Mode & Beauty alle pijlers

Iemand ervaring met lowlights in grijze uitgroei?

04-08-2025 13:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben 56 en zit eraan te denken mijn witte haren te laten uitgroeien. Ik dacht eerst aan grey blending, maar volgens mijn kapper is dat een heel lang proces en een dure behandeling, waarbij o.a. de geverfde haren eerst ontkleurd moeten worden.

Een alternatief zou zijn om lowlights in de grijze uitgroei te zetten. Is er iemand met donker haar die daar ervaring mee heeft? Ik had, voordat ik grijs werd, donker haar (zwart/donkerbruin). Ik heb een uitgroei van 2-3 cm die bijna wit is. Daar zouden dan de lowlights in komen (denk ik), zodat de grens tussen zwart en wit niet zo hard is. Maar ik kan me dat eigenlijk moeilijk voorstellen.

Gewoon uit laten groeien zie ik niet zitten. Ik werk nog en moet binnenkort op zoek naar een nieuwe baan en ik weet dat iemand met grijs haar (helaas!) veel minder kans heeft uitgenodigd te worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Anna285 schreef:
07-08-2025 12:17
Ja Araliya, voor mij heeft dat blonde/ grijze toch heel verrassend goed uitgepakt. Het was niet voor niets dat ik me te pletter schrok toen ik na de eerste highlights in de spiegel keek bij de kapper. Op dat moment vond ik het helemaal niet mooi, en wilde zo snel mogelijk naar huis. Ik stak het haar die middag direct op, zoals ik al schreef.
Mijn echte haarkleur is heel donkerblond. Door het verven werd die een tint donkerder. Mijn echte kleur kon ik met verf nooit benaderen, vandaar dat ik jarenlang donkerder haar had dan ik van nature had. Misschien dat daardoor het blond/grijze me toch goed staat nu. En ik ben ouder geworden natuurlijk. De tint van je huid verandert.

Ah ja, dat zei mijn kapster ook, dat de tint van je huid dusdanig verandert dat het goed bij je nieuwe (grijze) haren past. Wat doet de natuur dat toch weer mooi eigenlijk ...

Het lijkt me heel mooi staan bij jou, zoals je het beschrijft!
Araliya schreef:
07-08-2025 11:22
Dank jullie wel voor deze inzichten!

Ik verf mijn haar al vanaf begin 30. Inmiddels ben ik vrijwel helemaal grijs en heb ik na 1 week al zichtbare uitgroei. Zo vaak wil ik eigenlijk niet meer verven. Maar ik moet echt enorm wennen aan mijn inmiddels flinke uitgroei en heb ook echt het gevoel er ineens als een echte oma uit te zien, terwijl ik er altijd vrij jeugdig uitzag.
Leven en laten leven vind ik. Of je nou je haar verft of niet,dat moet een ieder zelf weten. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Als mensen elkaar in hun waarde laten dan ziet de wereld er een stuk vriendelijker eruit. Ik vind het juist mooi dat iedereen een andere haarkleur heeft. :)
Je pense donc je suis
Ik ben hartstikke grijs en heb het een paar jaar geleden laten uitgroeien met hulp van de kapper.

Het geverfde deel is ontkleurd en daarna geverfd in een kleur die dicht bij mijn eigen haarkleur lag. Daarna is dat met high- en lowlights en toners bijgehouden totdat het was uitgegroeid.

Persoonlijk vond ik het grootste nadeel van de lowlights dat het vervaagt, dan bruin wordt en daardoor het grijs nogal gelig laat ogen. Dus dat was een eenmalige actie, toen ik dat eenmaal zag heb ik er nooit meer lowlights in laten zetten.

Op facebook is een groep 'grijs en geweldig' met allemaal dames in allerlei stadia, van net begonnen tot (bijna) klaar. En ik kan je vertellen: er zijn er maar héél erg weinig bij wie dat grijze haar niet prachtig staat.
Bij mij heeft de kapster de laatste driekwart jaar mijn uitgroei steeds bijgewerkt met een semipermanente kleurspoeling ipv echte verf. Die vervaagt nu, waardoor ik in deze overgangsfase geen harde scheidslijn in mijn haar heb. Ik heb veel slag in mijn haar, waardoor de scheidslijn sowieso minder opvalt. Verder heb ik mijn lange haar speciaal voor deze gelegenheid halflang laten knippen om het proces te bespoedigen, maar het blijft een kwestie van geduld.
MadameBijoux schreef:
07-08-2025 20:44
Leven en laten leven vind ik. Of je nou je haar verft of niet,dat moet een ieder zelf weten. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Als mensen elkaar in hun waarde laten dan ziet de wereld er een stuk vriendelijker eruit. Ik vind het juist mooi dat iedereen een andere haarkleur heeft. :)

Absoluut waar!
Ik zoek gewoon een manier om mijn grijs er op een enigszins mooie manier uit te laten groeien. Momenteel voel ik me niet prettig met die harde scheidslijn tussen wit en zwart. Een brede haarband helpt alleen aan de voorkant, maar rond de kruin en achterkant is het inmiddels ook erg zichtbaar en ziet het er helaas onverzorgd uit.
Ik ben trouwens wel erg blij dat het tegenwoordig blijkbaar veel geaccepteerder is om grijs haar te accepteren dan "vroeger". Wat ik zag bij de generatie van mijn moeder is dat echt heel veel vrouwen tot ver in de zeventig of zelfs ouder bleven verven.
Ceylon2 schreef:
08-08-2025 15:38
Ik ben hartstikke grijs en heb het een paar jaar geleden laten uitgroeien met hulp van de kapper.

Het geverfde deel is ontkleurd en daarna geverfd in een kleur die dicht bij mijn eigen haarkleur lag. Daarna is dat met high- en lowlights en toners bijgehouden totdat het was uitgegroeid.

Persoonlijk vond ik het grootste nadeel van de lowlights dat het vervaagt, dan bruin wordt en daardoor het grijs nogal gelig laat ogen. Dus dat was een eenmalige actie, toen ik dat eenmaal zag heb ik er nooit meer lowlights in laten zetten.

Op facebook is een groep 'grijs en geweldig' met allemaal dames in allerlei stadia, van net begonnen tot (bijna) klaar. En ik kan je vertellen: er zijn er maar héél erg weinig bij wie dat grijze haar niet prachtig staat.
Goed om te weten van die vervagende lowlights! Bedankt!
GriebusDus schreef:
08-08-2025 15:48
Bij mij heeft de kapster de laatste driekwart jaar mijn uitgroei steeds bijgewerkt met een semipermanente kleurspoeling ipv echte verf. Die vervaagt nu, waardoor ik in deze overgangsfase geen harde scheidslijn in mijn haar heb. Ik heb veel slag in mijn haar, waardoor de scheidslijn sowieso minder opvalt. Verder heb ik mijn lange haar speciaal voor deze gelegenheid halflang laten knippen om het proces te bespoedigen, maar het blijft een kwestie van geduld.

Dat is natuurlijk ook een goed idee! Dat ga ik ook bespreken met mijn kapster, bedankt!
Araliya schreef:
12-08-2025 13:44
Absoluut waar!
Ik zoek gewoon een manier om mijn grijs er op een enigszins mooie manier uit te laten groeien. Momenteel voel ik me niet prettig met die harde scheidslijn tussen wit en zwart. Een brede haarband helpt alleen aan de voorkant, maar rond de kruin en achterkant is het inmiddels ook erg zichtbaar en ziet het er helaas onverzorgd uit.
Ik ben trouwens wel erg blij dat het tegenwoordig blijkbaar veel geaccepteerder is om grijs haar te accepteren dan "vroeger". Wat ik zag bij de generatie van mijn moeder is dat echt heel veel vrouwen tot ver in de zeventig of zelfs ouder bleven verven.
Zoals ik al schreef zo moet een ieder zelf bepalen of hij/zij zijn haar wil verven of niet. Je moet gewoon ten allen tijde doen waar jij je prettig bij voelt. Wil jij je haar grijs laten worden,prima en wil je het toch verven,ook goed. De kapper kan je inderdaad het beste advies geven hoe jij je haar uit kunt laten gooien. Ontkleuren schijnt soms erg heftig te zijn. Maar dat zal bij iedereen wel anders uitpakken. Veel succes met het uit laten groeien! :)
Je pense donc je suis
Ik ben 35 en heb donkerbruin haar. Of nouja, had, want ik ben grotendeels grijs. Helaas word ik niet mooi overal grijs, maar op bepaalde plekken, vooral bovenop m'n hoofd waardoor uitgroei echt enorm zichtbaar is.

Ik heb nu met de kapper een plan opgesteld dat de uitgroei wordt aangepakt met semi permanente verf zodat ik niet zo'n landingsbaan uitgroei krijg (want nu vervaagd het) en verder heb ik allemaal lichte highlights laten zetten zodat ik uiteindelijk de haren die nog niet grijs zijn, wel grijs kan laten verven.
Het is inderdaad een proces en ook wel kostbaar, maar mijn haren zien er nu hartstikke mooi uit en ik kan over een tijdje gewoon naar 'helemaal grijs'.
Gewoon _melon met login problemen
GriebusDus schreef:
08-08-2025 15:48
Oh haha, jij had dit al gezegd! :) :)
Gewoon _melon met login problemen
MadameBijoux schreef:
12-08-2025 19:45
Zoals ik al schreef zo moet een ieder zelf bepalen of hij/zij zijn haar wil verven of niet. Je moet gewoon ten allen tijde doen waar jij je prettig bij voelt. Wil jij je haar grijs laten worden,prima en wil je het toch verven,ook goed. De kapper kan je inderdaad het beste advies geven hoe jij je haar uit kunt laten gooien. Ontkleuren schijnt soms erg heftig te zijn. Maar dat zal bij iedereen wel anders uitpakken. Veel succes met het uit laten groeien! :)
Dank je wel!
_melon2 schreef:
14-08-2025 11:39
Oh haha, jij had dit al gezegd! :) :)

Haha, maar toch leuk om te lezen dat het bij jou ook zo mooi uitgroeit met deze methode, melon2!

Ik heb inmiddels de lowlights in de uitgroei laten zetten, want ik was toch heel nieuwsgierig hoe het er dan uit zou zien. Nou, ik zie niet heel veel verschil ... Er zitten wel lowlights in (50% zei de kapster), maar er is ook nog veel wit te zien. De overgang is wel een heel klein beetje zachter.

Misschien verf ik het over een week of zo zelf met zo'n semi-permanente verf ...
Araliya schreef:
14-08-2025 12:23
Dank je wel!
Ik zag net dat ik ´gooien´ schreef in plaats van ´groeien´. :hihi:
Je pense donc je suis
Mijn haar verven doe ik al jaren maar ik merkte bij donker haar dat de grijze haren en uitgroei altijd opviel. Dus ben ik het gaan blonderen al jaren terug later ook ontkleuren omdat bij blond grijze haren en uitgroei niet opvalt. Sterker nog de wat donkerdere uitgroei van mijn eigen kleur ziet er best natuurlijk uit. Denk dus eerder aan high light want daardoor vallen de grijze niet op. Of kies juist bewust voor een zilver (mag van mijn kapster geen grijs zeggen) kapsel in modern pittig model want zoals werd geschreven is het juist een trendy kleur.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven