Dikke Griekse yoghurt
vrijdag 15 augustus 2025 om 18:14
Ik wil van t weekend tzatziki maken, en dan wordt nooit zo lobbig als in Griekenland. Volgens mij komt dat door de yoghurt.
Welke supermarktyoghurt is echt lekker dik?
Ik moet echt een half uur met de auto om bij een Turkse of mediterrane winkel te komen, dus alhoewel dat de beste tip zou zijn, is dat onmogelijk, aangezien de auto bij de garagist is.
Welke supermarktyoghurt is echt lekker dik?
Ik moet echt een half uur met de auto om bij een Turkse of mediterrane winkel te komen, dus alhoewel dat de beste tip zou zijn, is dat onmogelijk, aangezien de auto bij de garagist is.
vrijdag 15 augustus 2025 om 18:43
Ik maak het ook met uitgelekte yoghurt. Ik leg een passeerdoek in een zeef en laat griekse yoghurt 10% daar een nachtje in uitlekken.
De komkommer goed uit laten lekken is ook belangrijk. Ik haal de zaden met het zachte middengedeelte er uit, dan de rest, met schil, met een julienne snijder snijden en zout toevoegen. Dat een poosje laten staan. Ik doe het daarna in de slacentrifuge.
De komkommer goed uit laten lekken is ook belangrijk. Ik haal de zaden met het zachte middengedeelte er uit, dan de rest, met schil, met een julienne snijder snijden en zout toevoegen. Dat een poosje laten staan. Ik doe het daarna in de slacentrifuge.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 15-08-2025 19:11
0.26% gewijzigd
vrijdag 15 augustus 2025 om 18:47
vrijdag 15 augustus 2025 om 21:16
Is de smaak wel hetzelfde? Wat is er precies anders aan de structuur? Is het korreliger, zoals Hüttenkäse?It-is-joysjuhhh schreef: ↑15-08-2025 20:17Je moet de Turkse stijl pakken als je niet vochtig wil. Niet iedereen vindt die structuur fijn want die is net iets anders, maar ik zweer bij Turkse stijl yoghurt.
vrijdag 15 augustus 2025 om 21:37
Deze!
vrijdag 15 augustus 2025 om 21:52
AH toch nog steeds? 10 of 5 %
verder, sommige skyr's zijn dik (Dodoni bij AH), Hoogvliet en Aldi hadden ooit een pakje hele dikke kwark en heel goedkoop ook nog, maar volgens mij inmiddels niet meer te verkrijgen, Of tegenwoordig met yoghurt vermengd.
Alles uitlekken is wat ik al jaaaaaren doe. In een koffiefilter. En die komkommer: zaadlijst eruit, en uitknijpen.
Volgens mj raad ik je de Griekse yoghurt 10 % van Lidl aan. Eventueel uitgelekt.
Vanity of vanities; all is vanity
vrijdag 15 augustus 2025 om 22:20
Smaakt voor mij naar heerlijke yoghurt, maar het is ietsje korreliger. Ik vind het lekkerder omdat het minder waterig is.ladadieladieda schreef: ↑15-08-2025 21:16Is de smaak wel hetzelfde? Wat is er precies anders aan de structuur? Is het korreliger, zoals Hüttenkäse?
vrijdag 15 augustus 2025 om 23:00
Pink-Freud schreef: ↑15-08-2025 21:52AH toch nog steeds? 10 of 5 %
verder, sommige skyr's zijn dik (Dodoni bij AH), Hoogvliet en Aldi hadden ooit een pakje hele dikke kwark en heel goedkoop ook nog, maar volgens mij inmiddels niet meer te verkrijgen, Of tegenwoordig met yoghurt vermengd.
Alles uitlekken is wat ik al jaaaaaren doe. In een koffiefilter. En die komkommer: zaadlijst eruit, en uitknijpen.
Volgens mj raad ik je de Griekse yoghurt 10 % van Lidl aan. Eventueel uitgelekt.
Fage is niet meer verkrijgbaar in de supermarkt in Nederland.
Dodoni is daar voor in de plaats gekomen.
Dodoni is lobbig, niet dik.
De Lidl heeft dikke Griekse yoghurt, 500 ml verpakking.
0% vet en 10% dacht ik.
Griekse yoghurt | LIDL https://share.google/efiqrsKUN0wtJOQti
De nieuwe van Campina is ook goed, dat is alleen een kilo bak.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in