
Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
woensdag 30 juli 2025 om 16:51
Ik heb dat tijdje terug gehad. Iemand kon alleen DHL selecteren, terwijl ze wel bij anderen vintedgo kon kiezen. In die periode zijn er aantal pakketpunten gestopt met vintedgo. Verkocht toen weinig.
Lastste week weer diverse verkopen met vintedgo.
woensdag 30 juli 2025 om 22:52
Als je DHL dan even uitzet komt vintedgo op dat moment te voorschijn voor de kopers in mijn ervaring.
vrijdag 1 augustus 2025 om 13:30
Misschien kunnen jullie me helpen. Ik verkoop sinds kort op Vinted. De vorige keer dat iemand VintedGo als verzendoptie had geselecteerd, kreeg ik een QR-code die ik bij het pakketpunt kon laten scannen. Nu krijg ik een verzendlabel dat ik moet laten printen.
Komt dit door het pakketformaat? Dit is een middelgroot pakket en het vorige pakket was klein formaat.
Is er nog een optie dat ik het zonder te printen kan versturen?
Komt dit door het pakketformaat? Dit is een middelgroot pakket en het vorige pakket was klein formaat.
Is er nog een optie dat ik het zonder te printen kan versturen?
vrijdag 1 augustus 2025 om 14:18
Waarschijnlijk gaat het naar het buitenland. Voor frankrijk moet je vaak printen. (Bijv ook bij MR)Vergeetmijnietje schreef: ↑01-08-2025 13:30Misschien kunnen jullie me helpen. Ik verkoop sinds kort op Vinted. De vorige keer dat iemand VintedGo als verzendoptie had geselecteerd, kreeg ik een QR-code die ik bij het pakketpunt kon laten scannen. Nu krijg ik een verzendlabel dat ik moet laten printen.
Komt dit door het pakketformaat? Dit is een middelgroot pakket en het vorige pakket was klein formaat.
Is er nog een optie dat ik het zonder te printen kan versturen?
vrijdag 1 augustus 2025 om 16:17
Misschien vind ik vinted toch wel leuk. Ben nu bezig met een boekenserie verkopen en heb een bod geaccepteerd voor 20 euro. Toch wel lekker!
Het verzenden van de laatste twee kledingitems (mijn eerste verkoop) ging ook heel makkelijk en ik zie alweer genoeg boeken die ik zou willen hebben op vinted, maar ik hou me nog even in. Heb er vooral veel bij mijn favorieten gezet
Het verzenden van de laatste twee kledingitems (mijn eerste verkoop) ging ook heel makkelijk en ik zie alweer genoeg boeken die ik zou willen hebben op vinted, maar ik hou me nog even in. Heb er vooral veel bij mijn favorieten gezet
zaterdag 2 augustus 2025 om 12:55
Normaliter binnen paar minuten. In de app en via de email.Elizabethie schreef: ↑02-08-2025 11:33Weten jullie hoelang het duurt voor je een code krijgt voor een verzendlabel? Vanochtend iets verkocht en moest een verzendlabel aanmaken maar er gebeurt niets...
If chocolate can't fix it, it's a real problem
donderdag 7 augustus 2025 om 11:10
Vandaag iets dat ik hier weleens gelezen had, maar nog nooit had meegemaakt: een pakket van VintedGo is aan de andere kant van de stad geleverd. Ik woon in een grote stad, dus er zijn werkelijk tig pakketpunten tussen die ene die ik had aangevinkt (die ook gewoon open is) en deze waar het nu ligt. Het ligt op 35 minuten fietsen.

donderdag 7 augustus 2025 om 22:53
Heeft iemand ervaring met het volgende:
Ik heb lego verkocht aan iemand in Frankrijk. Ik durf m'n handen ervoor in het vuur te steken dat de set compleet is, alles 2 keer nagekeken.
En nu beweert deze persoon dat er 1 steentje ontbreekt, heel toevallig het laatste steentje wat erop moet.
Zij wil nu als vergoeding € 4, op een prijs van € 10. Let wel, dit steentje kost zelf maar € 0,05 op lego.com.
Ik heb dus gezegd dat ik niet akkoord ga en dat als ze niet tevreden is, alles mag terugsturen.
Ze heeft inmiddels trouwens uit haar eigen collectie het steentje kunnen vervangen, dus ik zou denken, opgelost.
Maar ze blijft maar roepen dat ze teleurgesteld is, en ik het moet oplossen.
Iemand een idee wat ik hiermee moet/kan?
Ik heb lego verkocht aan iemand in Frankrijk. Ik durf m'n handen ervoor in het vuur te steken dat de set compleet is, alles 2 keer nagekeken.
En nu beweert deze persoon dat er 1 steentje ontbreekt, heel toevallig het laatste steentje wat erop moet.
Zij wil nu als vergoeding € 4, op een prijs van € 10. Let wel, dit steentje kost zelf maar € 0,05 op lego.com.
Ik heb dus gezegd dat ik niet akkoord ga en dat als ze niet tevreden is, alles mag terugsturen.
Ze heeft inmiddels trouwens uit haar eigen collectie het steentje kunnen vervangen, dus ik zou denken, opgelost.
Maar ze blijft maar roepen dat ze teleurgesteld is, en ik het moet oplossen.
Iemand een idee wat ik hiermee moet/kan?
donderdag 7 augustus 2025 om 23:52
dicha schreef: ↑07-08-2025 22:53Heeft iemand ervaring met het volgende:
Ik heb lego verkocht aan iemand in Frankrijk. Ik durf m'n handen ervoor in het vuur te steken dat de set compleet is, alles 2 keer nagekeken.
En nu beweert deze persoon dat er 1 steentje ontbreekt, heel toevallig het laatste steentje wat erop moet.
Zij wil nu als vergoeding € 4, op een prijs van € 10. Let wel, dit steentje kost zelf maar € 0,05 op lego.com.
Ik heb dus gezegd dat ik niet akkoord ga en dat als ze niet tevreden is, alles mag terugsturen.
Ze heeft inmiddels trouwens uit haar eigen collectie het steentje kunnen vervangen, dus ik zou denken, opgelost.
Maar ze blijft maar roepen dat ze teleurgesteld is, en ik het moet oplossen.
Iemand een idee wat ik hiermee moet/kan?
Klinkt als iemand die je probeert op te lichten en gewoon geld terug wil. Ik zou haar negeren. Als ze de aankoop al heeft goedgekeurd is het gewoon klaar hoor. Je kan volgens mij ook accounts blokkeren. En als ze het nog niet goedgekeurd had zou ik haar verder negeren. Dan kan ze ren probleem bij Vinted melden als ze er echt een zaak van wil maken. Dan krijgt ze of ongelijk of moet ze het terugsturen. Maar ik denk niet dat ze dat gaat doen eigenlijk.
Je riskeert mogelijk een slechte review als ze het al goedgekeurd had, maar als je andere goede reviews hebt kan je op een eventuele slechte review een antwoord geven, en dan kijken andere kopers (of ik in ieder geval als koper) daar wel door heen. En dan kan je bij haar ook een slechte review plaatsen en andere verkopers waarschuwen.
tripsie wijzigde dit bericht op 08-08-2025 01:12
13.52% gewijzigd
vrijdag 8 augustus 2025 om 10:39
Vervelend he. Ik stap zometeen ook op de fiets, precies dezelfde situatie, alleen dan met Mondial. Met PostNL gebeurt dit me trouwens ook regelmatig. Naja, goed voor de conditie, probeer ik dan maar te denken.meisje85 schreef: ↑07-08-2025 11:10Vandaag iets dat ik hier weleens gelezen had, maar nog nooit had meegemaakt: een pakket van VintedGo is aan de andere kant van de stad geleverd. Ik woon in een grote stad, dus er zijn werkelijk tig pakketpunten tussen die ene die ik had aangevinkt (die ook gewoon open is) en deze waar het nu ligt. Het ligt op 35 minuten fietsen.![]()
vrijdag 8 augustus 2025 om 11:11
Als ze het terugstuurt mis jij weer een steentje en zo'n steentje kost weliswaar maar 0,5 maar door verwerking- en verzendkosten is het totaal meer dan 10 euro. Ik denk dat ik het verlies zou nemen en misschien een wat lager bedrag voorstellen. Dat levert in ieder geval een goede review op. Die discussies bij de reviews zijn niemands voordeel.dicha schreef: ↑07-08-2025 22:53Heeft iemand ervaring met het volgende:
Ik heb lego verkocht aan iemand in Frankrijk. Ik durf m'n handen ervoor in het vuur te steken dat de set compleet is, alles 2 keer nagekeken.
En nu beweert deze persoon dat er 1 steentje ontbreekt, heel toevallig het laatste steentje wat erop moet.
Zij wil nu als vergoeding € 4, op een prijs van € 10. Let wel, dit steentje kost zelf maar € 0,05 op lego.com.
Ik heb dus gezegd dat ik niet akkoord ga en dat als ze niet tevreden is, alles mag terugsturen.
Ze heeft inmiddels trouwens uit haar eigen collectie het steentje kunnen vervangen, dus ik zou denken, opgelost.
Maar ze blijft maar roepen dat ze teleurgesteld is, en ik het moet oplossen.
Iemand een idee wat ik hiermee moet/kan?
zaterdag 9 augustus 2025 om 23:05
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik heb UPS home uitstaan omdat je dan van 8 tot 17 uur thuis moet zijn en dat ben ik echt nooit. Maar nu had iemand een lamp van mij gekocht met ups home. Heel toevallig was er die dag wel iemand thuis. Ik heb het gecontroleerd en het staat echt uit. Volgende x moet ik iemand teleurstellen en ik heb nog meer grote dingen te koop staan.
zondag 10 augustus 2025 om 16:36
Zij had nog niet op akkoord gedrukt, je kunt als koper kennelijk een soort voorstel doen, wat je voor vergoeding wil.
Ik heb het zelf voorgelegd bij Vinted, zou binnen 48 uur reactie krijgen, maar heb nog steeds niks gehoord.
Koper heeft wel zojuist de bestelling bevestigd en mijn een 1 ster review gegeven.
Nou ja, daar kan ik niet zo van wakker liggen, heb gemiddeld 4,9.
Zit nog te beraden of ik haar ook 1 ster geef, of gewoon maar laten gaan...
Ik heb het zelf voorgelegd bij Vinted, zou binnen 48 uur reactie krijgen, maar heb nog steeds niks gehoord.
Koper heeft wel zojuist de bestelling bevestigd en mijn een 1 ster review gegeven.
Nou ja, daar kan ik niet zo van wakker liggen, heb gemiddeld 4,9.
Zit nog te beraden of ik haar ook 1 ster geef, of gewoon maar laten gaan...
zondag 10 augustus 2025 om 17:04
Ik zou iig kort onder haar review reageren, bv dat ze 1 ster al heeft gegeven voordat Vinted klantenservice casus heeft beoordeeld. Dan geef je aan dat koopster niet perse gelijk haddicha schreef: ↑10-08-2025 16:36Zij had nog niet op akkoord gedrukt, je kunt als koper kennelijk een soort voorstel doen, wat je voor vergoeding wil.
Ik heb het zelf voorgelegd bij Vinted, zou binnen 48 uur reactie krijgen, maar heb nog steeds niks gehoord.
Koper heeft wel zojuist de bestelling bevestigd en mijn een 1 ster review gegeven.
Nou ja, daar kan ik niet zo van wakker liggen, heb gemiddeld 4,9.
Zit nog te beraden of ik haar ook 1 ster geef, of gewoon maar laten gaan...

If chocolate can't fix it, it's a real problem

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in