Wat is er tegenwoordig met mannen? [Troltopic]

14-08-2025 22:37 277 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik zit nogal met iets en ik hoop dat ik hier kan praten met vrouwen die dit herkennen en/of weten hoe dit kan.

Ik sta al een aantal jaren op en af op een aantal datingapps waaronder Tinder. Ik heb in die tijd een aantal dates gehad. En veel gesprekken die niet tot een date kwamen. Nu is net weer een zelfde ervaring gebeurd en ik ben teleurgesteld, ik snap het gewoon niet. Ik vraag mij echt af, wat is er tegenwoordig met die mannen?

Ik heb genoeg matches en ik krijg vaak te horen je bent een knappe vrouw. Nou leuk maar zo word ik totaal niet behandeld. Ik heb in de afgelopen jaren alleen maar voorbeelden waarin ze me lullig behandelen.

Mijn laatste ervaring: een man waar ik een date mee had. Het was gezellig en hij vroeg me meteen na de date voor een volgende date en voor nog iets anders later die week (omdat er iets georganiseerd werd). In die dagen ertussen hadden we af en toe app contact, niet veel maar goed we waren allebei met andere dingen bezig.

Toen kwamen de dagen dat de date zou zijn en bleef het stil. Toen ik ernaar vroeg kwam er een vage smoes waarom hij geen contact meer had opgenomen en hij zou de rest van de week druk zijn. Die andere date zou ook niet doorgaan. Nou lijkt me duidelijk. Ik vind het zo raar. Hoe kan iemand zo aardig doen en dates afspreken en dan ineens dit. Dan denk ik prima als je mij niks vind, zeg het dan gewoon.

Een date met iemand gehad en hij wou graag nog een date, toen hadden we app contact. Middenin het gesprek is hij ineens verdwenen en blokkeert hij mij. Het was een doodnormaal gesprek over wanneer we zouden afspreken. En ook gewoon niet meer reageren.

Een man waar ik een date mee had en die vertelde dat hij ook met iemand anders datete. Ik vroeg hem ook waarom hij met mij date en met haar en of hij dat zou blijven doen. Na die ene date was hij blijkbaar al klaar met mij en werd ik ook aan de kant gezet.

Andere date reageerde nooit meer na één date. Compleet van de aardbodem verdwenen.

Ook tijdens gesprekken, nog voor ze me gezien hebben, gaat het soms raar. Dat je wordt genegeerd of eruit wordt gegooid. Ja oké, dat zal deels bij het onpersoonlijke en vluchtige van datingapps horen maar het komt soms wel uit de lucht vallen als je in een leuk contact zat met iemand.

Zo kan ik nog heel lang doorgaan maar de rode draad is dat mannen mij uit het niets bot behandelen en/of compleet negeren. Ik merk dat mijn vertrouwen compleet weg is. Het is een wonder dat ik het nog zo lang heb volgehouden op die apps door deze ervaringen. Ik ben nu ook op het punt dat ik er maar af ga want het levert mij alleen maar een rotgevoel op als het iedere keer zo gaat.

Ik heb nog niet 1x gehad dat een contact op een leuke manier eindigde. Het eindigt altijd op een lullige manier van de man zijn kant. Ik merk dat het absoluut niet meehelpt aan mijn zelfvertrouwen. Na iedere ervaring lijkt er wat van mezelf af te brokkelen en trek ik het me persoonlijk aan. Ik ga mezelf erg in twijfel trekken, ben ik niet aantrekkelijk, ben ik niet leuk, praat ik raar, wat denken ze over mij dat ze zo doen. Ze lijken 0 respect voor mij te hebben. En dan lees ik verhalen hoe mannen achter een vrouw aanzitten/jagen, nou dat heb ik werkelijk nooit meegemaakt (vroeger in mijn tienerjaren ja).

Ik weet dus niet meer wat ik hier nog mee moet. Het lijkt wel of het niet meer voor mij is weggelegd om iemand te ontmoeten die mij de moeite waard vind en zijn best voor mij wil doen. Of is dit de tendens tegenwoordig? Ik ben echt benieuwd of andere vrouwen deze ervaringen ook hebben met mannen op datingapps.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2025 22:01
Reden: To heeft een perma en kan dus niet meer reageren.
0.00% gewijzigd
Lila-Linda schreef:
17-08-2025 15:37
Jouw ego zit je in de weg, je vindt de afwijzing zo rot. Dat het je niet meer uitmaakt, Wie de andere.man is, als hij maar een 2e date wil
Nee ik vind een afwijzing totaal niet rot. Het kan dat je iemand niet leuk vind. Maar zeg het dan gewoon. Het gaat mij om het ineens niets meer laten horen, negeren en blokkeren zonder enige reden dat vind ik rot ja.
SummerSadness schreef:
17-08-2025 15:46
Nee ik vind een afwijzing totaal niet rot. Het kan dat je iemand niet leuk vind. Maar zeg het dan gewoon. Het gaat mij om het ineens niets meer laten horen, negeren en blokkeren zonder enige reden dat vind ik rot ja.
En vanaf nu, weet je dat het zo werkt.
En dan kun je stoppen met daten of stoppen met je druk maken
rosanna08 schreef:
17-08-2025 15:39
sorry hoor, maar als jij je haarkleur wil veranderen, omdat een paar van die gasten blond leuker vinden, ben je in mijn ogen behoorlijk needy.

En ik vind de posting van iemand die het over haar twee vriendinnen heeft (sorry, ben de naam even kwijt) ook een goeie. Hoe goed is jouw radar voor de juiste man?
Ik ben al blond. Ik zei als meerdere mannen bv aangeven dat ze het te blonde niet mooi vinden, te onnatuurlijk of whatever dat ik dan zou overwegen om er iets aan te doen. Maar goed dat heb ik zelf al gedaan zonder dat iemand het zei.
SummerSadness schreef:
En vanaf nu, weet je dat het zo werkt.
En dan kun je stoppen met daten of stoppen met je druk maken
SummerSadness schreef:
17-08-2025 15:28
Nou ik wist niet dat dit de standaard is tegenwoordig op datingapps. Ik dacht dat mannen meestal wat meer moeite doen voor vrouwen. Mss doen ze dat ook maar dat is dus niet mijn ervaring. Ik wist serieus niet dat 90% horken zijn op die apps, ik dacht de meeste wel gewone mannen.

Waarom ik me blijf blootstellen aan 'dit soort figuren'? Omdat er dus op het eerste gezicht niets mis met ze is. De mannen waar ik contact mee had leken dus gewoon, normale, aardige, mannen/vaders, geen rode vlaggen, niets raars. Anders ga ik er al geen tijd insteken.
Maar inmiddels heb je ruime ervaring met het daten via Tinder en weet je beter. Laat jezelf niet zo schaden door zo'n app. De meerderheid is een hork en de bedenkers van de app varen wel bij al die mensen die bereid zijn zo met zich om te laten gaan.
En jij als klant van de app houdt er geen fijne relatie aan over. Sterker nog, het schaadt je. Je zelfbeeld (wat doe ik toch verkeerd?) en je kijk op mannen. Ik gok dat "de leukere man" niet op Tinder zit.
SummerSadness schreef:
17-08-2025 15:48
Ik ben al blond. Ik zei als meerdere mannen bv aangeven dat ze het te blonde niet mooi vinden, te onnatuurlijk of whatever dat ik dan zou overwegen om er iets aan te doen. Maar goed dat heb ik zelf al gedaan zonder dat iemand het zei.
Je wordt uiteindelijk gelukkiger met een vent die niet kijkt naar je haarkleur
SummerSadness schreef:
Dat is ook rot. Maar daarom moet je dus eigenlijk blij zijn dat je er vanaf bent. Je moet zo’n hork toch ook niet willen?
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
17-08-2025 15:44
Hoe en waarom zou je iemand berichten die jou heeft geblokkeerd? Dat komt wel écht needy en een beetje creepy over eerlijk gezegd.
Ik leg al meerdere keren uit waarom. Omdat ik dus probeer uit te vinden wat de reden is van die mannen om mij ineens te negeren en/of blokkeren of date af te zeggen. Dat kan en mag jij en zij needy en creepy vinden. Ik doe dat ook niet voor hun maar ik zoek duidelijkheid. Iemand die mss eens eerlijk kan leggen waarom.
Lila-Linda schreef:
17-08-2025 15:49
Je wordt uiteindelijk gelukkiger met een vent die niet kijkt naar je haarkleur
Die heb ik gehad, die keek helemaal niet naar mij. Daar werd ik niet gelukkiger van.
SummerSadness schreef:
Maar waarom laat jij je leiden door iets wat zo oppervlakkig is? En dan heb je die haarkleur veranderd en dan zegt iemand dat hij liever heeft met grotere of juist kleinere borsten of langer haar, ga je dat dan ook aanpassen?
Where is my mind?
SummerSadness schreef:
Heb je niet in de gaten dat je jezelf hiermee verloochent?
Waar gáát het over, een haarkleur!!!
SummerSadness schreef:
Ik ben al blond. Ik zei als meerdere mannen bv aangeven dat ze het te blonde niet mooi vinden, te onnatuurlijk of whatever dat ik dan zou overwegen om er iets aan te doen.
Waarom??
Beetje erg wanhopig om bereid te zijn je haarkleur te veranderen om meer kans te hebben op een oppervlakkige man.

Weet je zeker dat niets van deze houding doorsijpelt in je eerste contacten?
SurferRosa schreef:
17-08-2025 15:49
Dat is ook rot. Maar daarom moet je dus eigenlijk blij zijn dat je er vanaf bent. Je moet zo’n hork toch ook niet willen?
Klopt, dat is zo. Maar ik kan bijna niet geloven dat er zoveel horken zijn en dat ik die dan iedere keer tref terwijl het gewone normale mannen/vaders lijken te zijn. Ik heb dan niet het idee dat het in het echte leven zoveel anders zou zijn dan op die apps.
SummerSadness schreef:
17-08-2025 15:51
Ik leg al meerdere keren uit waarom. Omdat ik dus probeer uit te vinden wat de reden is van die mannen om mij ineens te negeren en/of blokkeren of date af te zeggen. Dat kan en mag jij en zij needy en creepy vinden. Ik doe dat ook niet voor hun maar ik zoek duidelijkheid. Iemand die mss eens eerlijk kan leggen waarom.
Als iemand je blokkeert betekent dat dat diegene nul contact wil met jou. Uit het niets is dat zeker bot en rot en dat zegt meer over de ander dan. Die persoon dan gaan stalken (hoe contact je eigenlijk iemand die jou blokkeert) is toch echt geen normaal gedrag hoor.
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
17-08-2025 15:52
Maar waarom laat jij je leiden door iets wat zo oppervlakkig is? En dan heb je die haarkleur veranderd en dan zegt iemand dat hij liever heeft met grotere of juist kleinere borsten of langer haar, ga je dat dan ook aanpassen?
Nee niet om alles. Ik zei ook niet als eentje dat zou zeggen maar als ze dat allemaal hadden gezegd is dat wel iets waar ik naar zou gaan kijken. Ik probeer iets te ontdekken he, wat iemand hier zei, kijken wat er kan zijn waarom ze afhaken bij mij.

Als ze allemaal aangeven je bent te dik (wat ik niet denk dat zo is want ik heb een normaal figuur maar ik noem maar even een VOORBEELD) dan zou ik daar ook iets mee gaan doen. Tenzij het je allemaal niets interesseert maar zo ben ik dus niet want ik trek me dus ook aan waarom ze ineens niets meer laten horen.
SummerSadness schreef:
17-08-2025 15:53
Klopt, dat is zo. Maar ik kan bijna niet geloven dat er zoveel horken zijn en dat ik die dan iedere keer tref terwijl het gewone normale mannen/vaders lijken te zijn. Ik heb dan niet het idee dat het in het echte leven zoveel anders zou zijn dan op die apps.
Dat jij dit niet kunt geloven wil niet zeggen dat het niet zo is.
Quincy2 schreef:
Waarom??
Beetje erg wanhopig om bereid te zijn je haarkleur te veranderen om meer kans te hebben op een oppervlakkige man.

Weet je zeker dat niets van deze houding doorsijpelt in je eerste contacten?
Ik had het al uitgelegd maar zoals ik zei ik probeer te ontdekken wat een mogelijke reden zou kunnen zijn. En nee niet als 1 man dit zou aangeven maar als ze dat allemaal hadden gezegd zou ik er wel iets aan gaan doen.

Ik ben niet mega onzeker over mijn uiterlijk maar ik denk weleens is mijn haar te blond of zien mensen mij als stevig. In het algemeen, dus niet alleen mannen maar ook vrouwen. Denk dat dat ook wel mens/vrouw eigen is en op zich niet zo raar. De ene geeft er niets om en de ander wat meer, dat kan.

Er sijpelt geen bepaalde houding door tijdens contacten, niet dat ik weet. Dan had iemand dat kunnen aangeven, vooral omdat ik er weleens naar vraag. Ze hebben nooit iets gezegd tegen me wat er aan zou mankeren.
Beschuitmetjam schreef:
17-08-2025 15:58
Dat jij dit niet kunt geloven wil niet zeggen dat het niet zo is.
Oké, dan zijn dus alle mannen op datingapps en daarbuiten horken.
SummerSadness schreef:
17-08-2025 15:52
Die heb ik gehad, die keek helemaal niet naar mij. Daar werd ik niet gelukkiger van.
Als ik al je reacties zo lees, dan denk ik dat er zeker wel winst bij jezelf te behalen is. Maar dan niet op het niveau waarop jij het zoekt. Probeer eerst eens wat eerlijker te kijken naar alles wat je hier schrijft. Je zegt van werkelijk alles dat het niet zo is. Zelfs afgewezen worden, wat niemand echt leuk vindt, zeg je geen probleem te vinden, terwijl je wel overmatig bezig bent met achterhalen waarom je wordt afgewezen door notabene mannen die je niet eens kent. Dat strookt niet echt met elkaar, toch?
SurferRosa schreef:
17-08-2025 15:57
Als iemand je blokkeert betekent dat dat diegene nul contact wil met jou. Uit het niets is dat zeker bot en rot en dat zegt meer over de ander dan. Die persoon dan gaan stalken (hoe contact je eigenlijk iemand die jou blokkeert) is toch echt geen normaal gedrag hoor.
Stalken is weer wat anders dan een berichtje waarin je vraagt waarom.
SummerSadness schreef:
. Ik heb dan niet het idee dat het in het echte leven zoveel anders zou zijn dan op die apps.
Ik denk dat de meeste normale mannen gewoon in hun omgeving iemand tegenkomen, via hobby of wederzijdse vrienden en tot die tijd helemaal niks doen.
SummerSadness schreef:
17-08-2025 16:04
Stalken is weer wat anders dan een berichtje waarin je vraagt waarom.
Als iemand je heeft geblokkeerd is het heel erg raar om diegene dan alsnog via een omweg (nogmaals, hoé doe je dat dan) te contacten en te vragen waarom. Daar valt helemaal niets te halen voor je.
Where is my mind?
meisje85 schreef:
17-08-2025 16:03
Als ik al je reacties zo lees, dan denk ik dat er zeker wel winst bij jezelf te behalen is. Maar dan niet op het niveau waarop jij het zoekt. Probeer eerst eens wat eerlijker te kijken naar alles wat je hier schrijft. Je zegt van werkelijk alles dat het niet zo is. Zelfs afgewezen worden, wat niemand echt leuk vindt, zeg je geen probleem te vinden, terwijl je wel overmatig bezig bent met achterhalen waarom je wordt afgewezen door notabene mannen die je niet eens kent. Dat strookt niet echt met elkaar, toch?
Er wordt heel slecht gelezen. Ik heb het specifiek over uit het niets genegeerd en geblokkeerd worden, niet over afgewezen worden. Afgewezen worden is soms niet leuk en soms geen ramp. Ik heb ook heus weleens iemand afgewezen. 1 man heeft me weleens gestuurd op Tinder dat ik zijn type niet ben. Toen ik vroeg waarom heb je me geswiped toen zei hij: geen commentaar.

Ik zal het nog even duidelijk schrijven: ik probeer te achterhalen waarom iemand uit het niets negeert en blokkeert.
SummerSadness schreef:
17-08-2025 16:08
Er wordt heel slecht gelezen. Ik heb het specifiek over uit het niets genegeerd en geblokkeerd worden, niet over afgewezen worden. Afgewezen worden is soms niet leuk en soms geen ramp. Ik heb ook heus weleens iemand afgewezen. 1 man heeft me weleens gestuurd op Tinder dat ik zijn type niet ben. Toen ik vroeg waarom heb je me geswiped toen zei hij: geen commentaar.

Ik zal het nog even duidelijk schrijven: ik probeer te achterhalen waarom iemand uit het niets negeert en blokkeert.
Want? Wat wil je met die informatie?
SummerSadness schreef:
17-08-2025 11:41
Omdat ik nu vooraf selectief ben geworden en alleen nog op date ga met mannen die me echt wat lijken, wil ik wel een 2e date. Het is in het verleden weleens voorgekomen dat ik dacht deze persoon past niet bij mij en ik laat het hierbij. Het is 1x voorgekomen dat een man enthousiaster was en ik niet. Dus dat gebeurt eigenlijk nooit. Daarom ken ik ook niet het gevoel dat een man je echt laat merken dat hij je wil en zijn best voor je doet. En dat vind ik wel verdrietig, zou ik ook weleens willen meemaken.

Ik vind het vaak al hard hoe je in een gesprek/voor een date wordt afgewezen, gebeurt vaak. En anders word ik het wel na 1 date.
Maar jij denkt dus dat je op basis van een profiel en wat gesprekken zo goed kunt selecteren dat je met al die mannen zeker nog een tweede date wil? Je hebt nooit dat je afknapt op een accent, een stem, hoe iemand ruikt, zijn politieke voorkeuren, zijn grapjes, de vorm van zijn handen? Ik vind dat echt moeilijk te geloven. Ik vind ook dat ik iemand verdien die lief voor me is (en die heb ik ook) en ik wees ook echt mannen af, om bijvoorbeeld bovenstaande voorbeelden. Ik vind geur heel belangrijk, maar ik wil ook echt een fijn gesprek kunnen hebben. Ik denk dat je wens om iemand te vinden die jou geweldig vindt helemaal valide is, maar ik denk dat je aanpak niet goed werkt en ook niet gaat werken.
aikidoka wijzigde dit bericht op 17-08-2025 16:14
5.59% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven