Dikke Griekse yoghurt

15-08-2025 18:14 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil van t weekend tzatziki maken, en dan wordt nooit zo lobbig als in Griekenland. Volgens mij komt dat door de yoghurt.
Welke supermarktyoghurt is echt lekker dik?
Ik moet echt een half uur met de auto om bij een Turkse of mediterrane winkel te komen, dus alhoewel dat de beste tip zou zijn, is dat onmogelijk, aangezien de auto bij de garagist is.
Je kan het uit laten lekken in een koffiefilter.

En los daarvan: ik vind die van de Lidl het dikst en het lekkerst. Wel de 10%.
Die van Lidl vind ik inderdaad ook erg lekker! En die is ook goed dik. Inderdaad de 10%, de light varianten zijn wateriger.
En ook je komkommer goed uit laten lekken.
What would Patsy do?
Ik vind die van de Lidl en Jumbo huismerk het dikst/lekkerst.
Ik maak het ook met uitgelekte yoghurt. Ik leg een passeerdoek in een zeef en laat griekse yoghurt 10% daar een nachtje in uitlekken.

De komkommer goed uit laten lekken is ook belangrijk. Ik haal de zaden met het zachte middengedeelte er uit, dan de rest, met schil, met een julienne snijder snijden en zout toevoegen. Dat een poosje laten staan. Ik doe het daarna in de slacentrifuge.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 15-08-2025 19:11
0.26% gewijzigd
Omdat ik niet tegen yoghurt kan maak ik het met Skyr naturel en dat gaat prima.
De komkommerrasp ( zonder de zaadlijst) goed laten uitlekken met wat zout, daarmee voorkom je ook waterige Tzatziki.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Als je nog ergens Fage kan krijgen, dan die!
Dodoni pak ik meestal
Woon je in België ? Dan heb je aan onze tips weinig denk ik
De komkommer rasp ik en knijp ik heel goed uit, dat scheelt veel vocht inderdaad. Lidl is op 10 minuutjes fietsen, dus die pak ik mee.
Merci voor de tips allemaal!
Star⁴ schreef:
15-08-2025 18:55
Neem ik de volgende keer mee bij Hanos. Die is inderdaad erg lekker.
Dodoni en anders Skyr. Wel even wat zout ook op de komkommer en dan pas uitlekken/uitknijpen. Dan komt er meer vocht uit.
Wat je in de winkel ziet is vaak Griekse stijl yoghurt, maar je moet gewoon de normale Griekse Yoghurt hebben. Fage en Dodoni hebben die. Succes!
Je moet de Turkse stijl pakken als je niet vochtig wil. Niet iedereen vindt die structuur fijn want die is net iets anders, maar ik zweer bij Turkse stijl yoghurt.
Lidl en Aldi (of iig Aldi 5 jaar geleden, sindsdien kom ik daar niet zo vaak meer), en idd Turkse stijl is vaak dikker dan Griekse.
Star⁴ schreef:
Dat was echt mijn lievelings 😩 ik ben overgestapt op dodoni, komt aardig in de buurt van fage. De eigen merken van de supers vind ik echt helemaal niks
It-is-joysjuhhh schreef:
15-08-2025 20:17
Je moet de Turkse stijl pakken als je niet vochtig wil. Niet iedereen vindt die structuur fijn want die is net iets anders, maar ik zweer bij Turkse stijl yoghurt.
Is de smaak wel hetzelfde? Wat is er precies anders aan de structuur? Is het korreliger, zoals Hüttenkäse?
Yildizlar2 schreef:
15-08-2025 19:00
Dodoni pak ik meestal
Deze!
Star⁴ schreef:
AH toch nog steeds? 10 of 5 %
verder, sommige skyr's zijn dik (Dodoni bij AH), Hoogvliet en Aldi hadden ooit een pakje hele dikke kwark en heel goedkoop ook nog, maar volgens mij inmiddels niet meer te verkrijgen, Of tegenwoordig met yoghurt vermengd.
Alles uitlekken is wat ik al jaaaaaren doe. In een koffiefilter. En die komkommer: zaadlijst eruit, en uitknijpen.
Volgens mj raad ik je de Griekse yoghurt 10 % van Lidl aan. Eventueel uitgelekt.
Vanity of vanities; all is vanity
off
Vanity of vanities; all is vanity
ladadieladieda schreef:
15-08-2025 21:16
Is de smaak wel hetzelfde? Wat is er precies anders aan de structuur? Is het korreliger, zoals Hüttenkäse?
Smaakt voor mij naar heerlijke yoghurt, maar het is ietsje korreliger. Ik vind het lekkerder omdat het minder waterig is.
Pink-Freud schreef:
15-08-2025 21:52
AH toch nog steeds? 10 of 5 %
verder, sommige skyr's zijn dik (Dodoni bij AH), Hoogvliet en Aldi hadden ooit een pakje hele dikke kwark en heel goedkoop ook nog, maar volgens mij inmiddels niet meer te verkrijgen, Of tegenwoordig met yoghurt vermengd.
Alles uitlekken is wat ik al jaaaaaren doe. In een koffiefilter. En die komkommer: zaadlijst eruit, en uitknijpen.
Volgens mj raad ik je de Griekse yoghurt 10 % van Lidl aan. Eventueel uitgelekt.

Fage is niet meer verkrijgbaar in de supermarkt in Nederland.
Dodoni is daar voor in de plaats gekomen.
Dodoni is lobbig, niet dik.

De Lidl heeft dikke Griekse yoghurt, 500 ml verpakking.
0% vet en 10% dacht ik.

Griekse yoghurt | LIDL https://share.google/efiqrsKUN0wtJOQti

De nieuwe van Campina is ook goed, dat is alleen een kilo bak.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven