Dubai: wat mag je niet missen?f
maandag 11 augustus 2025 om 14:05
Misschien willen we een weekje Dubai doen met ons gezin (met 4 jongvolwassenen erbij). Dat zou dan in de mei-/of herfstvakantie zijn. Mocht het niet lukken dan gaan man en ik een keer samen naar Dubai.
Wat zijn leuke dingen om te bekijken en te doen? Wat is handig om per dag te doen en te combineren ?
Ik heb dit al gevonden:
- Dubai Mall, Aquarium en dan ook bezoek aan Burj Khalifa en fonteinenshow.
- Dagje Aquaventura in The Palm Atlantis
- Woestijntocht (4x4 of quad, kamelen en sandboard)
- Misschien dagje Abu Dhabi maar weet niet goed of dat leuk is, moet ik nog over lezen.
Andere tips wat we moeten noteren om te bekijken?
En in welke wijk kun je het beste verblijven ? Concrete hoteltips met zwembad en centrale ligging ook heel welkom.
Oh ja, waar moet ik aan denken qua kosten voor eten/drinken? Kun je best een all inclusive hotel nemen of beter iets met ontbijt en is het niet te duur om elke dag te gaan uit lunchen en dineren?
Wat zijn leuke dingen om te bekijken en te doen? Wat is handig om per dag te doen en te combineren ?
Ik heb dit al gevonden:
- Dubai Mall, Aquarium en dan ook bezoek aan Burj Khalifa en fonteinenshow.
- Dagje Aquaventura in The Palm Atlantis
- Woestijntocht (4x4 of quad, kamelen en sandboard)
- Misschien dagje Abu Dhabi maar weet niet goed of dat leuk is, moet ik nog over lezen.
Andere tips wat we moeten noteren om te bekijken?
En in welke wijk kun je het beste verblijven ? Concrete hoteltips met zwembad en centrale ligging ook heel welkom.
Oh ja, waar moet ik aan denken qua kosten voor eten/drinken? Kun je best een all inclusive hotel nemen of beter iets met ontbijt en is het niet te duur om elke dag te gaan uit lunchen en dineren?
maandag 11 augustus 2025 om 15:26
maandag 11 augustus 2025 om 15:26
Hi!
Ik kom best regelmatig in deze regio want heb er familie wonen en wat mij zo te binnen schiet:
Dubai
- Al Fahidi, gold souk, spice souk, old village (kan in 1 dag) en dan een beetje rondstruinen. Je kunt daar met een bootje van de ene naar de andere kant.
- Zabeel palace
- Dubai marina (leuk om een bootje te huren als het donker is!)
Abu Dhabi
- Masjid Sheikh Zayed Bin Sultan (prachtig! Zorg wel dat je helemaal bedekt bent, incl. hijab/hoofddoek)
- Teamlab Phenomena
- ik zou ook een nacht in de woestijn slapen. Dan kan ik Arabian Nights village aanraden. Eigenaren zijn Nederlands/Duits en heel vriendelijk. Wel echt op westerse toeristen gericht en weinig authentiek maar heel leuke huisjes en super betaalbaar. En de zonsondergang is prachtig te bewonderen vanaf een heel hoge duin. Je kunt de activiteiten die jij er noemt ook doen. Maar doe de kamelen een plezier en ga er niet op rijden.
Dubai mall is weinig bijzonder, gewoon een mall zoals er zoveel van zijn in west-Azië. De fontein is wel eens leuk om gezien te hebben.
Wij hebben ook wel eens gedineerd in de BurJ-al-Khalif op de 128e verdieping (oid) en dat is echt prachtig tijdens de zonsondergang.
Ik kom best regelmatig in deze regio want heb er familie wonen en wat mij zo te binnen schiet:
Dubai
- Al Fahidi, gold souk, spice souk, old village (kan in 1 dag) en dan een beetje rondstruinen. Je kunt daar met een bootje van de ene naar de andere kant.
- Zabeel palace
- Dubai marina (leuk om een bootje te huren als het donker is!)
Abu Dhabi
- Masjid Sheikh Zayed Bin Sultan (prachtig! Zorg wel dat je helemaal bedekt bent, incl. hijab/hoofddoek)
- Teamlab Phenomena
- ik zou ook een nacht in de woestijn slapen. Dan kan ik Arabian Nights village aanraden. Eigenaren zijn Nederlands/Duits en heel vriendelijk. Wel echt op westerse toeristen gericht en weinig authentiek maar heel leuke huisjes en super betaalbaar. En de zonsondergang is prachtig te bewonderen vanaf een heel hoge duin. Je kunt de activiteiten die jij er noemt ook doen. Maar doe de kamelen een plezier en ga er niet op rijden.
Dubai mall is weinig bijzonder, gewoon een mall zoals er zoveel van zijn in west-Azië. De fontein is wel eens leuk om gezien te hebben.
Wij hebben ook wel eens gedineerd in de BurJ-al-Khalif op de 128e verdieping (oid) en dat is echt prachtig tijdens de zonsondergang.
desipardesi wijzigde dit bericht op 11-08-2025 15:42
14.66% gewijzigd
maandag 11 augustus 2025 om 15:35
Je kunt het qua kosten voor eten zo goedkoop of duur maken als je zelf wil: er zijn tal van eettentjes in de oude stad waar je voor een paar euro uitgebreid kunt eten. Eten laten bezorgen is ook heel goedkoop. Maar er zijn ook peperdure restaurants en van alles er tussenin. Ik let nooit zo op de prijzen eerlijk gezegd maar ik denk dat het gemiddelde restaurant ongeveer even duur is als in Nederland. Zo ongeveer elke keuken is er wel te vinden.
Taxi’s zijn er goedkoop en alle activiteiten weer redelijk prijzig.
Qua hotels kan ik je niet echt helpen want wij verblijven altijd bij familie.
Taxi’s zijn er goedkoop en alle activiteiten weer redelijk prijzig.
Qua hotels kan ik je niet echt helpen want wij verblijven altijd bij familie.
maandag 11 augustus 2025 om 15:38
Overigens als ik er geen familie zou hebben zou ik het niet in mijn top 10 van landen om te bezoeken hebben staan. Als je naar west-Azië zou willen, dan zou je ook Oman kunnen overwegen of Saudi Arabië. Zijn allebei veel mooiere landen dan UAE. Salalah bijvoorbeeld in Oman, of Medina in KSA.
desipardesi wijzigde dit bericht op 11-08-2025 15:41
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
8.89% gewijzigd
maandag 11 augustus 2025 om 16:08
Dankjewel voor je uitgebreide reactie Desipardesi. Uiteraard kun je het zo duur maken als je zelf wil. Maar er zijn dus ook wel goedkope restaurants? En dan bedoel ik geen fastfoodketen.
Eten laten bezorgen heb ik nog nooit gedaan in het buitenland maar zou idd ook kunnen. Zeker als je in een appartementje zit met keuken erbij.
Het lijkt mij wel leuk om er eens geweest te zijn. En je te vergapen aan de luxe van alles, grote hotels, Dubai Marina met luxe boten (leuke tip om ‘s avonds te varen!), dat waterpark etc. maar een weekje lijkt me ook lang zat.
Uiteraard zou ik níet gaan als de situatie onrustig is en niet veilig. Er zijn ook geen plannen voor de korte termijn.
Maar ooit zou ik er wel naar toe willen en absoluut niet in de zomer. Dus wellicht iets voor de mei-/herfstvakantie 2026, of anders nog later gezien de situatie. Maar inlezen enzo is ook alvast leuk.
Ik heb ook bedacht om het ooit anders als een stopover van bijv. 3 dagen te doen op reis naar Azië, maar dat zal het niet worden want ik zit vast aan de schoolvakanties en wil absoluut niet in de zomer in Dubai zijn met 40+ gr., ook niet voor 3 dagen.
Eten laten bezorgen heb ik nog nooit gedaan in het buitenland maar zou idd ook kunnen. Zeker als je in een appartementje zit met keuken erbij.
Het lijkt mij wel leuk om er eens geweest te zijn. En je te vergapen aan de luxe van alles, grote hotels, Dubai Marina met luxe boten (leuke tip om ‘s avonds te varen!), dat waterpark etc. maar een weekje lijkt me ook lang zat.
Uiteraard zou ik níet gaan als de situatie onrustig is en niet veilig. Er zijn ook geen plannen voor de korte termijn.
Maar ooit zou ik er wel naar toe willen en absoluut niet in de zomer. Dus wellicht iets voor de mei-/herfstvakantie 2026, of anders nog later gezien de situatie. Maar inlezen enzo is ook alvast leuk.
Ik heb ook bedacht om het ooit anders als een stopover van bijv. 3 dagen te doen op reis naar Azië, maar dat zal het niet worden want ik zit vast aan de schoolvakanties en wil absoluut niet in de zomer in Dubai zijn met 40+ gr., ook niet voor 3 dagen.
maandag 11 augustus 2025 om 16:21
Ja goedkope restaurants zijn er absoluut! Er wonen ook heel veel mensen uit de middenklasse en lagere inkomens dan dat dus die zijn er zeker. Eigenlijk voor alle inkomensgroepen zijn er activiteiten/restaurants/etc.Holi-Day schreef: ↑11-08-2025 16:08Dankjewel voor je uitgebreide reactie Desipardesi. Uiteraard kun je het zo duur maken als je zelf wil. Maar er zijn dus ook wel goedkope restaurants? En dan bedoel ik geen fastfoodketen.
Zou idd niet in de zomer gaan, dat is echt niet grappig. Wij gaan meestal in december. Dan is het een graad of 25-28 en dus heerlijk weer. Voor zwemmen wel iets minder want er staat ook vaak wel veel wind. En het is dan gewoon winter dus voelt het ook een beetje gek om te gaan zwemmen als overal de winterkleding in de winkels ligt. Maar goed misschien is de sfeer in de resorts wel heel anders hoor en wordt er volop gezwommen. Geen idee.
Wat strandweer betreft is de meivakantie dan een betere keuze. Ookal is het dan al best warm.
desipardesi wijzigde dit bericht op 11-08-2025 16:23
1.31% gewijzigd
maandag 11 augustus 2025 om 16:26
maandag 11 augustus 2025 om 16:35
Absoluut.MissButterflyyy schreef: ↑11-08-2025 16:26Wat een vreemde reacties in dit topic.
Zou je ook beginnen over homorechten en mensenrechten tegen iemand die op strandvakantie naar Egypte gaat?
Gordon woont of woonde in Dubai, verder is het er heel veilig op straat, zeker voor vrouwen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Egypte.
maandag 11 augustus 2025 om 16:39
https://www.naturescanner.nl/midden-oos ... aten/dubai
Net even anders
Net even anders
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 11 augustus 2025 om 16:42
https://gmz.ae/nl/Verborgen-pareltjes-i ... ontdekken/
https://www.dubaitravelguide.info/ras-a ... sanctuary/
https://gulfnews.com/uae/environment/ne ... -1.2011700
https://www.dubaitravelguide.info/ras-a ... sanctuary/
https://gulfnews.com/uae/environment/ne ... -1.2011700
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 11-08-2025 16:47
52.58% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 11 augustus 2025 om 16:43
MissButterflyyy schreef: ↑11-08-2025 16:39Er zijn zoveel topics over vakantie in Egypte, maar dan lees je dit soort reacties niet.
Oh zeker wel.
maandag 11 augustus 2025 om 16:46
Dus omdat Gordon er woont, is het homovriendelijk?MissButterflyyy schreef: ↑11-08-2025 16:26Wat een vreemde reacties in dit topic.
Zou je ook beginnen over homorechten en mensenrechten tegen iemand die op strandvakantie naar Egypte gaat?
Gordon woont of woonde in Dubai, verder is het er heel veilig op straat, zeker voor vrouwen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Egypte.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in