Wat is er tegenwoordig met mannen? [Troltopic]
donderdag 14 augustus 2025 om 22:37
Hoi allemaal,
Ik zit nogal met iets en ik hoop dat ik hier kan praten met vrouwen die dit herkennen en/of weten hoe dit kan.
Ik sta al een aantal jaren op en af op een aantal datingapps waaronder Tinder. Ik heb in die tijd een aantal dates gehad. En veel gesprekken die niet tot een date kwamen. Nu is net weer een zelfde ervaring gebeurd en ik ben teleurgesteld, ik snap het gewoon niet. Ik vraag mij echt af, wat is er tegenwoordig met die mannen?
Ik heb genoeg matches en ik krijg vaak te horen je bent een knappe vrouw. Nou leuk maar zo word ik totaal niet behandeld. Ik heb in de afgelopen jaren alleen maar voorbeelden waarin ze me lullig behandelen.
Mijn laatste ervaring: een man waar ik een date mee had. Het was gezellig en hij vroeg me meteen na de date voor een volgende date en voor nog iets anders later die week (omdat er iets georganiseerd werd). In die dagen ertussen hadden we af en toe app contact, niet veel maar goed we waren allebei met andere dingen bezig.
Toen kwamen de dagen dat de date zou zijn en bleef het stil. Toen ik ernaar vroeg kwam er een vage smoes waarom hij geen contact meer had opgenomen en hij zou de rest van de week druk zijn. Die andere date zou ook niet doorgaan. Nou lijkt me duidelijk. Ik vind het zo raar. Hoe kan iemand zo aardig doen en dates afspreken en dan ineens dit. Dan denk ik prima als je mij niks vind, zeg het dan gewoon.
Een date met iemand gehad en hij wou graag nog een date, toen hadden we app contact. Middenin het gesprek is hij ineens verdwenen en blokkeert hij mij. Het was een doodnormaal gesprek over wanneer we zouden afspreken. En ook gewoon niet meer reageren.
Een man waar ik een date mee had en die vertelde dat hij ook met iemand anders datete. Ik vroeg hem ook waarom hij met mij date en met haar en of hij dat zou blijven doen. Na die ene date was hij blijkbaar al klaar met mij en werd ik ook aan de kant gezet.
Andere date reageerde nooit meer na één date. Compleet van de aardbodem verdwenen.
Ook tijdens gesprekken, nog voor ze me gezien hebben, gaat het soms raar. Dat je wordt genegeerd of eruit wordt gegooid. Ja oké, dat zal deels bij het onpersoonlijke en vluchtige van datingapps horen maar het komt soms wel uit de lucht vallen als je in een leuk contact zat met iemand.
Zo kan ik nog heel lang doorgaan maar de rode draad is dat mannen mij uit het niets bot behandelen en/of compleet negeren. Ik merk dat mijn vertrouwen compleet weg is. Het is een wonder dat ik het nog zo lang heb volgehouden op die apps door deze ervaringen. Ik ben nu ook op het punt dat ik er maar af ga want het levert mij alleen maar een rotgevoel op als het iedere keer zo gaat.
Ik heb nog niet 1x gehad dat een contact op een leuke manier eindigde. Het eindigt altijd op een lullige manier van de man zijn kant. Ik merk dat het absoluut niet meehelpt aan mijn zelfvertrouwen. Na iedere ervaring lijkt er wat van mezelf af te brokkelen en trek ik het me persoonlijk aan. Ik ga mezelf erg in twijfel trekken, ben ik niet aantrekkelijk, ben ik niet leuk, praat ik raar, wat denken ze over mij dat ze zo doen. Ze lijken 0 respect voor mij te hebben. En dan lees ik verhalen hoe mannen achter een vrouw aanzitten/jagen, nou dat heb ik werkelijk nooit meegemaakt (vroeger in mijn tienerjaren ja).
Ik weet dus niet meer wat ik hier nog mee moet. Het lijkt wel of het niet meer voor mij is weggelegd om iemand te ontmoeten die mij de moeite waard vind en zijn best voor mij wil doen. Of is dit de tendens tegenwoordig? Ik ben echt benieuwd of andere vrouwen deze ervaringen ook hebben met mannen op datingapps.
Ik zit nogal met iets en ik hoop dat ik hier kan praten met vrouwen die dit herkennen en/of weten hoe dit kan.
Ik sta al een aantal jaren op en af op een aantal datingapps waaronder Tinder. Ik heb in die tijd een aantal dates gehad. En veel gesprekken die niet tot een date kwamen. Nu is net weer een zelfde ervaring gebeurd en ik ben teleurgesteld, ik snap het gewoon niet. Ik vraag mij echt af, wat is er tegenwoordig met die mannen?
Ik heb genoeg matches en ik krijg vaak te horen je bent een knappe vrouw. Nou leuk maar zo word ik totaal niet behandeld. Ik heb in de afgelopen jaren alleen maar voorbeelden waarin ze me lullig behandelen.
Mijn laatste ervaring: een man waar ik een date mee had. Het was gezellig en hij vroeg me meteen na de date voor een volgende date en voor nog iets anders later die week (omdat er iets georganiseerd werd). In die dagen ertussen hadden we af en toe app contact, niet veel maar goed we waren allebei met andere dingen bezig.
Toen kwamen de dagen dat de date zou zijn en bleef het stil. Toen ik ernaar vroeg kwam er een vage smoes waarom hij geen contact meer had opgenomen en hij zou de rest van de week druk zijn. Die andere date zou ook niet doorgaan. Nou lijkt me duidelijk. Ik vind het zo raar. Hoe kan iemand zo aardig doen en dates afspreken en dan ineens dit. Dan denk ik prima als je mij niks vind, zeg het dan gewoon.
Een date met iemand gehad en hij wou graag nog een date, toen hadden we app contact. Middenin het gesprek is hij ineens verdwenen en blokkeert hij mij. Het was een doodnormaal gesprek over wanneer we zouden afspreken. En ook gewoon niet meer reageren.
Een man waar ik een date mee had en die vertelde dat hij ook met iemand anders datete. Ik vroeg hem ook waarom hij met mij date en met haar en of hij dat zou blijven doen. Na die ene date was hij blijkbaar al klaar met mij en werd ik ook aan de kant gezet.
Andere date reageerde nooit meer na één date. Compleet van de aardbodem verdwenen.
Ook tijdens gesprekken, nog voor ze me gezien hebben, gaat het soms raar. Dat je wordt genegeerd of eruit wordt gegooid. Ja oké, dat zal deels bij het onpersoonlijke en vluchtige van datingapps horen maar het komt soms wel uit de lucht vallen als je in een leuk contact zat met iemand.
Zo kan ik nog heel lang doorgaan maar de rode draad is dat mannen mij uit het niets bot behandelen en/of compleet negeren. Ik merk dat mijn vertrouwen compleet weg is. Het is een wonder dat ik het nog zo lang heb volgehouden op die apps door deze ervaringen. Ik ben nu ook op het punt dat ik er maar af ga want het levert mij alleen maar een rotgevoel op als het iedere keer zo gaat.
Ik heb nog niet 1x gehad dat een contact op een leuke manier eindigde. Het eindigt altijd op een lullige manier van de man zijn kant. Ik merk dat het absoluut niet meehelpt aan mijn zelfvertrouwen. Na iedere ervaring lijkt er wat van mezelf af te brokkelen en trek ik het me persoonlijk aan. Ik ga mezelf erg in twijfel trekken, ben ik niet aantrekkelijk, ben ik niet leuk, praat ik raar, wat denken ze over mij dat ze zo doen. Ze lijken 0 respect voor mij te hebben. En dan lees ik verhalen hoe mannen achter een vrouw aanzitten/jagen, nou dat heb ik werkelijk nooit meegemaakt (vroeger in mijn tienerjaren ja).
Ik weet dus niet meer wat ik hier nog mee moet. Het lijkt wel of het niet meer voor mij is weggelegd om iemand te ontmoeten die mij de moeite waard vind en zijn best voor mij wil doen. Of is dit de tendens tegenwoordig? Ik ben echt benieuwd of andere vrouwen deze ervaringen ook hebben met mannen op datingapps.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2025 22:01
Reden: To heeft een perma en kan dus niet meer reageren.
Reden: To heeft een perma en kan dus niet meer reageren.
0.00% gewijzigd
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:37
Wil jij op date met elke man waarmee je chat? Want dan zou ik juist veel kritischer worden. En ik zou niet luisteren naar je bent zo knap en mooi, maar proberen uit te vinden of jullie humor matcht, of hij wat te melden heeft, zelfde soort vakanties leuk vindt of welke zaken voor jou van belang zijn in een partner.
Ik denk dat je dan minder potentiële dates hebt, maar meer leuke dates.
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:37
Ik zie de correlatie niet tussen iemand knap vinden en goed behandeld worden. Maar doe je ding.SummerSadness schreef: ↑15-08-2025 13:33Precies zoals ik het zeg. Mannen sturen dat ik een hele knappe vrouw ben. Ik zei: nou leuk dat ze dat vinden maar ik word niet behandelt alsof ze mij zo'n knappe/leuke vrouw vinden. Dan zouden ze wel aardiger doen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:44
Het zal aan ons liggen dat we je verkeerd begrijpen dan.SummerSadness schreef: ↑15-08-2025 14:34Ik doe niets weer. Ik zeg ik vind dat iedereen een normaal contact verdient.
vrijdag 15 augustus 2025 om 14:45
Hier een reactie als man... Volgens mij zit je er veel te veel bovenop en achteraan. Houd het chatten en daten luchtig en bedenk dat 95% van de contacten niets wordt. Maak er geen serieus levenswerk van. Overigens wat jij schrijft gebeurt net zo goed andersom; plotseling geblokkeerd door een dame of niet komen opdagen op een date. Of geen 2e date ivm 'afstand' terwijl die net zo groot is als voor 1e date.
En sorry, dat verband tussen knap en extra aandacht verdienen volg ik totaal niet.
En sorry, dat verband tussen knap en extra aandacht verdienen volg ik totaal niet.
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:01
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:03
Ik vermoed dat jij enkel de heel knappe mannen naar rechts swipet zonder veel aandacht te geven aan wat ze in hun profiel staan hebben en dan krijg je dit.
Ik heb ook wel eens een nare ervaring maar meestal niet en ook al word ik al heel mijn leven als 'mooi' bestempeld zeggen matchen/mannen die ik nooit heb ontmoet zeer zelden dat ze me mooi vinden maar word ik wel quasi altijd respectvol behandeld.
Als ik jou was zou ik wat selectiever swipen. Wat meer aandacht geven aan de inhoud ipv aan een knappe kop.
Ik heb ook wel eens een nare ervaring maar meestal niet en ook al word ik al heel mijn leven als 'mooi' bestempeld zeggen matchen/mannen die ik nooit heb ontmoet zeer zelden dat ze me mooi vinden maar word ik wel quasi altijd respectvol behandeld.
Als ik jou was zou ik wat selectiever swipen. Wat meer aandacht geven aan de inhoud ipv aan een knappe kop.
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:03
Nee ze geven je een compliment. Een compliment dat ze aan heel veel vrouwen geven want je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn... je moet niet alles serieus nemen wat mensen roepen op een dating app. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat ik er zo knap uit zag terwijl ik nog helemaal geen foto op mijn profiel hadSummerSadness schreef: ↑15-08-2025 15:01Ik word een beetje moe van constant die ene zin uitleggen. Ik bedoelde er alleen mee duidelijk te maken dat mannen mij op het eerste gezicht aantrekkelijk vinden. Dat ik vaak te horen krijg dat ze me een knappe vrouw vinden dus dat het niet per se aan mijn uiterlijk ligt. Meer niet.
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:04
En ik heb het gevoel dat heel veel mannen tegen heel veel vrouwen zeggen “ wat ben je knap/ mooi/ leuk” etc. Daar kun je helemaal niks mee eigenlijk. Wat je wel moet uitvinden, of er meer diepgang in een persoon zit. En dat kun je niet weten na 1x daten met die persoon. En mocht diegene afhaken/ ghosten, dan weet je ook genoeg.
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:04
Dit denk ik ook.HS26 schreef: ↑15-08-2025 14:45Hier een reactie als man... Volgens mij zit je er veel te veel bovenop en achteraan. Houd het chatten en daten luchtig en bedenk dat 95% van de contacten niets wordt. Maak er geen serieus levenswerk van. Overigens wat jij schrijft gebeurt net zo goed andersom; plotseling geblokkeerd door een dame of niet komen opdagen op een date. Of geen 2e date ivm 'afstand' terwijl die net zo groot is als voor 1e date.
Als een gesprek loopt dan loopt het, zo niet jammer dan.
Pas als ik voor het eerst iemand had gezien dan wilde ik bedenken of ik hem nog eens wilde zien.
Meestal niet, soms wel.
1,5 jaar best veel gedate. Allemaal bleef het bij een date en meestal ook vanuit mij. Behalve mijn vriend nu.
We stuurde elkaar elke dag wel een berichtje maar maar niet extreem veel. De date was super leuk en gezellig. Gewoon zitten kletsen over van alles en nog wat. Tweede date was een paar weken laten. Was ook gezellig en toen had ik wel zoiets oh dit kan wel eens wat worden.
Inmiddels zijn we 8 jaar verder.
Ik stak er niet teveel energie in. Maar was wel oprecht en bereikbaar.
Maar had echt iets, als het loopt dan loopt het en is het goed. Zo niet ook prima.
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:06
Daarom heb ik ook bijna nooit dates. Ik kijk heel goed naar hoe iemand overkomt en is daarom komt het ook nogal als een shock als ze ook zo blijken te zijn na een date.aikidoka schreef: ↑15-08-2025 14:37Wil jij op date met elke man waarmee je chat? Want dan zou ik juist veel kritischer worden. En ik zou niet luisteren naar je bent zo knap en mooi, maar proberen uit te vinden of jullie humor matcht, of hij wat te melden heeft, zelfde soort vakanties leuk vindt of welke zaken voor jou van belang zijn in een partner.
De laatste date leek een serieuze en aardige man met oprechte intenties. Hij vroeg me zelfs aan het eeindevaluatie de date voor 2 afspraken de volgende week. En ineens pats boem heeft hij geen tijd meer. Ik zou weleens de eerlijke reden erachter willen weten. Nou ja kennelijk als ik het hier moet geloven is hij een betere optie tegengekomen.
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:09
SummerSadness schreef: ↑15-08-2025 13:54Ja kan. Nog raar want hij gaat toch niet meteen trouwen. Dan kun je toch nog een leuke date hebben, die al gepland stond en waar hij zo enthousiast over was.
Je spreekt jezelf nogal tegen hier!SummerSadness schreef: ↑14-08-2025 22:37
Live Life to the fullest
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:11
Nee dat is het hier niet want ik sta er met 0 verwachtingen in en steek er ok geen energie meer in. Bij die laatste date had ik ook zoiets van aardige man maar ik weet niet, we zien wel. We hebben daarna ook weinig contact gehad. Tot hij ineens dus de hele week niet meer kon en er 2 dates stonden gepland (zijn idee).Trien31 schreef: ↑15-08-2025 15:04Dit denk ik ook.
Als een gesprek loopt dan loopt het, zo niet jammer dan.
Pas als ik voor het eerst iemand had gezien dan wilde ik bedenken of ik hem nog eens wilde zien.
Meestal niet, soms wel.
1,5 jaar best veel gedate. Allemaal bleef het bij een date en meestal ook vanuit mij. Behalve mijn vriend nu.
We stuurde elkaar elke dag wel een berichtje maar maar niet extreem veel. De date was super leuk en gezellig. Gewoon zitten kletsen over van alles en nog wat. Tweede date was een paar weken laten. Was ook gezellig en toen had ik wel zoiets oh dit kan wel eens wat worden.
Inmiddels zijn we 8 jaar verder.
Ik stak er niet teveel energie in. Maar was wel oprecht en bereikbaar.
Maar had echt iets, als het loopt dan loopt het en is het goed. Zo niet ook prima.
Dat is dus nu het verraderlijke. Iemand kan op de chat nog zo aardig en normaal overkomen en zelfs tijdens een date en dan ineens pats boem wordt je geghost en dat was het. Daar heb ik geen zin meer in maar je kan jezelf er onmogelijk voor beschermen als iemand gewoon normaal doet.
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:13
Nee want dat zijn 9 van de 10 keer de Engelse/Duitse/fake profielen en daar besteed ik al helemaal geen aandacht meer aan.Attraverso schreef: ↑15-08-2025 15:03Ik vermoed dat jij enkel de heel knappe mannen naar rechts swipet zonder veel aandacht te geven aan wat ze in hun profiel staan hebben en dan krijg je dit.
De inhoud van de mannen waar ik mee chatte was dus goed en de gesprekken ook anders ga ik er al geen date meer afspreken. Daarna komt de ellende meestal.
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:15
Nee maar ik swipe ook bijna niemand de goede kant op. De dates die ik heb zijn heel leuk alleen daarna doen ze raar.aikidoka schreef: ↑15-08-2025 14:37Wil jij op date met elke man waarmee je chat? Want dan zou ik juist veel kritischer worden. En ik zou niet luisteren naar je bent zo knap en mooi, maar proberen uit te vinden of jullie humor matcht, of hij wat te melden heeft, zelfde soort vakanties leuk vindt of welke zaken voor jou van belang zijn in een partner.
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:16
Nogmaals wat ik zei over dat mannen zeggen dat ze mij knap vinden is puur om te zeggen dat het niet mijn uiterlijk is.GroenTuintje schreef: ↑15-08-2025 15:04En ik heb het gevoel dat heel veel mannen tegen heel veel vrouwen zeggen “ wat ben je knap/ mooi/ leuk” etc. Daar kun je helemaal niks mee eigenlijk. Wat je wel moet uitvinden, of er meer diepgang in een persoon zit. En dat kun je niet weten na 1x daten met die persoon. En mocht diegene afhaken/ ghosten, dan weet je ook genoeg.
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:16
Waarom heb jij zo weinig sociale contacten en/of vrienden? Ik zou , als ik jou was, eens meer daarin proberen te investeren ipv op die oppervlakkige dating-apps.
Het is niet oké dat al die vluchtige contacten jou zo aantasten in je zelfverzekerdheid. Ga eens wat meer zelfvertrouwen en zelfliefde kweken ipv dit te laten afhangen van deze onpersoonlijke manier van daten.
Het is niet oké dat al die vluchtige contacten jou zo aantasten in je zelfverzekerdheid. Ga eens wat meer zelfvertrouwen en zelfliefde kweken ipv dit te laten afhangen van deze onpersoonlijke manier van daten.
Live Life to the fullest
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:18
Totaal niet, die tijd heb ik allang achter de rug. Het is geen serieus levenswerk voor mij haha. De man van de laatste date heb ik niet eens geappt daarna alleen als hij iets stuurde of vroeg.HS26 schreef: ↑15-08-2025 14:45Hier een reactie als man... Volgens mij zit je er veel te veel bovenop en achteraan. Houd het chatten en daten luchtig en bedenk dat 95% van de contacten niets wordt. Maak er geen serieus levenswerk van. Overigens wat jij schrijft gebeurt net zo goed andersom; plotseling geblokkeerd door een dame of niet komen opdagen op een date. Of geen 2e date ivm 'afstand' terwijl die net zo groot is als voor 1e date.
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:25
Je moet heel erg sterk zijn en een huid van teflon hebben om je zelfvertrouwen niet te laten aantasten bij online daten...GeweldigWeer schreef: ↑15-08-2025 15:16
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:34
Ja en dat ben ik niet. Dus wellicht past dit niet meer bij mij.Attraverso schreef: ↑15-08-2025 15:25Je moet heel erg sterk zijn en een huid van teflon hebben om je zelfvertrouwen niet te laten aantasten bij online daten...
Het gekke is wel dat mijn ervaringen jaren geleden meer positief waren. Daar heb ik een relatie en kinderen aan overgehouden.
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:36
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, zeker niet als het om een 1e date gaat.Attraverso schreef: ↑15-08-2025 15:25Je moet heel erg sterk zijn en een huid van teflon hebben om je zelfvertrouwen niet te laten aantasten bij online daten...
Live Life to the fullest
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:37
Dat komt omdat ik oorspronkelijk niet hier vandaan kom waar ik nu woon. Dus vrienden van vroeger zijn er niet. Ik heb hier nooit echt iets van de grond gekregen.GeweldigWeer schreef: ↑15-08-2025 15:16Waarom heb jij zo weinig sociale contacten en/of vrienden? Ik zou , als ik jou was, eens meer daarin proberen te investeren ipv op die oppervlakkige dating-apps.
Ja ik denk ook dat ik me mss meer moet richten op mezelf en niet meer op die apps. Het is alleen omdat ik verder geen volwassenen heb dat ik het daar een beetje zoek.
vrijdag 15 augustus 2025 om 15:41
Voor jou gelukkig niet. Voor anderen wel. Na tig keer ghosten, mislukte dates, aan het lijntje gehouden worden,...GeweldigWeer schreef: ↑15-08-2025 15:36Daar ben ik het niet helemaal mee eens, zeker niet als het om een 1e date gaat.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in