op akkoord gedrukt, je kunt als koper kennelijk een soort voorstel doen, wat je voor vergoeding wil.
Ik heb het zelf voorgelegd bij Vinted, zou binnen 48 uur reactie krijgen, maar heb nog steeds niks gehoord.
Koper heeft wel zojuist de bestelling bevestigd en mijn een 1 ster review gegeven.
Nou ja, daar kan ik niet zo van wakker liggen, heb gemiddeld 4,9.
Zit nog te beraden of ik haar ook 1 ster geef, of gewoon maar laten gaan...
Alle reacties Link kopieren Quote
dicha schreef:
10-08-2025 16:36
Zij had nog niet op akkoord gedrukt, je kunt als koper kennelijk een soort voorstel doen, wat je voor vergoeding wil.
Ik heb het zelf voorgelegd bij Vinted, zou binnen 48 uur reactie krijgen, maar heb nog steeds niks gehoord.
Koper heeft wel zojuist de bestelling bevestigd en mijn een 1 ster review gegeven.
Nou ja, daar kan ik niet zo van wakker liggen, heb gemiddeld 4,9.
Zit nog te beraden of ik haar ook 1 ster geef, of gewoon maar laten gaan...
Ik zou iig kort onder haar review reageren, bv dat ze 1 ster al heeft gegeven voordat Vinted klantenservice casus heeft beoordeeld. Dan geef je aan dat koopster niet perse gelijk had ;). Denk dat ik haar ook met 1 ster zou beoordelen met dezelfde tekst erbij. En daarna blokkeren
If chocolate can't fix it, it's a real problem

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven