Wat is er tegenwoordig met mannen? [Troltopic]
donderdag 14 augustus 2025 om 22:37
Hoi allemaal,
Ik zit nogal met iets en ik hoop dat ik hier kan praten met vrouwen die dit herkennen en/of weten hoe dit kan.
Ik sta al een aantal jaren op en af op een aantal datingapps waaronder Tinder. Ik heb in die tijd een aantal dates gehad. En veel gesprekken die niet tot een date kwamen. Nu is net weer een zelfde ervaring gebeurd en ik ben teleurgesteld, ik snap het gewoon niet. Ik vraag mij echt af, wat is er tegenwoordig met die mannen?
Ik heb genoeg matches en ik krijg vaak te horen je bent een knappe vrouw. Nou leuk maar zo word ik totaal niet behandeld. Ik heb in de afgelopen jaren alleen maar voorbeelden waarin ze me lullig behandelen.
Mijn laatste ervaring: een man waar ik een date mee had. Het was gezellig en hij vroeg me meteen na de date voor een volgende date en voor nog iets anders later die week (omdat er iets georganiseerd werd). In die dagen ertussen hadden we af en toe app contact, niet veel maar goed we waren allebei met andere dingen bezig.
Toen kwamen de dagen dat de date zou zijn en bleef het stil. Toen ik ernaar vroeg kwam er een vage smoes waarom hij geen contact meer had opgenomen en hij zou de rest van de week druk zijn. Die andere date zou ook niet doorgaan. Nou lijkt me duidelijk. Ik vind het zo raar. Hoe kan iemand zo aardig doen en dates afspreken en dan ineens dit. Dan denk ik prima als je mij niks vind, zeg het dan gewoon.
Een date met iemand gehad en hij wou graag nog een date, toen hadden we app contact. Middenin het gesprek is hij ineens verdwenen en blokkeert hij mij. Het was een doodnormaal gesprek over wanneer we zouden afspreken. En ook gewoon niet meer reageren.
Een man waar ik een date mee had en die vertelde dat hij ook met iemand anders datete. Ik vroeg hem ook waarom hij met mij date en met haar en of hij dat zou blijven doen. Na die ene date was hij blijkbaar al klaar met mij en werd ik ook aan de kant gezet.
Andere date reageerde nooit meer na één date. Compleet van de aardbodem verdwenen.
Ook tijdens gesprekken, nog voor ze me gezien hebben, gaat het soms raar. Dat je wordt genegeerd of eruit wordt gegooid. Ja oké, dat zal deels bij het onpersoonlijke en vluchtige van datingapps horen maar het komt soms wel uit de lucht vallen als je in een leuk contact zat met iemand.
Zo kan ik nog heel lang doorgaan maar de rode draad is dat mannen mij uit het niets bot behandelen en/of compleet negeren. Ik merk dat mijn vertrouwen compleet weg is. Het is een wonder dat ik het nog zo lang heb volgehouden op die apps door deze ervaringen. Ik ben nu ook op het punt dat ik er maar af ga want het levert mij alleen maar een rotgevoel op als het iedere keer zo gaat.
Ik heb nog niet 1x gehad dat een contact op een leuke manier eindigde. Het eindigt altijd op een lullige manier van de man zijn kant. Ik merk dat het absoluut niet meehelpt aan mijn zelfvertrouwen. Na iedere ervaring lijkt er wat van mezelf af te brokkelen en trek ik het me persoonlijk aan. Ik ga mezelf erg in twijfel trekken, ben ik niet aantrekkelijk, ben ik niet leuk, praat ik raar, wat denken ze over mij dat ze zo doen. Ze lijken 0 respect voor mij te hebben. En dan lees ik verhalen hoe mannen achter een vrouw aanzitten/jagen, nou dat heb ik werkelijk nooit meegemaakt (vroeger in mijn tienerjaren ja).
Ik weet dus niet meer wat ik hier nog mee moet. Het lijkt wel of het niet meer voor mij is weggelegd om iemand te ontmoeten die mij de moeite waard vind en zijn best voor mij wil doen. Of is dit de tendens tegenwoordig? Ik ben echt benieuwd of andere vrouwen deze ervaringen ook hebben met mannen op datingapps.
Ik zit nogal met iets en ik hoop dat ik hier kan praten met vrouwen die dit herkennen en/of weten hoe dit kan.
Ik sta al een aantal jaren op en af op een aantal datingapps waaronder Tinder. Ik heb in die tijd een aantal dates gehad. En veel gesprekken die niet tot een date kwamen. Nu is net weer een zelfde ervaring gebeurd en ik ben teleurgesteld, ik snap het gewoon niet. Ik vraag mij echt af, wat is er tegenwoordig met die mannen?
Ik heb genoeg matches en ik krijg vaak te horen je bent een knappe vrouw. Nou leuk maar zo word ik totaal niet behandeld. Ik heb in de afgelopen jaren alleen maar voorbeelden waarin ze me lullig behandelen.
Mijn laatste ervaring: een man waar ik een date mee had. Het was gezellig en hij vroeg me meteen na de date voor een volgende date en voor nog iets anders later die week (omdat er iets georganiseerd werd). In die dagen ertussen hadden we af en toe app contact, niet veel maar goed we waren allebei met andere dingen bezig.
Toen kwamen de dagen dat de date zou zijn en bleef het stil. Toen ik ernaar vroeg kwam er een vage smoes waarom hij geen contact meer had opgenomen en hij zou de rest van de week druk zijn. Die andere date zou ook niet doorgaan. Nou lijkt me duidelijk. Ik vind het zo raar. Hoe kan iemand zo aardig doen en dates afspreken en dan ineens dit. Dan denk ik prima als je mij niks vind, zeg het dan gewoon.
Een date met iemand gehad en hij wou graag nog een date, toen hadden we app contact. Middenin het gesprek is hij ineens verdwenen en blokkeert hij mij. Het was een doodnormaal gesprek over wanneer we zouden afspreken. En ook gewoon niet meer reageren.
Een man waar ik een date mee had en die vertelde dat hij ook met iemand anders datete. Ik vroeg hem ook waarom hij met mij date en met haar en of hij dat zou blijven doen. Na die ene date was hij blijkbaar al klaar met mij en werd ik ook aan de kant gezet.
Andere date reageerde nooit meer na één date. Compleet van de aardbodem verdwenen.
Ook tijdens gesprekken, nog voor ze me gezien hebben, gaat het soms raar. Dat je wordt genegeerd of eruit wordt gegooid. Ja oké, dat zal deels bij het onpersoonlijke en vluchtige van datingapps horen maar het komt soms wel uit de lucht vallen als je in een leuk contact zat met iemand.
Zo kan ik nog heel lang doorgaan maar de rode draad is dat mannen mij uit het niets bot behandelen en/of compleet negeren. Ik merk dat mijn vertrouwen compleet weg is. Het is een wonder dat ik het nog zo lang heb volgehouden op die apps door deze ervaringen. Ik ben nu ook op het punt dat ik er maar af ga want het levert mij alleen maar een rotgevoel op als het iedere keer zo gaat.
Ik heb nog niet 1x gehad dat een contact op een leuke manier eindigde. Het eindigt altijd op een lullige manier van de man zijn kant. Ik merk dat het absoluut niet meehelpt aan mijn zelfvertrouwen. Na iedere ervaring lijkt er wat van mezelf af te brokkelen en trek ik het me persoonlijk aan. Ik ga mezelf erg in twijfel trekken, ben ik niet aantrekkelijk, ben ik niet leuk, praat ik raar, wat denken ze over mij dat ze zo doen. Ze lijken 0 respect voor mij te hebben. En dan lees ik verhalen hoe mannen achter een vrouw aanzitten/jagen, nou dat heb ik werkelijk nooit meegemaakt (vroeger in mijn tienerjaren ja).
Ik weet dus niet meer wat ik hier nog mee moet. Het lijkt wel of het niet meer voor mij is weggelegd om iemand te ontmoeten die mij de moeite waard vind en zijn best voor mij wil doen. Of is dit de tendens tegenwoordig? Ik ben echt benieuwd of andere vrouwen deze ervaringen ook hebben met mannen op datingapps.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2025 22:01
Reden: To heeft een perma en kan dus niet meer reageren.
Reden: To heeft een perma en kan dus niet meer reageren.
0.00% gewijzigd
zondag 17 augustus 2025 om 16:11
Ik vind het heel erg raar dat iemand middenin een leuk gesprek, waarin hij het over ontmoeten heeft, weggaat. Hoe ik dat deed, smsje sturen. Er zou wat te halen kunnen vallen als iemand dan bv stuurt, ja sorry bij nader inzien heb ik net een leukere match of vind ik je toch niet leuk genoeg of whatever. Dan weet je dat en blijf je niet met een onafgesloten gevoel zitten.SurferRosa schreef: ↑17-08-2025 16:07Als iemand je heeft geblokkeerd is het heel erg raar om diegene dan alsnog via een omweg (nogmaals, hoé doe je dat dan) te contacten en te vragen waarom. Daar valt helemaal niets te halen voor je.
Ik vind het dus prettig als iemand normaal afscheid neemt met een eerlijke reden dan kan je het zelf ook gewoon begrijpen. That's it. Vind het ook een beetje vreemd dat ik dat moet gaan uitleggen.
zondag 17 augustus 2025 om 16:12
Ja waar het hier allemaal om draait! Achterhalen waarom ik dit iedere keer met mannen tref.
zondag 17 augustus 2025 om 16:12
Waarom wil je van iemand die dus onebschoft is weten waarom? Als je je ergens niet aan zou moeten aanpassen dan is het aan dat soort figuren.SummerSadness schreef: ↑17-08-2025 16:08Er wordt heel slecht gelezen. Ik heb het specifiek over uit het niets genegeerd en geblokkeerd worden, niet over afgewezen worden. Afgewezen worden is soms niet leuk en soms geen ramp. Ik heb ook heus weleens iemand afgewezen. 1 man heeft me weleens gestuurd op Tinder dat ik zijn type niet ben. Toen ik vroeg waarom heb je me geswiped toen zei hij: geen commentaar.
Ik zal het nog even duidelijk schrijven: ik probeer te achterhalen waarom iemand uit het niets negeert en blokkeert.
Where is my mind?
zondag 17 augustus 2025 om 16:14
Omdat ze geen interesse in je hebben, maar hun zaad kwijt willenSummerSadness schreef: ↑17-08-2025 16:12Ja waar het hier allemaal om draait! Achterhalen waarom ik dit iedere keer met mannen tref.
Ingewikkelder is het niet
Maar iemands type niet zijn, is toch een antwoord? Of wil je dan echt dat iemand specifiek zegt: je kletst teveel/maakt teveel typefouten/heb eigenlijk gewoon geen zin om met je te daten? Want wat zou je vervolgens met die info doen?SummerSadness schreef: ↑17-08-2025 16:08Er wordt heel slecht gelezen. Ik heb het specifiek over uit het niets genegeerd en geblokkeerd worden, niet over afgewezen worden. Afgewezen worden is soms niet leuk en soms geen ramp. Ik heb ook heus weleens iemand afgewezen. 1 man heeft me weleens gestuurd op Tinder dat ik zijn type niet ben. Toen ik vroeg waarom heb je me geswiped toen zei hij: geen commentaar.
Ik zal het nog even duidelijk schrijven: ik probeer te achterhalen waarom iemand uit het niets negeert en blokkeert.
SummerSadness schreef: ↑17-08-2025 16:11Ik vind het heel erg raar dat iemand middenin een leuk gesprek, waarin hij het over ontmoeten heeft, weggaat. Hoe ik dat deed, smsje sturen. Er zou wat te halen kunnen vallen als iemand dan bv stuurt, ja sorry bij nader inzien heb ik net een leukere match of vind ik je toch niet leuk genoeg of whatever. Dan weet je dat en blijf je niet met een onafgesloten gevoel zitten.
Ik vind het dus prettig als iemand normaal afscheid neemt met een eerlijke reden dan kan je het zelf ook gewoon begrijpen. That's it. Vind het ook een beetje vreemd dat ik dat moet gaan uitleggen.
Hahahahaha the audacity

Ik begin die afhakers wel een beetje te begrijpen bijna.
Where is my mind?
zondag 17 augustus 2025 om 16:16
Nu trek je de verkeerde conclusie. We hadden eigenlijk al vastgesteld dat ca.90% op Tinder een hork is.SummerSadness schreef: ↑17-08-2025 16:02Oké, dan zijn dus alle mannen op datingapps en daarbuiten horken.
In het echte leven gaat het anders.
En misschien ook wel op andere datingapps.
zondag 17 augustus 2025 om 16:31
Ik ben jarenlang single geweest en heb af en aan bij periodes Tinder of Happn op mijn telefoon gehad. En er, tot mijn grote verbazing, een paar jaar terug mijn vriend leren kennen.
En die verbazing slaat op die apps, want het was niet eens per se zoeken, maar ronddwalen in een hooiberg waar misschien een speld zou kunnen liggen. En waar het hooi enorm in de meerderheid was. Mannen die in een leuk gesprek de chat opheffen, mannen die een date voorstellen en vervolgens niet met een datum komen/niet op een datum reageren, mannen die niet komen opdagen op de afspraak, mannen die je na 1 of 2 leuke dates opeens nooit meer wat laten horen.
Lag dat aan mij? Misschien in zoverre dat ze een leuker iemand tegenkwamen, of omdat ik gewoon hun type niet was. Gewoon, zoals dat gaat. Het had ze gesierd als ze dat gezegd hadden. Maar de meesten doen dat niet, uit ongemak, lafheid of desinteresse. En omdat het, wat je daar verder ook van vindt, heel normaal is in het huidige online daten, om je zo te gedragen.
Het hielp mij om daar dan gewoon zelf even bij stil te staan (afhankelijk van hoe jammer ik het vond), en dan weer door. Om de apps ook hele periodes niet op m'n telefoon te hebben, gewoon omdat ik geen zin had in al die ondoorzichtige wazigheid. En om m'n verwachtingen realistisch te houden: misschíen kom ik hier ooit iemand tegen, maar ik richt me vooral op mijn leven -werk, sport, vrienden, familie- in de echte wereld, omdat het daar -ook zonder man- gewoon een stuk gezelliger is.
Misschien heb je hier iets aan bij het je staande houden in de dating jungle. Want daar is het idd vaak niet leuk. En je dan vooral op jezelf richten en minder op al dat hooi, maakt het een stuk beter te doen. Succes!
En die verbazing slaat op die apps, want het was niet eens per se zoeken, maar ronddwalen in een hooiberg waar misschien een speld zou kunnen liggen. En waar het hooi enorm in de meerderheid was. Mannen die in een leuk gesprek de chat opheffen, mannen die een date voorstellen en vervolgens niet met een datum komen/niet op een datum reageren, mannen die niet komen opdagen op de afspraak, mannen die je na 1 of 2 leuke dates opeens nooit meer wat laten horen.
Lag dat aan mij? Misschien in zoverre dat ze een leuker iemand tegenkwamen, of omdat ik gewoon hun type niet was. Gewoon, zoals dat gaat. Het had ze gesierd als ze dat gezegd hadden. Maar de meesten doen dat niet, uit ongemak, lafheid of desinteresse. En omdat het, wat je daar verder ook van vindt, heel normaal is in het huidige online daten, om je zo te gedragen.
Het hielp mij om daar dan gewoon zelf even bij stil te staan (afhankelijk van hoe jammer ik het vond), en dan weer door. Om de apps ook hele periodes niet op m'n telefoon te hebben, gewoon omdat ik geen zin had in al die ondoorzichtige wazigheid. En om m'n verwachtingen realistisch te houden: misschíen kom ik hier ooit iemand tegen, maar ik richt me vooral op mijn leven -werk, sport, vrienden, familie- in de echte wereld, omdat het daar -ook zonder man- gewoon een stuk gezelliger is.
Misschien heb je hier iets aan bij het je staande houden in de dating jungle. Want daar is het idd vaak niet leuk. En je dan vooral op jezelf richten en minder op al dat hooi, maakt het een stuk beter te doen. Succes!
zondag 17 augustus 2025 om 16:36
Andere mannen swipen dus.SummerSadness schreef: ↑17-08-2025 15:23Ik kom dus niet tot een tweede date want dan zijn ze al weg. Na de eerste date word ik aan de kant gezet als het al niet voor de date is.
zondag 17 augustus 2025 om 16:42
Mooie post. Dit is eigenlijk wat ik bedoel te zeggen. Heb gewoon zelf een leuk leven. En af en toe kun je weer eens een poging doen om een fijne man te ontmoeten. Maar dat oeverloze gedoe op zo'n app, ik word al moe als ik er aan denk.Bastuba schreef: ↑17-08-2025 16:31Ik ben jarenlang single geweest en heb af en aan bij periodes Tinder of Happn op mijn telefoon gehad. En er, tot mijn grote verbazing, een paar jaar terug mijn vriend leren kennen.
zondag 17 augustus 2025 om 17:00
Je neemt dit echt te serieus. Je had die vent nog nooit irl gezien toch? Je laat je echt teveel voorschotelen online. Beetje gezonde achterdocht is nuttig hoor. Eerst zien dan geloven.
En hoe ziet je eigen profiel eruit? Qua foto's bijv? Wat zend jij (onbewust) uit?
zondag 17 augustus 2025 om 17:02
Och vrouw toch. Dit zou mijn eer te na zijn om dat te gaan vragen.SummerSadness schreef: ↑17-08-2025 12:36Ik merk dat ik veel nadenk over wat ik dan verkeerd zou doen, heb ik iets gezegd of juist niet of wat is het anders. Ik kan er niets in ontdekken want het zijn normale gesprekken en ineens uit het niets gebeurt dit en je ziet het ook niet aankomen. Ik heb zo vaak nadien gevraagd waar ligt het aan, vind je me lelijk, niet leuk, te dik, te blond, te noem het maar. Ik kreeg nooit een antwoord, alleen maar geblokkeerd.
zondag 17 augustus 2025 om 17:07
En het is toch ook niet echt anders dan mensen elders online doen? Als het TO's op dit forum te heet onder de voeten wordt, zijn ze ook vaak gevlogen uit hun topic. Of gaan ze op anoniem. Op Marktplaats zijn er genoeg mensen die een bod doen en nooit meer reageren als je het accepteert. De online wereld is gewoon makkelijk om een beetje onbehoorlijk te doen. En je moet ook gewoon écht niet verwachten dat een beetje heen en weer appen, heel veel voorstelt. De meeste mensen zijn prima in staat om gewoon wat gezellig te appen, zeker als er misschien nog iets te halen valt. Dat zijn echt niet de momenten dat je al te hoge verwachtingen moet hebben. Of dat je ervan uit kunt gaan dat je dan al door hebt hoe iemand in elkaar steekt. Het zegt gewoon vrij weinig. Net als het dus ook niet zoveel zegt als ze er dan ineens weer vandoor zijn.
zondag 17 augustus 2025 om 18:01
Volgens mij denk jij, TO, dat jij echt communiceert/in gesprek bent terwijl dat door de ander heel anders ervaren wordt. Hier in het topic is dat heel duidelijk te zien, een echt gesprek valt niet te voeren met je. Dan kan het op oppervlakkig niveau best nog weleens tot een soort leuk gesprek komen waarbij jij denkt dat dat 'gewoon' is maar waarbij de ander een soort leegte of betonnen plaat voelt. Dan is er geen echt contact en dat staat relaties en vriendschappen in de weg.
Als je daar iets mee wil zou ik daar wat mee gaan doen want het lijkt me best eenzaam.
Als je daar iets mee wil zou ik daar wat mee gaan doen want het lijkt me best eenzaam.
zondag 17 augustus 2025 om 18:06
Afgaand op hoe je hier schrijft, krijg ik het idee dat je dan daarover in discussie zou gaan of zou zeggen dat die ander het verkeerd begrepen heeft.SummerSadness schreef: ↑17-08-2025 16:08Ik zal het nog even duidelijk schrijven: ik probeer te achterhalen waarom iemand uit het niets negeert en blokkeert.
Na zevenhonderd jaren
zondag 17 augustus 2025 om 18:48
.Lila-Linda schreef: ↑17-08-2025 16:14Omdat ze geen interesse in je hebben, maar hun zaad kwijt willen
summersadness wijzigde dit bericht op 17-08-2025 18:58
Reden: never mind
Reden: never mind
22.37% gewijzigd
zondag 17 augustus 2025 om 18:49
Dan hebben ze dikke pech wat hun zaad gaan ze niet bij mij kwijtraken. Mogen ze lekker in hun handje spuiten of iemand anders.Lila-Linda schreef: ↑17-08-2025 16:14Omdat ze geen interesse in je hebben, maar hun zaad kwijt willen
zondag 17 augustus 2025 om 18:50
Dat was er ooit eentje die wel een antwoord gaf. Terwijl hij me wel had geswiped maar dat terzijde, daar wou hij geen commentaar op geven.
Ja ik wil wel dat iemand zegt, ik stop het contact bij deze helemaal want.....
zondag 17 augustus 2025 om 18:51
Nee want het gaat niet alleen om Tinder hoor.Beschuitmetjam schreef: ↑17-08-2025 16:16Nu trek je de verkeerde conclusie. We hadden eigenlijk al vastgesteld dat ca.90% op Tinder een hork is.
In het echte leven gaat het anders.
En misschien ook wel op andere datingapps.
zondag 17 augustus 2025 om 18:53
Dank je voor je post! Daar kan ik zeker wat mee en herken me er helemaal in. Ik ben nu in een periode beland dat ik de apps ga verwijderen en laat voor wat het is. Ik heb even geen zin meer om er energie en moeite in te steken na al deze ervaringen.Bastuba schreef: ↑17-08-2025 16:31Ik ben jarenlang single geweest en heb af en aan bij periodes Tinder of Happn op mijn telefoon gehad. En er, tot mijn grote verbazing, een paar jaar terug mijn vriend leren kennen.
zondag 17 augustus 2025 om 18:55
Ik heb het niet over 1 ervaring maar over allemaal dus. Dus het gaat niet om een vent die ik nog nooit irl had gezien het gaat om alles bijelkaar. Ik heb genoeg kerels wel gezien waar het niet beter bij afliep.GinnyDamrak schreef: ↑17-08-2025 17:00Je neemt dit echt te serieus. Je had die vent nog nooit irl gezien toch? Je laat je echt teveel voorschotelen online. Beetje gezonde achterdocht is nuttig hoor. Eerst zien dan geloven.
En hoe ziet je eigen profiel eruit? Qua foto's bijv? Wat zend jij (onbewust) uit?
Mijn eigen profiel is gewoon met een beknopte tekst en paar selfies. Wat ik uitzend? Ze zeggen je hebt een mooie uitstraling en mooie ogen.
zondag 17 augustus 2025 om 18:57
zondag 17 augustus 2025 om 18:59
Ja blijkbaar. Voor mij stelt het nog wel iets voor als je met iemand een date hebt en vervolgdates afgesproken. Om dat niets meer te laten horen vind ik heel vreemd. Maar ja kennelijk is dat tegenwoordig normaal.meisje85 schreef: ↑17-08-2025 17:07En het is toch ook niet echt anders dan mensen elders online doen? Als het TO's op dit forum te heet onder de voeten wordt, zijn ze ook vaak gevlogen uit hun topic. Of gaan ze op anoniem. Op Marktplaats zijn er genoeg mensen die een bod doen en nooit meer reageren als je het accepteert. De online wereld is gewoon makkelijk om een beetje onbehoorlijk te doen. En je moet ook gewoon écht niet verwachten dat een beetje heen en weer appen, heel veel voorstelt. De meeste mensen zijn prima in staat om gewoon wat gezellig te appen, zeker als er misschien nog iets te halen valt. Dat zijn echt niet de momenten dat je al te hoge verwachtingen moet hebben. Of dat je ervan uit kunt gaan dat je dan al door hebt hoe iemand in elkaar steekt. Het zegt gewoon vrij weinig. Net als het dus ook niet zoveel zegt als ze er dan ineens weer vandoor zijn.
zondag 17 augustus 2025 om 19:03
Ja, goed dat je het hebt weggehaald, want ik geloofde er geen bal van, maar kennelijk is dat je manier van een discussie naar je hand zetten?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in