Napraattop 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje 🌞
woensdag 13 augustus 2025 om 14:42
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
Reden: Aangepast, bedankt voor de tip
Reden: Aangepast, bedankt voor de tip
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 14 augustus 2025 om 18:45
Fijn, net zo'n kinderachtige hebberd (want oeeeee erreg, ik maak nog een lijstje ook) als ikLady*Voldemort schreef: ↑14-08-2025 18:44Ik vind het juist heerlijk om het kind in mezelf nog een beetje te bewaren, dus ja![]()

donderdag 14 augustus 2025 om 18:47
Ach weet je, voor mij hoeft het niet eens maar mijn familie vindt het zo gezellig en dan vind ik het ook al gauw gezellig. En laten we wel wezen: cadeautjes krijgen is eigenlijk alleen maar leuk als het iets is wat je echt graag hebben wilt.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
donderdag 14 augustus 2025 om 19:52
Er zijn hier kandidaat-bewoners die zichzelf komen 'verkopen'. Zijn er morgen verkiezingen om te kijken wie hier mag komen wonen.
Ik walg echt van dat systeem, dus ik zit me in de tuin te verbijten. Alle 'sollicitatie'gesprekken zijn in de tuin.
Ik walg echt van dat systeem, dus ik zit me in de tuin te verbijten. Alle 'sollicitatie'gesprekken zijn in de tuin.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 14 augustus 2025 om 19:56
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag LV! Hoop dat je goed verwend bent en een leuke dag hebt gehad, en natuurlijk ook een geslaagde bbq aanstaande zondag!

(Ik had het niet goed gelezen...)

(Ik had het niet goed gelezen...)
mrsm wijzigde dit bericht op 14-08-2025 20:07
13.55% gewijzigd
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
donderdag 14 augustus 2025 om 20:02
Gatverdamme.
donderdag 14 augustus 2025 om 20:05
En wat zijn de criteria?
Wat een gekkigheid eigenlijk, ik snap dat nieuwe bewoners moeten "passen" maar dit heeft het niveau van een studentenvereniging...
Heb je zelf een voorkeur af kunnen luisteren?

J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
donderdag 14 augustus 2025 om 20:06
En dat systeem is aangenomen met 35 stemmen voor en 2 tegen. Dat vond ik nog het schokkendst.
Daarom heb ik me nu helemaal teruggetrokken van alles hier. Ik hou alleen nog een fijne woning bezet.
David Dunning
David Dunning
donderdag 14 augustus 2025 om 20:07
Waterballonnen inzetten.
donderdag 14 augustus 2025 om 20:07
Criteria bepaalt iedereen voor zich. Dat betekent dat de nieuwe bewoners een gemiddelde zijn van ieders persoonlijke criteria en we dus een eenheidsworst gaan worden.
Ik bemoei me er niet meer mee.
David Dunning
David Dunning
donderdag 14 augustus 2025 om 20:09
Je hebt gelijk ook.
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
donderdag 14 augustus 2025 om 20:09
Nou ja zeg, wat een idioterie.
donderdag 14 augustus 2025 om 20:13
Ik heb besloten dat ik erboven sta.Lady*Voldemort schreef: ↑14-08-2025 20:11Je kan ook keihard gaan zitten boeren buiten, dan wil er niemand meer wonen. Dat zal ze leren.
Ik negeer iedereen en straal uit dat ik op iedereen neerkijk.
Echt gezellig is het niet meer, maar ik blijk er een onheilig genoegen in te scheppen om mijn hoofd weg te draaien als iemand me gedag zegt.

David Dunning
David Dunning
donderdag 14 augustus 2025 om 20:24
Lady*Voldemort schreef: ↑14-08-2025 20:11Je kan ook keihard gaan zitten boeren buiten, dan wil er niemand meer wonen. Dat zal ze leren.
Haha... en scheten laten. En vergeet daarbij ook niet om tegen jezelf te praten over hele gekke dingen. (Buitenaards leven ofzeau)
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
donderdag 14 augustus 2025 om 21:09
Wat rot. Voel je je dan nog wel fijn daar, om er te wonen en in de tuin te zitten en bij het thuiskomen en weggaan?
donderdag 14 augustus 2025 om 21:13
Tis een beetje dubbel. Het huis is fijn, de tuin is fijn, de buren zijn stom, maar die kan ik redelijk ontwijken.
Ik kan niet weg, want geen woningen, en pas 2 jaar ingeschreven. Maar ik wil eigenlijk ook niet weg.
David Dunning
David Dunning
donderdag 14 augustus 2025 om 21:15
Er zijn wel enkele buren die het met me eens zijn, maar die zich neer kunnen leggen bij de meerderheid. Met die buren heb ik nog wel contact. En sommigen zeg ik wel gedag.
Ik voel me soms heel kinderachtig.
Ik voel me soms heel kinderachtig.

David Dunning
David Dunning
donderdag 14 augustus 2025 om 22:25
Ik ervaar "bij mij" gradaties. De meesten vind ik wel gezellig, een paar zou ik bevriend mee kunnen zijn (ware het niet dat de levensfasen teveel verschillen) en een paar heb ik niks mee. Eén ga ik actief uit de weg, dat vind ik echt een giftige persoonlijkheid. Hij zit wel ongeveer in alle clubjes omdat de meeste anderen nog niet doorhebben wat voor typ het is of het hem vergeven omdat hij veel werk verricht (en dus ook heel bepalend is op een manier die ik weinig democratisch vind). Ik ben op zoek naar nieuwe taakjes, maar wil dus niet bij hem. Heb wel een stuk meer vrije tijd en rust nu

Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
donderdag 14 augustus 2025 om 22:33
Idem hier.canis-felis schreef: ↑14-08-2025 22:25Ik ervaar "bij mij" gradaties. De meesten vind ik wel gezellig, een paar zou ik bevriend mee kunnen zijn (ware het niet dat de levensfasen teveel verschillen) en een paar heb ik niks mee. Eén ga ik actief uit de weg, dat vind ik echt een giftige persoonlijkheid. Hij zit wel ongeveer in alle clubjes omdat de meeste anderen nog niet doorhebben wat voor typ het is of het hem vergeven omdat hij veel werk verricht (en dus ook heel bepalend is op een manier die ik weinig democratisch vind). Ik ben op zoek naar nieuwe taakjes, maar wil dus niet bij hem. Heb wel een stuk meer vrije tijd en rust nu![]()
David Dunning
David Dunning

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in