Welke koffer is te groot voor een vliegtuig?
zondag 10 augustus 2025 om 18:05
Ik ben op zoek om een nieuwe koffer te kopen. Ik wil een zo groot mogelijke koffer om veel te kunnen meenemen. Maar op het vliegtuig mag je meestal maar 23 kg meenemen. Dus een heel grote koffer heeft dan geen zin denk ik want die weegt meer dan 23 kg als die vol zit.
Dus vroeg ik mij af: tot welk formaat koffer kan je helemaal vol steken zonder dat het meer dan 23 kg weegt?
Ik weet natuurlijk dat je best een lichtgewicht koffer neemt en dat het afhangt van wat je precies meeneemt, maar gewoon normale spullen zeg maar.
Ik dacht aan de American Tourister soundbox in de 80 cm variant, maar lijkt me dus dat die meer dan 23 kg weegt als die vol zit?
Dus vroeg ik mij af: tot welk formaat koffer kan je helemaal vol steken zonder dat het meer dan 23 kg weegt?
Ik weet natuurlijk dat je best een lichtgewicht koffer neemt en dat het afhangt van wat je precies meeneemt, maar gewoon normale spullen zeg maar.
Ik dacht aan de American Tourister soundbox in de 80 cm variant, maar lijkt me dus dat die meer dan 23 kg weegt als die vol zit?
zondag 10 augustus 2025 om 22:59
Ja die gebruik ik dan inderdaad als ruimbagage. Gewoon omdat ik het een handig formaat vind op vakantie. Een dagrukzakje als handbagage daar nog naast. Daar doe ik dan soms ook wel iets in wat ruimte in neemt maar niet zwaar is. Zoals een trui of grote Hammamdoek.
Dat past dan net niet meer in die trolley.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in