Wat kopen voor kind naar basisschool?
zondag 10 augustus 2025 om 20:40
Mijn kind gaat na de zomervakantie naar de basisschool. Wat moet ik allemaal daarvoor kopen?
Gymschoenen
Gymtas
Gymkleding
Schooltas (die ze nu heeft voor de opvang is veel te klein)
Lunchbox
Drinkbeker
Iemand tips voor een goede lunchbox en drinkbeker? Bijvoorbeeld welke bekers heel snel lekken en welke dat minder hebben?
En andere tips zijn ook heel erg welkom. Ik merk dat ik nog best wel zoekende ben.
Gymschoenen
Gymtas
Gymkleding
Schooltas (die ze nu heeft voor de opvang is veel te klein)
Lunchbox
Drinkbeker
Iemand tips voor een goede lunchbox en drinkbeker? Bijvoorbeeld welke bekers heel snel lekken en welke dat minder hebben?
En andere tips zijn ook heel erg welkom. Ik merk dat ik nog best wel zoekende ben.
zondag 10 augustus 2025 om 20:46
zondag 10 augustus 2025 om 20:51
Wij kregen destijds een informatie boekje met alles wat je als ouders moet en wilt weten. Dus bijv info over eten en drinken op school, welke benodigdheden voor gym maar ook praktische dingen over het brengen en halen enzo.
Wij hebben gewoon bekers en trommels die de kinderen mooi vinden en wij betaalbaar vinden.
Wij hebben gewoon bekers en trommels die de kinderen mooi vinden en wij betaalbaar vinden.
zondag 10 augustus 2025 om 20:51
Lunchtrommel hebben wij van yumbox. De verschillende vakjes zijn erg fijn.
Drinkbekers hebben we gehad van Trixie, Kambukka en Goedgemerkt en Dopper
Ook Mepal, en nog iets anders, maar die gingen lekken.
Bakjes voor fruit van de HEMA.
Gymschoenen in een tas. Kleding hoeft bij ons bij de kleuters nog niet.
NaamStickers om overal op te plakken
Drinkbekers hebben we gehad van Trixie, Kambukka en Goedgemerkt en Dopper
Ook Mepal, en nog iets anders, maar die gingen lekken.
Bakjes voor fruit van de HEMA.
Gymschoenen in een tas. Kleding hoeft bij ons bij de kleuters nog niet.
NaamStickers om overal op te plakken
zondag 10 augustus 2025 om 20:55
zondag 10 augustus 2025 om 20:55
Gymmen gaat bij onze kleuters in hemd en onderbroek en op bote voeten. Dus geen gymspullen nodig. Check eerst even op school wat hun beleid is, anders kun je in de eerste schoolweek nog even snel naar de Scapino
Verder hier 2 bekers nodig, een voor 10.00 uur (ook een fruitbakje nodig) en een voor 12.00 uur (hier ook een broodtrommel nodig)
Wij hebben Mepal bekers met draaidop (geen dopje wat omhoog plopt, die gaat lekken) Even thuis mee oefenen, maar de eerste tijd helpt de juf ook om hem goed open te draaien als deze vast zit.
Lunchtrommels ook van Mepal bij ons, (zit nog een bakje in met vakjes, wat wij voor de tomaatjes gebruiken) maar de fruitbak van de Hema, want ik vond die van Mepal te klein. Paste geen appel of peer in stukjes in.
Verder hier 2 bekers nodig, een voor 10.00 uur (ook een fruitbakje nodig) en een voor 12.00 uur (hier ook een broodtrommel nodig)
Wij hebben Mepal bekers met draaidop (geen dopje wat omhoog plopt, die gaat lekken) Even thuis mee oefenen, maar de eerste tijd helpt de juf ook om hem goed open te draaien als deze vast zit.
Lunchtrommels ook van Mepal bij ons, (zit nog een bakje in met vakjes, wat wij voor de tomaatjes gebruiken) maar de fruitbak van de Hema, want ik vond die van Mepal te klein. Paste geen appel of peer in stukjes in.
zondag 10 augustus 2025 om 20:56
Heb je geen lijstje gekregen van school?
Mijn oudste had het lijstje nodig wat je opnoemde. Nu een andere school en mijn jongste begint: die heeft geen gymtas en gymkleding nodig alleen gymschoenen. In beide gevallen kregen we van school een lijstje.
Bekers: kijk dan.wat je kind fijn vindt drinken; wij wisselen met regelmaat.. soms willen ze een bidon mee, soms een rietjesbeker, soms een dopper..
Mijn oudste had het lijstje nodig wat je opnoemde. Nu een andere school en mijn jongste begint: die heeft geen gymtas en gymkleding nodig alleen gymschoenen. In beide gevallen kregen we van school een lijstje.
Bekers: kijk dan.wat je kind fijn vindt drinken; wij wisselen met regelmaat.. soms willen ze een bidon mee, soms een rietjesbeker, soms een dopper..
Een baksteen is nooit alleen
zondag 10 augustus 2025 om 21:34
zondag 10 augustus 2025 om 21:48
Het wisselt per school dus ik zou het meeste navragen in de eerste schoolweek aan de juf.
Wij kregen een luizenzak van school, maar andere school in het dorp daar moest je zelf eentje kopen.
Bij ons gingen de kleuters in ondergoed gymmen, dus alleen gymschoenen (met klittenband) nodig.
Voor de ochtendpauze een drinkbeker en een klein bakje voor rauwkost/fruit/rijstwafel.
Voor de lunch een drinkbeker en een broodtrommel.
Wij hadden drinkbekers en broodtrommel van Mepal.
De schooltas hoeft niet groot te zijn, alleen een broodtrommel, 2 drinkbekers en bakje hoeven erin te passen. Gymschoenen bleven op school. Pas in groep 3 moest er een gymtas komen.
Wij kregen een luizenzak van school, maar andere school in het dorp daar moest je zelf eentje kopen.
Bij ons gingen de kleuters in ondergoed gymmen, dus alleen gymschoenen (met klittenband) nodig.
Voor de ochtendpauze een drinkbeker en een klein bakje voor rauwkost/fruit/rijstwafel.
Voor de lunch een drinkbeker en een broodtrommel.
Wij hadden drinkbekers en broodtrommel van Mepal.
De schooltas hoeft niet groot te zijn, alleen een broodtrommel, 2 drinkbekers en bakje hoeven erin te passen. Gymschoenen bleven op school. Pas in groep 3 moest er een gymtas komen.
zondag 10 augustus 2025 om 21:51
zondag 10 augustus 2025 om 21:59
Mijn kind dronk vooral water, dus die kreeg een bidon mee. Kon ze gewoon bijvullen. Soms een pakje appelsap oid. Broodtrommel voor brood (lunch) en fruit (tussendoortje) was broodtrommel of gewoon losse banaan oid.
Waarschijnlijk krijg je voordat school begint nog een berichtje van school. In de eerste week werd bij dochter op school niet gegymd (in ieder geval niet vanaf groep 3 en hoger, die gaan naar externe gymzaal)
Waarschijnlijk krijg je voordat school begint nog een berichtje van school. In de eerste week werd bij dochter op school niet gegymd (in ieder geval niet vanaf groep 3 en hoger, die gaan naar externe gymzaal)
maandag 11 augustus 2025 om 06:48
Ik heb geen aandelen maar: naamstickers van Goedgemerkt.
Zoon gaat naar groep 7 maar de kleuterstickers zitten nog steeds op zijn broodtrommel.
https://www.goedgemerkt.nl/?gad_source= ... 7cQAvD_BwE
Zoon gaat naar groep 7 maar de kleuterstickers zitten nog steeds op zijn broodtrommel.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 11 augustus 2025 om 06:53
https://www.dille-kamille.nl/lunchtromm ... 17294.html
Mijn kinderen hebben overigens deze absoluut onverwoestbare boterhamtrommel.
Mijn kinderen hebben overigens deze absoluut onverwoestbare boterhamtrommel.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 11 augustus 2025 om 07:01
Voor drinkfles : ion8 flessen.
- Ze zijn zonder rietje
- BPA vrij.
- makkelijk schoonmaken en kunnen in de vaatwasser
- heel erg veel verschillende thema’s en kleuren
Voorbeeld :
https://www.amazon.nl/Waterfles-Makkeli ... C71&sr=8-3
- Ze zijn zonder rietje
- BPA vrij.
- makkelijk schoonmaken en kunnen in de vaatwasser
- heel erg veel verschillende thema’s en kleuren
Voorbeeld :
https://www.amazon.nl/Waterfles-Makkeli ... C71&sr=8-3
Wil je je ei kwijt kunnen over: EHV,vloggers,(mom) influencers,realityseries?Stuur maar pb voor info.
maandag 11 augustus 2025 om 07:22
maandag 11 augustus 2025 om 09:56
Mijne zijn net van de basisschool af, dus na 14 jaar basisscholen:
Voor de kleintjes:
https://www.waterflessenwinkel.nl/produ ... drinkfles/
Camelbak beker zijn heel erg goed. Ik zou sowieso geen draaidop doen eerste paar jaar.
Met die Mepal was er toch altijd wel iets, vooral die met de draaidop.
Zeker bij kleuters is dat vaste prik. Dan moeten leerkrachten steeds die doppen open en weer goed dichtdraaien. Elk pauzemoment..Of je kind zegt dan, kan ik zelf en heb je daarna alles nat want dop zat er niet goed op.
Maar ook waren ze gewoon ineens niet meer lekvast na een tijdje.
Broodtrommel bleken de mepals en die van de hema het stevigst en lang mee te gaan.
Gymschoenen met klittenband, snel aan en uit. Je hebt ze van 10 euro maar de meeste merken hebben ook klittenbandversies.
Sowieso zijn alle schoenen en kleding met sluitingen die de kinderen zelf aan en uit kunnen doen ivm gym, plassen ect, heel fijn voor de leerkrachten.
Voor de kleintjes:
https://www.waterflessenwinkel.nl/produ ... drinkfles/
Camelbak beker zijn heel erg goed. Ik zou sowieso geen draaidop doen eerste paar jaar.
Met die Mepal was er toch altijd wel iets, vooral die met de draaidop.
Zeker bij kleuters is dat vaste prik. Dan moeten leerkrachten steeds die doppen open en weer goed dichtdraaien. Elk pauzemoment..Of je kind zegt dan, kan ik zelf en heb je daarna alles nat want dop zat er niet goed op.
Maar ook waren ze gewoon ineens niet meer lekvast na een tijdje.
Broodtrommel bleken de mepals en die van de hema het stevigst en lang mee te gaan.
Gymschoenen met klittenband, snel aan en uit. Je hebt ze van 10 euro maar de meeste merken hebben ook klittenbandversies.
Sowieso zijn alle schoenen en kleding met sluitingen die de kinderen zelf aan en uit kunnen doen ivm gym, plassen ect, heel fijn voor de leerkrachten.
missnuada wijzigde dit bericht op 11-08-2025 09:58
6.97% gewijzigd
maandag 11 augustus 2025 om 09:57
En eentje die ze niet open hoeven draaien?framboise-t schreef: ↑11-08-2025 07:22Mijn kind bleek drinkbeker nog niet gemakkelijk open te krijgen, en het vragen aan de juf lukte niet altijd, (want druk en nieuw en dat moet je maar durven) dus ik ben pakjes mee gaan geven tot het openen wel lukte. Dus ik zou een drinkbeker kopen en dan met kind kijken of het lukt.
maandag 11 augustus 2025 om 10:27
https://www.luizenzakken.nl/
Misschien ook een luizenzak/tas .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 11 augustus 2025 om 10:35
Ik heb ook geen aandelen, maar ben het hier wel mee eens.EvyBlissy schreef: ↑11-08-2025 06:48Ik heb geen aandelen maar: naamstickers van Goedgemerkt.
Dochter is 10 en ik zit nu aan de laatste 5 stickers. Superhandig om overal op te plakken en ook vaak in een pakket te bestellen met taslabels en kledingstickers.
Verder vooral in de schoolgids kijken. Mijn kind hand nog geen gymschoenen nodig en kreeg een dopper van school.
maandag 11 augustus 2025 om 10:48
Heel veel scholen stappen hier weer vanaf (het is een fabel dat luizen overlopen via jassen), en zo niet, dan krijg je hem meestal gewoon van school. Niet altijd, maar meestal wel. Dus dit soort dingen zeker niet gaan kopen tot je weet wat nodig is.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-08-2025 10:27https://www.luizenzakken.nl/
Trommels zijn niet zo onhandig als bekers (lekken niet

Gymkleding was hier ook niet nodig bij de kleuters.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in