Afkappen of doorgaan?

09-08-2025 11:13 143 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik ben na een, bewuste, lange date stop weer gaan daten. Iemand die onverwachts op mijn pad kwam. We ontmoeten elkaar eerst op een meer zakelijk event, wisselden socials uit en daarna niets meer gehoord. Paar weken erna weer elkaar gezien op een feestje, toen nummers uitgewisseld.

De dag erna zijn we in de avond al gaan wandelen. Hele leuke gesprekken en sowieso iemand die bij mij past qua achtergrond, baan etc. Ik merkte vanuit hem wel al dat hij sneller de fysieke kant op ging en ik moest op de rem trappen. Ik heb hem een paar keer erna ook weer spontaan gezien, en steeds zat dat fysieke in de weg want hij ging sneller. Maar tegelijkertijd hadden we leuke gesprekken, hield hij dagelijks contact. Alles wat ik heel fijn vind, het was niet iemand die verdween maar consistent bleef. Maar ik miste het daten, zijn leven is erg druk dus hij deed moeite op zijn manier om mij te zien, maar het was vaak spontaan, als in op de dag zelf/paar uur vantevoren. Ik gaf aan dat dat niet mijn manier is van daten en ik het anders wil. Daardoor kan ik me fysiek ook wat meer openstellen.

Fast forward 1,5 maand later. Fysiek gaat het beter vanuit mijn kant, maar toch niet helemaal lekker, ik weet niet waarom. Want als we samen zijn draait het fysiek ook om mij. Het daten zoals ik wil lukt nog steeds niet, ik geef duidelijk aan wat ik belangrijk vind, maar het lukt hem gewoon niet, of hij wil niet, geen idee. Ik hoor steeds veel woorden van hem, maar zie niet de actie. Althans, niet op de manier die ik fijn zou vinden.
Ik zie dat hij serieus is en mij leuk vindt, maar ik voel me toch niet gezien. Ik voel het hierdoor gewoon niet meer merk ik.
Maar ik durf het niet af te kappen omdat ik 'eindelijk' iemand heb die op papier gewoon klopt, alles in orde heeft, consistent is, goed kan communiceren, dingen die ik ook belangrijk vind. Maar ik vind het zo stom dat ik toch waarde hecht aan de andere dingen die ik niet krijg. Ik vraag me steeds af of ik teveel vraag. Misschien zit ik mezelf in de weg, geen idee, maar ik merk ook dat ik het minder leuk heb met hem qua gesprekken. Het is niet echt luchtig of grappig, ik mis iemand waarmee ik kan lachen.

Ik denk dat het ook meespeelt dat aan het begin fysiek alles te snel voor mij ging en ik steeds keer op keer grenzen aan moest geven, dat was best vermoeiend en haalde het leuke er voor mij vanaf. Ik snap dat daten tijd kost, maar ik voel het gewoon niet meer.

Wat zouden jullie doen? Ik ben bang dat ik iets ''weggooi'' wat goed voor mij is. Ik heb al zoveel gesprekken gehad voor mijn gevoel dat ik niet denk dat een gesprek hier nog een keer over handig is.
canis-felis schreef:
18-08-2025 13:48
Zucht. Nogmaals: léés ook even. Ik heb het de hele tijd al over de toon die je aanslaat in je post van 7:46 vanmorgen. Ik geef nota bene letterlijk aan dat je het in tweede instantie blijkbaar wel op een normale manier kunt verwoorden. Had je ook meteen kunnen doen. Maar goed, je valt liever in herhaling over de in jouw optiek broodnodige "stevige reactie". Ik denk niet dat dat constructief is. Ik kan het in ieder geval niet serieus nemen.
Ik denk dat je hier precies het probleem benoemt. Je kan niet stevig genoeg zijn in het veroordelen hiervan. Als je geen vrouw bent snap je denk ik niet hoeveel last vrouwen hebben van grensoverschrijdend gedrag. Van een 'leuke' opmerking tot aan een kneepje in je kont en veel erger. Hoe kwetsbaar je bent omdat mannen meestal gewoon veel sterker zijn. Net als dat je als wit persoon niet de ervaringen van iemand met een migratie achtergrond gaat nuanceren, moet je als man niet de ervaringen en grenzen van vrouwen nuanceren. Nee is nee. Punt.
Happening schreef:
18-08-2025 14:00
Ik denk dat je hier precies het probleem benoemt. Je kan niet stevig genoeg zijn in het veroordelen hiervan. Als je geen vrouw bent snap je denk ik niet hoeveel last vrouwen hebben van grensoverschrijdend gedrag. Van een 'leuke' opmerking tot aan een kneepje in je kont en veel erger. Hoe kwetsbaar je bent omdat mannen meestal gewoon veel sterker zijn. Net als dat je als wit persoon niet de ervaringen van iemand met een migratie achtergrond gaat nuanceren, moet je als man niet de ervaringen en grenzen van vrouwen nuanceren. Nee is nee. Punt.
Oh, goh! Jij weet meer dan ik. Vanmorgen onder de douche hing er nog niks tussen mijn benen. Maar dank voor de herhaalde uitleg, hoor!
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
18-08-2025 15:12
Oh, goh! Jij weet meer dan ik. Vanmorgen onder de douche hing er nog niks tussen mijn benen. Maar dank voor de herhaalde uitleg, hoor!
Uhm? Het gaat allemaal over de date van TO en de reactie van een andere man hierop. Niet over jou.
Happening schreef:
18-08-2025 15:33
Uhm? Het gaat allemaal over de date van TO en de reactie van een andere man hierop. Niet over jou.
Waarom dan je college aan mijn adres? Want je wekt de indruk dat ik het niet begrijp.

Of je bent hardop aan het denken omdat je nog niet weet of je het wel of niet met me eens bent? Het komt wazig op me over. Maar ben er wel klaar mee, mijn boodschap komt duidelijk niet binnen, ik ben geen langspeelplaat.
canis-felis wijzigde dit bericht op 18-08-2025 15:42
29.92% gewijzigd
Happening schreef:
je gebruikt het woord je, daarmee wek je de indruk dat je denkt dat Canis geen vrouw is en ze geeft aan dat ze dat wel is.
Als je je in algemene zin bedoelde, is het wel handig om dat duidelijk aan te geven. Zeker wanneer je met iemand in gesprek bent.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
18-08-2025 15:42
je gebruikt het woord je, daarmee wek je de indruk dat je denkt dat Canis geen vrouw is en ze geeft aan dat ze dat wel is.
Als je je in algemene zin bedoelde, is het wel handig om dat duidelijk aan te geven. Zeker wanneer je met iemand in gesprek bent.
Ja, en gezien de wijze van quoten in reactie op mijn opmerking dat ik haar manier van reageren niet serieus kon nemen.
Zullen we weer ontopic dames?

Muis12345 schreef:
14-08-2025 16:41
Ook wel bevestigd, is net terug en wil me graag zien - zegt hij. Dus ik gaf aan dan moeten we even wat plannen en dan is zijn antwoord ja kijk ernaar uit ik bel je dan een van deze dagen.
Ik weet dat er nu wat anders belangrijks speelt en dat voor gaat, maar toch denk ik dat je als je mij echt wil zien je er ruimte voor maakt, of plant zoals ik aangeef. Maar goed, het maakt nu niet meer uit bevestigd mijn beslissing. Nu nog vertellen, doe ik dus liever in het echt dus nog even wachten.

TO, hoe gaat het? Wacht je nu af tot hij een keer het initiatief neemt? Nee toch. We zijn een week verder. Waarom doe je zelf geen datum voorstel en geef je aan dat je hem graag wilt spreken. Kom op, zorg voor jezelf. Vertel een vriendin dat je het uit gaat maken, ga bij haar uithuilen. Heb je alle spullen van hem in jouw huis al in een tasje verzameld…?
Muis, waarom zo gefixeerd op een relatie willen hebben? Werk eerst aan jezelf. Ik lees bij jou een hoop onzekerheid. Moet ik dit wel doen, of niet? Je bent al over je eigen grens heengegaan, wat betreft het fysieke gedeelte.

Deze man ziet jou alleen als een verlengstuk van zijn ego. Je moet er niet vanuit gaan, dat hij ooit actie gaat ondernemen, zolang jij al het werk doet. Hij vindt het allang prima zo, om zo min mogelijk moeite doen. Wat als jij eens niets onderneemt? Dan zal er hoogstwaarschijnlijk ook niets gebeuren, of doet alleen het minimale.
Hij praat alleen maar met je mee, laat je dingen horen die je graag wílt horen. Hij laat het lijken op communiceren, maar kan jouw nee niet eens respecteren. Juist, het gaat alleen maar om het fysieke.
Jouw zorg, toegewijdheid, oprechtheid, is voor hem alleen maar een bonuspuntje. Je bent voor hem gewoon makkelijk te manipuleren. Een vrouw waarderen en respecteren kan hij niet en dat zal hij op deze voortgang nooit oprecht doen ook. Alleen voor zijn eigen gewin.
Happening schreef:
Wel even bij de feiten blijven, het was geen reactie op de date van TO maar een reactie op een eenzijdige post van jou die je in het algemeen op slechts ca 50% van de bevolking betrok.
Gryla schreef:
19-08-2025 08:59
Zullen we weer ontopic dames?

TO, hoe gaat het? Wacht je nu af tot hij een keer het initiatief neemt? Nee toch. We zijn een week verder. Waarom doe je zelf geen datum voorstel en geef je aan dat je hem graag wilt spreken. Kom op, zorg voor jezelf. Vertel een vriendin dat je het uit gaat maken, ga bij haar uithuilen. Heb je alle spullen van hem in jouw huis al in een tasje verzameld…?
Je mag iemand ook gewoon dumpen per app.. Zeker als hij wel 'een keer' gaat bellen als hij tijd heeft.
MissNuada schreef:
19-08-2025 22:28
Je mag iemand ook gewoon dumpen per app.. Zeker als hij wel 'een keer' gaat bellen als hij tijd heeft.
Dit zou ik doen inderdaad, hij lijkt het niet zo serieus te nemen dus ik zou er geen tijd meer aan besteden, ook niet afspreken om het netjes "uit" te maken, was het überhaupt wel aan.
Even een update, we hebben elkaar gezien/gesproken. Het was weer een spontane afspraak (want hoe anders). Ik ben er wel op ingegaan omdat ik hem dit wel wilde zeggen. En gedaan. Hij reageerde normaal, niet verbaasd. Wat ik al had verwacht, want het was niet iets nieuws wat ik aan had gekaart. Zei die ie er zelf ook over had nagedacht en mij inderdaad niet kan geven wat ik wil. Bevestigde ook mijn beslissing dat hij zei dat hij er geen bezwaar tegen zou hebben als we elkaar nog wel casual (alleen seks) zouden zien. Vond het eigenlijk wel jammer dat die dat zei. Heb iig gezegd dat dat er niet in zit.
Dus, bedankt voor alle waardevolle tips. In ieder geval eruit gehaald dat mijn behoeften er mogen zijn, ik meer op mijn gevoel mag vertrouwen en het nooit goed is als iemand over mijn grenzen fysiek heen gaat.
Purplepeanut schreef:
19-08-2025 22:40
Dit zou ik doen inderdaad, hij lijkt het niet zo serieus te nemen dus ik zou er geen tijd meer aan besteden, ook niet afspreken om het netjes "uit" te maken, was het überhaupt wel aan.
Ja, achteraf had dit misschien ook wel gekund. Het is meer dat ik het fijn vind om het fysiek te doen, dus had het niet voor hem gedaan.
Muis12345 schreef:
20-08-2025 01:07
Even een update, we hebben elkaar gezien/gesproken. Het was weer een spontane afspraak (want hoe anders). Ik ben er wel op ingegaan omdat ik hem dit wel wilde zeggen. En gedaan. Hij reageerde normaal, niet verbaasd. Wat ik al had verwacht, want het was niet iets nieuws wat ik aan had gekaart. Zei die ie er zelf ook over had nagedacht en mij inderdaad niet kan geven wat ik wil. Bevestigde ook mijn beslissing dat hij zei dat hij er geen bezwaar tegen zou hebben als we elkaar nog wel casual (alleen seks) zouden zien. Vond het eigenlijk wel jammer dat die dat zei. Heb iig gezegd dat dat er niet in zit.
Dus, bedankt voor alle waardevolle tips. In ieder geval eruit gehaald dat mijn behoeften er mogen zijn, ik meer op mijn gevoel mag vertrouwen en het nooit goed is als iemand over mijn grenzen fysiek heen gaat.
Dat heb je goed gedaan! Schrijf die lessen voor jezelf op zodat je ze regelmatig kan bekijken voordat je weer gaat daten. Dan ga je er echt anders in en is de kans ook groter dat je mannen aantrekt die wel echt 100 procent voor je gaan.
Goed aangepakt Muis
Goed zo Muis. Heft in eigen handen, je zegje gedaan. Hij heeft zijn ware aard laten zien. Goed dat je daar van af bent.
Muis12345 schreef:
20-08-2025 01:07
Dit had je echt niet verwacht ofzo? Dit was enige wat hij wilde vanaf dag 1.

Ik ben wel blij dat je dat de kop hebt ingedrukt, goed zo!!
En dit is heel belangrijk, het geeft gewoon heel goed aan hoe iemand over jou/vrouwen denkt.
MissNuada schreef:
20-08-2025 11:28
Dit had je echt niet verwacht ofzo? Dit was enige wat hij wilde vanaf dag 1.

Ik ben wel blij dat je dat de kop hebt ingedrukt, goed zo!!
En dit is heel belangrijk, het geeft gewoon heel goed aan hoe iemand over jou/vrouwen denkt.
Helaas was het voor mij aan het begin niet zo duidelijk, achteraf gezien zie ik de signalen.

Dank voor de bemoedigende woorden!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven