Schaamte voor mensen uit de straat ivm meerdere relaties
dinsdag 12 augustus 2025 om 14:56
Hallo,
Ik zit ergens mee en zou graag wat tips krijgen hoe ik hier mee om kan gaan.
Ik woon nu zo'n 13 jaar in de straat waar ik nu woon. Helaas is mijn liefdesleven tot nu toe niet zo best geweest. Ik heb de afgelopen 13 jaar drie relaties gehad en nog wel een aantal keer wat weken gedate. Dus sinds ik hier woon zijn er best wat mannen over de vloer gekomen bij mij.
Mijn laatste relatie is nu twee maanden voorbij. (Zie mijn andere topic). Ik schaam me een beetje voor de buren en mensen uit mijn straat. Ik ben dan bang dat ze denken dat ik een vrouw ben die geen man kan houden, dat ik één of ander kreng ben.
Ik wil eigenlijk best wel weer gaan daten maar zie er tegenop om dan weer iemand hier thuis uit te nodigen op den duur.
En dat mijn relaties over zijn ligt echt niet alleen aan mij. De eerste relatie die ik had toen ik hier kwam wonen was met iemand die regelmatig enorme woede aanvallen had tegen random personen en ook weleens tegen mij. Ik heb dat toen uitgemaakt. Paar jaar daarna had ik een half jaar met iemand en die maakte het uit omdat hij zijn vrijheid miste (hij vond me ontzettend lief maar miste het leven van uitgaan en vrouwen versieren en alles). Nou en de laatste die was zoals jullie in mijn andere topic konden zien gewoon echt niet gek op mij, terwijl ik met zekerheid durf te zeggen dat ik enorm goed voor hem was.
Tussen de twee en derde relatie heb ik twee keer een paar weken gedate maar één bleek nog getrouwd en de ander dronk enorm veel dus dat heb ik beiden afgekapt.
En natuurlijk heb ik absoluut ook mijn fouten maar ik heb ook wel een paar keer pech gehad.
Hebben jullie wat tips om me wat minder aan te trekken van wat mensen eventueel van mij zouden denken? Ik hoop nu steeds als ik door de straat loopt dat maar niemand me naar mijn relatie vraagt (die dus weer uit is).
En ik weet wel, ik ben natuurlijk onbelangrijk in het leven van deze mensen en ze hebben wel wat anders aan hun hoofd maar toch maak ik me er druk om.
Oja, ik woon in een klein dorpje, dus wel een beetje ons kent ons helaas.
Ik zit ergens mee en zou graag wat tips krijgen hoe ik hier mee om kan gaan.
Ik woon nu zo'n 13 jaar in de straat waar ik nu woon. Helaas is mijn liefdesleven tot nu toe niet zo best geweest. Ik heb de afgelopen 13 jaar drie relaties gehad en nog wel een aantal keer wat weken gedate. Dus sinds ik hier woon zijn er best wat mannen over de vloer gekomen bij mij.
Mijn laatste relatie is nu twee maanden voorbij. (Zie mijn andere topic). Ik schaam me een beetje voor de buren en mensen uit mijn straat. Ik ben dan bang dat ze denken dat ik een vrouw ben die geen man kan houden, dat ik één of ander kreng ben.
Ik wil eigenlijk best wel weer gaan daten maar zie er tegenop om dan weer iemand hier thuis uit te nodigen op den duur.
En dat mijn relaties over zijn ligt echt niet alleen aan mij. De eerste relatie die ik had toen ik hier kwam wonen was met iemand die regelmatig enorme woede aanvallen had tegen random personen en ook weleens tegen mij. Ik heb dat toen uitgemaakt. Paar jaar daarna had ik een half jaar met iemand en die maakte het uit omdat hij zijn vrijheid miste (hij vond me ontzettend lief maar miste het leven van uitgaan en vrouwen versieren en alles). Nou en de laatste die was zoals jullie in mijn andere topic konden zien gewoon echt niet gek op mij, terwijl ik met zekerheid durf te zeggen dat ik enorm goed voor hem was.
Tussen de twee en derde relatie heb ik twee keer een paar weken gedate maar één bleek nog getrouwd en de ander dronk enorm veel dus dat heb ik beiden afgekapt.
En natuurlijk heb ik absoluut ook mijn fouten maar ik heb ook wel een paar keer pech gehad.
Hebben jullie wat tips om me wat minder aan te trekken van wat mensen eventueel van mij zouden denken? Ik hoop nu steeds als ik door de straat loopt dat maar niemand me naar mijn relatie vraagt (die dus weer uit is).
En ik weet wel, ik ben natuurlijk onbelangrijk in het leven van deze mensen en ze hebben wel wat anders aan hun hoofd maar toch maak ik me er druk om.
Oja, ik woon in een klein dorpje, dus wel een beetje ons kent ons helaas.
mandine45 wijzigde dit bericht op 12-08-2025 16:22
1.88% gewijzigd
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:07
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:10
Nou inderdaad, en houd jij ook van de rest in de straat bij hoeveel verschillende dates ze hebben? Ik zou geen idee hebben hoor.
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:11
Hier hetzelfde, al had ik die kinderen al toen ik hier ging wonen. Veel oudere mensen die alles maar menen te kunnen zeggen, maar nog nooit iets gehoord over mijn gebrek aan relatie(s)
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:17
Ik pik dit er even uit. Wat maakt dat jij denkt dat de buren zo over jou zouden denken. Stel dat jij mijn aardige, beleefde buurvrouw was, dan zou dit niet in mij opkomen. Heb je een idee waar dit idee vandaan komt? Praatten jouw ouders vroeger zo over single vrouwen?
Het enige wat jouw buren misschien opgevallen is, is dat jouw eerste partner gemeen ruzie kon maken. (Dat hoorde ik namelijk vroeger wel door de muur: de buurman had een harde stem.) Groot gelijk dus dat dat overging.
Wat me verder in jouw rijtje opvalt, is dat je niet te selectief (een kreng) bent, maar juist niet selectief genoeg.
Die getrouwde man, de schreeuwende man, de feestvierder en de alcoholist: was er iets in hen dat jou aantrok? (Als dit Tiktok was, zou ik roepen dat je picker stuk is.)
Ik zou zeggen: voorlopig lief zijn voor jezelf. En als je de mening van de buren zo belangrijk vindt: vooral buiten de deur daten. (Dat had in het geval van de getrouwde man vast eerder duidelijkheid gegeven. Want die wilde vast niet in het lokale eetcafé met jou zitten.)
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:35
Ik hou echt niet bij wat voor relaties mijn buren hebben. 1x vond ik het voor een buurvrouw niet leuk, omdat haar vriend regelmatig dronken in de tuin stond te schreeuwen. Was blij toen die vent weg was, maar het viel ook alleen maar op door zijn gedrag, waar hij zich best voor mocht schamen. De buurvrouw niet, was een hele aardige dame.
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:38
Mijn buur had een tijdje wel erg veel gestoorde types, veel ruzie en geschreeuwzoetjerminder schreef: ↑12-08-2025 15:12Ik vraag me af of ze wel door hebben dat je zoveel mannen gedate hebt?
Maar ik wist nooit zeker of dat dan steeds dezelfde was
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:45
Eh dat maakt de hele maatschappij je al van kleins af aan duidelijk, als meisje ben je al snel een slet of een kreng. (hij zit onder de plak/ ze heeft de broek aan/ ze houdt hem bij zijn vrienden weg)Kipzonderkop schreef: ↑12-08-2025 15:17Ik pik dit er even uit. Wat maakt dat jij denkt dat de buren zo over jou zouden denken. Stel dat jij mijn aardige, beleefde buurvrouw was, dan zou dit niet in mij opkomen. Heb je een idee waar dit idee vandaan komt? Praatten jouw ouders vroeger zo over single vrouwen?
Het enige wat jouw buren misschien opgevallen is, is dat jouw eerste partner gemeen ruzie kon maken. (Dat hoorde ik namelijk vroeger wel door de muur: de buurman had een harde stem.) Groot gelijk dus dat dat overging.
Wat me verder in jouw rijtje opvalt, is dat je niet te selectief (een kreng) bent, maar juist niet selectief genoeg.
Die getrouwde man, de schreeuwende man, de feestvierder en de alcoholist: was er iets in hen dat jou aantrok? (Als dit Tiktok was, zou ik roepen dat je picker stuk is.)
Ik zou zeggen: voorlopig lief zijn voor jezelf. En als je de mening van de buren zo belangrijk vindt: vooral buiten de deur daten. (Dat had in het geval van de getrouwde man vast eerder duidelijkheid gegeven. Want die wilde vast niet in het lokale eetcafé met jou zitten.)
En als je vrijgezel bent, word je op den duur een kattenvrouwtje.
Vrouwen worden meer beoordeeld als het om relaties gaat, zie je ook bij bekende vrouwen, altijd die berichten als 'ze kan geen man aan zich binden' (Sylvie Meis, Taylor Swift, Jennifer Aniston) mannen die geen vrouw kunnen houden hebben gewoon lekker veel veroveringen.
Daarom vind ik dat TO gewoon lekker moet doen waar ze zin in heeft.
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:47
Meestal ben ik dat vreselijk met je eens, maar TO kiest hele nare mannen. Die moet je niet willen veroverenYakuzakiko schreef: ↑12-08-2025 15:45Eh dat maakt de hele maatschappij je al van kleins af aan duidelijk, als meisje ben je al snel een slet of een kreng. (hij zit onder de plak/ ze heeft de broek aan/ ze houdt hem bij zijn vrienden weg)
En als je vrijgezel bent, word je op den duur een kattenvrouwtje.
Vrouwen worden meer beoordeeld als het om relaties gaat, zie je ook bij bekende vrouwen, altijd die berichten als 'ze kan geen man aan zich binden' (Sylvie Meis, Taylor Swift, Jennifer Aniston) mannen die geen vrouw kunnen houden hebben gewoon lekker veel veroveringen.
Daarom vind ik dat TO gewoon lekker moet doen waar ze zin in heeft.
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:50
Ik veroordeel mezelf eigenlijk. Terwijl ik weet dat in bijna alle gevallen het een samenloop van dingen/omstandigheden was en niet aan mij lag.
Maar omdat ik mezelf veroordeel denk ik automatisch dat een ander dat ook doet. Terwijl ikzelf juist nooit oordeel over een ander. Ik laat iedereen in zijn of haar waarde. Geaardheid, afkomst, religie het maakt me allemaal niks uit. Ik respecteer iedereen en ben voor iedereen aardig.
Maar omdat ik mezelf veroordeel denk ik automatisch dat een ander dat ook doet. Terwijl ikzelf juist nooit oordeel over een ander. Ik laat iedereen in zijn of haar waarde. Geaardheid, afkomst, religie het maakt me allemaal niks uit. Ik respecteer iedereen en ben voor iedereen aardig.
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:56
Even aangepast.zoetjerminder schreef: ↑12-08-2025 15:12Ik vraag me af of ze wel door hebben dat je zoveel mannen gedate hebt?
dinsdag 12 augustus 2025 om 16:04

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in