Dubai: wat mag je niet missen?f

11-08-2025 14:05 98 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien willen we een weekje Dubai doen met ons gezin (met 4 jongvolwassenen erbij). Dat zou dan in de mei-/of herfstvakantie zijn. Mocht het niet lukken dan gaan man en ik een keer samen naar Dubai.

Wat zijn leuke dingen om te bekijken en te doen? Wat is handig om per dag te doen en te combineren ?
Ik heb dit al gevonden:
- Dubai Mall, Aquarium en dan ook bezoek aan Burj Khalifa en fonteinenshow.
- Dagje Aquaventura in The Palm Atlantis
- Woestijntocht (4x4 of quad, kamelen en sandboard)
- Misschien dagje Abu Dhabi maar weet niet goed of dat leuk is, moet ik nog over lezen.

Andere tips wat we moeten noteren om te bekijken?

En in welke wijk kun je het beste verblijven ? Concrete hoteltips met zwembad en centrale ligging ook heel welkom.
Oh ja, waar moet ik aan denken qua kosten voor eten/drinken? Kun je best een all inclusive hotel nemen of beter iets met ontbijt en is het niet te duur om elke dag te gaan uit lunchen en dineren?
MissButterflyyy schreef:
11-08-2025 20:22
Ook dat. Iedereen is anders.
Als er mensen zijn die er wel heen willen gaan: boeiuhhhhhh

Hopelijk heeft de starter van dit topic iets aan de nuttige tips wat te doen in Dubai. Daar vroeg ze naar, en niet naar mensenrechten of hoe homo’s het daar hebben.
Ik zou als ik haar was zeker gaan om het zelf te ervaren!

Ach ja. Wat maken we ons ook druk over mensenrechten of hoe homo’s het daar hebben.
Boeien..
Ik maak me ook druk om de interesses van bekenden
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Frost schreef:
11-08-2025 18:30
Lubach maakte ooit een filmpje over alles wat je niet mag missen in Dubai.

https://m.youtube.com/watch?v=86jGeGSMp6U

Zeker het kijken waard :-D
Interessant filmpje. Gezellig tussen criminelen uit de hele wereld pinguïns knuffelen in een bevroren skihal in de woestijn. En onderweg een stroopwafel kopen bij een landgenoot die het verschil niet weet tussen deeg en stroop.

Je zou voor minder thuisblijven. En dan heeft hij het nog niet eens gehad over de vrachtwagens die er af en aan rijden om de drollen af te voeren van al die toeristen, bij gebrek aan fatsoenlijke riolering.

To, ik zou het nog eens heroverwegen, of dit echt je droombestemming is. Er zijn volgens mij leukere plekken om je geld aan uit te geven.
Het wordt morgen 39 graden in Dubai en de gevoelstemperatuur is 48 graden.

Ik zou gaan als het winter is daar.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Ik zou gaan snorkelen, maar ik houd dan ook niet zo van ( nieuwe ) steden.

https://dubaitickets.tours/snorkeling-in-dubai/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bulbul schreef:
11-08-2025 15:18
Volgens mij kun je alles missen in Dubai.
:hihi:
@ TO: Het dystopische, en de heerlijke mensenrechten. Maar daar hoef je niet naar op zoek.
Ik kan vragen voor je, bij een vriendin van mijn moeder....die daar deels woont. Maar, je hebt toch ook ten minste Google?
Vanity of vanities; all is vanity
Waarom ga je niet naar de hoofdstad van Ierland, dat begint ook met Dub, heeft betere mensenrechten en het is daar niet zo ongelooflijk heet.
Bulbul schreef:
11-08-2025 15:18
Volgens mij kun je alles missen in Dubai.
Ik ben er 1 keer een paar dagen geweest voor mijn werk. En dat was meer dan voldoende. Ik zou er mijn eigen geld niet aan uitgeven.
Henk-und-Roelie schreef:
11-08-2025 21:13
Waarom ga je niet naar de hoofdstad van Ierland, dat begint ook met Dub, heeft betere mensenrechten en het is daar niet zo ongelooflijk heet.
Ja of CenterParcs Kempervennen
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Murgatroyd schreef:
11-08-2025 21:40
Ja of CenterParcs Kempervennen
Maar dat begint niet met Dub, zoals Dublin

Dublin
Dub
Kempervennen

Dubrovnik kan ook nog :lightbulb:

edit: morgen is het ook bloedheet in de Kempervennen.
Murgatroyd schreef:
11-08-2025 20:16
Ik associeer dat toch met een bepaald slag mensen. Zoals Gordon.
Of Boef. Of Lil’ Kleine. Of Jamie Kleine. of Estelle Crijuff-Gullit. Of Taghi.
What would Patsy do?
Waarom zou je er naartoe willen ? Is er een speciale reden waar je nieuwsgierig naar bent?

Ik was er voor werk en vond het verschrikkelijk, niks is echt , de “ rijkdom” is veelal van criminelen of racisten die het nog normaal vinden om slaven te hebben. Oh ja en dan nog de minachting richting vrouwen, lhbtqi gemeenschap etc . Over dierenrechten gaan we het al helemaal niet hebben.

Dus wat zoek je ? Zon zee strand - er zijn mooiere plekken . luxe winkels ? Die zijn overal te vinden in grote steden ook in Europa .

Dus waarom Dubai ? Je mist er niks aan maar mijn bescheiden mening .
Ladyday21 schreef:
12-08-2025 00:29
Of Boef. Of Lil’ Kleine. Of Jamie Kleine. of Estelle Crijuff-Gullit. Of Taghi.
Of Ali B.
Danae schreef:
12-08-2025 07:00
Of Ali B.
Wat een treurnis eigenlijk, dat deze.kliek zich daar verzamelt.
poohtjesschrijft schreef:
12-08-2025 01:39
Waarom zou je er naartoe willen ? Is er een speciale reden waar je nieuwsgierig naar bent?

Ik was er voor werk en vond het verschrikkelijk, niks is echt ,
de “ rijkdom” is veelal van criminelen of racisten die het nog normaal vinden om slaven te hebben. Oh ja en dan nog de minachting richting vrouwen, lhbtqi gemeenschap etc . Over dierenrechten gaan we het al helemaal niet hebben.

Dus wat zoek je ? Zon zee strand - er zijn mooiere plekken . luxe winkels ? Die zijn overal te vinden in grote steden ook in Europa .

Dus waarom Dubai ? Je mist er niks aan maar mijn bescheiden mening .
Niets echt. Tja, in Amsterdam is ook niets echt. In Rome is ook niets echt. Alleen een stuk ouder. Maar echter?

En New York, is dat wel echter? Iets nieuwer, maar nog steeds allemaal aangelegd.

Snap goed dat mensen er niet heenwillen, maar die echtheid als criterium is wat vreemd.
Voor een knetterwarm land waar geen sneeuw valt, lijkt mij dit enorm slecht voor het milieu.

Hoe lang is de overdekte skipiste in Dubai?
Ski Dubai - The largest indoor ski slope in the world
Ski Dubai is de grootste overdekte skipiste ter wereld. Hij bevindt zich in winkelcentrum Mall of the Emirates, een van de grootste in Dubai. De afmetingen van de piste spreken voor zich: 85 meter hoog, 80 meter breed en tot wel 400 meter lang. Er zijn vijf verschillende parcoursen met verschillende moeilijkheidsgraden.
Henk-und-Roelie schreef:
12-08-2025 08:50
Voor een knetterwarm land waar geen sneeuw valt, lijkt mij dit enorm slecht voor het milieu.

Hoe lang is de overdekte skipiste in Dubai?
Ski Dubai - The largest indoor ski slope in the world
Ski Dubai is de grootste overdekte skipiste ter wereld. Hij bevindt zich in winkelcentrum Mall of the Emirates, een van de grootste in Dubai. De afmetingen van de piste spreken voor zich: 85 meter hoog, 80 meter breed en tot wel 400 meter lang. Er zijn vijf verschillende parcoursen met verschillende moeilijkheidsgraden.
Ik vind het dus echt heel erg als mensen zeggen: Jaaaa, dit lijkt me nou dus echt zó geweldig!

Anderen zijn vermoedelijk een stuk nobeler dan ik, maar ik voel innerlijk dus echt een soort veroordeling hierbij... :|
Jee, ik log effe in en wat een discussie en veroordeling is hier ontstaan joh.
Ik geloof dat ik verder maar niet meer reageer hier; ik ben niemand uitleg verschuldigd waarom ik een land eens zou willen bezoeken.
NogsteedsSlekire schreef:
11-08-2025 19:13
Je kan er een hermes tas kopen zonder wachtlijst.
Dat kan bij haar tweede zaak in Londen overigens ook.

Ik zou zo’n tocht door de woestijn maken to, soort safari. Dat zandsurfen lijkt mij dan wel weer eng.

Ik ben er ook nog nooit geweest, stond wel altijd nog op het lijstje. Vooral om te zien wat het nu allemaal was. Via sites als traveldeal kon je altijd boeken met een aantal excursies, weet niet of dit nog zo is.
Holi-Day schreef:
12-08-2025 09:08
Ik geloof dat ik verder maar niet meer reageer hier; ik ben niemand uitleg verschuldigd waarom ik een land eens zou willen bezoeken.
Je weet toch wel dat Dubai geen land is, hè?
Wij zijn 2 keer voor een week geweest, eerste keer in Februari, 2e keer tijdens de eerste week van mei.

Wij waren 12 jaar geleden erg tevreden met Dubai Marine Beach Resort & Spa (zwembaden en eigen strand!). Ook op korte afstand van Dubai Mall: https://www.dxbmarine.com/

Ferrari World in Abu Dhabi vonden zowel man als ik ook erg leuk. Was goed te doen met de taxi.

Verder hebben we ook de Burj Khalifa bezocht, woestijnsafari gedaan, met vrienden afgesproken en een dag naar het Aquaventure park (en verder is er niet zo veel blijven hangen).

In mei 2021 hadden we een week all inclusive geboekt bij Atlantis The Palm. Dat was voornamelijk om lekker de hele week in het water te liggen van het waterpark Aquaventure. (voornamelijk omdat man een hele goede deal tegen het lijf liep).
Holi-Day schreef:
12-08-2025 09:08

Nee ben je niet. Maar misschien is het toch iets om je gedachten eens over te laten gaan.
Biebeltje schreef:
12-08-2025 10:18

In mei 2021 hadden we een week all inclusive geboekt bij Atlantis The Palm. Dat was voornamelijk om lekker de hele week in het water te liggen van het waterpark Aquaventure. (voornamelijk omdat man een hele goede deal tegen het lijf liep).
Die kost nu 2500 pp half pension.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven