Betrouwbare huursites

14-08-2025 13:24 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vraag is simpel: waar kan ik betrouwbaar een huis huren?

Ik heb me aangemeld bij verschillende websites. Zoals ikwilhuren waar ik na meer dan 90 reacties nog niet eens heb kunnen bezichtigen. Zelfs in Enschede en Delfzijl. Als ik contact opneem met de klantenservice zeggen ze dat er niks met mijn account aan de hand is en dit allemaal heel toevallig is.

Sociale huur is een drama. Ik ken iemand die in 2021 in omgeving Bergen op Zoom kon wonen via Zuidwest wonen omdat je daar maximaal 3 jaar ingeschreven kan staan. Diegene heeft mazzel gehad, ik heb zelf 3 jaar lang als een gek daar zitten reageren en ben alweer uitgeschreven. Wat er is verhuurd is aan bepaalde groepen door dat passend toewijzen. Ik had daardoor geen kans om zoals zijzelf menen al na 6 maanden een woning te kunnen vinden. Zuidwest wonen heeft mij dus misleid.

Dan heb je nog andere wegen als Paradius, Facebook etc. Als je de gevraagde gegevens stuurt hoor je niks. Vervolgens kreeg ik mails van Zalando dat er onder mijn naam pakketjes zijn besteld en opgehaald op afhaalpunten in Friesland. Ik woon in Amsterdam dus ik kon meteen aangifte doen tegen die huuraanbieders van fraude.

Ik kan ook niet bij familie gaan wonen omdat ik daar geen contact mee heb en waar ik nu al 5 jaar woon is “woningdelen” waar de 2 medebewoners elke dag ruzie maken. De politie doet niks en de wijkagent verwijst door naar instanties die MIJ adviseren om een woning in Belgie te zoeken. Want daar hebben ze zeker plek zat om heel Nederland op te vangen…

Een kamer of andere “woningdelen” heeft tot niets geleid.

Kopen gaat niet want ondanks mijn prima inkomen is er gewoon te weinig aanbod voor wat ik kan betalen.

Dus bij deze waar kan ik normaal een woning vinden?
Hier in de buurt is het woning huren .nl
Of thuisindeachterhoek .nl
Sommige huizen gaan via loting
Ik heb heel lang via Vesteda gehuurd. Ze verhuren woningen door heel Nederland dus wie weet ook waar jij zoekt! Wel zijn de inkomenseisen vrij streng.
Vesteda, MVGM
Ik mis informatie over je inkomen in je OP. Mijn vermoeden is namelijk dat er altijd wel betere kandidaten zijn dan jij (met dus een hoger en stabieler inkomen).
Boerin1, ik heb wat vragen, maar zijn te privacygevoelig om op het forum te vragen. Kan ik je pb-en, misschien heb ik wel wat tips voor je als je in de regio BoZ zoekt?
Live Life to the fullest
Bij makelaars?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
https://directwonen.nl/huurwoningen-hur ... en-op-zoom

Funda
Bij diverse woningcorporaties, die verhuren ook vrije sector.
Funda.
Welke regio zoek je precies?
Voor omgeving Brabant kun je je inschrijven op thuispoort.nl. Hier staan woningen op van 8 woningcorporaties.
Ik had daardoor geen kans om zoals zijzelf menen al na 6 maanden een woning te kunnen vinden. Zuidwest wonen heeft mij dus misleid.
Hoe hebben ze je misleid dan?
Ik denk dat in mijn situatie een makelaar het meest realistisch is… MVGM is ikwilhuren en daar heb ik al vreselijke ervaringen mee

Ik woon nu in Amsterdam en werk in Rotterdam.
Mag ik vragen tot welk bedrag je een koopwoning zoekt?
Ik heb zelf in het verleden een woning gehuurd via ikwilhuren. Heb niet de ervaring van niet kunnen bezichtigen, wel had ik het vermoeden dat ze de meeste "veilige" huurders uitnodigden (ruim voldoende inkomen, vast contract oid). Als je de huur van de woningen waar je op reageert net aan kunt betalen, werkt dat dan misschien tegen je.

Sterkte, de woningmarkt is gewoon heel moeilijk zeker bij particuliere huur.
Boerin1 schreef:
16-08-2025 14:09
Ik denk dat in mijn situatie een makelaar het meest realistisch is… MVGM is ikwilhuren en daar heb ik al vreselijke ervaringen mee

Ik woon nu in Amsterdam en werk in Rotterdam.

Is huizenruil een optie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven